KPI W ZAKUPACH
KPI W ZAKUPACH
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana jest do:
- dyrektorów działów zakupów,
- kierowników działów logistyki i zakupów,
- menedżerów kategorii zakupów,
- służb zakupowych,
- wszystkich osób biorących czynny udział w budowie efektywnych zakupów w przedsiębiorstwie,
- osób, od których wymagane jest analizowanie kosztów zakupów i raportowanie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "KPI W ZAKUPACH" przygotowuje do usprawnienia procesów zakupowychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik omawia zagadnienia związane z tworzeniem drzewa kategorii zakupowych | Kryteria weryfikacji - omawia tworzenie kategorii głównych i subkategorii- omawia sposób przypisywania do kategorii głównych subkategorie - określa zalety, zagrożenia oraz wady konsolidacji zakupów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia zasady analizy zakupów przy pomocy macierzy Krajicka | Kryteria weryfikacji - omawia jak identyfować wartości zakupu- omawia jak wyznaczać kategorie Strategiczne, Wąskie gardła, Dźwignie, Rutynowe - omawia jak określać ryzyko w zakupach - omawia sposób zarządzania kategoriami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą z zakresu kontrolowania zakupów | Kryteria weryfikacji -omawia jak oceniać oferty dostawców-omawia jak kalkulować koszty zakupów -omawia jak kalkulować koszty magazynowania i utrzymania zapasów -omawia jak oceniać stan zapasów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do osób biorących czynny udział w budowie zakupów w przedsiębiorstwie, dyrektorów działów zakupów , kupców
Usługa realizowana ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/kpi-w-zakupach?date=77139
Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie
- Kategorie główne
- Subkategorie (podkategorie)
- Indeksacja procesów
- Instrukcja drzewo kategorii zakupowych
- Konsolidacja zakupów w ramach kategorii zakupowych – wady i zalety
Cel: Uczestnicy będą potrafili stworzyć drzewo kategorii w tym przypisać do kategorii głównych subkategorie oraz bazę indeksową. Dowiedzą się o zaletach, zagrożeniach oraz wadach konsolidacji zakupów wg kategorii.
Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy
- Analiza ABC
- Definiowanie dodatkowych parametrów
- Analiza wielowymiarowa
Cel: Uczestnicy będą potrafili zdefiniować priorytety zakupowe wartościowo raz przy pomocy innych parametrów, a w konsekwencji efektywnie optymalizować realizowane zakupy.
Ćwiczenie: Analiza ABC z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie priorytetów zakupowych wg wartości
Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość – ryzyko)
- Identyfikacja wartości zakupu
- Identyfikacja ryzyka
- Wyznaczanie kategorii Strategiczne, Wąskie gardła, Dźwignie, Rutynowe
- Zarządzanie kategoriami
- Implementacja macierzy w ERP
- Sposób postępowania z poszczególnymi kategoriami
Cel: Uczestnicy nabędą praktyczną umiejętność określenia ryzyka w zakupach i na tej podstawie zdefiniowania 4 podstawowych kategorii w macierzy Krajicka oraz wyznaczenia sposobu zarządzania poszczególnymi kategoriami.
Ćwiczenie: Budowa macierzy Krajcka z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie parametrów ryzyka, filtrowanie kategorii
Planowanie i prognozowanie w zakupach
- Analiza trendów zakupowych i odchyleń od tych trendów
- Analiza XYZ
- Macierz ABC/XYZ
- Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów
- Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów sprzedaży i promocji
- Narzędzie planowania promocji a zakupy
Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o analizę XYZ praktycznie wykorzystywać formuły optymalizujące wielkość zamawianej partii.
Ćwiczenie: Analiza XYZ z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie zakupów ciągłych i sezonowych (zamówieniowa, typowy sezon).
Przedstawienie narzędzia w MS EXCEL (SPA – Selling & Purchasing Algorithm): narzędzie planowania wielkości sprzedaży i zakupów – uczestnicy otrzymają gotowe narzędzie w Ms Excel, które pozwala planować sprzedaż handlowcowi i na tej podstawie tworzy zamówienia dla działów zakupów.
Kontroling zakupów
- Nowoczesne formuły kosztowe w zakupach, eliminacja pułapek dostawców
- Koszty całkowite koszty posiadania i nabycia – TCO, CKN
- Kalkulacja kosztów zakupów
- Kalkulacja kosztów magazynowania
- Wskaźniki oceny zakupów
- Wskaźniki oceny magazynowania
- Wskaźniki oceny zapasów
- Analiza wskaźników – częstotliwość i sposób analizy
Cel: Uczestnicy poznają alternatywne formuły oceny atrakcyjności zakupu – TCO, CKN, LCC zaprojektowane do oceny ofert dostawców oraz zapoznają się z zasadami ich wykorzystania w przedsiębiorstwie.
Uczestnicy poznają praktyczne metody kalkulacji kosztów w zakupach w tym kosztów zakupów, kosztów magazynowania, kosztów utrzymania zapasu.
Ćwiczenie: Analiza TCO z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie dostawcy ze względu na TCO
Definiowanie KPI w zakresie zakupów – Jak właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?
- SMART a cele i KPI w zakupach
- Matryca celów zakupowych
- Sposoby konstrukcji KPI w zakupach
- Krzyżowanie wskaźników
- Monitoring wskaźników
Cel: Uczestnicy będą potrafili właściwie zaprojektować oraz zdefiniować wskaźniki efektywności pracy (KPI) działu zakupów, a także poprzez odpowiednią strukturę takich wskaźników wyeliminować pojawiające się w przedsiębiorstwach konflikty celów poszczególnych działów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 KPI w zakupach-część I | Prowadzący Marek Kasperek | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 KPI w zakupach-przerwa | Prowadzący Marek Kasperek | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 KPI w zakupach-część II | Prowadzący Marek Kasperek | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 KPI w zakupach-przerwa | Prowadzący Marek Kasperek | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 KPI w zakupach-część III | Prowadzący Marek Kasperek | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 KPI w zakupach-przerwa | Prowadzący Marek Kasperek | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 KPI w zakupach-część III | Prowadzący Marek Kasperek | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 KPI w zakupach-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marek Kasperek
Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.
Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, zarządzanie ryzykiem w zakupach.
Audytor systemów logistycznych i magazynowych. Autor procedur zakupowych i z zakresu zarządzania projektem Project management. Twórca metodyk projektowych na potrzeby biznesu i szeroko pojętej logistyki SPM i ASPM.
Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki.
Autor ponad 100 publikacji, 12 książek, współautor 3 poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny
za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych
i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe będą dostępne w formie PDF.
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Logowanie do platformy ZOOM- 8:30-9:00
Link do usługi otrzymują uczestnicy dzień przed szkoleniem (aktywny w godzinach 8:00-16:00 w dniu szkolenia)
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.