TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - młodzież i osoby dorosłe - stopień II. Projekt „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”
TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - młodzież i osoby dorosłe - stopień II. Projekt „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- osoby z wyższym wykształceniem (co namniej licencjat) zainteresowane podniesiemem kompetencji zawodowych
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów,
- logopedów,
- terapeutów,
- rodziców,
- opiekunów prawnych,
- wychowawców,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie.
- kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Jednostka lekcyjna to 45 min.
Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 4 w jednej grupie warsztatowej.
Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie specjalistów do pracy w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności społecznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje zaawansowane zagadnienia teoretyczne:- Znajomość teorii dotyczących rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. - Umiejętność rozpoznawania trudności w relacjach społecznych w tej grupie wiekowej. - Zrozumienie psychologicznych mechanizmów funkcjonowania grup społecznych i ich wpływu na jednostki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia kluczowe teorie dotyczące rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik charakteryzuje techniki prowadzenia treningów TUS:- Umiejętność stosowania różnorodnych metod i narzędzi treningowych dostosowanych do specyficznych potrzeb młodzieży i dorosłych. - Praca z grupą w kontekście trudności interpersonalnych i rozwiązywania konfliktów. - Tworzenie i dostosowywanie planów treningowych do indywidualnych potrzeb uczestników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan treningowy uwzględniający różnorodne techniki dostosowane do specyficznych potrzeb uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik przeprowadza symulowana sesję i prowadzi trening:- Prowadzenie treningów umiejętności społecznych z młodzieżą i dorosłymi, z uwzględnieniem specyfiki pracy z każdą grupą. - Stosowanie różnych technik komunikacyjnych i behawioralnych w celu wsparcia uczestników. - Monitorowanie postępów grupy i jednostek, a także adaptowanie programów w zależności | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie przeprowadza symulowaną sesję treningową, wykazując umiejętność zarządzania grupą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik poddaje zajęcia ewaluacji i diagnozie :- Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych grupy i indywidualnych uczestników. - Ocena skuteczności przeprowadzonych treningów oraz identyfikowanie obszarów do dalszego rozwoju. - Umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej uczestnikom treningu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza diagnozę potrzeb uczestników na podstawie obserwacji i rozmów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 5. Uczestnik charakteryzuje umiejętności interpersonalne:- Umiejętność budowania relacji z uczestnikami oraz motywowania ich do współpracy. - Rozwijanie empatii i umiejętności słuchania w pracy z osobami mającymi trudności w relacjach interpersonalnych. - Zarządzanie dynamiką grupy oraz radzenie sobie z konfliktami i trudnymi sytuacjami podczas treningu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność rozwiązywania konfliktów grupowych, stosując mediacje i aktywne słuchanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 6. Uczestnik wspiera rozwój kompetencji społecznych:- Pomoc uczestnikom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami oraz w rozwiązywaniu problemów społecznych. - Wzmacnianie samodzielności w rozwiązywaniu konfliktów i budowaniu relacji interpersonalnych. - Tworzenie atmosfery wspierającej i bezpiecznej dla rozwoju umiejętności społecznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje ćwiczenia wspierające rozwój umiejętności samodzielnego rozwiązywania konfliktów przez uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 7. Uczestnik przygotowuje się do pracy z różnymi grupami wiekowymi:- Umiejętność dostosowywania metod do potrzeb młodzieży i osób dorosłych. - Zrozumienie różnic rozwojowych oraz wyzwań społecznych, z jakimi mierzą się te grupy wiekowe. - Praca z osobami z różnymi rodzajami zaburzeń społecznych (np. zaburzenia ze spektrum autyzmu, trudności w relacjach - interpersonalnych, zaburzenia zachowania). | Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje metody treningowe do specyfiki młodzieży i dorosłych, wykazując zrozumienie różnic w potrzebach obu grup. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Stopień II:
Trener Umiejętności Społecznych- młodzież i osoby dorosłe
Moduł : Wstępne diagnozowanie osób ze specjalnymi potrzebami
- Analiza indywidualnych potrzeb uczestników
- Tworzenie profilu funkcjonowania społecznego
- Planowanie interwencji wspierających
- Planowanie procesu terapeutycznego w oparciu o zdiagnozowane potrzeby uczestników grupy
Moduł : Diagnoza funkcjonalna
Moduł: Metodyka pracy z młodzieżą i dorosłymi metodą TUS (treningu umiejętności społecznych)
- Techniki budowania relacji
- Rozwijanie umiejętności emocjonalnych
- Terapia i wsparcie poprzez rozwijanie i wspomaganie umiejętności społecznych u uczestników w kontekście trudności radzenia sobie w codziennych sytuacjach, trudności w wyrażaniu emocji, trudności w komunikacji problemów z asertywnością
Moduł : Praca z grupą – warsztaty prowadzenia treningów umiejętności społecznych
- Tworzenie bezpiecznego środowiska grupowego
- Zarządzanie dynamiką grupy
- Monitorowanie postępów grupy i indywidualnych uczestników
- Scenariusze TUS
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Analiza indywidualnych potrzeb uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Tworzenie profilu funkcjonowania społecznego. Wykład/chat/ warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Planowanie interwencji wspierających. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Planowanie procesu terapeutycznego w oparciu o zdiagnozowane potrzeby uczestników grupy. Wykład/chat/ warsztat | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Techniki budowania relacji. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Rozwijanie umiejętności emocjonalnych. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Terapia i wsparcie poprzez rozwijanie i wspomaganie umiejętności społecznych u uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Tworzenie bezpiecznego środowiska grupowego. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Zarządzanie dynamiką grupy. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Wprowadzenie do psychologii i pedagogiki społecznej | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Monitorowanie postępów grupy i indywidualnych uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Scenariusze TUS. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja. Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ławniczak
Sylwia Cuber
Bogusław Barański
depresyjnych oraz problemach seksualnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacja multimedialna.
- Wzory dokumentów.
- Karty pracy.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
- dostęp do zamkniętej grupy trenerów TUS w mediach społecznościowych
Informacje dodatkowe
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy Livewebinar
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.