KURS OSTEOPATIA CZASZKOWO-KRZYŻOWA (CRANIO-SACRALNA) MODUŁ V ZAAWANSOWANY
KURS OSTEOPATIA CZASZKOWO-KRZYŻOWA (CRANIO-SACRALNA) MODUŁ V ZAAWANSOWANY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do: fizjoterapeutów, osteopatów, lekarzy.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestnika w jaki sposób wykorzystać terapię do leczenia różnego rodzaju dysfunkcji, które dotykają ludzkie ciało od momentu poczęcia, przez nasze narodziny i całe dalsze życie. Zostaną poruszone kwestie związane z pracą w obszarze układu odpornościowego i układu anatomicznego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje koncepcję linii środkowej ciała i jej znaczenie w procesie terapeutycznym oraz potrafi zastosować punkty podparcia przestrzenne i czasowe w pracy z osią czasu, w tym w terapii traumy. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie linii środkowej ciała dla integracji strukturalnej i emocjonalnej w terapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje zależności między osią ciała a osiami czasowymi i przestrzennymi w kontekście regulacji somatycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje punkty podparcia przestrzenne i czasowe w praktyce terapeutycznej (np. podczas pracy z traumą). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ pracy z osią ciała i osią czasu na reakcje emocjonalne i somatyczne klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera techniki pracy z osią czasu adekwatnie do potrzeb klienta w procesie terapeutycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje wiedzę anatomiczną, fizjologiczną oraz emocjonalno-energetyczną dotyczącą głównych narządów ciała (serce, płuca, żołądek, śledziona, trzustka, wątroba, pęcherzyk żółciowy, nerki, jelita, narządy płciowe) w procesie terapeutycznym. | Kryteria weryfikacji Opisuje zależności między funkcjonowaniem narządów a ich rolą w utrzymaniu homeostazy organizmu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje podstawowe funkcje anatomiczne, fizjologiczne oraz energetyczne głównych narządów ciała (serce, płuca, żołądek, śledziona, trzustka, wątroba, pęcherzyk żółciowy, nerki, jelita, narządy płciowe). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje zmiany w funkcjonowaniu narządów związane z zabuOcenia wpływ terapii na równowagę energetyczną i funkcjonowanie narządów w kontekście terapeutycznym.rzeniami fizycznymi oraz emocjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Łączna liczba dni, w których zostanie przekazana wiedza oraz umiejętności praktyczne opisane w programie:
4 dni
Liczba godzin kursu: 34 dydaktycznyczne, co stanowi 25.5 h zegarowych
Przerwy nie są wliczone w liczbę godzin usługi.
W harmonogramie ujęto również przerwy - łącznie 3,5 h zegarowych w ciągu 4 dni.
Przerwy w czasie kursu dostosowane będą do tempa pracy uczestników szkolenia oraz ich potrzeb.
Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
W zakresie ewaluacji dodatkowo jest stosowana ankieta satysfakcji, którą kursanci uzupełniają po zakończeniu części szkoleniowej.
V Moduł - Od poczęcia
Dzień I:
Wprowadzenie - omówienie celów szkolenia, harmonogramu na najbliższe dni,
Dyskusja – czas w którym każdy z uczestników będzie mógł podzielić się własnymi wrażeniami wyniesionymi z pracy w gabinecie od ostatniego modułu,
Sesja praktyczna – sesja podczas której będziesz mieć moment na przypomnienie sobie zakresu pracy oraz pogłębienie umiejętności a także zbalansujesz swój własny system tak aby był gotowy i otwarty na dalszą pracę w kolejnych etapach,
Wykład-czym są punkty podparcia przestrzenne i czasowe oraz jak pracować z osią czasu podczas terapii tak aby móc pracować z traumą,
Wprowadzenie – czym jest linia środkowa ciała, co wnosi do procesu terapeutycznego postrzeganie linii środkowej ciała i co one znaczą dla Ciała,
Emocjie i Umysł - poznasz podstawy etapów rozwoju dziecka,
Sesja praktyczna – przeprowadzisz sesje praktyczną opierając się o rozwój embrionalny z wykorzystaniem punktów podparcia oraz linii środka,
Pępowina i jej znaczenie w ciąży oraz znaczenie odpępnienia – jak pracować z szokiem pępowinowym.
Dzień II:
Wykład – podstawowe etapy od narodzin do 7 roku życia,
Czaszka noworodka – jak pracować z dysfunkcjami w obrębie czaszki noworodka tak aby zapewnić jej optymalny i fizjologiczny kształt,
Sesja praktyczna z wykorzystaniem linii czasu od 0 – 7 roku życia
Dzień III
Serce i płuca – tutaj poznasz podstawy anatomii, funkcji, topografii oraz kontekst emocjonalny, energetyczny serca i płuc. Dowiesz się również jak wykonać terapie z wykorzystaniem wcześniej zdobytych informacji w trakcie sesji praktycznej,
Żołądek, śledziona, trzustka – na tym etapie również poznasz anatomię i podstawowe funkcje tych narządów z ich topografią oraz kontekstami emocjonalnymi a także energetycznymi a w trakcie sesji praktycznej wdrożysz wiedzę w działanie,
Wątroba, pęcherzyk, nerki: to następna grupa narządów jakim poświęcimy czas w trakcie szkolenia. Pochylimy się nad podstawami anatomii funkcji oraz topografii, aspektom emocjonalnym i energetycznym które przekłujesz następnie w praktykę w trakcie sesji praktycznej,
Jelita i narządy płciowe – z podstawami anatomii i funkcji topografii emocji i aspektów energetycznych w ogólnym kontekście stanowić będą dopełnienie pracy z jamą brzuszną w części praktycznej.
Dzień IV:
Układ odpornościowy – w części teoretycznej poznasz podstawy anatomii oraz funkcji poszczególnych części składowych układu odpornościowego oraz w sesji praktycznej nauczysz się z nimi pracować w czasie i przestrzeni ludzkiego ciała,
Globalna sesja praktyczna: podczas tej sesji złożysz wszystkie elementy z kursu w jeden proces terapeutyczny tak aby płynnie przenieść go do swojego gabinetu.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Po części szkoleniowej jest przeznaczone 15 minut na wypełnienie testu.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia: Część teoretyczna bazuje na zajęciach grupowych, uwzględniając dyskusję grupową. Uczestnicy mają do dyspozycji jedną kozetkę na parę, ćwiczą na sobie nawzajem, prowadzący posługuje się także modelem czaszki oraz przedstawia prezentację multimedialną.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie określonego celu: tytuł fizjoterapeuty, osteopaty lub lekarza.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Wprowadzenie | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Przerwa | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Dyskusja | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Sesja Praktyczna – Praktyczna sesja terapeutyczna | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Przerwa | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Czym są punkty podparcia przestrzenne i czasowe oraz jak pracować z osią czasu podczas terapii tak aby móc pracować z traumą, | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Czym jest linia środkowa ciała, co wnosi do procesu terapeutycznego postrzeganie linii środkowej ciała | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Poznasz podstawy etapów rozwoju dziecka, Pępowina i jej znaczenie w ciąży oraz znaczenie odpępnienia | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Podstawowe etapy od narodzin do 7 roku życia, | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Przerwa | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Czaszka noworodka – jak pracować z dysfunkcjami w obrębie czaszki noworodka tak aby zapewnić jej optymalny i fizjologiczny kształt | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Przerwa | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Sesja praktyczna z wykorzystaniem linii czasu od 0 – 7 roku życia | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Serce i płuca. poznasz podstawy anatomii, funkcji, topografii oraz kontekst emocjonalny, energetyczny serca i płuc. | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Przerwa | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Żołądek, śledziona, trzustka – na tym etapie również poznasz anatomię i podstawowe funkcje tych narządów z ich topografią oraz kontekstami emocjonalnymi a także energetycznymi | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Przerwa | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Wątroba, pęcherzyk, nerki: podstawami anatomii funkcji oraz topografii, aspektom emocjonalnym i energetycznym | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Jelita i narządy płciowe | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Układ odpornościowy, Globalna sesja praktyczna | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Przerwa | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Sesja pytań i odpowiedzi; Otrzymanie indywidualnych wskazówek co do własnej pracy przy użyciu Osteopatii Czaszkowo-Krzyżowej | Prowadzący Marcin Pochojka | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto64,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto64,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Pochojka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma skrypt obejmujący całość omawianego materiału oraz certyfikat.
Warunki uczestnictwa
Przed wysłaniem zgłoszenia prosimy o kontakt w celu uzgodnienia rezerwacji miejsca na szkoleniu.
Wszelkie informacje o obowiązujących procedurach znajdują się w regulaminie szkoleń dostępnym na stronie www.enedu.pl
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Cena kursu nie obejmuje kosztów dojazdu oraz zakwaterowania.
Każdego dnia przewidziane są przerwy dla uczestników szkolenia.
Podstawa zwolnienia z VAT: Art. 43 ust.1 pkt 26 lit. a Ustawy o VAT.
W zakresie ewaluacji dodatkowo jest stosowana ankieta satysfakcji, którą kursanci uzupełniają po zakończeniu części szkoleniowej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi