Twój szczęśliwy mózg – Trening pozytywnej neuropatyczności
Twój szczęśliwy mózg – Trening pozytywnej neuropatyczności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
To szkolenie jest dla każdego, kto chce świadomie kształtować swoje życie, wzmocnić poczucie dobrostanu i lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Dołącz i odkryj, jak możesz zaprogramować swój mózg na szczęście!
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zrozumienie mechanizmów działania mózgu i rozwijanie pozytywnej neuroplastyczności w celu budowania dobrostanu psychicznego i emocjonalnego w życiu osobistym i zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie mechanizmów działania mózgu | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą potrafili wyjaśnić podstawowe zasady funkcjonowania mózgu, ze szczególnym uwzględnieniem układu nagrody i wpływu myśli oraz emocji na strukturę mózgu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwój pozytywnej neuroplastyczności | Kryteria weryfikacji Uczestnicy nauczą się, jak świadomie wzmacniać pozytywne doświadczenia poprzez praktyczne techniki, takie jak model HEAL, co przyczyni się do budowania pozytywnych ścieżek neuronowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządzanie emocjami | Kryteria weryfikacji Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie rozpoznawania i regulowania swoich emocji oraz zastosują techniki mindfulness i ćwiczenia oddechowe jako narzędzia do redukcji stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Redukcja stresu | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą potrafili zastosować konkretne techniki i narzędzia do codziennej redukcji stresu, co zwiększy ich odporność na trudności i wyzwania życiowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kreowanie zdrowych nawyków | Kryteria weryfikacji Uczestnicy opracują indywidualny plan działania w celu wdrożenia zdrowych nawyków, które wspierają zarówno zdrowie mózgu, jak i ogólny dobrostan psychiczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wzmacnianie dobrostanu psychicznego | Kryteria weryfikacji Uczestnicy zrozumieją, jak różne aspekty życia, takie jak aktywność fizyczna, sen, dieta oraz relacje społeczne, wpływają na ich dobrostan psychiczny i emocjonalny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzenie indywidualnego planu działania | Kryteria weryfikacji Uczestnicy stworzą szczegółowy plan dnia, który uwzględnia pozytywne nawyki, rytuały oraz konkretne działania wspierające ich rozwój osobisty i emocjonalny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność refleksji i działania | Kryteria weryfikacji Uczestnicy nauczą się, jak regularnie refleksyjnie oceniać swoje postępy oraz wprowadzać zmiany w życiu w oparciu o zdobyte umiejętności i wiedzę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Test zostanie zweryfikowany przez osobę wskazaną jako walidator szkolenia.
Program
Program
Wprowadzenie: Twój Szczęśliwy Mózg
- Powitanie uczestników:
- Przedstawienie trenera i uczestników.
- Ćwiczenie integracyjne: „Czym dla mnie jest szczęście?”
- Omówienie celu szkolenia:
- Zrozumienie, jak działa mózg i co wpływa na jego szczęście.
- Rozwój pozytywnej neuroplastyczności.
- Wprowadzenie do neuroplastyczności i jej znaczenia w życiu codziennym.
Jak działa mózg i dlaczego szczęście to wybór?
- Teoria: Mechanizmy działania mózgu:
- Zrozumienie układu nagrody i biasu negatywności.
- Jak nasze myśli i emocje zmieniają struktury mózgu.
- Praktyka:
- Ćwiczenie: „Mapa myśli szczęśliwego mózgu” – identyfikacja codziennych działań, które wspierają dobrostan.
- Refleksja: Jakie nawyki mogę zmienić, by wspierać swój szczęśliwy mózg?
Trening pozytywnej neuroplastyczności – Budowanie pozytywnych ścieżek w mózgu
- Model HEAL (Rick Hansen):
- Zasady świadomego wzmacniania pozytywnych doświadczeń:
- Have (Zauważ doświadczenie).
- Enrich (Wzbogacaj doświadczenie).
- Absorb (Absorbuj).
- Link (Połącz z istniejącymi zasobami).
- Zasady świadomego wzmacniania pozytywnych doświadczeń:
- Ćwiczenie praktyczne:
- „Przeżywanie pozytywnych chwil” – wykorzystanie modelu HEAL na przykładzie osobistych doświadczeń.
- Dyskusja: Jak wdrożyć trening pozytywnej neuroplastyczności w codziennym życiu?
Zarządzanie emocjami i stresem – Wsparcie dla zdrowego mózgu
- Wpływ stresu na mózg:
- Neuroplastyczność w kontekście emocji i stresu.
- Praktyczne narzędzia:
- Techniki mindfulness i ćwiczenia oddechowe.
- „5-minutowy reset” – szybkie narzędzie na redukcję napięcia.
- Ćwiczenie:
- Świadomość emocji – jak rozpoznać i regulować swoje emocje?
- Refleksja grupowa: Jak mogę zmniejszać codzienny stres i wspierać zdrowie mózgu?
Codzienne nawyki dla szczęśliwego mózgu
- Budowanie zdrowych nawyków:
- Rola aktywności fizycznej, snu i diety w zdrowiu mózgu.
- Znaczenie wdzięczności i relacji społecznych w neuroplastyczności.
- Ćwiczenie praktyczne:
- „Dziennik wdzięczności” – jak go prowadzić i dlaczego działa?
- Case study:
- Przykłady osób, które zmieniły swoje życie dzięki praktykom pozytywnej neuroplastyczności.
Projektowanie szczęśliwego życia – Twój plan działania
- Tworzenie indywidualnego planu:
- Jak wprowadzać nowe nawyki wspierające dobrostan psychiczny i emocjonalny?
- Praktyczne wskazówki dotyczące budowania codziennych rytuałów wspierających mózg.
- Ćwiczenie:
- „Mój dzień w stylu szczęśliwego mózgu” – zaprojektowanie idealnego dnia uwzględniającego pozytywne nawyki.
- Dyskusja grupowa: Jak mogę wspierać siebie i innych w budowaniu szczęścia?
Podsumowanie i zamknięcie szkolenia
- Podsumowanie kluczowych wniosków:
- Co zabieram ze sobą? Jakie narzędzie wprowadzę od razu?
- Ćwiczenie refleksyjne:
- „Jedna rzecz, którą wdrożę od jutra”.
- Wręczenie certyfikatów i sesja Q&A.
UWAGA! – ćwiczenia mogą ulec zmianie.
Charakterystyka szkolenia: Całość kursu opiera się na praktycznych zadaniach, które uczestnicy wykonują pod okiem prowadzącego. Dzięki temu wiedza teoretyczna jest bezpośrednio stosowana w praktyce. W trakcie trwania szkolenia przewidziane są przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Godziny trwania szkolenia liczone są w godzinach dydaktycznych - 8 godzin (1 godzina=45 minut). Harmonogram jest orientacyjnym czasem realizacji poszczególnych etapów szkolenia. Godziny realizacji poszczególnych części mogą ulec zmianie. Warunki otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia należy: 1. Minimalna frekwencja Uczestnika na poziomie 90% czasu trwania szkolenia oraz 2. Uzyskanie co najmniej 70% możliwych poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Wprowadzenie: Twój Szczęśliwy Mózg | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Jak działa mózg i dlaczego szczęście to wybór? | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Trening pozytywnej neuroplastyczności – Budowanie pozytywnych ścieżek w mózgu | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Przerwa (nie wlicza się w czas trwania szkolenia) | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Zarządzanie emocjami i stresem – Wsparcie dla zdrowego mózgu | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Codzienne nawyki dla szczęśliwego mózgu | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Projektowanie szczęśliwego życia – Twój plan działania | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Podsumowanie i zamknięcie szkolenia | Prowadzący Agata Zborała | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto118,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agata Zborała
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu w wersji elektronicznej, zestaw ćwiczeń wykorzystywanych podczas szkolenia oraz certykat potwierdzający kompetencje nabyte podczas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/) Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identykację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia. Wymagania sprzętowe: Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna Koszt przypadający na 1 uczestnika netto 1 400,00 PLN Koszt osobogodziny brutto 175,00 PLN Koszt osobogodziny netto 175,00 PLN ocjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s Kody dostępowe