Diagnoza kliniczna ADOS 2 - Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu, znany jako ADOS-2.
Diagnoza kliniczna ADOS 2 - Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu, znany jako ADOS-2.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby z tytułem:
- magistra z psychologii,
- magistra pedagogiki,
- magistra kierunków pośrednich zamierzających diagnozować spektrum autyzmu,
- lekarza , również w trakcie specjalizacji;
- osób posiadających doświadczenie w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju oraz stosowaniu narzędzi diagnostycznych
Logopedów,
Neurologopedów,
Oligofenopedagogów,
Terapeutów,
Psychoterapuetów
Skany dokumentujące posiadane wykształcenie należy wysłać na adres mailowy:
nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Do skanów należy dołączyć CV z uwzględnieniem doświadczenia zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi56
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do przeprowadzenia samodzielnego diagnozowania spektrum autyzmu poprzez "Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu", znany jako ADOS-2, jest uznawany za "złoty standard" w diagnostyce autyzmu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posiada przygotowanie do samodzielnego i kompetentnego wykorzystania narzędzia w praktyce klinicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zasady przeprowadzania badania oraz algorytm diagnostyczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje kompleksowo, zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne zastosowanie ADOS-2 | Kryteria weryfikacji Uczestnik obserwując dziecko koduje badanie z wykorzystaniem narzędzia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielne koduje uczestnika badania i potwierdza zgodność wyników kodowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik raportuje wyniki diagnozy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. ADOS 2 – W praktyce klinicznej.
2. ADOS 2 – Narzędzie w diagnostyce ASD.
3. ADOS 2 – Algorytm diagnostyczny.
4. ADOS 2 – Zasady przeprowadzania badania.
5. ADOS 2 – Kodowanie badania narzędziem.
6. ADOS 2 – Samodzielne kodowanie uczestników, zgodność wyników kodowania.
7. ADOS 2 – Raportowanie wyników.
8. ADOS 2 – Walidacja w warunkach rzeczywistych.
Szkolenie odbywa się w języku polskim zdalnie w czasie rzeczywistym.
Arkusze do kodowania zapewnia Organizator szkolenia.
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Jednostka lekcyjna to 45 min.
Grupa liczy maksymalnie 30osób.
Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 5 w jednej grupie w 6 grupach warsztatowych
Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
Walidacja polega na kodowaniu i raportowaniu z obserwacji działań dziecka.
Usługodawca zawarł umowę z:
1. WUP w Toruniu w ramach Projektu „Kierunek – Rozwój".
2. WUP w Krakowie „Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" dla osób w wieku 45-89 lat.
3. Nowy start w Małopolsce EURESEM.
4. Bełchatowsko Kleszczowskim Parkiem Przemysłowo Technologicznym – Reaktywacja zawodowa.
5. Akademia HR.
Możliwość zawarcia umów z innymi Operatorami według zapotrzebowania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej. Wykład/Chat/Warsztat/Rozmowa na żywo. | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja, etiologia. Wykład/Chat/Warsztat/Rozmowa na żywo. | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 ABC Psychoterapii - autyzm. Autyzm a wczesna interwencja. Wykład/Chat/Warsztat/Rozmowa na żywo. Autyzm przywiązanie. Autyzm u dziewczynek a u chłopców. Wykład/Chat/Warsztat/Rozmowa na żywo. | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 ADOS 2 – W praktyce klinicznej. Wykład/Chat. Zdalnie w czasie rzeczywistym. | Prowadzący Agnieszka Koźmin-Burzyńska | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 ADOS 2 – Narzędzie w diagnostyce ASD. Wykład/Chat/Warsztat/Rozmowa zdalna w czasie rzeczywistym | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 ADOS 2 – Algorytm diagnostyczny. Zasady przeprowadzania badania. Wykład/Chat/Warsztat zdalny w czasie rzeczywistym. | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 ADOS 2 - Kodowanie badania narzędziem. Wykład/Warsztat/Chat/Rozmowa zdalna w czasie rzeczywistym. | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Samodzielne kodowanie uczestników, zgodność wyników kodowania. Wykład/Warsztat/Chat/Rozmowa zdalna w czasie rzeczywistym. | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Raportowanie wyników. Warsztat/Chat/Rozmowa zdalna w czasie rzeczywistym. | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Indywidualna ścieżka terapeutyczna. Przedszkole/szkoła/Osoby dorosłe. Chat/Warsztat/Rozmowa na żywo. Indywidualna ścieżka terapii. Przedszkole/Szkoła/Osoby dorosłe. Chat/Warsztat/Rozmowa na żywo. | Prowadzący Ewa Bensz - Smagała | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym. Kodowanie i raportowanie wyników diagnozy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym. Kodowanie i raportowanie wyników diagnozy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym. Kodowanie i raportowanie wyników diagnozy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja zdalnie w czasie rzeczywistym. Kodowanie i raportowanie wyników diagnozy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto89,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto89,29 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Bensz - Smagała
Biegły sądowy w Sądzie Okręgowym w Gliwicach od 2021 roku ( prowadzenie badań i diagnoz psychologicznych, wydawanie opinii sądowych); od 2020 psycholog dzieci i młodzieży w Centrum terapii systemowej i pomocy psychologicznej Diada; od roku akademickiego 2019/2020 Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego w Katowicach Pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze psychologii, Koordynator Koła Naukowego Psychologii Stosowanej do nadal; Funkcjonowanie, diagnoza i terapia – organizator Neuroverse 2024r.; NeuroShow – Autism, ADHD – All minds are beautiful 2023r.; Psychologia dzieci i młodzieży „ Dziecko i nastolatek w kryzysie zdrowia psychicznego” 2023r.; Terapia dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera 2022r.; Trener szybkiego czytania
Doświadczenie zawodowe:
Psycholog kliniczna ze specjalnością dzieci i młodzieży w SWPS, certyfikowany diagnosta spektrum autyzmu ADOS 2, diagnozy funkcjonalnej PEP-3-PL, terapeuta behawioralny, wspiera dzieci z ASD w rozwoju i pokonywaniu codziennych trudności. Pracownik naukowo-dydaktycznym katedry Psychologii w Akademii Górnośląskiej w Katowicach. Terapeuta dzieci i młodzieży. Członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, pomagając w codziennej nauce i treningu zdolności poznawczych. Oligofrenopedagog.
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Agnieszka Koźmin-Burzyńska
Doktor nauk medycznych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Od 2009r związana zawodowo z Kliniką Psychiatrii Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Pracuje w Poradni Zdrowia Psychicznego, Oddział Dzienny Rehabilitacji Psychiatrycznej Zaburzeń Nerwicowy. Starszy asystent starszy asystent na Śląskim Uniwersytecie Medycznym, prowadzi m. in. zajęcia dydaktyczne ze studentami Wydziału Lekarskiego.
Ukończyła 4-letnie studia podyplomowe w zakresie psychoterapii (nurt psychodynamiczny) w Collegium Medicum UJ w Krakowie.
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują od Organizatora szkolenia:
- arkusze do kodowania
- dostęp do zamkniętej grupy na FB
- dostęp do platformy z filmami/wykładami z obszaru pracy z osobą w spektrum autyzmu.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Informacje dodatkowe
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
Dyskusja panelowa
Metoda symulacyjna
Metoda projektów
Rozmowa kierowana
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i/lub zakwaterowania.
Dla grupy - co najmniej 20 osób - istnieje możliwość zorganizowania szkolenia zamkniętego, dedykowanego odrębnej grupie, np. z jednej/dwóch/trzech placówek.
Warunkiem utworzenia grupy zamkniętej jest ilość miejsc: 20.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do plaformy Livewebinar
(Usługodawca wysyła link do zajęć - wskazano go również w kodach dostępu w karcie usługi.
Nie ma potrzeby sciągania oprogramowania. Wystarczy w dniu i godzinie szkolenia wejść w link, żeby zostać przekierowanym do pokoju, gdzie czeka Trener i odbywa się szkolenie).
Komputer stacjonarny/laptop/tablet/telefon/etc/, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s.
Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Raporty obecności generuje się po każdych zajęciach (nie są generowane zestawienia zbiorcze).