Akademia HR: Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Akademia HR: Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji21-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie i wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników, w tym ich talentów i doświadczeń, w sposób sprzyjający rozwojowi organizacji. Szkolenie przygotowuje uczestników do adaptacji kompetencji pracowników do dynamicznych zmian organizacyjnych i społecznych, uwzględniając takie procesy jak reskilling (przekwalifikowanie) oraz rozwijanie otwartości na wyzwania rozwojowe zgodnie z koncepcją Learning Agility.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe zmiany na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Wymienia metody oceny potencjału zawodowego; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Opisuje obecne potrzeby firmy; prognozuje przyszłe potrzeby firmy; porównuje bieżące zasoby z przyszłymi potrzebami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy wewnętrznego zróżnicowania pracowników; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Określa kompetencje, które wymagają stałego monitorowania i dostosowywania do zmieniających się wyzwań organizacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje j trzy obszary wewnętrznego zróżnicowania pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wyzwania organizacyjne i społeczne, które wymagają dostosowania kompetencji pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia programy rozwoju i ścieżek kariery | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje pozytywne aspekty wynikające z wewnętrznego zróżnicowani | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji identyfikuje co najmniej dwa sposoby na ograniczenie ryzyka utraty zasobów wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (reskilling). | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki, które wpływają na pozytywne nastawienie pracowników do reskillingu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Wskazuje aspekty kultury organizacyjnej wspierającej otwartość na rozwój i zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Pre-test
Dzień 1: Fundamenty mentoringu i przygotowanie do roli mentora.
- Wprowadzenie do mentoringu.
- Czym jest mentoring? Definicja i kluczowe założenia.
- Różnice między mentoringiem a coachingiem i innymi formami wsparcia.
- Korzyści mentoringu na poziomie indywidualnym i organizacyjnym.
- Studia przypadków: przykłady skutecznych programów mentoringowych.
- Rola mentora i mentee w procesie mentoringowym.
- Kompetencje mentora: jakie cechy i umiejętności są kluczowe?
- Jak mentor i mentee mogą wzajemnie się wspierać?
- Typowe wyzwania w relacjach mentoringowych i sposoby ich pokonywania.
- Struktura procesu mentoringowego.
- Etapy mentoringu: od budowania relacji po zamknięcie procesu.
- Wyznaczanie celów SMART w mentoringu i monitorowanie postępów.
- Jak efektywnie planować spotkania mentorskie?
- Komunikacja w mentoringu.
- Aktywne słuchanie jako kluczowa umiejętność mentora.
- Techniki zadawania pytań wspierających rozwój mentee.
- Budowanie zaufania i radzenie sobie z trudnymi rozmowami.
Dzień 2: Praktyka i wdrażanie mentoringu w organizacji.
- Symulacje sesji mentoringowych.
- Praca w parach: odgrywanie ról mentora i mentee.
- Analiza przypadków: typowe sytuacje w mentoringu (np. brak zaangażowania mentee, trudności w realizacji celów).
- Informacja zwrotna od trenera i uczestników.
- Rozwiązywanie trudności w mentoringu.
- Jak radzić sobie z oporem i demotywacją mentee?
- Strategie wspierania mentee w trudnych momentach zawodowych.
- Konflikty w relacji mentorskiej – przyczyny i sposoby rozwiązania.
- Mentoring w organizacji.
- Planowanie i wdrażanie programu mentoringowego: krok po kroku.
- Rola HR w rekrutacji mentorów i mentee, koordynacji programu oraz monitorowaniu jego efektów.
- Narzędzia wspierające mentoring: platformy cyfrowe, checklisty, raporty postępów.
- Kluczowe wskaźniki sukcesu programów mentoringowych.
- Tworzenie planu działania
- Indywidualne i zespołowe plany wdrożenia mentoringu w organizacji.
- Określenie priorytetów i pierwszych kroków po warsztatach.
- Przygotowanie materiałów do komunikacji programu wewnętrznie w organizacji.
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Pre-test | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Wprowadzenie do mentoringu | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Rola mentora i mentee w procesie mentoringowym | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Struktura procesu mentoringowego | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Komunikacja w mentoringu | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Symulacje sesji mentoringowych | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Rozwiązywanie trudności w mentoringu | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Mentoring w organizacji | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Tworzenie planu działania | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Wojtalik
Doświadczony konsultant i szkoleniowiec w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015, a także ochrony danych osobowych. Posiada certyfikację audytora wewnętrznego oraz wiodącego ISO 9001 IRCA i ISO 14001 IRCA.
W ciągu ostatnich lat przeprowadziła:
10 analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w zakresie kompetencji cyfrowych,
10 usług szkoleniowych z tego obszaru, obejmujących ponad 400 godzin dydaktycznych i 60 uczestników.
Posiada ponad 110 godzin doświadczenia coachingowego, wspierając rozwój 35 uczestników. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne, w tym:
Mentoring, czyli przekazywanie wiedzy poprzez siłę autorytetu,
Mentoring wywierający wpływ: Jak skutecznie prowadzić mentoring,
Coaching i Mentoring: Niezbędne umiejętności dla osiągnięcia sukcesu,
Coaching i Mentoring.
W ciągu ostatniego roku prowadziła szkolenia dla pracowników i pracodawców w zakresie:
wdrażania mentoringu 4.0 – wsparcia środowiska międzypokoleniowego,
zarządzania potencjałem pracowników,
"zielonych kompetencji" związanych ze zrównoważonym rozwojem,
szeroko rozumianej dostępności, w tym dostosowywania środowiska pracy do osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Absolwentka studiów stacjonarnych na Wydziale Prawa w Szkole Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni oraz studiów podyplomowych Trendwatching & Future Studies na AGH w Krakowie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, długopis, notes.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest Zakwalifikowanie się do programu oraz podpisanie umowy z operatorem i otrzymanie nr ID wsparcia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej - szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o jej ukończeniu, pod warunkiem obecności na poziomie 90%.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i dojazdu.
Informacje dodatkowe
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia:
Szkolenie stacjonarne - trwa 16 godzin zegarowych 1h=60 min
Przerwy są wliczane w godziny szkolenia i mogą ulec nieznacznemu przesunięciu z uwagi na tempo pracy uczestnika.
Proces przeprowadzenia walidacji
Walidacja efektów uczenia się odbędzie się na podstawie testu - walidator jest autorem testu, dokonuje weryfikacji testu, ale nie jest fizycznie obecny na szkoleniu podczas testu.