Profesjonalne wideo, rola Stories i automatyzacja treści. AI jako klucz do skutecznego marketingu - poziom zaawansowany.
Profesjonalne wideo, rola Stories i automatyzacja treści. AI jako klucz do skutecznego marketingu - poziom zaawansowany.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy i właściciele z sektora marketingu i handlu, wszystkie osoby które chciałyby podnieść swoje kompetencje z zakresu marketingu, narzedzi AI i automatyzacji procesów
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji24-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy poznają metody planowania treści, tworzenia angażujących Instagram Stories oraz produkcji profesjonalnych materiałów wideo. Kurs umożliwia naukę automatyzacji procesów w social mediach, co pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność działań marketingowych. Zajęcia obejmują również strategie marketingowe dla firm lokalnych, pomagając dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców przy użyciu geotagów i lokalnych wydarzeń. Szkolenie stanowi uzupełnienie podstawowego kursu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jak analizować popularne tematy w swojej niszy, by tworzyć odpowiednie treści. | Kryteria weryfikacji Zidentyfikowanie 3 popularnych tematów w Google Trends i omówienie ich potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaplanować strategię contentową przy użyciu Trello. | Kryteria weryfikacji Utworzenie tablicy Trello z planem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi używać ChatGPT do generowania treści w postach, artykułach i hashtagach. | Kryteria weryfikacji Poprawienie jakości tekstów przy użyciu ChatGPT, uwzględniając słowa kluczowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zalety i najlepsze praktyki dla Stories na Instagramie. | Kryteria weryfikacji Omówienie trzech głównych zalet Instagram Stories. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi stworzyć angażującą relację, stosując techniki storytellingu. | Kryteria weryfikacji Przygotowanie narracji w Stories, uwzględniając wstęp, rozwinięcie i zakończenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jak przygotować miejsce nagrania oraz ustawić odpowiedni sprzęt. | Kryteria weryfikacji Ustawienie odpowiedniego tła, oświetlenia i mikrofonu, zgodnie z zasadami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki nagrywania voiceover. | Kryteria weryfikacji Nagranie voiceover z użyciem odpowiedniego sprzętu i technik. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dodać płynne przejścia między scenami. | Kryteria weryfikacji Dodanie przynajmniej dwóch profesjonalnych przejść w krótkim materiale wideo | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Inspiracje, planowanie treści i wykorzystanie chatu GPT
Blok 1: Gdzie szukać inspiracji i jak podążać za trendami?
Instagram : Jak używać funkcji Explore do odnalezienia najnowszych trendów w swojej niszy. Jak szukać
inspiracji w popularnych hashtagach
TikTok i Pinterest: Jak korzystać z TikTok i Pinterest, aby znaleźć trendy i pomysły na treści.
Google Trends: Jak korzystać z narzędzi do monitorowania trendów i wyszukiwania najpopularniejszych
tematów.
Blok 2: Wprowadzenie do Trello jako narzędzia do planowania treści
Co to jest Trello
Jak działa Trello w kontekście planowania postów?
Zarządzanie całą swoją strategią contentową - tablice, listy i karty
Harmonogramowanie postów w Trello i korzystanie z Kalendarza
Jak udostępniać tablicę wszystkim pracownikom :współpraca przy tworzeniu contentu
Blok 3: Wykorzystanie ChatGPT do tworzenia treści
Co to jest propmpt?
Jak stworzyć skuteczny propmpt by uzyskać jak najlepszą odpowiedź
Jak używać ChatGPT do generowania nowych pomysłów na posty, artykuły, opisy i hashtagi w SM
Optymalizacja tekstów: Jak poprawiać jakość tekstów za pomocą ChatGPT, uzyskując lepsze słowa
kluczowe, uspójnienie tonu i stylu
Blok 4 : Trendy w Social Media 2025
Co publikować w Social Media w 2025r.
Na jakich treściach i formatach musisz się skupić, żeby zbudować społeczność
W pierwszym dniu szkolenia uczestnicy nauczą się, jak szukać inspiracji i śledzić najnowsze trendy w mediach społecznościowych, szczególnie na Instagramie, TikToku i Pinterest. Poznają narzędzia, takie jak Google Trends, które pomogą im monitorować popularne tematy i identyfikować skuteczne strategie contentowe. Uczestnicy zapoznają się z narzędziem Trello, które umożliwia efektywne planowanie postów i zarządzanie strategią marketingową. Kurs nauczy także, jak wykorzystywać ChatGPT do generowania pomysłów na treści oraz optymalizacji opisów i hashtagów. Dzień ten pomoże uczestnikom stworzyć plan działania na przyszłość, który pozwoli na regularne publikowanie angażujących treści w social mediach
Dzień 2: Potęga Instagram Stories – Tworzenie angażujących relacji
Blok 1
Wprowadzenie do Instagram Stories
Definicja Instagram Stories i ich różnice w porównaniu do tradycyjnych postów
Jakie są główne zalety Instagram Stories dla zaangażowania?
Jakie treści najlepiej sprawdzają się w Stories?
Formaty - o czym trzeba pamiętać zanim opublikujesz relacje
Stories na Istagramie a stories na Facebooku - czy jest jakaś różnica?
Blok 2
Jak tworzyć angażujące Stories
Relacja na Instagramie krok po kroku
Wykorzystanie naklejek do zwiększania interakcji
Storytelling w Stories: Jak opowiadać historie, które angażują. Zasady tworzenia narracji: wstęp,
rozwinięcie, zakończenie
Jak dodawanie muzyki może podkreślić emocjonalny aspekt Stories i zachęcić do oglądania
Blok 3
: Tworzenie relacji z odbiorcami- Stories w firmie lokalnej
Dlaczego Instagram Stories są kluczowe dla firm lokalnych?
Jak poprzez Stories pokazać codzienne życie firmy
Wykorzystanie geotagów i lokalizacji w Stories, aby dotrzeć do klientów w najbliższym otoczeniu
Pokazywanie "ludzkiej strony" marki
Blok 4:
Planowanie Stories na zapas – Jak zarządzać treściami na Instagramie?
Jak zaplanować Stories z wyprzedzeniem, aby móc publikować je regularnie bez konieczności
codziennego tworzenia nowych treści
Jak Stories mogą uzupełniać inne formy treści: jak wykorzystać Stories do promocji postów na feedzie
Jak analizować statystyki Stories (zasięg, odpowiedzi, liczba wyświetleń) i jak dostosować strategię w
zależności od wyników
Drugi dzień szkolenia koncentruje się na wykorzystaniu Instagram Stories jako narzędzia do angażowania odbiorców i budowania relacji z klientami. Uczestnicy nauczą się, jak używać naklejek, takich jak quizy, ankiety i pytania, aby zwiększyć interaktywność i zaangażowanie w swoich Stories. Dowiedzą się także, jak wykorzystać storytelling, aby tworzyć historie, które przyciągną uwagę i angażują społeczność. Dzień obejmuje również naukę efektywnego planowania Stories na zapas oraz jak wykorzystać statystyki do
optymalizacji treści. W szczególności dla firm lokalnych, uczestnicy poznają, jak używać geotagów i lokalizacji do dotarcia do klientów w najbliższym otoczeniu.
Dzień 3: Profesjonalne nagrywanie wideo i wstęp do automatyzacji
Blok 1: Praca ze scenariuszem i przygotowanie do nagrań – Triki, aby wideo wyglądało lepiej
Jak rozplanować ujęcia, co powiedzieć, a co pokazać w każdym z segmentów nagrania, by wideo miało
klarowną narrację
Przygotowanie miejsca do nagrania: Jakie elementy w tle mogą poprawić jakość wideo i sprawić, że
będzie ono wyglądać bardziej profesjonalnie
Triki na lepszy wygląd wideo: Jakie efekty wizualne, filtry, a także kąty kamery dodadzą wideo lepszy
wygląd
Techniki rejestrowania dźwięku sprawiają, że wideo brzmi profesjonalnie: unikanie echa, szumów,
ustawienie mikrofonu
Blok 2: Nagrywanie wideo mówionego
Zdefiniowanie celu wideo - kiedy wideo powinno być mówione
Ustawienia telefonu i kompozycja obrazu
Nagrywanie z naturalnością – jak mówić do kamery?
Przygotowanie skryptu do wideo -efektywny skrypt wideo mówionego, który będzie zwięzły, atrakcyjny
i przekonywujący
Wybór odpowiedniego sprzętu do nagrywania wideo mówionego
Dźwięk - jakość i testowanie dźwięku
Co to jest voiceover? Kiedy warto go używać ?
Nagrywanie voiceover – techniki i narzędzia
Praktyka
Blok 3: Przejścia w filmach – Jak poprawić dynamikę wideo?
Jakie przejścia są najczęściej wykorzystywane w profesjonalnych filmach?
Płynne przejścia między scenami- techniki przejść, które dodają wideo profesjonalnego wyglądu?
Gotowe przejścia w CapCut - jak je zastosować w profesjonalny sposób?
Najczęstsze błędy popełniają początkujący podczas dodawania przejść? Jakie przejścia są zbyt
nachalne i mogą rozpraszać uwagę widza?
Blok 4: Praktyka - nagrywanie wideo
Przygotowanie wideo do montażu
Nagrywanie b-roll
Trzeci dzień szkolenia to intensywny kurs, który nauczy uczestników jak nagrywać profesjonalne wideo mówione, w tym jak przygotować skrypt, dbać o jakość dźwięku i ustawiać telefon. Uczestnicy dowiedzą się, jak mówić naturalnie przed kamerą, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i przekazać swoje informacje w sposób interesujący. Kurs obejmuje także temat voiceover – uczestnicy nauczą się, kiedy i jak wykorzystać narrację głosową do wzmocnienia przekazu. Dodatkowo, szkolenie omawia techniki dodawania
przejść w filmach, które poprawią dynamikę wideo. Na koniec, uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć nagrywanie wideo oraz przygotowanie materiału do montażu.
Dzień 4: Zaawansowany montaż wideo – CapCut i aplikacja Instagram + Automatyzacja
Blok 1: Zaawansowana edycja wideo w CapCut
Jak usunąć zbędne fragmenty i połączyć klipy, by wideo było płynne i dynamiczne
Dodawanie efektów specjalnych: Jakie efekty warto dodać, by wideo było bardziej atrakcyjne (np.
przejścia, animacje tekstów, filtry)
Synchronizacja z muzyką: Jak dopasować rytm muzyki do wideo, aby całość była spójna i przyciągała
uwagę
Klatka kluczowa - czym jest i jak ją wykorzystać, żeby wideo było bardziej profesjonalne
Wycinanie tła
Szablony, które warto znać
Blok 2: Edycja w aplikacji Instagram
Instagram Reels – zaawansowane narzędzia edycji: Jak wykorzystać funkcje edycji dostępne
bezpośrednio w aplikacji (dodawanie tekstu, animacji, filtrów)
Przycinanie klipów i dostosowywanie prędkości w Instagramie: Jak przycinać wideo i dostosować
szybkość klipów w Instagramie
Zastosowanie efektów specjalnych: Jakie efekty i filtry w Instagramie pasują do Twojego wideo, by
nadać mu unikalny wygląd
Dźwięk oryginalny czy muzyka dostępna w aplikacji? Jak je łączyć!
GIFY - gdzie je znaleźć i jak je wykorzystać ?
Blok 3: Automatyzacja na Instagramie
Jakie zadania można zautomatyzować na Instagramie
Planowanie postów i Stories
ManyChat: Jak ustawić automatyczne odpowiedzi na wiadomości, aby szybko odpowiadać na pytania
użytkowników
Automatyzacja komentarzy i interakcji
Jak tworzyć szablony odpowiedzi
Zalety i pułapki automatyzacji
Czwarty dzień skupia się na zaawansowanej edycji wideo, gdzie uczestnicy nauczą się, jak używać CapCut i narzędzi Instagram Reels do tworzenia profesjonalnych filmów. Kurs nauczy, jak przycinać klipy, dodawać efekty specjalne i synchronizować wideo z muzyką, aby materiał był dynamiczny i przyciągał uwagę odbiorców. Dodatkowo, uczestnicy poznają funkcje montażu dostępne w aplikacjach
mobilnych, które umożliwiają łatwą edycję treści na Instagramie. Dzień obejmuje również naukę automatyzacji działań marketingowych, takich jak planowanie postów i automatyczne odpowiedzi na wiadomości przy użyciu narzędzi takich jak ManyChat. Uczestnicy dowiedzą się, jak automatyzować procesy na Instagramie, co zaoszczędzi czas i pomoże w efektywniejszym zarządzaniu kontem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto183,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto183,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Domanowska
W swojej pracy łączy wiedzę techniczną z kreatywnym podejściem, co przekłada się na wymierne efekty zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. Specjalizuje się w szkoleniach, które pomagają zrozumieć mechanizmy skutecznego marketingu w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy TikTok. Uczy, jak tworzyć angażujące treści, nagrywać i montować profesjonalne wideo na potrzeby mobile, a także budować strategię obecności w social mediach.
Dzięki doświadczeniu w fotografii, oferuje również wsparcie w zakresie tworzenia estetycznych, wysokiej jakości materiałów wizualnych, które są nieodzownym elementem skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych.
Jej szkolenia są dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników, niezależnie od poziomu ich zaawansowania – od podstawowych kursów dla początkujących, po zaawansowane warsztaty . Dzięki praktycznemu podejściu i przyjaznej atmosferze, pomaga klientom zdobyć nie tylko wiedzę, ale i pewność siebie w tworzeniu treści oraz rozwijaniu swojej obecności w sieci.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma skrypt z materiałami szkolenia w formie papierowej.
Zgodnie z zakresem tematycznym usługi uczestnik będzie posiadał:
- dostęp do literatury fachowej ( skrypty, strony internetowe)
- zapewniony dostęp do ćwiczeń
Zajęcia będą prowadzone metodami:
Metody oparte na słowie: wykład, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja
Metody aktywizujące: burza mózgów, obserwacja, dyskusja
Metody interaktywne: nauczanie oparte o problem, mapę myśli
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych z Funduszy Europejskich, warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora udzielającego dofinansowanie.
Informacje dodatkowe
Szkolenie kończy się walidacją w formie post- test'u. Absolwent szkolenia otrzymuje po pozytywnie zdanym post-teście (min.70 % punktów) oraz stwierdzeniu obecnośći na minimum 80% zajęć - zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.
Dokladny harmonogram zostanie ustalony po zgłoszeniu sie minimalnej liczby uczestników.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
zajecia odbedą się na platformie WebToLearn