Cyfrowa transformacja edukacji:Wykorzystanie AI i cyberbezpieczeństwa wpracy nauczyciela – szkolenie
Cyfrowa transformacja edukacji:Wykorzystanie AI i cyberbezpieczeństwa wpracy nauczyciela – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla nauczycieli placówek publicznych iniepublicznych, którzy chcą rozwijać kompetencje w zakresiewykorzystania sztucznej inteligencji i cyberbezpieczeństwa w edukacji.Mogą w nim uczestniczyć zarówno osoby delegowane przez pracodawcę,jak i nauczyciele podnoszący kwalifi kacje z własnej inicjatywy.
Szkolenie jest odpowiednie dla nauczycieli szkół podstawowych iśrednich, a także wykładowców szkół policealnych. Nie jest wymaganedoświadczenie w pracy z narzędziami AI, ale wskazana jest podstawowaumiejętność obsługi komputera i korzystania z platform edukacyjnych.Uczestnicy powinni swobodnie poruszać się w środowisku MicrosoftOffi ce oraz być gotowi na pracę z nowoczesnymi technologiami.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Cyfrowa Transformacja Edukacji: Wykorzystanie AI i Cyberbezpieczeństwa w Pracy Nauczyciela – szkolenie”przygotowuje do efektywnego stosowania sztucznej inteligencji w nauczaniu oraz zarządzania bezpieczeństwem danychw edukacji. Uczestnicy nauczą się projektowania interaktywnych materiałów dydaktycznych, stosowania narzędzi AI orazwdrażania zasad cyberbezpieczeństwa w pracy nauczyciela.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się narzędziami AI w edukacji | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje możliwościzastosowania AI w nauczaniu i oceniepostępów uczniów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sytuacje, w których AI możewspierać pracę nauczyciela | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje ograniczenia i potencjalneryzyka stosowania AI w edukacji | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Tworzy materiały dydaktyczne z wykorzystaniem AI | Kryteria weryfikacji Projektuje interaktywne ćwiczenia, quizy i testy dostosowane do poziomu uczniów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Generuje grafiki, wideo i prezentacje wspomagające nauczanie | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Ocenia jakość i poprawność wygenerowanych treści edukacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady cyberbezpieczeństwa w edukacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje zagrożenia cybernetyczne w pracy nauczyciela i ucznia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje próby wyłudzenia danych i ataki phishingowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje dobre praktyki ochrony kont i urządzeń wykorzystywanych w edukacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Korzysta z aplikacji edukacyjnych i platform e-learningowych w sposób bezpieczny | Kryteria weryfikacji Ustawia poziomy dostępu i konfiguracje prywatności w narzędziach edukacyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Edukuje uczniów i rodziców w zakresie podstawowych zasad bezpieczeństwa online | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie narzędzia do zdalnego nauczania, biorąc pod uwagę aspekty prywatności i bezpieczeństwa | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje Microsoft Office w pracy nauczyciela | Kryteria weryfikacji Tworzy i edytuje materiały dydaktyczne oraz raporty w MS Word i PowerPoint | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje funkcje MS Excel do analizy wyników uczniów i organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje automatyzacje w MS Office do usprawnienia zadań administracyjnych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki psychologiczne w pracy z uczniem | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje oznaki obniżonej motywacji i trudności emocjonalnych u uczniów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera techniki wspierające motywację i zaangażowanie uczniów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Radzi sobie z sytuacjami stresowymi w pracy nauczyciela | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Warunki osiągnięcia celu edukacyjnego
Dla osiągnięcia celu edukacyjnego „Cyfrowa Transformacja Edukacji: Wykorzystanie AI i Cyberbezpieczeństwa w Pracy Nauczyciela” uczestnik powinien posiadać podstawową znajomość obsługi komputera, korzystania z platform edukacyjnych oraz systemu Microsoft Office.
Szkolenie jest adresowane do nauczycieli szkół podstawowych, średnich oraz wykładowców szkół policealnych, zarówno z placówek publicznych, jak i niepublicznych. Mogą w nim uczestniczyć osoby delegowane przez pracodawcę oraz nauczyciele, którzy chcą podnieść swoje kompetencje z własnej inicjatywy.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla nauczycieli z doświadczeniem w nauczaniu online, jak i dla osób, które dopiero rozpoczynają pracę z narzędziami sztucznej inteligencji i cyfrowymi metodami dydaktycznymi.
2. Zakres tematyczny
Dzień 1 – Sztuczna Inteligencja w Edukacji (8 godzin, w tym przerwy)
- Rola sztucznej inteligencji w edukacji (Teoria, 1,5 h)
- • Jak AI zmienia proces nauczania i uczenia się?
- • Przykłady zastosowania AI w różnych systemach edukacyjnych
- Praktyczne narzędzia AI w edukacji (Teoria, 1 h 45 min)
- • Przegląd narzędzi: ChatGPT, Canva, platformy e-learningowe
- E-learning i platformy edukacyjne oparte na AI (Teoria, 1 h 45 min)
- • Przegląd platform: Duolingo, Khan Academy, Quizizz, Kahoot
- Tworzenie treści edukacyjnych i materiałów językowych z AI (Praktyka, 2 h)
- Ćwiczenie: Tworzenie interaktywnej lekcji online
- Ćwiczenie: Tworzenie materiałów językowych z AI
Dzień 2 – Tworzenie Zasobów Edukacyjnych z Wykorzystaniem AI (8 godzin, w tym przerwy)
- Generowanie innowacyjnych scenariuszy lekcji (Teoria, 1,5 h)
- Tworzenie treści edukacyjnych: grafiki, wideo, prezentacje (Teoria, 1 h 45 min)
- Projektowanie ćwiczeń, quizów i zadań projektowych (Teoria, 1 h 45 min)
- Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie własnych zasobów edukacyjnych (Praktyka, 2 h)
- Warsztaty: Projektowanie kursu online
Dzień 3 – Etyka Sztucznej Inteligencji i Cyberbezpieczeństwo (8 godzin, w tym przerwy)
- Etyczne aspekty stosowania AI w edukacji (Teoria, 1,5 h)
- Analiza zagrożeń w środowisku online (Teoria, 1 h 45 min)
- Przykłady cyberataków i analiza incydentów (Teoria, 1 h 45 min)
- Ćwiczenia praktyczne: symulacja ataku i reagowanie na incydenty (Praktyka, 2 h)
Dzień 4 – Ochrona Danych i Zarządzanie Bezpieczeństwem (8 godzin, w tym przerwy)
- Tworzenie i zarządzanie silnymi hasłami (Teoria, 1,5 h)
- Bezpieczne korzystanie z aplikacji mobilnych w edukacji (Teoria, 1 h 45 min)
- Przegląd narzędzi ochrony: antywirusy, UTM, Sandbox (Teoria, 1 h 45 min)
- Ćwiczenia praktyczne: Wdrażanie zasad cyberbezpieczeństwa w edukacji (Praktyka, 2 h)
Dzień 5 – Użycie Microsoft Office i Psychologia w Edukacji (8 godzin, w tym przerwy)
- Efektywne wykorzystanie Microsoft Office (Teoria, 1,5 h)
- Psychologia depresji i motywacji w edukacji (Teoria, 1 h 45 min)
- Rozpoznawanie zachowań wskazujących na problemy psychiczne (Teoria, 1 h 45 min)
- Techniki interwencji w trudnych sytuacjach (Praktyka, 1 h)
- Walidacja (1 h)
3. Warunki organizacyjne
- Szkolenie grupowe
- Czas trwania: 40 godzin zegarowych
- Przerwy są wliczone w czas trwania usługi
Wymagane zasoby:
- Każdy uczestnik pracuje na własnym komputerze z dostępem do internetu
- Dostęp do aplikacji Microsoft Office, Canva, ChatGPT oraz innych narzędzi wskazanych przez prowadzącego. Mogą być wersje testowe.
Walidacja efektów uczenia się: Test teoretyczny, Obserwacja w warunkach symulowanych, Analiza dowodów i deklaracji, Debata ustrukturyzowana
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma skrypt szkoleniowy w wersji drukowanej. Dostawa Usług zapewni osobie ze szczególnymi potrzebami na jej wniosek materiały dydaktyczne dostosowane do jej potrzeb.
Informacje dodatkowe
- Podstawa zwolnienia usługi z VAT: Art. 43 ust. 1 pkt 29 Ustawy o VAT, § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
- Dostawca korzysta ze zwolnienia podmiotowego z art. 113 (dotyczy dofinansowania poniżej 70%)
- Przerwy są elastyczne i dostosowane do potrzeb uczestników
- Dostawca Usług zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe, Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień, przed zapisem na usługę, prosimy o kontakt