Integracja sensoryczna z terapią ręki
Integracja sensoryczna z terapią ręki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone są dla pedagogów, nauczycieli, absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, logopedów oraz terapeutów zajęciowych i psychologów posiadających przygotowanie pedagogiczne. Absolwent studiów uzyskuje uprawnienia/kwalifikacje do prowadzenia obserwacji diagnostyczno-klinicznej i terapii metodą integracji sensorycznej i terapii ręki.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi435
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę jak i umiejętności, które pozwolą im realizować zadania związane z diagnozą i terapią integracji sensorycznej oraz terapii ręki. Ukończenie studiów uprawnia do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii wyznaczonej programem studiów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy absolwent studiów zna i rozumie:metody i techniki potrzebne do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, metody pracy z osobą z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, metody edukacyjne wykorzystywane w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, metody wsparcia osób z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, metody wsparcia rodzin osób mających zaburzenia przetwarzania sensorycznego. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności absolwent studiów potrafi:diagnozować potrzeby dzieci i młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, wspierać osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego ( w tym także dzieci i młodzieży), projektować, przeprowadzać oraz ewaluować zajęcia edukacyjno-terapeutyczne i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze mające na celu edukowanie i wsparcie dzieci i młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, wspierać rodzinę osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji absolwent studiów:przejawia empatię, wrażliwość etyczną, otwartość, refleksyjność i poczucie odpowiedzialności, tworzy klimat przyjazny rozwojowi i funkcjonowaniu dzieci i młodzieży z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego poprzez współpracę z szeroko rozumianym środowiskiem lokalnym oraz rodziną, systematycznie uczy się i doskonali własny warsztat zawodowy. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Neuropsychologiczne założenia rozwoju dziecka
- Psychologia rozwojowa i kliniczna dziecka
- Neuroanatomia z neurofizjologią
- Pedagogika specjalna
Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej i diagnozy
- Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej
- Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego
Metodyka diagnozy i terapii integracji sensorycznej
- Diagnoza SI i programowanie terapii
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z zaburzeniami werbalno-słuchowymi
- Stymulacja sensoryczna niemowląt z grupy ryzyka
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci z zespołem Downa i niepełnosprawnością intelektualną
- Diagnoza i metodyka terapii SI dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Wybiórczość pokarmowa i obronność dotykowa
Diagnoza różnicująca i funkcjonalna
- Diagnoza funkcjonalna i różnicująca
- Logopedyczny aspekt terapii integracji sensorycznej
- Ocena rozwoju psycho-ruchowego i sensorycznego niemowląt i dzieci do 4 r.ż.
Fizjoterapeutyczne aspekty w terapii integracji sensorycznej
- Prewencja schorzeń kręgosłupa u terapeuty SI
- Masaż Shantala
- Wybrane elementy fizjoterapii wspierające terapię SI u dzieci z niepełnosprawnością ruchową o różnej etiologii
Integracja sensoryczna w placówkach oświatowych oraz we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
- Projektowanie i ewaluacja indywidualnych programów rehabilitacyjnych/terapeutycznych/rewalidacyjnych
- Realizacja terapii SI w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- Realizacja terapii SI w placówkach oświatowych
Diagnoza i metodyka terapii ręki
- Podstawy rozwoju motoryki małej
- Diagnoza obszaru motoryki małej
- Metodyka terapii ręki dzieci z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
- Metodyka terapii ręki dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Programy i pomoce edukacyjne w terapii ręki
Seminarium dyplomowe
Metody wspomagające terapię integracji sensorycznej
- Metody alternatywnej i wspomagającej komunikacji
- Treningi słuchowe
Praktyki
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 16:55 | Liczba godzin 08:05 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Podstawy rozwoju motoryki małej | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:55 | Liczba godzin 03:55 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Pedagogika specjalna | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Podstawy rozwoju motoryki małej | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:55 | Liczba godzin 03:55 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Diagnoza obszaru motoryki małej | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:55 | Liczba godzin 03:55 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 16:55 | Liczba godzin 08:05 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Diagnoza obszaru motoryki małej | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:50 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 04:05 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Kontynuacja I sem | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Realizacja II semestru 1.10.2025-28.02.2026 | Data realizacji zajęć 01-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Realizacja III semestru 01.03.2026-30.06.2026 | Data realizacji zajęć 01-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto13,10 PLN
- Koszt osobogodziny netto13,10 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Amelia Dziurda-Multan
Przeprowadzenie około 3000 godzin zajęć z osobami dorosłymi (nauczycielami i kadrą zarządzającą placówkami oświatowymi), doświadczenie 24 lat pracy dydaktycznej ze studentami kierunków pedagogicznych oraz osobami dorosłymi głównie z zakresu pedagogiki specjalnej i jej subdyscyplin (logopedia, surdopedagogika, oligofrenopedagogika, terapia osób z autyzmem i Zespołem Aspergera, praca z uczniami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym i wymagającymi interwencji wychowawczych, diagnoza i terapia integracji sensorycznej) oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych.
Praca zawodowa:
1997 r. – 1999 r. – nauczyciel języka polskiego i logopeda w szkole podstawowej,
1999 r. – 2001 r. – instruktor szkoleń dla nauczycieli - realizatorów programu profilaktyki uzależnień we współpracy z PARPA Warszawa,
1999 r. – nadal – nauczyciel języka polskiego, surdopedagog, oligofrenopedagog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej w placówkach oświatowych na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum,
2006 r. – uzyskanie stopnia awansu zawodowego - nauczyciel dyplomowany,
2004 r. – 2009 r. – asystent w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki KUL w Lublinie,
2015 r. – nadal – wykładowca Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu,
2021 r. – nadal – adiunkt Lubelskiej Akademii WSEI w Lublinie, Wydział Nauk o Człowieku,
egzaminator OKE w Krakowie (od 2005 roku)
2009 r. – nadal – prowadząca szkolenia, kursy i webinary
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Połączenie zajęć synchronicznych z zajęciami w bezpośrednim kontakcie w siedzibie Uczelni 50/50. Wybrane zajęcia będą realizowane na platformie online z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia I lub II stopnia.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i poprawność złożonych dokumentów.
Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.
WYMAGANE DOKUMENTY
- dyplom/odpis ukończenia studiów wyższych
- wypełniony kwestionariusz zgłoszeniowy
- wypełnione podanie o przyjęcie na studia
- wypełniona umowa w 2 egzemplarzach
- 1 zdjęcie
- dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej
Link do pobrania dokumentów: https://podyplomowe.wsei.eu/dokumenty-dla-sluchacza/
Informacje dodatkowe
Aktualna oferta z pełnym opisem oraz niezbędną dokumentacją: https://podyplomowe.wsei.eu/nasza-oferta/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie na platformie Moodle poprzez usługę ClickMeeting.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer użytkownika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu,
- sprawny mikrofon i kamera internetowa.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować użytkownik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms. Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe