AGILE - ZWINNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DLA PRAKTYKÓW. 2-dniowe inspirujące warsztaty szkoleniowe.
AGILE - ZWINNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DLA PRAKTYKÓW. 2-dniowe inspirujące warsztaty szkoleniowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Warsztat przeznaczony dla osób z pewnym doświadczeniem lub przygotowujących się do pracy projektowej w projektach zwinnych:
• prowadzących projekty
• członków zespołów zwinnych
• zlecających projekty
• pełniących kluczowe role
• uczestniczących w przygotowaniu, planowaniu lub śledzeniu projektu. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie usprawnienia pracy zespołów projektowych. Podczas szkolenia uczestnik pozna cyklu życia projektu zwinnego oraz nabędzie umiejętność stosowania technik i rytuałów pracy zespołowej w projekcie zwinnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje wiedzę z zakresu AGILE - zwinnego podejścia do zarządzania projektami | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-Poprawnie definiuje pojęcie „AGILE” i jego znaczenie w zarządzaniu projektami. -Wymienia i charakteryzuje podstawowe wartości oraz zasady Manifestu Agile. -Rozpoznaje i nazywa najpopularniejsze metodyki zwinne (np. Scrum, Kanban, Lean). -Opisuje różnice pomiędzy podejściem zwinnym a klasycznym (kaskadowym) w zarządzaniu projektami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- określa zasady zwinnego podejścia do projektów - omawia wybór podejścia zwinnego do kontekstu projektu - określa rolę oraz dynamikę budowy i rozwoju zespołu zwinnego - stosuje techniki i rytuały pracy zespołowej w projekcie zwinnym | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-Wskazuje i wyjaśnia zasady Manifestu Agile w kontekście praktycznego działania. -Podaje przykłady zastosowania zasad zwinnych w projektach. -Identyfikuje cechy projektu sprzyjające zastosowaniu podejścia zwinnego. -Analizuje uwarunkowania projektowe (np. zmienność wymagań, krótki czas dostarczenia, potrzeba iteracji). -Porównuje możliwe podejścia i uzasadnia wybór najkorzystniejszego. -Wskazuje kluczowe role w zespołach zwinnych (np. Scrum Master, Product Owner, Developerzy). -Opisuje etapy rozwoju zespołu (np. model Tuckmana: forming, storming, norming, performing). -Wykorzystuje narzędzia wspierające zarządzanie zadaniami (np. tablice Kanban, backlog). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (16h)
- zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
Dzień I
10:00-10:10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
10:10 – 12:00 - szkolenie
1. Po prostu projekt
zakres: wprowadzenie praktyczne do podejścia projektowego
• pułapki ścisłego planowania
• nastawienie na cel a nastawienie na produkt
symulacja projektu w środowisku prostym
• zaplanowanie i wykonanie np. zabawki wg podanego projektu, ścisłych wymagań i ograniczeń
o podejście kaskadowe
symulacja projektu w środowisku złożonym
• zaplanowanie i wykonanie np. zestawu edukacyjnego dla przedszkolaków na podstawie ogólnych oczekiwań i wybranego celu
o podejście kaskadowe
o podejście zwinne
12:00 – 12:15 - przerwa
12:15 – 14:00 - szkolenie
omówione techniki, praktyki
• cel projektu – język korzyści
• oczekiwania
• wymagania
• produkt
o wizja
o projekt produktu
▪ BDUF
▪ EDUF
o prototyp
• plan projektu
• zadania
o lista zadań
o sekwencja zadań
• weryfikacja i walidacja
14:00-14:30 – przerwa
14:30 – 16:00 - szkolenie
2. O co chodzi z tą zwinnością?
zakres: cykl życia projektu nastawiony na sukces klienta
identyfikacja otoczenia, środowiska i ograniczeń projektu
• od prostoty do chaosu
• dobór cyklu życia
o kaskada, iteracje, zwinność
o zwinność nie zawsze pomaga
dyskusja – analiza
• ocena naszego środowiska projektowego
podstawy zwinności
• manifest zwinności
• zasady zwinności
dyskusja – analiza
• trudności i pułapki zastosowania manifestu w praktyce
16:00 – 16:15 - przerwa
16:15 – 18:00 - szkolenie
omówione techniki, praktyki
• CYNEFIN – model opisu środowiska projektu
• proces sztywny
• proces adaptacyjny
• timeboxing
• rozwiązania emergentne
• Agile Manifesto
Dzień II
09:00-11:00 - szkolenie
3. Projekt jest dla ludzi i przez ludzi – zwinne role
zakres: interesariusze w projekcie zwinnym, nowy paradygmat odpowiedzialności zespołu
kluczowe perspektywy na projekt
• czym się różni zainteresowanie projektem od podjęcia zobowiązania projektowego
• strategiczne potrzeby, decyzje i nadzór
o sponsor a wizjoner i właściciel biznesowy
• obowiązki i uprawnienia wykonawcy
dyskusja – analiza
• zadania operacyjne w projekcie
• identyfikacja znanych ról i obowiązków wg listy zadań
właściciel produktu
• operacyjny przedstawiciel biznesu
• zadania i uprawnienia
zwinny zespół
• od gromady do samoorganizacji
• umiejętności i cechy
• czy każdy zespół może stać się zwinny
scrum master
• od lidera do coacha
• przywództwo sytuacyjne
dyskusja – analiza
• czy potrzebny jest kierownik projektu w projekcie zwinnym
omówione techniki, praktyki
• dynamika zespołu wg Bruce’a Tuckmana
• kompetencje T-shape
• samoorganizujący się zespół
• umocowanie-upoważnienie zespołu
• zarządzanie sytuacyjne – inspiracje Kena Blanchardta w zespole zwinnym
11:00-11:15 – przerwa
11:15 – 13:00 - szkolenie
4. Projekt zwinny też trzeba zorganizować
zakres:
• między formalizmem a spontanicznością
• symulacja cyklu życia projektu zwinnego wg scenariusza dla wybranego zespołu
o przygotowanie i zaplanowanie projektu
o przejście przez 2 lub 3 sprinty
przygotowanie projektu
• wizja biznesowa
o cel i korzyści
o zarys wyniku – produktu
studium przypadku
• budowa wizji biznesowej
omówione techniki, praktyki
• cel językiem korzyści
• SMART
• opowieści [epics]
• zaległości projektu [project backlog]
strategiczne planowanie
• wizja produktu
• użytkownicy i otoczenie
• priorytetyzacja i dekompozycja na wydania-etapy, sprinty – korzyści i produkty cząstkowe [timeboxing]
• estymacja produktu
studium przypadku
• stworzenie planu strategicznego
omówione techniki, praktyki
• opowieści, tematy, historyjki użytkownika [epics, themes, user stories]
• budowa wizji produktu [story mapping]
• zaległości [backlog]
• priorytetyzacja MoSCoW, pajęcza sieć, macierz wartości
• estymacja T-shirt, ranking
planowanie sprintu
• cel
• oczekiwania
• priorytetyzacja
• estymacja
• identyfikacja zadań
studium przypadku
• zaplanowanie sprintu
13:00-13:30 – przerwa
13:30 – 15:00 - szkolenie
omówione techniki, praktyki
• historyjki użytkownika
• zaległości [backlog]
• priorytetyzacja MoSCoW
• estymacja ideanlny dzień, idealna godzina, punkty historyjek [story points], poker planistyczny
• szybkość zespołu [velocity]
• wydajność i dostępność zespołu a wielozadaniowość
• tablica zadań
• definicja ukończenia [definition of done]
sprint – ewolucyjne wytwarzanie
sprint swobodny lub strukturalizowany
• rozliczanie i planowanie dnia
• realizacja zadań dziennych
• gromadzenie obserwacji
• przegląd zaległości sprintu, projektu
studium przypadku
• wytworzenie produktu w sprincie
• przeprowadzenie stand-up’ów
• gromadzenie obserwacji
• przegląd zaległości
omówione techniki, praktyki
• stand-up
• tablica zadań
• tablica retro
• przegląd zaległości [refinement, grooming]
• refaktoring
• dług technologiczny [technical debt]
przegląd sprintu
• prezentacja wyników
• walidacja wyników
• przegląd zaległości sprintu, produktu
studium przypadku
• przegląd wyników sprintu
• co zrobić w następnym sprincie
retrospektywa
• podsumowanie obserwacji
• zadania technologiczne
studium przypadku
• co udoskonalić w następnym sprincie
omówione techniki, praktyki
• organizacja i moderownie spotkania
• tablica retro
15:00-15:15 – przerwa
15:15 – 16:40 - szkolenie
5. W gąszczu metodyk zwinnych
zakres: popularne modele i metodyki – inspiracje dla praktyków
• XP, scrum, lean, DSDM 2014/ APM v.2
• ryzyka zwinnego podejścia [PAQ]
dyskusja – analiza
• rekomendacje praktyczne zastosowania modelu
6. Podsumowanie
dyskusja
• co nam zostało w pamięci
o zestaw pojęć
o role
o rytuały zwinne.
16:40-16:50 – POST TEST walidacja usługi
16:50 – 17:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 1. Po prostu projekt | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 omówione techniki, praktyki | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 2. O co chodzi z tą zwinnością? | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 omówione techniki, praktyki • CYNEFIN – model opisu środowiska projektu • proces sztywny • proces adaptacyjny • timeboxing • rozwiązania emergentne • Agile Manifesto | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 3. Projekt jest dla ludzi i przez ludzi – zwinne role | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 4. Projekt zwinny też trzeba zorganizować | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 omówione techniki, praktyki sprint – ewolucyjne wytwarzanie sprint swobodny lub strukturalizowany | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 5. W gąszczu metodyk zwinnych zakres: popularne modele i metodyki – inspiracje dla praktyków • XP, scrum, lean, DSDM 2014/ APM v.2 • ryzyka zwinnego podejścia [PAQ] dyskusja | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 832,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 114,54 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 93,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Zygmunt Dolata
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
[autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze
[notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi