TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - młodzież i osoby dorosłe - stopień II.
TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - młodzież i osoby dorosłe - stopień II.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- osoby z wyższym wykształceniem (co namniej licencjat) zainteresowane podniesiemem kompetencji zawodowych
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów,
- logopedów,
- terapeutów,
- rodziców,
- opiekunów prawnych,
- wychowawców,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie.
- kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
Usługa adresowana również do Uczestników projektu "Kierunek - Rozwój".
Usługa adresowana również do Uczestników projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1".
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Jednostka lekcyjna to 45 min.
Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 4 w jednej grupie warsztatowej.
Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie specjalistów do pracy w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności społecznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Definiowanie zaawansowanych zagadnień teoretycznych dotyczących rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych oraz psychologicznych mechanizmów funkcjonowania grup społecznych:- Rozpoznać teorie dotyczące rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. - Zidentyfikować trudności w relacjach społecznych w wybranej grupie wiekowej. - Opisać mechanizmy funkcjonowania grup społecznych oraz ocenić ich wpływ na jednostkę. | Kryteria weryfikacji Omawia kluczowe teorie dotyczące rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Charakteryzowanie technik prowadzenia treningów TUS:- Stosować różnorodne metody i narzędzia treningowe dostosowane do specyficznych potrzeb młodzieży i dorosłych. - Prowadzić pracę z grupą w kontekście trudności interpersonalnych oraz stosować techniki rozwiązywania konfliktów. - Tworzyć i modyfikować plany treningowe zgodnie z indywidualnymi potrzebami uczestników. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan treningowy uwzględniający różnorodne techniki dostosowane do specyficznych potrzeb uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Przeprowadzanie symulowanej sesji i prowadzenie treningu umiejętności społecznych:- Prowadzić treningi umiejętności społecznych z młodzieżą i dorosłymi, z uwzględnieniem specyfiki pracy z każdą grupą. - Stosować techniki komunikacyjne i behawioralne w celu wsparcia uczestników procesu treningowego. - Monitorować postępy grupy i poszczególnych uczestników oraz adaptować programy treningowe do zmieniających się potrzeb. | Kryteria weryfikacji Skutecznie przeprowadza symulowaną sesję treningową, wykazując umiejętność zarządzania grupą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Poddawanie zajęć ewaluacji i diagnozie:- Diagnozować potrzeby szkoleniowe grupy oraz indywidualnych uczestników. - Ocenić skuteczność przeprowadzonych treningów oraz zidentyfikować obszary wymagające dalszego rozwoju. - Udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej uczestnikom treningu. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza diagnozę potrzeb uczestników na podstawie obserwacji i rozmów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 5. Charakteryzowanie umiejętności interpersonalnych:- Budować relacje z uczestnikami oraz motywować ich do współpracy. - Rozwijać empatię i umiejętność aktywnego słuchania w pracy z osobami doświadczającymi trudności w relacjach interpersonalnych. - Zarządzać dynamiką grupy oraz reagować na konflikty i trudne sytuacje podczas treningu. | Kryteria weryfikacji Wykazuje umiejętność rozwiązywania konfliktów grupowych, stosując mediacje i aktywne słuchanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 6. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych:- Wspierać uczestników w radzeniu sobie z trudnymi emocjami oraz pomagać w rozwiązywaniu problemów społecznych. - Wzmacniać samodzielność w rozwiązywaniu konfliktów i budowaniu relacji interpersonalnych. - Tworzyć atmosferę wspierającą i bezpieczną dla rozwoju umiejętności społecznych. | Kryteria weryfikacji Planuje ćwiczenia wspierające rozwój umiejętności samodzielnego rozwiązywania konfliktów przez uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 7. Przygotowywanie się do pracy z różnymi grupami wiekowymi:- Dostosowywać metody pracy do potrzeb młodzieży i osób dorosłych. Analizować różnice rozwojowe oraz wyzwania społeczne charakterystyczne dla poszczególnych grup wiekowych. Prowadzić pracę z osobami z różnymi rodzajami trudności społecznych (np. zaburzenia ze spektrum autyzmu, trudności w relacjach interpersonalnych, zaburzenia zachowania). | Kryteria weryfikacji Dostosowuje metody treningowe do specyfiki młodzieży i dorosłych, wykazując zrozumienie różnic w potrzebach obu grup. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Stopień II:
Trener Umiejętności Społecznych- młodzież i osoby dorosłe
Moduł : Wstępne diagnozowanie osób ze specjalnymi potrzebami
- Analiza indywidualnych potrzeb uczestników
- Tworzenie profilu funkcjonowania społecznego
- Planowanie interwencji wspierających
- Planowanie procesu terapeutycznego w oparciu o zdiagnozowane potrzeby uczestników grupy
Moduł : Diagnoza funkcjonalna
Moduł: Metodyka pracy z młodzieżą i dorosłymi metodą TUS (treningu umiejętności społecznych)
- Techniki budowania relacji
- Rozwijanie umiejętności emocjonalnych
- Terapia i wsparcie poprzez rozwijanie i wspomaganie umiejętności społecznych u uczestników w kontekście trudności radzenia sobie w codziennych sytuacjach, trudności w wyrażaniu emocji, trudności w komunikacji problemów z asertywnością
Moduł : Praca z grupą – warsztaty prowadzenia treningów umiejętności społecznych
- Tworzenie bezpiecznego środowiska grupowego
- Zarządzanie dynamiką grupy
- Monitorowanie postępów grupy i indywidualnych uczestników
- Scenariusze TUS
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Analiza indywidualnych potrzeb uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Tworzenie profilu funkcjonowania społecznego. Wykład/chat/ warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Planowanie interwencji wspierających. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Planowanie procesu terapeutycznego w oparciu o zdiagnozowane potrzeby uczestników grupy. Wykład/chat/ warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Techniki budowania relacji. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Rozwijanie umiejętności emocjonalnych. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Terapia i wsparcie poprzez rozwijanie i wspomaganie umiejętności społecznych u uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Tworzenie bezpiecznego środowiska grupowego. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Zarządzanie dynamiką grupy. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Wprowadzenie do psychologii i pedagogiki społecznej | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Monitorowanie postępów grupy i indywidualnych uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Scenariusze TUS. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja. Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ławniczak
Sylwia Cuber
Trener treningu umiejętności społecznych (TUS) dzieci ze spektrum autyzmu (2020). Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej (od 2022 do nadal). Specjalista ORE w zakresie edukacji włączającej (2021 – 2023). Ukończone studia podyplomowe z muzyki i plastyki w szkole podstawowej (2021). Terapeuta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (od 2024 do nadal); Ukończone studia podyplomowe „Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji” (2021).
Doświadczenie zawodowe
Magister pedagogiki specjalność: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, edukacja elementarna z dodatkowym językiem angielskim, czynny pedagog specjalny w szkole podstawowej , edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu.
Bogusław Barański
depresyjnych oraz problemach seksualnych.
Beata Czogalla
Trener TUS.
Paulina Kaczmarczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacja multimedialna.
- Wzory dokumentów.
- Karty pracy.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
- dostęp do zamkniętej grupy trenerów TUS w mediach społecznościowych
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Informacja dla uczestników korzystających z dofinansowania:
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 80% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Usługodawca na dzień publikacji karty podpisał umowy z poniższymi operatorami środków unijnych:
- WUP Kraków,
- WUP Toruń,
- WUP Kielce,
- WUP Katowice,
- WUP Warszawa,
- Akademia Śląska,
- Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna Spółka Akcyjna,
- Lubelska Fundacja Rozwoju,
- Karkonowska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Centrum Rozwoju Kompetencji Województwa Łódzkiego i PGE Polskiej Grupy Energetycznej w Woli Grzymalinej,
- HRP Grants,
- Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Bełchatowsko Kleszczowskim Parkiem Przemysłowo Technologicznym – Reaktywacja zawodowa
Nie znalazłeś/łaś operatora ze swojego regiony? Napisz do nas lub zadzwoń, a podpiszemy umowę, żeby mogła/mógł uzyskać dofinansowanie na szkolenie/egzamin/usługi doradcze, które Cię interesuje:
e-mail: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
tel: 516 826 025, 797 173 501
Jeżeli nie znalazłaś/znalazłeś szkolenia/egzaminu/usługi doradczej, którą jesteś zainteresowany/zainteresowana - napisz proszę lub zadzwoń. Przygotujemy kartę usługi.
Zapraszamy.
Informacje dodatkowe
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymują dostęp do platformy eLearning z dodatkowymi nagraniami zajęć do TUS:
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy Livewebinar
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.