Neuro Seminars Pediatric - szkolenie z neurologii funkcjonalnej
Neuro Seminars Pediatric - szkolenie z neurologii funkcjonalnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci, osteopaci, masażyści, terapeuci manualni, chiropraktycy, neurolodzy, ortopedzi, psychologowie - z conajmniej 3 miesięcznym stażem pracy na w/w stanowisku pracy i pracujacych z w tym czasie z pacjentami.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji07-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi84
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestnika umiejętności stosowania terapii neurologicznych u pacjentów pediatrycznych w różnych przypadkach klinicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Samodzielne wykonuje pełną terapię z zakresu neurologii funkcjonalnej (NeuroSeminars) u pacjentów pediatrycznych. | Kryteria weryfikacji Określa czynniki mające wpływ na przewidywaną długość rehabilitacji.Dobiera odpowiednie techniki do pracy z pacjentem z problemami timmingu. Przeprowadza testy diagnostyczne Wykonuje stymulację układu nerwowego u pacjentów z nadmiernie pobudzonym układem współczulnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik przestrzega zasady etyki zawodowej i respektuje prawa pacjenta. | Kryteria weryfikacji Informuje pacjenta o szczegółach prowadzonej terapiiPrzeprowadza wywiad z pacjentem i dostosowuje sposób leczenia. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się stacjonarnie w sali zaopatrzonej w rzutnik multimedialny, stoły terapeutyczne oraz miejsce z matami do ćwiczeń.
W trakcie zajęc teoretycznych uczestnicy korzystają z miejsca przeznaczonego na naukę tematów teoretycznych - każdy uczestnik siedzi w parze przy stole terapeutycznym.
Wykładowca wykonuje pokaz na pacjencie, następnie uczestnicy pod nadzorem wykładowcy samodzielnie wykonują zabieg na modelu.
W czasie praktyki korzystają z kozetek terapeutycznych oraz mat do ćwiczeń.
W trakcie teorii siedzą w parach przy stołach, w czasie praktyki podzieleni są na grupy 2-3 osobowe.
Usługa adresowana jest do uczestników zarówno tych, którzy nie mają doświadczenia w wykonywaniu ww. terapii, jak i dla tych, którzy pragną zwiększyć swój warszat pracy i zdobyć wiekszę doświadczenie w wykorzystaniu metody NeuroSeminars w codziennej pracy.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka związaną z funkcjonowaniem układu nerwowego.
Czas trwania szkolenia liczony jest w godzinach zegarowych.
Przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
Liczba godzin teoretycznych - 20h.
Liczba godzin praktycznych - 64 h.
Zagadnienia poruszane na zajęciach to teoria i praktyka związane potrzebne do uzyskania przez uczestnika umiejętności teoretycznych oraz praktycznych na temat samodzielnego stosowania terapii neurologii funkcjonalnej w relacji z pacjentami pediatrycznymi.
W celu osiągniecia tego celu uczestnik powinien poznać takie szczególowe zagadnienia jak:
- Mobilizacja obwodowa stawów i protokoły (neuro)rehabilitacji dla częstych schorzeń kończyn.
- Badanie pnia mózgu
- Badanie systemu wzrokowego – ruchy śledzące i sakkady.
- Odruchy rdzeniowe i ich wpływ na napięcie mięśniowe.
- Nadmierna stymulacja układu nerwowego poprzez terapię manualną, niepożądane reakcje na leczenie i jak ich unikać.
- Proprioceptywne mechanoreceptory: ich właściwości, jak je aktywować i jak zoptymalizować ich funkcję.
- Kora mózgowa – płat ciemieniowy i czołowy
- Jak dochodzi do dysfunkcji neurologicznych?
- Problemy z nauczaniem u dzieci.
- Przetrwałe odruchy pierwotne u dzieci
- Wpływ czynników metabolicznych na dzieci
- Dieta dziecka
- Półkule mózgu i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka.
- Dysbalans w pracy półkul mózgu.
- Znaczenie i wpływ aktywności / stymulacji przedsionkowej na rozwój mózgu
- Kamienie milowe rozwoju z uwzględnieniem badań
- Łączenie ćwiczeń móżdżkowych i przedsionkowych z odruchami pierwotnymi jednostronnymi lub obustronnymi.
- Integracja obustronna – wspomaganie uczenia się poprzez bardziej złożone ruchy, przetwarzanie wzrokowe i słuchowe
- Pokazy i praktyki z wykorzystaniem niektórych bardziej przydatnych urządzeń do angażowania dzieci i wspomagania ich rozwoju mózgu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Mobilizacja obwodowa stawów i protokoły (neuro)rehabilitacji dla częstych schorzeń kończyn. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Badanie pnia mózgu | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Badanie systemu wzrokowego – ruchy śledzące i sakkady. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Odruchy rdzeniowe i ich wpływ na napięcie mięśniowe. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 Nadmierna stymulacja układu nerwowego poprzez terapię manualną, niepożądane reakcje na leczenie i jak ich unikać. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Proprioceptywne mechanoreceptory: ich właściwości, jak je aktywować i jak zoptymalizować ich funkcję. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 ora mózgowa – płat ciemieniowy i czołowy | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Jak dochodzi do dysfunkcji neurologicznych? | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Problemy z nauczaniem | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Problemy z nauczaniem | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Przetrwałe odruchy pierwotne u dzieci | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Przetrwałe odruchy pierwotne u dzieci | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Wpływ czynników metabolicznych na dzieci | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Dieta dziecka | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Pólkule mózgu | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Dysbalans w pracy półkul mózgu. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Znaczenie i wpływ aktywności / stymulacji przedsionkowej na rozwój mózgu | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Odruchy pierwotne i posturalne modulowane przez móżdżek. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Kamienie milowe rozwoju z uwzględnieniem badań. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 Łączenie ćwiczeń móżdżkowych i przedsionkowych z odruchami pierwotnymi jednostronnymi lub obustronnymi. | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Integracja obustronna – wspomaganie uczenia się poprzez bardziej złożone ruchy, przetwarzanie wzrokowe i słuchowe | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Integracja obustronna – wspomaganie uczenia się poprzez bardziej złożone ruchy, przetwarzanie wzrokowe i słuchowe | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Pokazy i praktyki z wykorzystaniem niektórych bardziej przydatnych urządzeń do angażowania dzieci i wspomagania ich rozwoju mózgu | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Pokazy i praktyki z wykorzystaniem niektórych bardziej przydatnych urządzeń do angażowania dzieci i wspomagania ich rozwoju mózgu | Prowadzący Darren Barnes-Heath | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto125,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto125,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Darren Barnes-Heath
Darren Barnes- Health to terapeuta z 20 letnim doświadczeniem klinicznym, podczas których studiował i praktykował zagadnienia z obszaru neurologii funkcjonalnej. W przeszłości pobierał nauki w Instytucie Carrick’a oraz Instytucie Neurologi Funkcjonalnej. Uczył się od specjalistów z różnych dziedzin takich jak optometryści, psychologowie, terapeuci zajęciowi, po to aby zrozumieć jak dzieci się uczą i jak można im pomóc dzięki odpowiedniej stymulacji systemu motorycznego, pobudzaniu wzroku, słuchu i poprawiając zdolności kognitywne.
Głównym nurtem pracy Darren’a była zawsze pomoc dzieciom i ich leczenie w przypadku takich rozpoznań jak ADHD, dysleksja, dyspraksja, syndrom Touretta, dzieci ze spektrum autyzmu. Dzięki zaobserwowanym zmianom wynikającym z leczenia Darren’a mógł rozpocząć współpracę z trzema lokalnymi szkołami w których zajmuje się w/w przypadkami.Przez ostatnie lata wspólnie z Nicole stworzyli seminaria neurologiczne (Neuro Seminars) skierowane do takich specjalistów jak fizjoterapeuci, osteopaci, chiropraktycy na których uczą jak przekładać wiedze z neurologii funkcjonalnej na codzienną pracę z pacjentem. Szkolenia odbywają się w całej Europie (w tym również w Polsce) i mają na celu przedstawić zagadnienia neurologiczne w jak najłatwiejszy i praktyczny sposób. Na seminariach uczą kursantów jak usprawnić dotychczasowe treningi, rehabilitacje, leczenie dzięki odpowiednim testom i pomagają dobrać najleps
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt w formie papierowej.
Warunki uczestnictwa
Wykształcenie medyczne lub powiazane z naukami o zdrowiu.
Uczestnik zobowiązany jest do wcześniejszego zarejestrowania się na szkolenie poprzez stronę syntonic.pl w celu rezerwacji miejsca na szkolenie.
Informacje dodatkowe
Jeśli potrzebujesz pomocy to wejdź na naszą stronę, zaloguj się do panelu klienta i daj znać czy potrzebujesz nocleg, transport z lotniska lub chcesz zamówić jedzenie w trakcie szkolenia. W razie jakichkolwiek pytać zapraszamy do kontaktu z naszym centrum szkoleniowym.
www.syntonic.pl
Podstawa zwolnienia z VAT: art.43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług. Kurs organizowany w ramach Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego „Syntonic” (numer RSPO: 478 034)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Pomoc w zakwaterowaniu