PILOT ciężkiego drona do MISJI SPECJALNYCH (STS-01 + NSTS-06 do 25kg) + państwowy EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 i NSTS-06 + moduły spec.: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE | TERMOWIZJA | FOTO-VIDEO | POSZUKIWANIE OSÓB | Search and Rescue | FIRETRAK – oprog. do zarządz. pożar. lasów z drona
PILOT ciężkiego drona do MISJI SPECJALNYCH (STS-01 + NSTS-06 do 25kg) + państwowy EGZ. na PILOTA DRONA w kat. STS-01 i NSTS-06 + moduły spec.: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE | TERMOWIZJA | FOTO-VIDEO | POSZUKIWANIE OSÓB | Search and Rescue | FIRETRAK – oprog. do zarządz. pożar. lasów z drona
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- KURS UMOŻLIWIA PODNIESIENIE UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH OSOBOM pracującym/chcącym działać w obszarze poszukiwawczo-ratunkowym m.in. PSP i OSP.
- KAŻDA OSOBA, która nie chce być "nabita w butelkę" przez ośrodki dronowe, które zazwyczaj szkolą w ramach STS-01 tylko 4h w ramach zajęć praktycznych (loty).
- U NAS zajęcia praktyczne (loty) to 12h (STS-01 i NSTS-06), a nie 4h jak U INNYCH. Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01 + NSTS-06, ale i nauczysz się latać bezpiecznie w zasięgu i poza zasięgiem wzroku.
- KAŻDA OSOBA, która chce być PRAWDZIWYM a nie jedynie "papierowym" PILOTEM DRONA.
- KAŻDA OSOBA, która chce zdobyć wiedzę w zakresie: SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W POŻARNICTWIE, TERMOWIZJI, POSZUKIWANIA OSÓB oraz SAR, FIERTRAK, FOTO-VIDEO z drona.
- KAŻDA OSOBA, KTÓRA CHCE ZDAĆ EGZ. PAŃSTWOWY i UZYSKAĆ UPRAWNIENIA NSTS-06 (w zasięgu wzroku i poza zasięgiem wzroku, do 25 kg) oraz STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS, do 25 kg).
- Usługa adresowana również dla uczestników projektu "KIERUNEK-ROZWÓJ".
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje przyszłego PILOTA BSP do lotów wg NSTS-06 i STS-01. Kursant uzyska uprawnienia PILOTA BSP po zakoń. kursu, pozytywnym wyniku egz. teor. oraz części praktycznej. Kursant uzyska wiedzę w zakresie SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, TERMOWIZJI, POSZUKIWANIA NIELEGALNYCH SKŁADOWISK i OSÓB, SAR, FOTO-VIDEO i FIRETRAK, którą wykorzysta w obszarze zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych zgodnych z wymaganiami dla STS-01 i NSTS-06 | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE, a także rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS, a także charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji definiuje procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP oraz definiuje różne tryby lotów, a także rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje obsługę przeglądu przedstartowego bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym oraz dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji monitoruje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP oraz opisuje osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka | Kryteria weryfikacji identyfikuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych oraz ocenia i jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP oraz rozróżnia strefy geograficzne, a także definiuje obowiązki pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji określa ryzyko na ziemi, dokonuje analizy przestrzeni powietrznej oraz analizuje i ocenia ryzyko operacyjne a także nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych oraz wykonuje bezpieczny start, lot i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji monitoruje i posiada umiejętność planowania lotu i odpowiedniego przygotowania do niego a także rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą dotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji definiuje czynniki związane z meteorologią oraz rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne a także ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą na temat systemów BSP oraz wykorzystania SYSTEMÓW GEOPRZESTRZENNYCH W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE w obszarze działania na rzecz ochrony środowiska i ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów czy samochodów spalinowych. | Kryteria weryfikacji definiuje podstawowe SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje podstawowe SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania kamer termowizyjnych jako "zieloną umiejętność" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanym w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje parametry kamer termowizyjnych oraz ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania metod i systemów do poszukiwania nielegalnych składowisk stanowiących zagrożenia dla środowiska naturalnego oraz metod i działań związanych z poszukiwaniem osób (z wykorzystaniem dronów) dewastujących środowisko naturalne oraz działaniami Search and Rescue, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujesystemy do poszukiwań oraz definiuje ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat foto-video z drona wykorzystywanej w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętność" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Kryteria weryfikacji rozróżnia, charakteryzuje i definiuje obszary stosowania kamer z zoom do fotografowania i nagrywania filmów wykorzystywanych w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zielona umiejętność" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Kursant organizuje, planuje i wykonuje loty bezzałogowym statkiem powietrznym w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych | Kryteria weryfikacji organizuje, planuje i wykonuje misje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kursant stale doskonali swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji monitoruje i rozwija swoje umiejętności dronowe, a także aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowaniaoprogramowania komputerowego do zarządzania w zakresie walki z pożarami lasów z drona - FIRETRAK w ramach przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej i/lub zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Kryteria weryfikacji charakteryzuje oprogramowanie komputerowe do zarządzania w zakresie walki z pożarami lasów z drona - FIRETRAK w ramach przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej i/lub zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje sposoby monitorowania związane z ochroną środowiska przy wykorzystaniu oprogramowania komputerowego do zarządzania w zakresie walki z pożarami lasów z drona - FIRETRAK w ramach przeciwdziałania dewastacji i niszczeniu środowiska naturalnego, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej i/lub zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Lista podmiotów uprawnionych przez ULC: https://www.ulc.gov.pl/pl/drony/prowadzenie-szkolen/5826-lista-podmiotow-egzaminujacych. Walidację prowadzi podmiot zewnętrzny a Uczestnik ma dowolność wyboru terminu.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) - www.drony.gov.pl (PANSA - Usługi Cyfrowe dla BSP)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Niniejsza karta usługi jest zgodna z wytycznymi Załącznika nr 2 BUR. Karta została skonsultowana z Ekspertem z PARP odpowiedzialnym za BUR i poprawność kart usług. Nasze karty były też sprawdzane przez zewnętrznych audytorów PARP, weryfikujących poprawności kart usług.
---------
Uzyskując uprawnienia STS-01 (loty BSP w zasięgu wzroku - VLOS do 25 kg) i NSTS-06 (loty BSP poza zasięgiem wzroku - BVLOS do 25 kg) uzyskujesz również uprawnienia: NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Tak więc do końca 2025 r. spokojnie sobie latasz w ramach NSTS-06, a w 2026 r. "przesiadasz się" na STS-01. Ale pamiętaj, że musisz mieć drona w klasie C5, aby móc latać w STS-01.
NIE DAJ „NABIĆ SIĘ W BUTELKĘ”! Inne ośrodki/szkoły dronowe prowadzą 4h zajęcia praktyczne w ramach STS-01 lub dodatkowe szkolenia praktyczne w układzie 1 na grupę (Instruktor-grupa kilku osób).
U nas w EuroDRON zajęcia praktyczne to 12 h (STS-01 i NSTS-06) w układzie 1 na 1 (Instruktor-Ty). Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01, ale także nauczysz się latać bezpiecznie i poczytalnie dronem. A do tego praktycznie w tej samej cenie, co w innych ośrodkach dronowych musisz zapłacić za samego STS-01.
-------
Szkolenie realizowane jest przez EuroDRON - Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych, które w ramach Wszechnicy Edukacyjnej prowadzi szkolenia i egzaminy pilotów BSP. EuroDRON, to wydzielona jednostka organizacyjna w ramach firmy Wszechnica Edukacyjna. Wszechnica Edukacyjna (WE) jest również organem prowadzącym Niepubliczny Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli (NCODN), który w ostatnich 5 latach zrealizowaliśmy ponad 250 000 godzin szkoleniowych i ponad 100 000 godzin doradczych. W ramach WE mamy ponad 100 trenerów posiadających wieloletnie doświadczenie.
-------
Podczas szkolenia skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA DO MISJI SPECJALNYCH - STS-01 i NSTS-06 (VLOS + BVLOS do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznaniu kluczowych zagadnień w ramach modułów specjalistycznych: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, POSZUKIWANIE OSÓB i NIELEGALNYCH SKŁADOWISK oraz Search and Rescue (SAR), TERMOWIZJA a także FOTO-VIDEO Z DRONA w tym FOTOGRAFIA LOTNICZA oraz OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW, którą wykorzystasz w obszarze "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym w obszarze cyfrowej i/lub zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są bezzałogowe statki powietrzne (drony).
Możesz być pewna/pewny, że po naszych szkoleniach Egzamin z Wiedzy Teoretyczny, to czysta formalność. Zdawalność po naszych szkoleniach jest bardzo wysoka, na poziomie około 98% przy pierwszym podejściu. Poza tym traktujemy naszych Kursantów po partnersku, dlatego nie naliczamy żadnych dodatkowych opłat za Egzamin Teoretyczny.
Zgromadzona praktyczna wiedza pozwoli Tobie czerpać przyjemność i satysfakcję z wykorzystywania drona, tak do celów zawodowych, jaki i prywatnych.
DZIĘKI NAM MASZ SZANSĘ UZYSKAĆ NIE TYLKO NOWE KWALIFIKACJE/KOMPETENCJE, ALE TEŻ NOWĄ/DODATKOWĄ PRACĘ.
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
Nasze działania mają na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze cyfrowej i/lub zielonej gospodarki. Program szkolenia został opracowany m.in. z wykorzystaniem wykazu "zielonych umiejętności", opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO. Takimi umiejętnościami/kompetencjami/kwalifikacjami są nasze szkolenia DRONOWE.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia (ESCO):
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń i identyfikacji nielegalnych składowisk śmieci, poprzez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania komputerowego współpracującego z dronem,
- wzbudzanie pasji do przyrody i działań na rzecz ekologii poprzez obserwację i nadzorowanie środowiska naturalnego z wykorzystaniem drona.
_____
SZKOLENIE NA PILOTA Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej (zewnętrzna walidacja) oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instruktora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego.
Szkolenie rozpoczynamy ZAJĘCIAMI TEORETYCZNYMI, które prowadzone są przez INSTRUKTORA-WYKŁADOWCĘ, posiadającego duże doświadczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, KTÓRY CHCE SIĘ DZIELIĆ SWOJĄ WIEDZĄ i DOŚWIADCZENIEM z przyszłym PILOTEM BSP, czyli z TOBĄ.
W obligatoryjnej części teoretycznej zajęć, realizujemy nie tylko materiał szkoleniowy wymagany przez ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), ale CO NAJWAŻNIEJSZE przez całe szkolenie POKAZUJEMY RZECZOWE PODEJŚCIE do omawianych/ćwiczonych ZAGADNIEŃ.
---------
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 33h zegarowe [szkolenie grupowe, przeprowadzana w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym (on-line), obejmuje zagadnienia]:
- PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25 kg) i NSTS-06 (VLOS + BVLOS do 25 kg).
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP).
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO.
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP.
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU.
- PROCEDURY OPERACYJNE.
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP.
- METEOROLOGIA.
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE.
- MODUŁY SPECJALISTYCZNE: SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE, POSZUKIWANIE OSÓB i NIELEGALNYCH SKŁADOWISK oraz Search and Rescue (SAR), TERMOWIZJA a także FOTO-VIDEO Z DRONA, w tym FOTOGRAFIA LOTNICZA oraz OBRÓBKA ZDJĘĆ i FILMÓW, do wykorzysta w obszarze cyfrowej i/lub zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność.
- EGZAMIN PRÓBNY Z WIEDZY TEORETYCZNEJ oraz OMÓWIENIE ODPOWIEDZI.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w Harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
----------------------
EGZAMIN Z WIEDZY TEORETYCZNEJ – 2h zegarowe
Po zakończeniu części teoretycznej przeprowadzany jest Egzamin z Wiedzy Teoretycznej (zdalnie w czasie rzeczywistym) w formie TESTU. Kursant udziela odpowiedzi na 100 pytań. Czas trwania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej to 120 min. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin z Wiedzy Teoretycznej przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty usługi.
Dzień i godzina Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany Harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie Kursantów do Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej.
---------
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt na własną odpowiedzialność.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [12h zegarowych] + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)], składa się z następujących części:
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU.
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU.
- ĆWICZENIA Z WYKONYWANIA STARTÓW I LĄDOWAŃ.
- ĆWICZENIE CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACHNIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH.
- WYKONYWANIE LOTÓW POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW.
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU.
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA.
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (Visual Line Of Sight - loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (Beyond Visual Line Of Sight - loty poza zasięgiem wzroku) oraz STS-01. Zajęcia obejmują łącznie 12 godzin pod nadzorem Instruktora w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor). Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z UCZESTNIKIEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w soboty i niedziele).
----------
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Usługa stacjonarna trwa 12h, a usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 33h + 2h egzamin. Przerwy nie są wliczone w ilość godzin niniejszej usługi.
W Harmonogramie usługi ze względu na ograniczoną ilość znaków, przedmioty/tematy zostały podane w skróconej formie (bez aspektów zielonych).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH (SBSP) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH (SBSP) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE NSTS-06 i STS-01 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE NSTS-06 i STS-01 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 OSIĄGI BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP) W LOCIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Szymon SOKOŁOWSKI | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 SYSTEMY GEOPRZESTRZENNE W POŻARNICTWIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Grzegorz BASZEK | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 POSZUKIWANIE OSÓB | Search and Rescue | OPROG. KOMP. RDT G2 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Piotr STRUSKI | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 FOTO-VIDEO Z DRONA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Wojciech JURKIEWICZ | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 TERMOWIZJA | OPROG. KOMP. FIRETRAK - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 EGZAMIN PRÓBNY, OMÓWIENIE PYTAŃ I ODPOWIEDZI Z EGZAMINU PRÓBNEGO - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo", ekran współdzielony) | Prowadzący Wojciech JURKIEWICZ | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 EGZAMIN - egzamin zdalny w czasie rzeczywistym ustalany jest indywidualnie z Uczestnikiem i odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,32 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech JURKIEWICZ
Grzegorz BASZEK
Piotr STRUSKI
Paweł ZAWISZA
Patryk JAWORSKI
Szymon SOKOŁOWSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi objętymi prawami autorskimi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć sobie wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i oceny umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni (termin określony w rozporządzeniu). ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektronicznej.
- Instruktorzy mogą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany Instruktora. Każda osoba wyznaczona posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
- Na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
------------
Ze względu na ograniczoną ilość znaków w "Ramowym programie usługi" oraz w "Informacjach dodatkowych", jedynym miejscem, gdzie można dać dodatkowe informacje o niniejszym szkoleniu, jest niniejsze miejsce "Informacja o materiałach dla uczestników usługi".
----------------------
MODUŁ SPECJALISTYCZNY (informacje o materiałach z tego modułu): SYSTEMY GOEOPRZESTRZENNE W OCHRONIE ŚRODOWISKA i POŻARNICTWIE
W trakcie tego modułu specjalistycznego zdobędziesz wiedzę z zakresu analiz geoprzestrzennych stosowanych w ochronie przeciwpożarowej. Będziesz potrafił sporządzić mapę rejonu działania Twojej jednostki, wykonać model 3D rejonu zagrożonego wystąpieniem powodzi. Przeprowadzisz analizę występowania pożarów i innych miejscowych zagrożeń. Twoja wiedza i doświadczenie zostaną wzbogacone o możliwości jakie dają analizy geoprzestrzenne.
- Zastosowanie programu QGIS w pożarnictwie.
- Pobieranie i instalacja programu QGIS.
- Budowa i użytkowanie programu QGIS.
- Dodawanie danych rastrowych i wektorowych.
- Dodawanie podkładów mapowych za pomocą wtyczek HCMGIS i Quick Map Service.
- Dodawanie danych z portali rządowych i samorządowych za pomocą protokołu WMS, WMTS.
- Wyświetlanie danych za pomocą wtyczki GIS Support.
- Pobieranie i wyświetlanie danych BDOT10k z geoportalu w programie QGIS.
- Dodawanie zdjęć obiektów do mapy z pomocą wtyczki Photo to Maps.
- Tworzenie rastra wirtualnego (vrt.)
- Tworzenie modelu 3D za pomocą wtyczki QGIS2threejs w celu określenia miejsc zagrożonych zalaniem (powodzią).
- Udostępnianie modelu 3D z możliwością przeglądania w przeglądarce internetowej np. IE, Chrome, Firefox prezentacja Wizna 3D.
- Tworzenie obiektów wektorowych zawierających informacje o obiektach np. hydrantach, obiektach wysokich.
- Dodawanie danych zapisanych w pliku excel do mapy.
- Dodawanie atrybutu do pliku wektorowego.
- Tworzenie buforu od obiektów zawierających TŚP.
- Symbolizacja i etykietowanie plików wektorowych.
- Szacowanie czasu dojazdu do pożaru za pomocą wtyczki Valhalla
- Opracowanie mapy rejonu odpowiedzialności Jednostki OSP/PSP.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
MODUŁ SPECJALISTYCZNY (informacje o materiałach z tego modułu): POSZUKIWANIA OSÓB i NIELEGALNYCH SKŁADOWISK, REALIZOWANY JEST M.IN. W OPARCIU O DWA DEDYKOWANE OPROGRAMOWANIA KOMPUTEROWE - RDT G2 i Loc8.
Oprogramowanie RDT G2 automatyzuje proces analizy dużej ilości zdjęć termowizyjnych pozyskanych z drona. Ręczne przeglądanie takiej ilości obrazów może być czasochłonnym zadaniem, nawet jeśli nie ma ograniczeń czasowych. Dodatkowa presja czasu np. w misjach poszukiwawczo-ratowniczych może wpłynąć na ryzyko popełnienia błędu. Program pomoże nam minimalizować margines błędu i w szybszym czasie pomyślnie zakończyć działania.
- Automatyczne wskazanie najgorętszych pikseli
- Wybór zakresu temperatur do wykrycia
- Sortowanie i eksport przetworzonych zdjęć
- Brak ograniczeń w liczbie procesowanych zdjęć
- Graficzna reprezentacja liczby obrazów.
- Konfiguracja zakresu temperatur poszukiwanych obiektów
- Automatyczna selekcja zdjęć z poszukiwanym zakresem temperatur (pixel cieplny)
- Automatyczne oznaczenie obiektów
- Analiza zdjęć na podstawie wykresu radiometrycznego
- Krótki czas obliczeń
- Praca w trybie offline
- Kompatybilność z systemami operacyjnymi Windows 10/11
- Wskazanie na mapie satelitarnej miejsca zrobienia zdjęcia
- Generowanie raportów
- Oprogramowanie w polskiej wersji językowej
----------------------------
Oprogramowanie Loc8 umożliwia szybkie przetwarzanie tysięcy obrazów w krótkim czasie. Program wykorzystuje zaawansowaną technologię skanowania obrazu, która pozwala na izolowanie określonych skupisk pikseli i identyfikowanie potencjalnych celów. Rozwiązanie sprawdza się przy przetwarzaniu zdjęć pozyskanych z bezzałogowych statków powietrznych w działaniach poszukiwawczo-ratowniczych - do odnajdywania ludzi, zwierząt i celów.
- Zaawansowane wykrywanie obiektów z obrazów na podstawie pasma kolorów
- Precyzyjne współrzędne GPS zlokalizowanych celów
- Skanowanie wielu obiektów w tym samym czasie
- Szczegółowy raport sytuacyjny
- Łatwe importowanie obrazów z misji
- Krótki czas obliczeń
- Praca w trybie offline
- Kompatybilność z systemami Windows oraz macOS
-------------------------
Nasze działania mają na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki.
Szkolenie skierowane jest do osób chcących zwiększyć swoją świadomość i wiedzę w zakresie ochrony środowiska oraz wykorzystania dronów, jako technologie środowiskowe i ekologiczne narzędzia pracy mające na cel minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcję niskiej emisji oraz sprzyjające adaptacji do zmian klimatu.
Niniejsze szkolenie wspiera również zdobycie przez Kursanta umiejętności w sektorze "zielonej gospodarki" oraz "zielone cyfrowe kompetencje", tj.:
- Umiejętności zielone – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach.
- Umiejętności lub kompetencje cyfrowe – harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe. Kompetencje cyfrowe określono w Ramie DigComp, o której mowa w podrozdziale 6.1 pkt 4 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
-----------
UWAGA! Ćwiczenia są zależne od warunków pogodowych (nie latamy, kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
-------------
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
WARTO WIEDZIEĆ! "RÓŻNICA MIĘDZY PILOTEM DRONA, A OPERATOREM DRONA"
(...) PILOT DRONA to osoba (fizyczna), która wykonuje lot dronem. Musi posiadać odpowiednie kompetencje i znajdować się w odpowiednim stanie psychofizycznym. (...)
(...) OPERATOR DRONA to najprościej wyjaśniając właściciel drona albo osoba lub instytucja, która nim rozporządza, ale niekoniecznie lata, a zatem NIE MUSI POSIADAĆ ŻADNYCH UPRAWNIEŃ LOTNICZYCH. Operatorem może być osoba fizyczna (w rozumieniu kodeksu cywilnego, czyli każda osoba) lub osoba prawna. Osobami prawnymi są określone w przepisach jednostki organizacyjne takie jak Skarb Państwa, jednostki samorządowe, szkoły państwowe, przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie, stowarzyszenia, fundacje czy spółki kapitałowe. Tu dobrze zaznaczyć, że firmy działające w branży droniarskiej, a będące spółkami cywilnymi, nie są osobami prawnymi i przy rejestracji operatora są traktowane jak osoby fizyczne. (...)
(źródło: Czerwiński J., "Pilot czy operator" artykuł z dnia 14.01.2022 r. - https://www.dronemwprawo.pl/pilot-czy-operator/)
ZACHĘCAMY DO PRZECZYTANIA CAŁEGO ARTYKUŁU
Warunki uczestnictwa
- mieć ukończone 18 lat (osoby w wieku 16-18 lat za zgodą opiekuna prawnego),
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3 (dostępne po rejestracji na stronie: drony.ulc.gov.pl). Na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia musisz przesłać do nas POTWIERDZENIE ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3,
- przystępując do szkolenia zdalnego w czasie rzeczywistym musisz mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik i mikrofon,
- wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.ulc.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
- Usługa adresowana jest również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
- Ze względu na specyfikę szkoleń dronowych, Wszechnica Edukacyjna ma prawo odmówić Uczestnikowi udziału w szkoleniu.
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinan. usługi poniżej 70% ze środków publicz., usł. nie jest zwolniona z podatku VAT. Należy doliczyć do usł. szkol. należny VAT w wysok. 23%.
- Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem i odbędzie się w okresie trwania KU. Ustalone dni i godz. szkol. prakt. dostępne są u os. nadzor. usługę po stronie DU.
- Egzamin teoretyczny jest ustalany indyw. z Uczest. usługi i odbędzie się w okresie trwania KU.
- Kwalifikacja związana z zieloną/cyfrową transformacją.
- My uczulamy a Ty pamiętaj! To od Ciebie zależy, czy Operator dokona refundacji kosztów Twojego szkolenia. Zapoznaj się uważnie z zapis. umowy, którą zawarłeś z Oper., szczeg. w zakresie rozlicz. Usł. szkoleniowej. Pamiętaj, że w przyp. zaniedbania przez Ciebie rozlicz. z Operatorem, koszty szkol. będziemy dochodzić od Ciebie.
- Radzimy Uczest. przesyłać wszystkie info. od nas do Operatora.
- Dodat. info. w KU dla Uczest. z woj. kuj-pom.: Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek-Rozwó
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams/ZOOM.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny w okresie trwania usługi.
Adres
Adres
Szkolenie Praktyczne w tym Ocena Umiejętności Praktycznych może się odbyć za zgodą Stron w dowolnym miejscu w Polsce. Część praktyczna z Instr. w modelu "1 na 1", odbywa się stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne godziny zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem, a Realizatorem Szkolenia.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego. O zaistniałej sytuacji zostanie (poinformowany telefonicznie/mailowo) Kursant a Kursant poinformuje Operatora.
Miejsce realizacji usługi praktycznej może ulec zmianie za zgodą Stron (realizacja w innym miejscu na terenie Polski).