First Time Manager 2.0 | Wczoraj kolega, dzisiaj szef - Szkolenie 2-dniowe (online)
First Time Manager 2.0 | Wczoraj kolega, dzisiaj szef - Szkolenie 2-dniowe (online)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
To warsztat na poziome średnio-zaawansowanym.
- Jest przeznaczony dla Dyrektorów, Menedżerów, Liderów, Team Liderów, Liderów Technicznych, Kierowników, Brygadzistów i innych osób prowadzących zespół przynajmniej od roku lub dłużej.
- Dla osób, które dobrze radzą sobie z podstawowymi zadaniami i potrafią zrządzać przez cele, budować i motywować swój zespół, dobrze odnajdują się w okolicznościach sprzyjających i stabilnych. Są na swojej ścieżce rozwoju zawodowego na etapie budowania autorytetu nieformalnego.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia "First Time Manager 2.0 | Zarządzanie zespołem" jest usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi pracy lidera oraz zdobycie umiejętności posługiwania się nimi w różnych sytuacjach menedżerskich. Koncentrujemy się na określaniu i komunikowaniu zasad współpracy z liderem oraz wyznaczaniu celów i delegowaniu oraz egzekwowaniu realizacji zadań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik1. Nauczy się dostosowywać rodzaj i formę wsparcia indywidualnie do potrzeb pracownika. 2. Zrozumie zachowania poszczególnych osób w zależności od etapu ich rozwoju zawodowego. 3. Będzie rozpoznawać symptomy konfliktu. 4. Zdobędzie umiejętność zastosowania właściwych kroków w zależności od rodzaju przyczyny nieporozumienia. 5. Będzie odróżniać współpracę od kompromisu 6. Doświadczy udziału w stymulowanym procesie zmiany i cennej obserwacji zachowań typowych dla danych grup zawodowych. 7. Zdobędzie wiedzę, jak przeprowadzać przez zmianę zgodnie z intuicyjnym modelem dr Cyntii Scott i dr Dennisa Jaffe 8. Zdobędzie umiejętność diagnozy, na jakim etapie wdrażanej zmiany się znajdujemy 9. Przećwiczy komunikaty stosowne w poszczególnych etapach zmian 10. Wyciągnie wnioski, co jest kluczowe w przeprowadzaniu przez zmianę 11. Nauczy się pomagać sobie samemu przejść przez poszczególne fazy zmiany po to, by móc w komforcie przeprowadzać przez zmianę innych | Kryteria weryfikacji Uczestnik zostanie poddany testowi wiedzy przed szkoleniem, a następnie po zakończeniu szkolenia, aby możliwa była ocena postępów uzyskanych podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Efektywny zespół - co wpływa na zaufanie i efektywność oraz jak to wzmacniać?
- Co wpływa na efektywną pracę zespołu. Projekt Arystoteles w Google i czynniki skutecznych zespołów.
- Wzmacnianie zaufania i poczucia bezpieczeństwa w zespole. Bezpieczeństwo psychologiczne w zespole wg Amy Edmondson. 4 poziomy budowania bezpieczeństwa psychologicznego.
- Neuroprzywództwo – czyli jak wiedza o mózgu wspiera prowadzenie zespołu. Growth mindset w przywództwie. Case study i wymiana doświadczeń.
- Nadawanie sensu i wskazywanie kierunku. Najlepsze praktyki i wymiana doświadczeń.
Dowiesz się, jakie czynniki decydują o sukcesie zespołów na podstawie badań Google i modelu bezpieczeństwa psychologicznego Amy Edmondson. Nauczysz się wzmacniać zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w zespole, co przełoży się na większą efektywność i zaangażowanie pracowników. Poznasz podstawy neuroprzywództwa i podejścia growth mindset, dzięki którym lepiej zrozumiesz, jak funkcjonuje ludzki mózg w kontekście przywództwa i przygotujesz własną instrukcję obsługi swojego mindsetu. Wymiana doświadczeń i analiza case studies pozwolą przełożyć teorię na praktykę. Moduł pomoże skuteczniej nadawać sens działaniom zespołu oraz wskazywać kierunek, co przełoży się na lepszą współpracę i realizację celów.
Moduł 2. Motywowanie na miarę XXI wieku
- Teorie motywacji: różnice między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną.
- Analiza czynników wpływających na motywację pracowników.
- Ćwiczenie: "Istotne motywatory" – identyfikacja kluczowych czynników motywacyjnych
- w danym zespole na podstawie Reiss Motivation Profile®. Wskazówki jak wspierać motywację innych ludzi.
- Motywacja a zaangażowanie. Zaangażowanie jako jeden z kluczowych czynników sukcesu nowoczesnych organizacji - badania, trendy i spostrzeżenia.
Poznasz kluczowe teorie motywacji i zrozumiesz różnice między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną. Nauczysz się identyfikować indywidualne motywatory członków swojego zespołu, wykorzystując podejście Reiss Motivation Profile®. Przeanalizujesz, jak skutecznie wspierać zaangażowanie pracowników, by podnosić ich efektywność i satysfakcję z pracy. Poznasz aktualne trendy i wyniki badań dotyczące motywacji, dzięki czemu lepiej dostosujesz swoje działania do współczesnych oczekiwań pracowników. Moduł dostarczy praktycznych wskazówek i ćwiczeń, które pomogą Ci budować zmotywowane i zaangażowane zespoły. Dodatkowo, weźmiesz udział w zabawie Motywacyjny Detektyw.
Moduł 3. Delegowanie zadań
- Lider, który inspiruje do rozwoju, czyli sprawne delegowanie jako element wspierania motywacji do działania.
- 7 poziomów delegowania uprawnień, decyzyjności i wpływu oraz przekazywania odpowiedzialności. Kluczowe zasady dzielenia się odpowiedzialnością i monitowania wspólnych działań.
- Gra Delegation Poker: zastosowanie metody wspólnego definiowania poziomów upełnomocnienia, wraz z wizualizacją w postaci techniki Delegation Board.
- Metody obserwacji i oceny zaangażowania pracowników wspierające rozwój pracownika. Lista pytań badających zaangażowanie do wykorzystania podczas rozmów 1:1.
W tym module odkryjesz, jak delegowanie zadań może stać się kluczowym narzędziem wspierania rozwoju i zaangażowania pracowników. Poznasz 7 poziomów delegowania oraz strukturę zlecania zadań, dzięki czemu nauczysz się efektywnie przekazywać odpowiedzialność, monitorując jednocześnie postępy zespołu. W praktycznej grze Delegation Poker przećwiczysz definiowanie poziomów uprawnień, co pomoże Ci lepiej zarządzać samodzielnością pracowników. Dowiesz się, jak obserwować i oceniać zaangażowanie członków zespołu oraz jakie pytania zadawać podczas rozmów 1:1, aby skutecznie wspierać ich rozwój. Moduł ten pozwoli Ci usprawnić proces delegowania, oszczędzając czas i zwiększając efektywność zespołu.
Moduł 4. Moc otwartego i odważnego dialogu w zespole
- 5 zasad pracy zespołowej wg modelu Patricka Lencioniego. Ocena efektywności pracy.
- Moc otwartej komunikacji w realizacji celów. Strategia OK – OK w komunikacji podczas nieporozumień: oswajanie niewygodnych emocji, zakładanie dobrej intencji, asertywność.
- Rola aktywnego słuchania we wzmacnianiu współpracy. Narzędzia aktywnego słuchania i rola empatii w rozwiązywaniu nieporozumień, efektywna informacja zwrotna.
- Rozmowy z pracownikami. Trudne momenty, opór, zniechęcenie – jak sobie radzić, by mądrze wspierać członków zespołu.
Posłużymy się modelem Patricka Lencioniego, który pozwala ocenić efektywność pracy zespołowej i wprowadzić działania wzmacniające współpracę. Nauczysz się stosować strategię OK–OK, która pomaga w konstruktywnym rozwiązywaniu nieporozumień, oswajaniu trudnych emocji i budowaniu wzajemnego zrozumienia. W tym module skupimy się na roli aktywnego słuchania, narzędziach wspierających empatyczną komunikację oraz skutecznym udzielaniu informacji zwrotnej. Otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi komunikacyjnych, które ułatwią Ci pracę z zespołem. Przećwiczysz prowadzenie rozmów w trudnych momentach, radzenie sobie z oporem i zniechęceniem pracowników. Dzięki temu zdobędziesz umiejętności, które pomogą Ci budować kulturę otwartości i efektywnej współpracy w zespole.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 MODUŁ 1. Efektywny zespół – co wpływa na zaufanie i efektywność w zespole oraz jak to wzmacniać? | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 MODUŁ 2. Motywowanie na miarę XXI wieku | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 MODUŁ 2 – cd. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Podsumowanie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 MODUŁ 3. Delegowanie zadań | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 MODUŁ 4. Moc otwartego i odważnego dialogu w zespole | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 MODUŁ 4 – cd. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Omówienie zadań rozwojowych po 1 dniu i podsumowanie szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 078,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 690,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto148,48 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe oraz certyfikat uczestnika zostaną wysłane do uczestników drogą mailową po szkoleniu. Materiały zawierają prezentację szkoleniową.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Szkolenie realizowane za pośrednictwem platformy Zoom Client for Meetings
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Uczestnik potrzebuje urządzenia do zdalnej komunikacji. Może to być komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu, posiadające głośniki lub słuchawki, kamerkę i mikrofon.
3. Minimalne wymagania systemowe: System operacyjny na urządzeniu: Windows od wersji 7 lub MacOS od wersji 10
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Stabilne połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE).
5. Niezbędne oprogramowanie: Szkolenie odbywa się na platformie Zoom. Nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprogramowanie. Uczestnik otrzyma link i będzie mógł dołączyć do szkolenia przez przeglądarkę internetową. Niezbędna jest najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
6. Link do szkolenia jest ważny w dniach szkoleniowych