Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt - szkolenie
Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci.
Lekarze.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi43
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt - szkolenie" przygotowuje do samodzielnego badania fizjoterapeutycznego niemowląt w wieku 0 - 12 miesięcy poprzez znajomość prawidłowego przebiegu rozwoju motorycznego, co jest podstawą do zauważenia i stwierdzenia ewentualnych patologii. Usługa przygotowuje również do samodzielnego planowania i prowadzenia terapii najczęstszych zaburzeń rozwoju motorycznego (obniżone napięcie mięśniowe, wzmożone napięcie mięśniowe).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu rozwoju motorycznego dziecka wieku 0 - 12 miesięcy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje prawidłowy rozwój motoryczny dziecka- definiuje najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego - definiuje strategie terapii (ocena i badanie) dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje i przeprowadza proces terapeutyczny dziecka w wieku 0 - 12 miesięcy | Kryteria weryfikacji - prawidłowo ocenia i analizuje rozwój ruchowy dziecka adekwatny do wieku- wykonuje badanie i określa formę zaburzenia - określa cele, plan i możliwości terapii dla dziecka z zaburzonym rozwojem - stosuje prawidłową pielęgnację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady współpracy z pacjentem | Kryteria weryfikacji - organizuje rozmowy z rodzicami małego pacjenta- wskazuje rodzicom pacjenta sposoby na prawidłową pielęgnację i noszenie dziecka aby wyeliminować ewentualne wcześniejsze błędy - określa przydatność sprzętów wykorzystywanych do codziennej opieki nad dzieckiem - dostosowuje terapię do indywidualnego zaburzenia dziecka - kieruje do innych specjalistów oraz współpracuje z nimi - wpiera oraz motywuje rodziców do pracy z dziećmi podczas aktywności dnia codziennego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- pracują z pacjentami pediatrycznymi,
- interesują się rozwojem motorycznym dziecka zdrowego i z zaburzeniami,
- poszukują metod pracy w przypadku dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym – hypotonią i hypertonią,
- chcą poznać prawidłowe nawyki podczas opieki i pielęgnacji dziecka,
- chcą poznać najczęstsze kompensacje, które przejawiają niemowlęta,
- chcą nauczyć się prawidłowego badania, formułowania celu terapeutycznego i planowania terapii u dzieci.
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia uczestnik powinien posiadać podstawowe wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii dziecka.
Warunki organizacyjne: maksymalna liczba uczestników na szkoleniu to 18 osób. Podczas zajęć teoretycznych i wykładów uczestnicy siedzą dwójkami przy jednym stole terapeutycznym, omawiane treści są również wyświetlane przez projektor. Podczas zajęć praktycznych uczestnicy ćwiczą parami przy jednym stanowisku ( stole terapeutycznym) na sobie nawzajem lub na lalkach terapeutycznych. Uczestnicy mają do dyspozycji sprzęt potrzeby do prowadzenia fizjoterapii, tj. regulowane stoły terapeutyczne, maty do ćwiczeń, wałki, półwałki, piłki terapeutyczne, taśmy Thera - Band, poręcz do nauki chodu oraz wiele innych pomocy dydaktycznych.
Liczba godzin usługi (43) podana jest w godzinach dydaktycznych (45 - minutowych) w tym 20 g. teoria, 23 g. praktyka. Przerwy nie wliczają się do godzin szkolenia.
Walidacja odbędzie się w formie testu teoretycznego. Test zostanie przekazany Uczestnikowi przez Osobę prowadzącą usługę, a zostanie oceniony przez Osobę prowadzącą walidację. Walidator nie będzie obecny podczas walidacji.
Zakres tematyczny:
Dzień 1
08:45- 11:00 Wprowadzenie do analizy rozwoju motorycznego dziecka
11:00- 13:15 Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka 0 – 6 miesięcy, ocena i analiza ruchowa
13:15- 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 – 16:15 Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka 6 – 12 miesięcy,
ocena i analiza ruchowa
Dzień 2
08:45- 11:00 Najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego 0 – 12 miesięc - najczęstsze diagnozy, m. in. asymetrie, podwyższone lub obniżone napięcie mięśniowe ( np. MPD, zespół Downa itp.)
11:00- 13:15 Strategia terapii dziecko wiotkie 0 – 6 miesięcy: ocena i badanie wiotkości; najczęstsze kompensacje ruchowe; cele, planowanie i możliwości terapii; konsekwencje i przebieg rozwojowy wiotkości
13:15- 13:45 Przerwa obiadowa
13:45- 16:15 Strategia terapii dziecko spastyczne 0 –6 miesięcy: ocena i badanie spastyczności; najczęstsze kompensacje jako strategie ruchowe; cele, planowanie i możliwości terapii; konsekwencje rozwojowe spastyczności
Dzień 3
08:45- 11:00 Analiza rozwoju motorycznego w wyższych pozycjach, takich jak: siad, siad boczny, klęk, klęk podparty, stanie, chód
11:00- 13:15 Strategia terapii dziecko wiotkie 6 – 12 miesięcy w wyższych pozycjach, z wykorzystaniem technik bodźcowania do podwyższenia napięcia mięśniowego
13:15- 13:45 Przerwa obiadowa
13:45- 16:15 Strategia terapii dziecko spastyczne 6 – 12 miesięcy: ocena badania spastyczności; najczęstsze kompensacje jako strategie ruchowe; cele, planowanie i możliwości terapeutyczne; konsekwencje rozwojowe spastyczności
Dzień 4
08:45- 11:00 Analiza dzieci z wykorzystaniem materiałów video lub prezentacja pacjenta
11:00- 13:15 Pielęgnacja; przewijanie; nosidełka i inne pomoce codziennego użytku stosowane przez rodziców – ich sens, przydatność, ewentualne konsekwencje stosowania
13:15- 13:45 Przerwa obiadowa
13:45- 16:15 Nauka przenoszenia ciężaru ciała w wybranych pozycjach: sadzanie dzieci ( tak / nie ); buty i zagadnienia z tym związane
Dzień 5
08:45 – 11.00 Definiowanie i formułowanie celów terapeutycznych; praca domowa dla rodziców
11.15 – 12.30 Powtórki, podsumowanie, pytania uczestników
12.30 - 13.00 Walidacja (test teoretyczny)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Analiza rozwoju motorycznego dziecka. Prawidłowy rozwój motoryczny dziecka 0 – 6 miesięcy/ 6 - 12 miesięcy - ocena i analiza ruchowa.(teoria/praktyka) | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego 0-12 miesięcy - najczęstsze diagnozy. Strategia terapii dziecko wiotkie 0 – 6 miesięcy. Strategia terapii dziecko spastyczne 0 –6 miesięcy (teoria/praktyka) | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Analiza rozwoju motorycznego w wyższych pozycjach. Strategia terapii dziecko wiotkie 6 – 12 miesięcy w wyższych pozycjach. Strategia terapii dziecko spastyczne 6 – 12 miesięcy (teoria/praktyka) | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Analiza dzieci z wykorzystaniem materiałów video lub prezentacja pacjenta. Pielęgnacja; przewijanie. Nauka przenoszenia ciężaru ciała w wybranych pozycjach.(teoria/praktyka) | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Definiowanie i formułowanie celów terapeutycznych; praca domowa dla rodziców. (teoria/praktyka) | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja (test toeretyczny). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 400,26 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 951,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 55,82 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 45,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sabina Lizak
Doświadczenie zawodowe zdobywała jako terapeutka dziecięca w różnych ośrodkach w Niemczech (Praxis John Moonen, Oberhausen; Praxis Rafaela Kumor-Rausch, Oberhausen, Praxis Lizak GBr., Mulheim /Ruhr; Behindertenschule Mulheim/Ruhr (szkoła integracyjna dla upośledzonych fizycznie i psychicznie w wieku 6-18 lat)
Od 2007 roku prowadzi własny gabinet rehabilitacji, gdzie czynnie zajmuje się terapią dzieci.
Absolwentka wielu szkoleń podyplomowych z zakresu terapii dzieci tj. Vojta (1999 r., 2000 r.), NDT-Bobath dla dzieci (1995 r.). W latach 2003 - 2009 uczestniczyła w kursach NDT-Bobath jako Group Leader, podczas których uzyskała tytuł Asystenta metody NDT-Bobath i posiada uprawnienia do prowadzenia walidacji.
Prowadzi autorskie szkolenia pn. "Rehabilitacja w zaburzeniach niemowląt" (od 2013 r.) oraz "Przygotowanie do pionizacji i chodu. Analiza chodu." (od 2018 r.).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt.
Warunki uczestnictwa
- rejestracja na szkolenie przez stronę internetową Organizatora: https://www.fizjoterapia.pl/kursy/zapisz/3538
- przesłanie dyplomu z wymaganym wykształceniem
- wpłacenie zaliczki w wysokości 500 zł określonej regulaminem organizatora i potwierdzającej uczestnictwo w szkoleniu ( w przypadku dofinansowania pokrywającego cały koszt szkolenia, zaliczka jest zwracana uczestnikowi)
Informacje dodatkowe
Jeżeli usługa finansowana jest w minimum 70 % ze środków publicznych, jest ona zwolniona z podatku VAT. Warunkiem wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT, jest przesłanie usługodawcy stosownego oświadczenia.
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z Organizatorem szkolenia w celu sprawdzenia dostępności miejsc oraz dokonanie rezerwacji miejsca na szkoleniu.
Zaakceptowano regulamin dla instytucji szkoleniowych projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi