Zarządzanie kryzysem i sytuacjami kryzysowymi w pracy managera zespołu - TERMIN DO USTALENIA
Zarządzanie kryzysem i sytuacjami kryzysowymi w pracy managera zespołu - TERMIN DO USTALENIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- osób zarządzających – na wszystkich szczeblach organizacji
- osób zarządzającymi zespołami, które znalazły się w sytuacji nieprzewidzianej, nagłej zmiany
Każde szkolenie zamknięte jest budowane ściśle pod Państwa potrzeby i oczekiwania, poziom grupy! Szkolenie jest dopasowywane do zakresu pracy uczestników, branży - bazuje na realnych sytuacjach z życia pracowników danej konkretnej firmy.
- rozwiązania na sytuacje, które pojawiają się w danym dziale
- rozwiązania na sytuacje trudne
- zwroty i wyrażenia gotowe do zastosowania po szkoleniu
- szablony rozmów, ścieżki postępowań w danej sytuacji
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do efektywnego zarządzania podległym zespołem w sytuacjach kryzysowych, w tym korygowania, motywowania i wspierania pracowników w procesie zmiany wywołanej kryzysem. Szkolenie rozwinie umiejętności komunikacji kryzysowej i zarządzania zespołem w kryzysie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie podstaw komunikacji kryzysowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia opisuje podstawowe zasady komunikacji kryzysowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planowanie działań zarządzania kryzysowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi opracować plan zarządzania kryzysowego, który obejmuje identyfikację potencjalnych zagrożeń, kluczowych interesariuszy oraz schemat działania w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządzanie zespołem w trakcie kryzysu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia demonstruje umiejętność szybkiego i adekwatnego reagowania na problemy pojawiające się w zespole podczas kryzysu.Uczestnik szkolenia potrafi przeprowadzić sesję motywacyjną, wspierającą morale zespołu oraz udzielić wsparcia emocjonalnego i operacyjnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwiązywanie konfliktów i problemów w zespole podczas kryzysu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia identyfikuje przyczyny konfliktów i problemów w zespole w trakcie kryzysu.Uczestnik szkolenia stosuje techniki mediacji i negocjacji, aby rozwiązywać konflikty i problemy w zespole, dążąc do konsensusu i minimalizowania negatywnych skutków kryzysu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W sytuacjach kryzysowych bardzo ważna jest rola managera, który musi zadbać o swoich pracowników, ale również o interesy i wyniki ekonomiczne organizacji.
W czasie kryzysu bardzo ważnym aspektem prawidłowego i efektywnego funkcjonowania pracy zespołu jest świadome zarządzanie niepewnością pracownika. Usprawnienie komunikacji wewnętrznej to często klucz do sukcesu zespołu, a efektywna komunikacja wewnętrzna to klucz do sukcesu firmy.
Ważne aby komunikacja była jednocześnie konstruktywna i motywująca pracownika do działania i rozwoju zawodowego.
Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy na czas 2 dni szkoleniowych.
W trakcie trwania cyklu szkoleń uczestnicy dostają od Trenera zadanie wdrożeniowe do samodzielnej realizacji. Dzięki temu mogą zastosować poznane narzędzia już w trakcie trwania szkolenia.
PROGRAM
CZYM JEST ZMIANA?
- Zmiana – szansa, zagrożenie czy konieczność?
- Korzyści ze zmiany: elastyczność, innowacje i rozwój firmy
- Etapy procesu wprowadzania zmian w organizacji
- Czynniki sukcesu we wdrażaniu zmian w organizacji
- dynamika zmiany i sposoby jej wykorzystywania,
- indywidualne i zespołowe bariery „wejścia” w zmianę – jak je identyfikować i jak usuwać.
KRZYWA ZMIANY W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM W KRYZYSIE
- Jak ludzie reagują na zmiany
- Fazy przechodzenia przez zmianę
KRYZYS CZYM JEST I KIEDY WYSTĘPUJE W ORGANIZACJI
- Natura kryzysu – sytuacje kryzysowe
- Diagnoza potrzeb i problemów w organizacji
- Tworzenie procedur udrażniających komunikowanie się
- Kreowanie partnerstwa we współpracy w organizacji
PRZEBIEG SYTUACJI KRYZYSOWEJ
- symptomy kryzysu
- fazy kryzysu
- zakończenie kryzysu
- zewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
- wewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
MOJA ROLA W SYTUACJI KRYZYSOWEJ – praca na postawie
- Reagowanie
- Otwartość na rozwiązania i kreatywne poszukiwanie najlepszego wyjścia z sytuacji kryzysowej
- Czas reakcji
- Elastyczność
- Przewiduj nieprzewidywalne
BUDOWANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI WŁASNEJ MANANGERA
- Przyjmowanie odpowiedzialności.
- Podejmowanie trudnych decyzji i ich komunikowanie
- Utożsamianie się z decyzjami przełożonych i komunikowanie ich jako własnych
- Budowanie odpowiedzialności zespołu podczas wspólnych zebrań.
- Odwaga przyznania się do błędu i odpowiedzialność za rozwiązanie sytuacji z nich wynikających.
DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI RADZENIA SOBIE Z KRYZYSEM W PRACY MANAGERA
- Kryzys interpersonalny a zespołowy
- Emocje, spostrzeganie a konflikt
- Umiejętność budowania rozwiązania w sytuacjach konfliktowych
- Trening twórczego rozwiązywania problemów w zespole
- Diagnoza stylu zarządzania konfliktami
- Interwencje w kryzysie
- Metoda „win – win”
- Radzenie sobie z towarzyszącym stresem
EFEKTYWNE PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
- Emocje w trudnych rozmowach z pracownikami
- Rozliczanie zadań
- Rozmowy monitorujące i egzekwujące
- Rozmowy dyscyplinujące
- Skuteczne egzekwowanie umów
- Radzenie sobie z presją, formami nacisku czy manipulacją w zespole.
ASERTYWNA POSTAWA W KRYZYSIE – WYZWANIA MANAGERA
- Mosty i mury w komunikacji.
- Trudna sztuka odmawiania.
- Metody wyrażania i przyjmowania konstruktywnej krytyki.
- Komunikacja nastawiona na JA.
- Postawa asertywna a sytuacje kryzysowe
- Skuteczne formułowanie poleceń
TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W ORGANIZACJI
- Typowe działania i destrukcyjne zachowania w sytuacjach konfliktowych
- Temperament człowieka a sposób podejścia do konfliktu.
- Poziom konfliktu a efektywność pracy.
- Rodzaje konfliktów. Rozwiązywanie konfliktów – obserwacja, doradzanie stronom sporu, mediacja, arbitraż.
- Techniki i style rozwiązywania konfliktów i dostosowanie ich do sytuacji panującej w zespole – dostosowanie, unikanie, kompromis, dominacja, współpraca.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia również w formie blended learning
W trakcie szkoleń:
-
pracujemy na konkretnych przykładach. Praca na realnych sytuacjach pozwoli uczestnikom zastosować zmiany w rozmowach z pracownikami już następnego dnia po szkoleniu.
- w trakcie warsztatów i burz mózgów wypracowanie listy pomysłów (nowe projekty, zmiany, usprawnienia) często ustalonymi datami ich realizacji lub kryteriami ich oceny.
- pokażemy konkretne techniki wraz z zestawem zwrotów, które pomogą kontrolować rozmowy z pracownikami oraz ułatwią szybką i skuteczną reakcję na niespodziewane sytuacje - szkolenia prowadzą praktycy
- żadnej zbędnej teorii - wykłady i ćwiczenia poprowadzą wyłącznie praktycy, którzy z sukcesem szkolą menedżerów z całej Polski i Europy
- żadnych prezentacji marketingowych - 100% merytoryki i wartości dla naszych uczestników
- możliwość przeprowadzenia indywidualnych konsultacji z Trenerem po szkoleniu - odpowiemy na każde pytanie, którego być może nie zdążą uczestnicy zadać w czasie warsztatu
WARUNKI TECHNICZNE NIEZBĘDNE DO SPEŁNIENIA:
- Narzędzia szkoleniowe: ClickMeeting, ZOOM
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub TV + Internet. Min. wym. sprzętowe: Procesor dwurdzeniowy 2GHz (zal. czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB), Windows 8 (zal. Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zal. najn. wersja), Linux, Chrome OS
- Google Chrome, Mozilla, Safari, Opera (w aktualnych wersjach)
- Stałe łącze internetowe o prędkości min. 5 Mb
- Kamera, mikrofon, lub słuchawki z mikrofonem (najlepiej nauszne - dobrze tłumią dźwięki otoczenia)
- Pakiet Office - do odtworzenia mat. szkoleniowych
- Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line ważny jest do czasu zakończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 460,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto153,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto125,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Zielińska-Wolfigiel
Ukończyła również kurs coachingowy (Human Advice, Certyfikat nr 15.03.2016). Jest certyfikowanym trenerem MindSonar® i Competence Game®. Uczestniczyła w licznych kursach i seminariach rozwojowych w Polsce i za granicą, w tym w warsztatach „Business Maestra” organizowanych przez Anthony'ego Robbinsa w Las Vegas, USA. Pracowała w międzynarodowej firmie produkcyjnej oraz w firmach doradztwa personalnego. Trenerka z licencją Ministerstwa Edukacji Narodowej (nr 6281/2015), posiada certyfikat trenerski (Nowa Motywacja, Certyfikat nr 1684/16). Jest Interim Managerem HR w firmie produkcyjnej z branży materiałów budowlanych.
Trenerka wspiera organizacje w projektach doradczych z obszaru HR, gdzie tworzy modele kompetencyjne i wdraża do skutecznego wykorzystywania przez HR, Menadżerów. Wspiera w układaniu procesów. Doradza w zakresie zarządzania talentami indywidualnymi w organizacjach. Tworzy ścieżki karier.
Prowadzi zajęcia na uczelniach oraz szkolenia/warsztaty dla firm z zakresu:
Rekrutacji,
Budowania zespołów,
Rozwoju kariery, motywacji, komunikacji,
Strategii HR i rozwoju operacji,
Przywództwa (rola lidera, wyznaczanie celów, zarządzanie zespołem, motywowanie, prezentacja i autoprezentacji, rekrutacji, AC/DC),
Sprzedaży
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiał szkoleniowy w postaci podręcznika stworzonego przez Trenera HILLWAY.
W zależności od zaangażowania uczestników i postępów prac – szkolenie prowadzone jest zgodnie z cyklem Kolba, Trener dopasowuje treści do potrzeb uczestników warsztatu.
Stosowane są tips & tricks oraz inne materiały dodatkowe, tworzone również podczas szkolenia z zaangażowaniem uczestników. Umożliwia to wspólne wypracowanie rozwiązań gotowych do implementacji w codziennej pracy uczestników.
W trakcie warsztatów dodatkowo może być wykorzystywana prezentacja multimedialna, wyświetlana uczestnikom przy użyciu rzutnika. Prezentacja jest traktowana jako uzupełnienie i zobrazowanie pewnych treści w myśl zasady jeden obraz wart więcej niż 1 000 słów.
W trakcie szkolenia wykorzystywane są testy, gry, case study, ćwiczenia indywidualne, w parach i grupowe. Wówczas Uczestnicy zostają z poziomu Trenera podzieleni na mniejsze wirtualne pokoje, w których wykonują poszczególne zadania.
W ramach szkoleń stosowane są też innowacyjne rozwiązania angażujące uczestników i urozmaicające stosowane narzędzia np. ankiety na on-line, np. Kahoot, quizlet.live, AnswerGarden, gdzie Trener na bieżąco otrzymuje wyniki i może pokazać odpowiedzi np. w formie graficznej.
Przy szkoleniach rekomendujemy pracę na rzeczywistych sytuacjach z codziennej pracy uczestników, jednak w celu aktywizacji uczestników wprowadzamy odpowiednie ćwiczenia, mające na celu wzmocnienie procesu grupowego.
Uczestnicy aktywnie pracują z Trenerem, wykorzystując nowatorskie rozwiązania technologiczne, tworząc praktyczne rozwiązania poruszanych kwestii gotowe do zastosowania już po szkoleniu.
Dodatkowo 14 dni po szkoleniu uczestnicy mają możliwość konsultacji e-mail dotyczących tematu szkolenia z Trenerem prowadzącym
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
- wypracowanie listy pomysłów (nowe projekty, zmiany, usprawnienia) często ustalonymi datami ich realizacji lub kryteriami ich oceny.
- Indywidualne Plany Działania
Warunki uczestnictwa
PODPISANE ZAMÓWIENIE LUB UMOWA ZLECENIA REALIZACJI SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników.
JAK ORGANIZUJEMY SZKOLENIE ZAMKNIĘTE?
Szkolenia dedykowane HILLWAY to profesjonalne projekty rozwojowe, gdzie cykl edukacyjny jest wydłużony do 60-80 dni!
http://www.hillway.pl/harmonogram-wspolpracy/
TRENER PROWADZĄCY:
Szkolenie zamknięte prowadzi jeden Trener. Dobór Trenera jest ustalany z Klientem zamawiającym.
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski.
TERMIN SZKOLENIA:
Do ustalenia pomiędzy Stronami, przy czym należy założyć min. miesiąc na przygotowanie projektu (komunikacja, badanie potrzeb itp)
Informacje dodatkowe
Uczestnicy w trakcie szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w formie podręcznika.
Dodatkowo 14 dni po szkoleniu mają możliwość konsultacji e-mail dotyczących tematu szkolenia z Trenerem prowadzącym
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
- wypracowanie listy pomysłów (nowe projekty, zmiany, usprawnienia) często ustalonymi datami ich realizacji lub kryteriami ich oceny.
- Indywidualne Plany Działania
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta czy sprzedaży?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi