Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (I) - Java dla początkujących
Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (I) - Java dla początkujących
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Bootcamp dedykujemy wszystkim nie mającym wcześniej styczności z programowaniem lub chcącym nauczyć się podstaw języka Java.
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Kierunek Kariera Zawodowa" i "Małopolskie Bony Rozwojowe Plus”
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji28-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs ma na celu wprowadzić uczestników w środowisko Java oraz jest pierwszym krokiem w przygotowaniu do roli Młodszego Programisty Java. Uczestnik zostanie zapoznany z najważniejszymi zasadami programowania oraz wytwarzania wysokiej jakości kodu. Program prowadzi uczestników od podstawowych mechanizmów programowania, poprzez algorytmikę, ogólną wiedzę o działaniu aplikacji aż do bardziej zaawansowanych technik w języku Java. Uczestnicy poznają również najważniejsze narzędzia programistyczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy aplikacje w języku Java | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy aplikacje w języku Java, implementując zarówno proste, jak i bardziej złożone funkcjonalności, korzystając z podstawowych konstrukcji języka, takich jak zmienne, pętle, instrukcje warunkowe, funkcje oraz klasy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z wielu bibliotek wbudowanych języka Java | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie korzysta z bibliotek wbudowanych w JDK, takich jak java.util, java.io, java.time, java.nio oraz innych, aby rozwiązywać konkretne problemy w projekcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z systemu kontroli wersji GIT | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wykorzystuje Git do zarządzania wersjami kodu, wykonując operacje takie jak commit, push, pull, tworzenie gałęzi (branches), rozwiązywanie konfliktów oraz korzystanie z repozytoriów lokalnych i zdalnych (np. GitHub). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Używa narzędzia Maven do zarządzania projektem | Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta z Mavena do zarządzania zależnościami projektu, konfiguracji cyklu życia aplikacji oraz kompilowania projektu, z uwzględnieniem pliku pom.xml i wykonywania odpowiednich poleceń Maven. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje się do zasad programowania obiektowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy aplikacje zgodne z zasadami programowania obiektowego (OOP), implementując klasy, obiekty, dziedziczenie, polimorfizm, enkapsulację oraz abstrakcję w sposób spójny i zgodny z dobrymi praktykami OOP. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje algorytmy rozwiązujące problemy w języku Java | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje algorytmy w języku Java do rozwiązywania różnych problemów, takich jak manipulacja danymi, przetwarzanie tablic, list, sortowanie, przeszukiwanie, i inne, zapewniając poprawność i efektywność rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna zasady pisania wysokiej jakości kodu | Kryteria weryfikacji Uczestnik pisze kod, który jest czytelny, modularny, dobrze udokumentowany, zrozumiały i zgodny z najlepszymi praktykami programistycznymi, takimi jak zasady SOLID, DRY (Don’t Repeat Yourself), KISS (Keep It Simple, Stupid), a także stosuje techniki refaktoryzacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
Narzędzia deweloperskie:
Przed napisaniem jakiegokolwiek kawałka kodu niezbędne jest poznanie narzędzi i oprogramowania, dzięki któremu wytwarzanie oprogramowania będzie proste i przyjemne. Konieczne jest również zapoznanie się z zasadą działania aplikacji napisanych w języku Java i sposobie zamieniania kodu napisanego przez programistę w działający program.
- Środowisko programistyczne Intellij
- instalacja
- obsługa
- narzędzia języka Java
- JDK
- JRE
- JVM
Java – podstawy:
Programowanie w dowolnym języku składa się z pewnych podstawowych koncepcji i założeń, dlatego naukę programowania rozpoczynamy od zapoznania się właśnie z nimi.
- Pierwsza aplikacja
- struktura aplikacji w Java
- struktura i znaczenie katalogów
- pakiety
- External Libraries
- klasa startowa
- luruchamianie projektu
- kompilacja
- walidacja
- uruchamianie pliku .jar
- typy danych w Java
- liczbowe
- zmiennoprzecinkowe
- znaki i łańcuchy znaków
- wartości logiczne
- zmienne
- definicja zmiennych
- przypisywanie, odczytywanie i zmiana wartości
- inicjalizacja zmiennych
- operatory wbudowane w język Java
- instrukcje warunkowe
- if
- switch
- pętle
- for
- foreach
- while
- do-while
- instrukcje break i continue
- tablice
- definicja tablic
- inicjalizacja tablic
- iteracja po tablicach
- tablice dwuwymiarowe oraz wielowymiarowe
Obiektowość w Java:
Kiedy tworzone programy stają się coraz większe i bardziej skomplikowane podstawowe mechanizmy programowania przestają nam wystarczać. Tu do gry wchodzi idea programowania obiektowego. Musimy zapoznać się z tą techniką programowania, zasadami obiektowości w języku Java oraz narzędziami języka Java związanymi z obiektowością
- klasy i obiekty
- zawartość klas
- konstrukcja obiektów
- typy wyliczeniowe
- referencje
- typy niemutowalne
- klasy wewnętrzne
- metody
- definicja metod
- funkcje i procedury
- metody inline
- przekazywanie parametrów
- wartości zwracane
- przesłanianie metod
- przeciążanie metod
- enkapsulacja
- modifikatory dostępu
- getter’y
- setter’y
- ukrywanie metod
- dziedziczenie
- polimorfizm
- abstrakcja w języku Java
- interfejsy
- implementacja interfejsów
- klasy abstrakcyjne
- metody abstrakcyjne
- klasy anonimowe
- static oraz final
- konwersja i rzutowanie
Narzędzia wbudowane w Java:
Oprócz samego sterowania aplikacją niezwykle ważne są również sposoby przetwarzania i przechowywania danych w pamięci komputera. Z tego właśnie powodu musimy zapoznać się ze strukturami danych w języku Java, sposobami wielowątkowego, równoległego przetwarzania tych danych i sposobem zarządzania pamięcią w Java. Poza działającą aplikacją wymiernym efektem pracy programisty jest jakość kodu, który wytwarza -poznamy również mechanizmy pozwalające upraszczać, skracać i porządkować kod który piszemy.
- kolekcje
- listy
- zbiory
- mapy
- operacje na kolekcjach
- sortowanie kolekcji
- wyjątki
- przechwytywanie wyjątków
- przekazywanie wyjątków
- tworzenie własnych wyjątków
- podział wyjątków
- strumienie wejścia/wyjścia
- obsługa plików
- zarządzanie pamięcią –GC
- debugowanie aplikacji
Metoda realizacji szkolenia
Podczas zajęć kursanci tworzą aplikacje od podstaw. Poznają ogólne podstawy programowania, zapoznają się z paradygmatem programowania obiektowego, bardziej zaawansowanymi możliwościami języka Java, nauczą się korzystać z narzędzi kontroli wersji oraz zarządzać zależnościami w swoich aplikacjach.
Aplikacje utworzone podczas tych modułów będą stanowić portfolio uczestnika, potwierdzające umiejętność korzystania ze zdobytej wiedzy, a mentoring trenerski przez doświadczoną osobę w programowaniu Java pozwala na odkrywanie i rozwijanie potencjału ucznia.
W ramach naszego intensywnego Bootcampu Java do zrealizowania będą wyznaczane przez prowadzących zadania domowe oraz jeden większy projekt wykorzystujący umiejętności zdobyte na całym szkoleniu.
Prace domowe:
- pozwolą na obycie się z kodem, środowiskiem i zdobyciem podstawowego doświadczenia w pisaniu i projektowaniu oprogramowania.
- pomogą w przyswojeniu dobrych praktyk programowania i zrozumieniu problemów wynikających z niestarannie pisanego kodu oraz nieprzemyślanego projektu.
- pozwalają na utrwalenie wiedzy zdobytej na zajęciach, lepsze zrozumienie poznanych technologii, rozwijają zdolności algorytmiczne oraz projektowe.
- część zadań będzie polegała na samodzielnym zgłębieniu konkretnego tematu i przedyskutowaniu go na zajęciach.
Projekt końcowy:
- to w pełni działająca aplikacja wykorzystująca wiedzę zdobytą podczas całego bootcampu.
- projekt musi spełniać trzy główne założenia – gromadzenie danych, przetwarzanie danych oraz możliwość manipulacji danymi. Dzięki takiemu podejściu należy wykazać się umiejętnościami pisania przemyślanego kodu back-end’owego oraz projektowania i implementowania prostych algorytmów.
Skończony projekt jest również dobrym elementem składowym do portfolio przyszłego programisty. Temat projektu można wybrać z puli przygotowanej przez trenerów lub po konsultacji i zaakceptowaniu napisać wymyśloną samodzielnie aplikację.
Podczas wykonywania zadań oraz projektu kursanci mogą liczyć na pomoc mentorów i konsultować napotkane problemy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 I dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 II dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 III dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 IV dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 V dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 VI dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 VII dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 VIII dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 IX dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 X dzień szkolenia Comarch Bootcamp - Junior Java Developer (8h lekcyjnych zajęć + 2*15 min przerwy + 1*30 min przerwy) | Prowadzący Mateusz Bereda | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 535,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto69,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto56,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Bereda
Małgorzata Smykała
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, nagrania oraz linki do stron www.
Strony z zadaniami:
https://codingbat.com/java
http://www.codeabbey.com/index/task_list
https://www.codechef.com/problems/school
https://www.spoj.com/problems/classical/
Literatura:
https://helion.pl/ksiazki/czysty-kod-podrecznik-dobrego-programisty-robert-c-martin,czykov.htm#format/d
https://helion.pl/ksiazki/java-podstawy-wydanie-xi-cay-s-horstmann,javp11.htm#format/d
https://helion.pl/ksiazki/spring-w-akcji-wydanie-v-craig-walls,sprwa5.htm#format/d
Pomocne strony o programowaniu:
https://kobietydokodu.pl/kurs-javy/
https://javastart.pl/baza-wiedzy
https://mkyong.com/bealding
https://www.baeldung.com/
https://stackoverflow.com/
Warunki uczestnictwa
Warunkiem skorzystania ze szkolenia jest dokonanie równolegle rejestracji na kurs na stronie www.comarch.pl/szkolenia w formie:
- elektronicznego zamówienia szkolenia (przycisk "Zamów" przy wybranym temacie i terminie). Opcja ta dotyczy osób fizycznych oraz firm/instytucji
albo
- poprzez uzupełnienie i odesłanie na adres szkolenia@comarch.pl tradycyjnego formularza zgłoszeniowego który jest dostępny na stronie www.comarch.pl/szkolenia (przycisk "Pobierz formularz zgłoszeniowy"). Opcja ta dotyczy wyłącznie firm/Instytucji.
W obu przypadkach przy dokonaniu zgłoszenia prosimy o informacje dotyczącą projektu z którego dofinansowania korzysta Uczestnik.
Planowana przerwa: –obiadowa 60 min plus 2 kawowe po 15 minut.
Wykładowca ma prawo zmienić godziny przerw, jeśli wymaga tego proces dydaktyczny (np. rozpoczęte ćwiczenie) lub na życzenie większości uczestników kursu (zmęczenie, większa trudność treści kształcenia).
Informacje dodatkowe
Uczestnik otrzymuje zestaw materiałów szkoleniowych w postaci podręczników rekomendowanych do realizacji szkolenia oraz ćwiczeń.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie Zdalne prowadzone jest w czasie rzeczywistymi i transmitowane za pomocą kanału internetowego z wykorzystaniem systemu ZOOM lub Webex, który umożliwia komunikację głosową oraz wideo z Uczestnikami przebywających w dowolnym miejscu ze sprawnie działającym stałym łączem internetowym. Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony w wiadomości mailowej z informacjami dotyczącymi szkolenia zdalnego. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest ważny do momentu zakończenia szkolenia.
Szkolenie zakończone jest testem wiedzy z zakresu tematycznego omawianego na szkoleniu.
Szkolenie może być nagrywane /rejestrowane w celu kontroli/audytu zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Szkoleniowych Organizatora.
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski Pociąg do Kariery” i "Małopolskie Bony Rozwojowe Plus"
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój