Krok w świat dziecka z autyzmem – wsparcie nauczyciela w codziennej pracy
Krok w świat dziecka z autyzmem – wsparcie nauczyciela w codziennej pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia „Krok w świat dziecka z autyzmem – wsparcie nauczyciela w codziennej pracy” są nauczyciele i wychowawcy przedszkolni, którzy pracują z dziećmi ze spektrum autyzmu lub planują wspierać takie dzieci w swoich grupach. Szkolenie skierowane jest także do kadry pedagogicznej, terapeutów oraz dyrektorów przedszkoli, którzy chcą poznać skuteczne strategie edukacyjne i wychowawcze oraz dowiedzieć się, jak wspierać rozwój społeczny, emocjonalny i edukacyjny dzieci z autyzmem.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania dzieci z autyzmem, nauczenie skutecznych metod wspierania ich rozwoju oraz przygotowanie do pracy w zróżnicowanej grupie przedszkolnej z uwzględnieniem potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje specyfikę funkcjonowania dzieci z autyzmem oraz różnorodność ich potrzeb | Kryteria weryfikacji Potrafi wyjaśnić specyfikę funkcjonowania dzieci z autyzmem i wymienić główne strategie wspierania ich rozwoju | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje środowisko przedszkolne i organizację zajęć do potrzeb dzieci z autyzmem | Kryteria weryfikacji Proponuje konkretne rozwiązania dostosowania przestrzeni oraz sposoby pracy z dziećmi z autyzmem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje praktyczne strategie wspierania rozwoju społecznego i emocjonalnego w pracy z dziećmi z autyzmem | Kryteria weryfikacji Wymienia strategie rozwoju społecznego i emocjonalnego przydatne w pracy z dziećmi z autyzmem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje z rodzicami i specjalistami w celu wspierania dziecka z autyzmem | Kryteria weryfikacji Opowiada jak wspiera rodziców i współpracuje z zespołem specjalistów w celu wsparcia dziecka | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Zrozumienie autyzmu – wprowadzenie
- Czym jest spektrum autyzmu?
- Objawy i charakterystyka na różnych etapach rozwoju dziecka.
- Kluczowe trudności dzieci z autyzmem:
- Komunikacja, relacje społeczne, sensoryka, zachowania.
- Wyjaśnienie pojęcia „spektrum” – różnorodność funkcjonowania dzieci.
Moduł 2: Diagnoza potrzeb dziecka z autyzmem
- Obserwacja dziecka w środowisku przedszkolnym:
- Narzędzia i metody obserwacji.
- Jak rozpoznawać potrzeby i mocne strony dziecka.
- Analiza trudnych sytuacji:
- Rozumienie przyczyn zachowań problemowych.
- Jak reagować na wyzwania związane z zachowaniem.
Moduł 3: Strategie pracy z dzieckiem z autyzmem
- Wspieranie komunikacji:
- Alternatywne metody komunikacji (AAC).
- Wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych.
- Budowanie relacji społecznych:
- Wdrażanie dziecka do interakcji z rówieśnikami.
- Rozwijanie umiejętności społecznych.
- Praca z zachowaniami trudnymi:
- Jak planować i wdrażać strategie behawioralne.
- Redukowanie stresu dziecka w grupie.
- Ćwiczenia praktyczne – scenariusze sytuacji z życia przedszkolnego.
Moduł 4: Dostosowanie środowiska i narzędzi pracy
- Przygotowanie przestrzeni przyjaznej dzieciom z autyzmem:
- Organizacja otoczenia.
- Ograniczanie bodźców nadmiarowych.
- Materiały edukacyjne wspierające dzieci ze spektrum.
- Tworzenie planu dnia i wizualnych struktur wspierających.
Moduł 5: Współpraca z rodzicami i zespołem specjalistów
- Budowanie efektywnej komunikacji z rodzicami:
- Jak omawiać postępy i wyzwania dziecka.
- Angażowanie rodziców w proces wspierania dziecka.
- Rola współpracy nauczyciela z terapeutami i specjalistami:
- Integracja działań terapeutycznych w codziennej pracy.
- Przykłady dobrych praktyk.
Moduł 6: Podsumowanie i refleksja
---------------------
- Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
- Grupą docelową szkolenia są nauczyciele i wychowawcy przedszkolni, którzy pracują z dziećmi ze spektrum autyzmu lub planują wspierać takie dzieci w swoich grupach. Wymagany minimalny staż pracy - 1 miesiąc.
- Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: Aby osiągnąć główny cel usługi uczestnicy muszą wziąć udział w szkoleniu (100 % obecności)
- Usługa realizowane jest w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydatktyczna = 60 minut)
- W ramach realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiały merytoryczne w formie prezentacji. Materiały wysyłane są na adresy mailowe uczestników szkolenia.
- Trener na bieżąco - w trakcie trwania usługi weryfikuje postępy i ocenia efekty uczenia. Po zakończonej usłudze zostaje przeprowadzona walidacja, oparta o założone kryteria weryfikacji efektów uczenia się, realizowana jest z zachowaniem rozdzielności funkcji.
- Przerwy wliczone są w czas trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1: Zrozumienie autyzmu – wprowadzenie | Prowadzący Ewa Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Moduł 2: Diagnoza potrzeb dziecka z autyzmem | Prowadzący Ewa Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł 3: Strategie pracy z dzieckiem z autyzmem | Prowadzący Ewa Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa | Prowadzący Ewa Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł 4: Dostosowanie środowiska i narzędzi pracy | Prowadzący Ewa Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł 5: Współpraca z rodzicami i zespołem specjalistów | Prowadzący Ewa Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Moduł 6: Podsumowanie i refleksja | Prowadzący Ewa Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 330,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 330,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto190,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto190,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Mikołajczyk
Dzięki wieloletniej pracy w placówkach edukacyjnych oraz prowadzeniu własnego gabinetu zdobyła szerokie doświadczenie w dostosowywaniu środowiska do potrzeb sensorycznych dzieci. Doskonale rozumie, jak wyzwania w obszarze przetwarzania bodźców wpływają na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu i poza nim. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty, dostarczając nauczycielom i specjalistom praktycznych narzędzi do wspierania dzieci w zakresie integracji sensorycznej.
Jej praca opiera się na budowaniu relacji, wspieraniu komunikacji oraz tworzeniu warunków sprzyjających prawidłowemu rozwojowi. Uczestnicy jej szkoleń zyskują wiedzę i umiejętności, które pozwalają skuteczniej reagować na trudności sensoryczne dzieci oraz wspierać je w codziennym funkcjonowaniu.
Posiada co najmniej 250 godzin doświadczenia w realizacji szkoleń zrealizowanych w ostatnich pięciu latach (60 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiały merytoryczne w formie prezentacji. Materiały wysyłane są na adresy mailowe uczestników szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Wymagany minimalny staż pracy - 1 miesiąc.
Koszt szkolenia nie zawiera kosztów dojazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia, a także kosztów środków trwałych.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736).