Szkolenie: MS 55342 Supporting and Troubleshooting Windows 11
Szkolenie: MS 55342 Supporting and Troubleshooting Windows 11
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Główną grupą docelową tego kursu są technicy wsparcia dla komputerów stacjonarnych, którzy świadczą wsparcie na poziomie 2 dla użytkowników posiadających komputery dołączone do domeny i pracujące w systemie operacyjnym Windows 11, zazwyczaj w średnich i dużych przedsiębiorstwach.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do rozwiązywania problemów związanych z komputerami i urządzeniami działającymi na systemie Windows 11 w środowisku domeny Windows Server Active Directory. Umiejętności te obejmują zrozumienie: funkcji systemu Windows 11; wykorzystania tych funkcji w środowisku Active Directory oraz rozwiązywania problemów związanych z tymi funkcjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik administruje urządzeniami z systemem Windows 11. | Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta ze zdalnego pulpitu;Komunikacja zdalna za pomocą programu Windows PowerShell. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje problemy związane z łącznością sieciową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa ustawienia sieciowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik konfiguruje i rozwiązuje problemy ze stanem użytkownika. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozwiązuje problemy z zastosowaniem ustawień użytkownika.Konfiguruje i rozwiązuje problemy UE-V. Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z przekierowaniem folderu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje problemy z aplikacjami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zarządza aplikacjami Windows.Rozwiązuje problemy z aplikacją AppLocker Policy oraz ze zgodnością aplikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Każdy uczestnik szkolenia pracuje indywidualnie na udostępnionych zadaniach przez trenera. Po ukończeniu szkolenia ma możliwość utrwalenia zadań oraz kontaktu z trenerem, co pozwoli na lepsze przyswojenie programu szkolenia.
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych.
Moduł 1: Wprowadzenie do Windows 11:
- Przegląd systemu Windows 11.
- Nowe funkcje w Windows 11.
- Znaczące zmiany z Windows 10.
- Zmiany w interfejsie użytkownika.
- Zawiera przegląd architektury systemu, w tym podsystemów Linux i Android.
- Rozwiązywanie problemów z instalacją i wdrażaniem.
- Przegląd wymaganego sprzętu, identyfikowanie różnic w stosunku do systemu Windows 10.
- Problemy z uaktualnieniem do systemu Windows 11.
- Zalecenia dotyczące typowych procedur rozwiązywania problemów.
- Wprowadzenie do narzędzi do rozwiązywania problemów.
- Menadżer zadań.
- Monitor zasobów.
- Monitor wydajności.
- Przegląd poprawionej aplikacji ustawień.
Moduł 2: Zdalne administrowanie systemem Windows 11:
- Przegląd narzędzi administracyjnych.
- Korzystanie ze zdalnego pulpitu.
- Korzystanie z szybkiej pomocy.
- Korzystanie z Centrum administracyjnego systemu Windows.
- Wprowadzenie do Windows PowerShell.
- Komunikacja zdalna za pomocą programu Windows PowerShell.
- Włączanie komunikacji zdalnej PowerShell.
- Zaufane hosty.
Moduł 3: Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i przywracaniem systemu:
- Przegląd środowiska odzyskiwania systemu Windows 11.
- Konfiguracja rejestru.
- Rozwiązywanie problemów z ustawieniami uruchamiania.
- Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker.
- Rozwiązywanie problemów z usługą systemu operacyjnego.
- Odzyskiwanie komputera.
- Rozwiązywanie problemów z urządzeniami i sterownikami urządzeń.
- Przegląd rozwiązywania problemów ze sprzętem.
- Ustawienia zasad grupy, które mogą kontrolować/wstrzymywać instalację sprzętu.
- Rozwiązywanie problemów z awariami sterowników urządzeń.
Moduł 4: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową:
- Identyfikacja nieprawidłowo skonfigurowanej sieci i ustawień TCP/IP.
- Omówienie adresowania podsieci IPv4 ułatwiające identyfikację nieprawidłowo skonfigurowanych urządzeń.
- Określanie ustawień sieciowych.
- Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową.
- Rozwiązywanie problemów z rozwiązywaniem nazw.
- Przegląd zdalnego dostępu.
- Rozwiązywanie problemów z połączeniem VPN.
Moduł 5: Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy:
- Przegląd zasad grupy.
- Rozwiązywanie problemów z konfiguracją klienta i aplikacjami GPO.
Moduł 6: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa:
- Bezpieczny, zaufany i mierzony rozruch.
- Ustawienia UEFI.
- Wymagania TPM.
- Wdrażanie zabezpieczeń sieciowych za pomocą Zapory Windows Defender i Zapory Windows Defender z zabezpieczeniami zaawansowanymi.
- Wdrażanie funkcji Credential Guard, Exploit Guard i Application Guard.
- Konfiguracja Windows Hello.
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem.
Moduł 7: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika:
- Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem ustawień użytkownika.
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów UE-V.
- Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z przekierowaniem folderu.
Moduł 8: Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów:
- Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami do plików.
- Rozwiązywanie problemów z drukarkami.
- Odzyskiwanie plików w systemie Windows 11.
Moduł 9: Rozwiązywanie problemów z aplikacjami:
- Rozwiązywanie problemów z aplikacjami komputerowymi.
- Zarządzanie uniwersalnymi aplikacjami Windows.
- Przegląd kontroli aplikacji.
- Rozwiązywanie problemów z aplikacją AppLocker Policy.
- Rozwiązywanie problemów ze zgodnością aplikacji.
- Konfiguracja trybu kiosku.
Moduł 10: Utrzymanie Windows 11:
- Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera.
- Przegląd Windows Update.
- Konfiguracja Windows Update dla firm.
- Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami systemu Windows.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Dzień 1:Wstęp do Windows 11; Zdalne administrowanie systemem Windows 11 | Prowadzący Adam Bartosiewicz | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Dzień 2: Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i odzyskiwaniem systemu ;Rozwiązywanie problemów z urządzeniami i sterownikami urządzeń;Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową. | Prowadzący Adam Bartosiewicz | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Dzień 3: Troubleshooting Group Policy; Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa; Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika. | Prowadzący Adam Bartosiewicz | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Dzień4: Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów;Rozwiązywanie problemów z aplikacjami; Utrzymanie systemu Windows 11 | Prowadzący Adam Bartosiewicz | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Bartosiewicz
Realizacja szkoleń w zakresie kompetencji cyfrowych a w szczególności produktów: Teams / SharePoint, chmura Office 365, pakietu biurowego Microsoft Office. Uczy tego, że technologia daje nam niepowtarzalną szanse bycia twórczym. Wykształcenie: wyższe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autoryzowane materiały Microsoft w formie elektronicznej. Laboratorium on-line niezbędne do wykonywania ćwiczeń / symulacji dostępne będą dla uczestnika przez 6 miesięcy od zakończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje certyfikat Microsoft potwierdzający zdobyte umiejętności.
Podczas szkoleń istnieje możliwość przeprowadzenia kontroli/audytu usługi przez osoby do tego upoważnione przez PARP.
Jak skorzystać z usług dofinansowanych?
- Krok 1: Założenie konta indywidualnego / instytucjonalnego w Bazie Usług Rozwojowych.
- Krok 2: Złożenie wniosku do Operatora, który rozdziela środki w Twoim województwie.
- Krok 3: Uzyskanie dofinasowania.
- Krok 4: Zapisanie na szkolenie poprzez platformę BUR.
Dlaczego wybrać firmę NTG Sp. z o.o.?
- Realizujemy szkolenia od 2002 roku.
- Mamy wyspecjalizowaną kadrę szkoleniową.
- Przeprowadzimy Ciebie przez cały proces pozyskania dofinansowania.
- Bezpłatnie pomożemy w uzyskaniu dofinansowania.
- Zaproponujemy szkolenia dopasowane do potrzeb Twojej firmy.
- Dostarczymy dokumentację szkoleniową, niezbędną do rozliczenia.
- Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
Pełna oferta szkoleń dostępna na stronie: www.ntg.pl.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zalecamy korzystanie z dodatkowego monitora, aby móc swobodnie wykonywać ćwiczenia wraz z trenerem.
Szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams (nie jest wymagana instalacja aplikacji). Link do spotkania można otworzyć za pomocą przeglądarki i jest aktywny podczas trwania usługi.
Do poprawnego udziału w usłudze uczestnik powinien posiadać komputer z kamerą, mikrofonem, dostępem do Internetu; szybkością pobierania i przesyłania 500 kb/s; aktualną wersje przeglądarki Microsoft Edge, Internet Explorer, Safari lub Chrome. Zalecamy posiadanie systemu operacyjnego Windows 10 oraz min. 2 GB RAM pamięci.