Zaburzenia karmienia w praktyce logopedycznej - diagnoza i terapia – kurs
Zaburzenia karmienia w praktyce logopedycznej - diagnoza i terapia – kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do logopedów i neurologopedów, którzy chcą uzupełnić kompetencje z zakresu diagnozy i terapii karmienia pacjentów.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, dla firm w okresowych trudnościach (SWO)
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy o budowie twarzoczaszki oraz doświadczenia w pracy z pacjentem logopedycznym.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji09-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu kursu przygotowany będzie do skutecznej pracy z pacjentami z zaburzeniami karmienia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i rozróżnia trudności w karmieniu u pacjentów | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawową terminologią związaną z trudnościami w karmieniu pacjentów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Orientuje się w zaburzeniach karmienia oraz opisuje diagnozę różnicową pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia zaburzenia karmienia względem dysfagii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i rozróżnia anatomię i fizjologię kompleksu ustno-twarzowego w kontekście sensoryczno-motorycznych trudności w karmieniu | Kryteria weryfikacji Dostrzega i charakteryzuje normę i nieprawidłowości w rozwoju funkcji pokarmowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Orientuje się i opisuje etapy rozwoju umiejętności karmienia i jedzenia u dzieci w kontekście rozwoju motoryki ustno-twarzowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Dostrzega różnice w rozwoju ruchowym a rozwoju motoryki oralnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dostrzega i opisuje nieprawidłowości w zakresie anatomii obszaru ustno-twarzowego względem trudności w karmieniu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje diagnozy zaburzeń karmienia | Kryteria weryfikacji Przeprowadza wywiad z rodzicami i analizuje historię żywienia dziecka | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Ocenia funkcje oralno-motoryczne pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikuje problemy sensoryczne pacjenta stosując SOWKUT jako narzędzie do diagnozy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia relacje dziecko-opiekun podczas karmienia pacjenta | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje współwystępujące zaburzenia u pacjenta z trudnościami w karmieniu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje wskazania do żywienia enteralnego dziecka (zgłębnik nosowo-żołądkowy, gastrostomia odżywcza – peg) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik programuje i planuje terapię karmienia | Kryteria weryfikacji Definiuje i rozróżnia strategie wspierania akceptacji pokarmów oraz strategie pracy z dzieckiem z neofobią pokarmową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje pracę z pacjentem nad zmniejszaniem nadwrażliwości oralnej | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Buduje pozytywne doświadczenia u pacjenta związane z jedzeniem | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i wykorzystuje integrację sensoryczną w kontekście trudności w karmieniu pacjentów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Reguluje sytuację karmienia u małych pacjentów | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje i stosuje techniki oraz metody wspierające terapię logopedyczną dziecka z sensoryczno-motorycznymi trudnościami w karmieniu | Kryteria weryfikacji Planuje w terapii pacjentów z trudnościami w karmieniu wykorzystanie masażu logopedycznego | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Opisuje wykorzystanie elektrostymulacji w terapii karmienia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Planuje i projektuje terapię z wykorzystaniem technik wibracyjnych w treningach karmienia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i stosuje ćwiczenia poprawiające funkcje oralno-motoryczne pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia i analizuje przypadki pacjentów z różnymi trudnościami w karmieniu | Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi terapeutycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje dokumentację i planuje terapię pacjenta z trudnościami w karmieniu | Kryteria weryfikacji Opisuje i charakteryzuje indywidualne plany terapeutyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Monitoruje postępy terapii pacjenta i dokumentację działań | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność podjętych interwencji | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Rozróżnia i stosuje akcesoria przydatne w sensoryczno-motorycznej terapii karmienia | Kryteria weryfikacji Analizuje dostępne łyżeczki względem potrzeb pacjenta | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Analizuje kubki i bidony pod względem funkcjonalności i profilaktyki logopedycznej | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Analizuje gryzaki logopedyczne względem potrzeb pacjenta | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa ma na celu przygotowanie Uczestników do skutecznej pracy z pacjentami z zaburzeniami karmienia.
Kurs skierowany do logopedów i neurologopedów, którzy chcą uzupełnić kompetencje z zakresu diagnozy i terapii karmienia pacjentów
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy o budowie twarzoczaszki oraz doświadczenia w pracy z pacjentem logopedycznym.
PROGRAM KURSU:
Prowadzenie: kurs prowadzony przez dwie osoby: mgr Aleksandra Kaczyńska oraz mgr Marcelina Przeździęk
Moduł 1 - Trudności w karmieniu – wprowadzenie:
- Zaburzenia i trudności w karmieniu – klasyfikacje, przyczyny i objawy – diagnoza różnicowa
- Pediatric Feeding Disorders (PFD), wybiórczość pokarmowa, ARFID, neofobia pokarmowa i nadwrażliwość oralna w diagnozie logopedycznej
- Trudności w karmieniu a dysfagia
- Jak logopeda może pomóc pacjentom z trudnościami w karmieniu?
Moduł 2 - Anatomia i fizjologia kompleksu ustno-twarzowego w kontekście sensoryczno-motorycznych trudności w karmieniu:
- Rozwój funkcji pokarmowych (ssanie, gryzienie, żucie, połykanie) – norma i nieprawidłowości
- Etapy rozwoju umiejętności karmienia i jedzenia u dzieci w kontekście rozwoju motoryki ustno-twarzowej
- Rozwój ruchowy a rozwój motoryki oralnej
- Nieprawidłowości w zakresie anatomii obszaru ustno-twarzowego a trudności w karmieniu (ankyloglossia, wady w budowie twarzoczaszki - rozszczepy, wady zgryzu)
Moduł 3 - Diagnoza zaburzeń karmienia:
- Wywiad z rodzicami i analiza historii żywienia dziecka
- Ocena funkcji oralno-motorycznych
- Identyfikacja problemów sensorycznych (nadwrażliwość lub niedowrażliwość oralna). SOWKUT jako narzędzie do diagnozy
- Ocena relacji dziecko-opiekun podczas karmienia
- Rozpoznawanie współwystępujących zaburzeń (np. neurologicznych, alergii, refluksu)
- Dziecko z wyzwaniami w karmieniu – wprowadzenie do żywienia enteralnego (zgłębnik nosowo-żołądkowy, gastrostomia odżywcza – peg)
Moduł 4 - Programowanie i planowanie terapii karmienia:
- Strategie wspierania akceptacji pokarmów (zarówno nowych, jak i wykluczonych)
- Strategie pracy z dzieckiem z neofobią pokarmową
- Praca nad zmniejszaniem nadwrażliwości oralnej
- Budowanie pozytywnych doświadczeń związanych z jedzeniem
- Integracja sensoryczna w kontekście trudności w karmieniu
- Regulacja sytuacji karmienia
Moduł 5 - Techniki i metody wspierające terapię logopedyczną dziecka z sensoryczno-motorycznymi trudnościami w karmieniu:
- Masaż logopedyczny a trudności w karmieniu
- Elektrostymulacja w terapii karmienia
- Terapia z wykorzystaniem technik wibracyjnych w treningach karmienia
- Ćwiczenia poprawiające funkcje oralno-motoryczne – rozwijanie gryzienia i żucia
Moduł 6 - Case study – studia przypadków:
- Studium przypadków – analiza przykładów dzieci z różnymi trudnościami
- Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem narzędzi terapeutycznych (np. masażery, gryzaki, łyżeczki terapeutyczne)
- Symulacje sesji terapeutycznych
Moduł 7 - Dokumentacja i planowanie terapii:
- Tworzenie indywidualnych planów terapeutycznych
- Monitorowanie postępów terapii i dokumentacja działań
- Ocena efektywności podjętych interwencji
Moduł 8 - Akcesoria przydatne w sensoryczno-motorycznej terapii karmienia:
- Analiza dostępnych łyżeczek ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pacjentów
- Analiza kubków i bidonów pod względem funkcjonalności i profilaktyki logopedycznej
- Analiza gryzaków logopedycznych ze szczególnymi wskazówkami do pracy
Walidacja
Odbycie modułowego kursu z zakresu diagnozy i terapii trudności w karmieniu u dzieci to doskonała inwestycja dla logopedów, którzy pragną skutecznie pomagać tej grupie pacjentów w swoich gabinetach. Oto najważniejsze powody, dla których warto ukończyć kurs:
1. Kompleksowa wiedza teoretyczna i praktyczna:
Modułowy kurs zapewnia holistyczne podejście do terapii karmienia, łącząc:
- Podstawy teoretyczne (anatomia, fizjologia, rozwój funkcji oralno-motorycznych)
- Praktyczne narzędzia diagnozy i terapii dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka
2. Specjalistyczne umiejętności:
Przyswojenie precyzyjnych technik, takich jak:
- Ocena funkcji oralno-motorycznych
- Praca nad zmniejszaniem nadwrażliwości oralnej
- Wdrażanie strategii wspierających akceptację pokarmów
- Dzięki temu specjaliści mogą skuteczniej pomagać dzieciom z trudnościami w karmieniu
3. Praca interdyscyplinarna:
Uczestnicy kursu zyskują wiedzę, jak współpracować z innymi specjalistami, takimi jak dietetycy, pediatrzy, czy terapeuci SI, co zwiększa skuteczność terapii
4. Rozwój zawodowy:
Posiadanie certyfikatu z terapii karmienia podnosi kwalifikacje zawodowe, zwiększając możliwości zatrudnienia i atrakcyjność na rynku pracy. Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę rosnącą liczbę dzieci z zaburzeniami karmienia.
5. Indywidualne podejście do dziecka:
Kursy modułowe kładą nacisk na dostosowanie terapii do potrzeb konkretnego dziecka i jego rodziny, co pozwala na lepsze efekty terapeutyczne.
6. Wsparcie dla rodzin:
Uczestnicy uczą się, jak skutecznie edukować rodziców w zakresie wspierania prawidłowego karmienia, co pomaga budować pozytywne relacje w rodzinie i eliminuje stres związany z posiłkami.
7. Dostęp do nowoczesnych metod i narzędzi:
Modułowe kursy często oferują najnowsze podejścia terapeutyczne, oparte na aktualnych badaniach oraz znajomość specjalistycznych narzędzi, takich jak masażery czy gryzaki terapeutyczne.
8. Zwiększenie skuteczności terapii:
Dzięki zdobytej wiedzy i praktyce, specjaliści mogą szybciej i skuteczniej identyfikować problemy oraz wdrażać odpowiednie interwencje, co przekłada się na lepsze efekty terapeutyczne.
Korzyści z udziału w kursie:
1. Praktyczna wiedza:
Po kursie nabierzesz pewności siebie w pracy, a także zdobędziesz niezbędną wiedzę do pracy z pacjentami z zaburzeniami karmienia.
2. Kompleksowe materiały PDF:
Otrzymasz autorską kartę wywiadu biologiczno-środowiskowego dla dzieci z trudnościami w karmieniu, arkusz obserwacji dziecka z trudnościami w karmieniu, wzór diagnozy dziecka w aspekcie trudności w karmieniu, arkusz do oceny sensorycznej sfery oralnej w ujęciu holistycznym, bogate materiały szkoleniowe z zakresu usługi.
3. Dożywotni dostęp:
Zyskujesz nieograniczony czasowo dostęp do materiałów.
4. Grupa wsparcia dla uczestników:
Uczestnik będzie mógł dołączyć do grupy wsparcia na FB - niezbędnej do wymiany doświadczeń i zapytań w sprawie konkretnych przypadków
Kurs modułowy pozwala uczestnikom zdobyć zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne umiejętności potrzebne do pracy z dziećmi z trudnościami w karmieniu.
Techniki aktywne podczas zajęć: dyskusja, warsztat, praca własna, pogadanka, case study, symulacje, praca na zasobach, praca na materiałach
Forma: rozmowa na żywo, czat, współdzielenie i udostępnianie ekranu oraz efektów prac, praca na dok.
W trakcie usługi nie zostały zaplanowane przerwy,
z uwagi na realizację procesu kształcenia nie przekraczającego 4h dydaktycznych dziennieWalidacja wliczona jest do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi)
Liczba godzin teoretycznych: 8
Liczba godzin praktycznych: 16
WAŻNE! 1h = 45 min
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia Uczestnik powinien zapoznać się z ogólnodostępną literaturą z zakresu zaburzeń karmienia u dzieci w logopedii.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł 1 - Trudności w karmieniu – wprowadzenie - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł 2 - Anatomia i fizjologia kompleksu ustno-twarzowego - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł 3 - Diagnoza zaburzeń karmienia - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł 4 - Programowanie i planowanie terapii karmienia - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł 5 - Techniki i metody wspierające terapię logopedyczną dziecka - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł 6 - Case study – studia przypadków - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł 7 - Dokumentacja i planowanie terapii - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł 8 - Akcesoria przydatne w sensoryczno-motorycznej terapii karmienia - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja - rozmowa na żywo, udostęp. testu i współdziel. ekranu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto41,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto41,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Aleksandra Kaczyńska
mgr Marcelina Przeździęk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu Uczestnicy otrzymują materiały w wersji elektronicznej przygotowane dla danego kursu, w tym m.in.:
- autorską kartę wywiadu biologiczno-środowiskowego dla dzieci z trudnościami w karmieniu
- arkusz obserwacji dziecka z trudnościami w karmieniu
- wzór diagnozy dziecka w aspekcie trudności w karmieniu
- arkusz do oceny sensorycznej sfery oralnej w ujęciu holistycznym
- bogate materiały szkoleniowe z zakresu kursu
Warunki uczestnictwa
Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU usług ZAKLAMERKOWANI.PL na zaklamerkowani.pl
Uczestnik ma zapewniony sprzęt komputerowy we własnym zakresie z dostępem do kamery i mikrofonu
Wymagane 100% obecności
Uczestnik wyraża zgodę na utrwalanie jego wizerunku w trakcie realizacji usługi w postaci robienia screenów, aby udokumentować jego udział w usłudze - warunek do rozliczenia usługi
Organizator zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia usługi zgłosić Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby dot. umożliwienia mu udziału w usłudze
Informacje dodatkowe
Uczestnik powinien zapisać się na usługę na 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia
Usługa realizowana jest w ramach działalności Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w tym Organizator nie pokrywa kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem lub wyżywieniem
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5.
- Monitor o rozdzielczości FullHD.
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – ZOOM
- Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na minimum 3 dni przed rozpoczęciem usługi
- Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
- Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej
ZOOM:
Wymagania systemowe:
- Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
- Głośniki i mikrofon – wbudowane, na wtyczkę USB lub połączenie bezprzewodowe Bluetooth
- Kamera internetowa lub kamera internetowa w jakości HD – wbudowana, na wtyczkę UBS lub:
- Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
- Oprogramowanie kamery wirtualnej do użytku z oprogramowaniem do transmisji, np. OBS lub kamery IP
System operacyjny:
- System operacyjny macOS X w wersji 10.10 lub nowszej
- System Windows 11 w wersji 5.9.0 lub nowszej.
- Windows 10 wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany