Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji - AKADEMIA HR
Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji - AKADEMIA HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- właściciele przedsiębiorstw, pełniący funkcje kierownicze,
- zespół HR,
- pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- menadżerowie i kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji04-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje do zrozumienia i pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość - takich jak: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania; samodzielnego wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki społeczne i gospodarcze wpływające na różnorodność i wielokulturowość w swojej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady pozytywnego wykorzystania różnorodności w kontekście swojej organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposoby, jakie różnorodność i wielokulturowość wpływają na lojalność i wydajność pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady organizacji lub sytuacji, w których różnorodność przyczyniła się do wzrostu zaangażowania i efektywności zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe aspekty wpływające na podejście do pracy i współpracy w różnych kulturach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia sposoby, w jakie różnorodność i wielokulturowość wpływają na innowacyjność zespołów i organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe zasady równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z organizacją. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wyzwania w komunikacji między różnymi grupami pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek organizacji otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki, które wpływają na pozytywny wizerunek organizacji otwartej na różnorodność | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych . | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czynniki, które mogą prowadzić do konfliktów wynikających z różnic kulturowych, wiekowych lub stylów pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wartości związane z poszanowaniem i wykorzystaniem różnorodności w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników organizacji – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady i wartości organizacyjne, które powinny być przestrzegane przez wszystkich pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur | Kryteria weryfikacji Wskazuje bariery, które mogą utrudniać efektywną wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia style funkcjonowania pracowników z różnych kultur | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pre-test
Moduł I. Wprowadzenie do różnorodności i wielokulturowości
- Definicje i pojęcia związane z różnorodnością i wielokulturowością - wykład
- Korzyści i wyzwania związane z różnorodnością i wielokulturowością w organizacji - dyskusja
- Praktyczne przykłady organizacji skutecznie zarządzających różnorodnością i wielokulturowością - ćwiczenie w parach
Moduł II. Budowanie świadomości różnic kulturowych
- Identyfikacja różnic kulturowych i ich wpływ na komunikację i współpracę - wykład
- Nauka rozumienia i poszanowania innych kultur - burza mózgów
- Wpływ różnic kulturowych na komunikację i współpracę w zespole - wykład
- Przykłady stereotypów i uprzedzeń oraz sposoby ich przezwyciężania - prezentacja
- Budowanie umiejętności adaptacji do różnych kultur - ćwiczenie
Moduł III. Tworzenie inkluzywnego środowiska pracy
- Budowanie otwartej i przyjaznej atmosfery dla różnorodności - burza mózgów
- Strategie zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi - wykład + dyskusja
- Tworzenie polityk i procedur wspierających równość i inkluzję - ćwiczenie w parach
- Rola lidera w tworzeniu inkluzywnego środowiska pracy - dyskusja
Moduł IV. Skuteczne zarządzanie zespołami wielokulturowymi
- Umiejętność tworzenia i zarządzania zespołami różnorodnymi - wykład poprzedzony burzą mózgów
- Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych - ćwiczenie indywidualne
- Komunikacja i negocjacje w kontekście różnych kultur - wykład
- Wykorzystywanie różnorodności do tworzenia innowacyjnych rozwiązań - dyskusja
- Budowanie efektywnej współpracy i zaangażowania w wielokulturowym zespole - ćwiczenie
Moduł V. Wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego pracowników różnych kultur
- Indywidualne planowanie rozwoju pracowników z uwzględnieniem różnorodności - ćwiczenie
- Budowanie umiejętności przywódczych z uwzględnieniem różnych stylów pracy - wykład
- Programy szkoleniowe i mentoringowe dla pracowników z różnych kultur
Moduł VI: Regulacje prawne i równouprawnienie
- Podstawowe regulacje prawne dotyczące równouprawnienia w miejscu pracy - prezentacja
- Wdrażanie rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności - analiza przypadku.
- Studium przypadku oparte o zaplanowanie pracy projektowej w zróżnicowanym kulturowo zespole.
- Rozpoznawanie sytuacji naruszających zasady równości i sposoby ich reagowania - ćwiczenie
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Pre-test | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Moduł I. Wprowadzenie do różnorodności i wielokulturowości | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Moduł II. Budowanie świadomości różnic kulturowych cz.1 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Moduł II. Budowanie świadomości różnic kulturowych cz. 2 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł III. Tworzenie inkluzywnego środowiska pracy | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł IV. Skuteczne zarządzanie zespołami wielokulturowymi | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł V. Wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego pracowników różnych kultur | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł VI: Regulacje prawne i równouprawnienie | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto138,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Wojtalik
Doświadczony konsultant i szkoleniowiec w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015, a także ochrony danych osobowych. Posiada certyfikację audytora wewnętrznego oraz wiodącego ISO 9001 IRCA i ISO 14001 IRCA.
W ciągu ostatnich lat przeprowadziła:
10 analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w zakresie kompetencji cyfrowych,
10 usług szkoleniowych z tego obszaru, obejmujących ponad 400 godzin dydaktycznych i 60 uczestników.
Posiada ponad 110 godzin doświadczenia coachingowego, wspierając rozwój 35 uczestników. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne, w tym:
Mentoring, czyli przekazywanie wiedzy poprzez siłę autorytetu,
Mentoring wywierający wpływ: Jak skutecznie prowadzić mentoring,
Coaching i Mentoring: Niezbędne umiejętności dla osiągnięcia sukcesu,
Coaching i Mentoring.
W ciągu ostatniego roku prowadziła szkolenia dla pracowników i pracodawców w zakresie:
wdrażania mentoringu 4.0 – wsparcia środowiska międzypokoleniowego,
zarządzania potencjałem pracowników,
"zielonych kompetencji" związanych ze zrównoważonym rozwojem,
szeroko rozumianej dostępności, w tym dostosowywania środowiska pracy do osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Absolwentka studiów stacjonarnych na Wydziale Prawa w Szkole Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni oraz studiów podyplomowych Trendwatching & Future Studies na AGH w Krakowie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, długopis, notes.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest Zakwalifikowanie się do programu oraz podpisanie umowy z operatorem i otrzymanie nr ID wsparcia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej - szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o jej ukończeniu, pod warunkiem obecności na poziomie 90%.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i dojazdu.
Informacje dodatkowe
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia:
Szkolenie stacjonarne - trwa 21godzin dydaktycznych 1h=45 min
Przerwy są wliczane w godziny szkolenia i mogą ulec nieznacznemu przesunięciu z uwagi na tempo pracy uczestnika.
Proces przeprowadzenia walidacji
Walidacja efektów uczenia się odbędzie się na podstawie testu - walidator jest autorem testu, dokonuje weryfikacji testu, ale nie jest fizycznie obecny na szkoleniu podczas testu.