Kurs dla opiekunek w żłobku lub klubie dziecięcym
Kurs dla opiekunek w żłobku lub klubie dziecięcym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób zainteresowanych pracą opiekunki dzieci do lat 3 w żłobku lub klubie dziecięcym.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi280
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia jest odpowiednie, efektywne, zgodne z zasadami dydaktyki przygotowanie kursantów do wykonywania pracy z dziećmi do 3 roku życiaEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Przestrzega zasad bezpieczeństwa w pracy z małym dzieckiem | Kryteria weryfikacji wymienia zasady pracy z małym dzieckiemstosuje algorytmy bezpieczeństwa podczas wykonywania czynności opiekuńczo-pielęgnacyjnych u dziecka planuje zabawy i zajęcia ruchowe zgodnie z zasadami bezpieczeństwa | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 2. Przedstawia ogólną budowę i funkcje organizmu dziecka | Kryteria weryfikacji objaśnia istotne pojęcia z zakresu anatomii i fizjologii dzieckaomawia podstawowe procesy życiowe organizmu dziecka wskazuje położenie poszczególnych układów i narządów dziecka porównuje różnice w budowie i funkcjach organizmu zależnie od typu konstytucjonalnego, wieku i płci | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się 3. Przedstawia rozwój dziecka w różnych okresach życia | Kryteria weryfikacji opisuje rozwój dziecka w różnych okresach życiarozpoznaje objawy zaburzeń rozwojowych u dziecka określa wpływ procesów emocjonalno- motywacyjnych na prawidłowe funkcjonowanie dziecka | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się 4. Udziela pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego dziecka | Kryteria weryfikacji omawia stany nagłego zagrożenia zdrowotnego dzieckaprzeprowadza resuscytację krążeniowo-oddechową dziecka rozpoznaje rodzaje wstrząsów, krwotoki i zachłyśnięcie u dzieci | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wskazuje sposoby reagowania w wypadku zatrucia, omdlenia, obecności ciał obcych, oparzenia, ukąszenia, urazów i upadkówwymienia zawartość apteczki pierwszej pomocy korzysta z apteczki pierwszej pomocy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 5. Identyfikuje problemy wychowawcze i psychospołeczne dziecka i jego rodziny | Kryteria weryfikacji opisuje problemy wychowawcze i psychospołeczne dziecka i jego rodzinyrozpoznaje problemy wychowawcze i psychospołeczne dziecka i jego rodziny planuje sposoby rozwiązywania problemów wychowawczych i psychospołecznych dziecka i jego rodziny | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się 6. Wykonuje zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne zgodnie z zasadami i procedurami obowiązującymi w placówce sprawującej opiekę nad dzieckiem | Kryteria weryfikacji wymienia zasady i procedury obowiązujące podczas wykonywania zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych u dzieckaplanuje czynności niezbędne do wykonania zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych u dziecka dobiera środki i materiały do wykonania zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych u dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 7. Ocenia rozwój fizyczny i psychomotoryczny dziecka | Kryteria weryfikacji określa rodzaje dokumentacji rozwoju fizycznego i psychomotorycznego dzieckaanalizuje dokumentację rozwoju fizycznego i psychomotorycznego dziecka wypełnia dokumentację rozwoju fizycznego i psychomotorycznego dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia pojęcie: norma rozwojowawykorzystuje znajomość norm rozwojowych do określenia poziomu rozwoju fizycznego i psychomotorycznego dziecka wymienia metody oceny rozwoju psychomotorycznego dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 8. Wykonuje pomoce dydaktyczne i dekoracje okolicznościowe | Kryteria weryfikacji stosuje różnorodne techniki plastyczne w przygotowaniu pomocy dydaktycznychwykonuje pomoce do zabaw z dziećmi i dla dzieci z uwzględnieniem ich wieku i możliwości psychofizycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 9. Wykorzystuje utwory muzyczne w celu wspomagania rozwoju i kształtowania osobowości dziecka | Kryteria weryfikacji włącza zabawy muzyczne do pracy z dzieckiemśpiewa piosenki dziecięce gra na wybranych instrumentach muzycznych prowadzi zajęcia muzyczne z dziećmi w poszczególnych grupach rozwojowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa zajęć edukacyjnych zrealizowanych | Wymiar godzin zajęć edukacyjnych |
1. | Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki:
| 20 |
2. | Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa:
| 25 |
3. | Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka:
| 120 |
4. | Kompetencje opiekuna dziecka:
| 35 |
5. | Praktyki zawodowe | 80 |
RAZEM: | 280 |
Liczba godzin usługi obejmuje godziny lekcyjne, natomiast harmonogram uwzględnia godziny zegarowe obejmujące 45 minut (godzina lekcyjna) + 15 minut (przerwa); przerwy między zajęciami są ustalane elastycznie i podlegają sumowaniu.
WARUNKI ORGANIZACYJNE:
Maksymalna liczba osób w grupie: 10
Liczba stanowisk przydzielona na jedną grupę: 10
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 41 Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki. | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 41 Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki. | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 41 Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki. | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 41 Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki. Kompetencje opiekuna dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 41 Kompetencje opiekuna dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 41 Kompetencje opiekuna dziecka | Prowadzący Tadeusz Wilk | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 41 Kompetencje opiekuna dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 41 Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa. | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 41 Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa. | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 41 Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa. | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 41 Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa. | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 41 Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 09:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 09:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 41 Kompetencje opiekuna dziecka | Prowadzący Krystian Lech | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 41 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka | Prowadzący Judyta Ćwiek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 41 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Opiekun Praktyk | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto19,64 PLN
- Koszt osobogodziny netto19,64 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Judyta Ćwiek
Tadeusz Wilk
Krystian Lech
Opiekun Praktyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały opracowane przez wykładowcę w formie multimedialnej.
Warunki uczestnictwa
Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym powinien:
- mieć ukończone 18 lat,
- posiadać wykształcenie, co najmniej średnie,
- odbyć odpowiednie badania sanitarno - epidemiologiczne (zgodnie z Ustawą z dnia 5.12.2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi Dz. U. 234/1570/2009r. z późn. zm.) - niezbędne do praktyki w żłobku,
- posiadać zaświadczenie wydane przez lekarza medycyny pracy do wykonywania pracy w zawodzie opiekunki dzieci - niezbędne do wykonywania praktyki w żłobku,
- posiadać predyspozycje psychofizyczne do wykonywania opieki nad dzieckiem do lat 3,
Opiekunem może być osoba, która:
- daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dzieckiem,
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona,
- wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki został nałożony na podstawie tyt. wykonawczego, pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
- nie została skazana za przestępstwa umyślne.
Informacje dodatkowe
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje dwa zaświadczenia:
1. o ukończeniu 280h szkolenia
2. o ukończeniu szkolenia z zakresu pierwszej pomocy
Zgodnych ze wzorem MEN.
Jest to szkolenie nadające uprawnienia do pracy z dziećmi. Celem jest uzyskanie przez uczestnika kompetencji niezbędnych do wykonywania zawodu, zgodnie z wytycznymi Ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 25 marca 2011r. w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym
Szkolenie odbywa się w systemie mieszanym na platformie TEAMS w czasie rzeczywistym. W międzyczasie na platformie dostępne są dla kursantów materiały do szkolenia oraz ewentualne zadania do wykonania.
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany wykładowców oraz harmonogramu zajęć.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia teoretyczne prowadzone są na platformie TEAMS.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi