Przygotowanie do egzaminu PMP® - szkolenie w języku angielskim (Zielone Kompetencje*)
Przygotowanie do egzaminu PMP® - szkolenie w języku angielskim (Zielone Kompetencje*)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kierownicy projektów oraz członkowie zespołów projektowych chcącym zdobyć certyfikat PMP®.
- Osoby, które chcą potwierdzić swoje doświadczenie międzynarodowym certyfikatem z zarządzania projektami.
- Członkowie zespołów projektowych z sektora zielonej energii, ochrony środowiska oraz innych branży związanych z ekologiczną transformacją gospodarki.
- Uczestnicy Projektu Kierunek-Rozwój.
- Uczestnicy Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do Egzaminu PMP® to akredytowane szkolenie PMI® (Project Management Institute) kompleksowo przygotowujące uczestników do egzaminu certyfikacyjnego PMP®. Podczas intensywnego, 5-dniowego szkolenia przechodzimy przez elementy wiedzy niezbędnej do zdania tego rygorystycznego egzaminu. Omawiamy zasady certyfikacji, rekomendowane materiały dodatkowe, strukturę egzaminu PMP®, terminy i akronimy, a także rodzaje pytań egzaminacyjnych wraz ze sposobami eliminacji błędnych odpowiedzi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie zasady certyfikacji PMP® i strukturę egzaminu | Kryteria weryfikacji - Omawia proces certyfikacji PMP®, w tym wymagania dotyczące doświadczenia zawodowego.- Opisuje strukturę egzaminu PMP®, rodzaje pytań oraz sposoby eliminacji błędnych odpowiedzi. - Wymienia materiały i źródła pomocne w przygotowaniu do egzaminu PMP®. - Wyjaśnia zasady dotyczące akronimów i terminologii używanej w egzaminie PMP®. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna kluczowe aspekty środowiska biznesowego w zarządzaniu projektami | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje podstawowe zasady dostosowania strategicznego projektu.- Rozróżnia korzyści i wartość projektu w kontekście organizacyjnym. - Wskazuje wpływ kultury organizacyjnej na zarządzanie projektem. - Omawia zasady zarządzania zmianą w projekcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umie określić podejście do rozpoczęcia projektu | Kryteria weryfikacji - Wymienia kroki związane z identyfikacją interesariuszy i angażowaniem ich w projekt.- Charakteryzuje metody tworzenia zespołu projektowego. - Wyjaśnia proces budowania wspólnego zrozumienia celu projektu. - Określa podejście do rozpoczęcia projektu na podstawie wymagań i zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zaplanować projekt zgodnie z wytycznymi PMP® | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje proces planowania zakresu projektu.- Rozróżnia metody tworzenia harmonogramu projektowego. - Dobiera odpowiednie zasoby do planowania projektów. - Opracowuje budżet projektu, uwzględniając koszty i harmonogram. - Tworzy plan zapewnienia jakości w projekcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie rolę kierowania zespołem projektowym w realizacji projektu | Kryteria weryfikacji - Opisuje metody doskonalenia umiejętności przywódczych kierownika projektu.- Charakteryzuje proces tworzenia środowiska współpracy w zespole projektowym. - Wskazuje techniki wspierania wydajności zespołu. - Omawia techniki komunikacji z interesariuszami i zespołem projektowym. - Rozróżnia metody zarządzania konfliktami w zespole projektowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna metody wspierania wydajności zespołu projektowego | Kryteria weryfikacji - Omawia proces wdrażania bieżących ulepszeń w zarządzaniu projektem.- Rozróżnia metody oceny postępów projektu. - Wskazuje techniki zarządzania problemami i przeszkodami w projekcie. - Określa zasady zarządzania zmianami w trakcie realizacji projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umie zamknąć projekt zgodnie z wymaganiami PMP® | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia zasady zamykania projektu lub fazy projektu.- Charakteryzuje proces realizacji korzyści po zakończeniu projektu. - Określa procedury transferu wiedzy po zamknięciu projektu. - Sprawdza zgodność zamknięcia projektu z wytycznymi i wymaganiami certyfikacji PMP®. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi rozwiązywać pytania egzaminacyjne PMP® | Kryteria weryfikacji - Rozwiązuje przykładowe pytania egzaminacyjne PMP® w różnych formatach (wielokrotnego wyboru, prawda/fałsz, scenariusze).- Analizuje odpowiedzi do pytań egzaminacyjnych, wyjaśniając wybór prawidłowej odpowiedzi. - Rozpoznaje pytania, które mogą być najczęściej spotykane w egzaminie PMP®. - Wykorzystuje techniki eliminacji błędnych odpowiedzi w testach PMP®. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna zasady zarządzania projektami w kontekście zrównoważonego rozwoju i zielonych kompetencji (Zielone Kompetencje*) | Kryteria weryfikacji - Omawia zasady zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu projektami, w tym aspekty związane z ochroną środowiska.- Charakteryzuje podejście do zarządzania projektami zgodnie z zasadami zielonego zarządzania (Green Project Management). - Wskazuje metody minimalizowania negatywnego wpływu projektów na środowisko naturalne. - Rozróżnia techniki oceny i monitorowania wpływu projektów na środowisko w kontekście cyklu życia projektu. - Wskazuje, jak integrować zielone kompetencje z tradycyjnymi metodami zarządzania projektami, uwzględniając wymagania interesariuszy i normy środowiskowe. - Ocenia rolę zielonych kompetencji w kontekście certyfikacji PMP® i ich wpływ na zrównoważony rozwój organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Program
Program
Wprowadzenie
- Proces certyfikacji PMP®
- Sesja pytań i odpowiedzi na temat zasad certyfikacji
Lekcja 1 – Środowisko biznesowe
- Fundamenty
- Dostosowanie strategiczne
- Korzyści i wartość projektu
- Kultura organizacyjna i zarządzanie zmianą
- Zrządzanie projektem
- Nadzór zgodności projektu
- Testy wiedzy i analiza odpowiedzi
Lekcja 2 – Rozpoczęcie projektu
- Identyfikacja i angażowanie interesariuszy
- Tworzenie zespołu
- Budowanie wspólnego zrozumienia projektu
- Określenie podejścia do projektu
- Test wiedzy
Lekcja 3 – Planowanie projektu
- Planowanie projektów
- Zakres
- Harmonogram
- Zasoby
- Budżet
- Jakość
- Integracja planów
- Test wiedzy
Lekcja 4 – Kierowanie zespołem projektowym
- Doskonalenie umiejętności przywódczych
- Tworzenie środowiska współpracy zespołu projektowego
- Wzmacnianie pozycji zespołu
- Wspieranie wydajności członków zespołu
- Komunikacja i współpraca z interesariuszami
- Szkolenie, coaching i mentoring
- Zarządzanie konfliktami
- Test wiedzy
Lekcja 5 – Wspieranie wydajności zespołu projektowego
- Wdrażanie bieżących ulepszeń
- Wspieranie wydajności
- Ocena postępów projektu
- Zarządzanie problemami i przeszkodami
- Zarządzanie zmianami
- Test wiedzy
Lekcja 6 – Zamykanie projektu/fazy
- Zamknięcie projektu/fazy
- Realizacja korzyści
- Transfer wiedzy
- Test wiedzy
Szkolenie łączy zarówno elementy teoretyczne, jak i praktyczne, co sprawia, że trudno jest przypisać konkretne ramy czasowe do poszczególnych części programu. Prowadzący aktywnie angażuje uczestników, organizując różnorodne ćwiczenia, które sprzyjają nauce przez praktykę. W zależności od liczebności grupy, w trakcie ćwiczeń uczestnicy mogą być dzieleni na mniejsze zespoły, co pozwala na bardziej efektywne i spersonalizowane podejście do nauki.
Praktyczną część szkolenia stanowi interaktywna dyskusja między uczestnikami, podczas której proponują oni różne elementy i rozwiązania związane z omawianymi zagadnieniami. Tego rodzaju wymiana doświadczeń i pomysłów umożliwia głębsze zrozumienie tematu oraz pozwala uczestnikom na wspólne opracowanie rozwiązań w oparciu o zdobywaną wiedzę.
Dodatkowo prowadzący szkolenie ma możliwość bieżącej weryfikacji poziomu zrozumienia tematu przez uczestników, analizując zaproponowane przez nich rozwiązania. Dzięki temu może na bieżąco dostosować podejście, udzielić niezbędnych wyjaśnień i zapewnić, że uczestnicy skutecznie przyswajają omawiane zagadnienia.
Przerwy w czasie szkolenia przewidziane są w godzinach: 10:30-10:45, 13:00-14:00, 15:15-15:30.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Dzień 1 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Dzień 2 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Dzień 3 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Dzień 4 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Dzień 5 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja - test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 703,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto167,59 PLN
- Koszt osobogodziny netto136,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Krupa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie prezentacji przygotowanej przez dostawcę usługi.
Szkolenie Przygotowanie do Egzaminu PMP® jest akredytowane przez Project Management Institute (PMI®) na podstawie Umowy Partnerskiej oraz spełnia wymagania akredytacyjne.
Egzamin nie jest wliczony w koszt szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu u autoryzowanego partnera treningowego PMI® Authorized Training Partner oraz punkty PDU niezbędne w procesie certyfikacyjnym.
Szkolenie jest V modułem Akademii PMP® – autorskiego programu od podstaw przygotowującego do roli skutecznego kierownika projektów i międzynarodowych certyfikacji. Przygotowanie do Egzaminu PMP® stanowi podsumowanie wiedzy zdobytej w Akademii, dlatego polecamy udział w całej serii szkoleń.
Szkolenie trwa 2 dni, zajęcia zaplanowane są w godzinach 8:00-16:00 lub 9:00-17:00. W czasie szkoleń przewidziane są dwie krótkie przerwy kawowe oraz jedna dłuższa przerwa lunchowa. Dokładny harmonogram zostanie przesłany uczestnikom na tydzień przed szkoleniem.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu “Kierunek-Rozwój”.
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- System operacyjny:
- Windows 10 (wersja 1903 lub nowsza) lub nowszy
- macOS 10.14 (Mojave) lub nowszy
- Linux (dystrybucje obsługujące aplikację Teams)
- Aplikacja mobilna MS Teams: iOS 12.0 lub nowszy / Android 5.0 lub nowszy
- Procesor:
- Procesor Intel Core i3 2,0 GHz lub równoważny
- Procesor AMD Ryzen 3 lub równoważny
- Minimalna liczba rdzeni: 2
- Pamięć RAM:
- Minimum 4 GB RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- Karta graficzna:
- Karta graficzna zgodna z DirectX 9 lub nowsza, z obsługą sterowników WDDM 2.0
- Dysk twardy:
- Minimum 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym (dla instalacji aplikacji Teams)
- Urządzenie wejściowe:
- Mysz lub gładzik
- Klawiatura
- Aparat i mikrofon (jeśli wymagane):
- Kamera internetowa (zalecana rozdzielczość HD)
- Mikrofon (z wbudowaną funkcją redukcji szumów)
Wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania (download):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika (dla jakości standardowej)
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Prędkość wysyłania (upload):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Stabilność połączenia:
- Połączenie szerokopasmowe (np. Wi-Fi, Ethernet) o stabilnym sygnale, minimalizującym opóźnienia i przerwy w transmisji
Dodatkowe zalecenia:
- Przeglądarka internetowa (w przypadku korzystania z wersji przeglądarkowej):
- Google Chrome (zalecana wersja)
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
Zajęcia realizowane są w formie spotkań live z trenerem na platformie Teams.
Konieczne jest wcześniejsze założenie konta na platformie.
Najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymają, na podany przy rejestracji adres e-mail, indywidualne wiadomości organizacyjne, zawierające:
- Potwierdzenie terminu realizacji szkolenia.
- Informacje o godzinach realizacji poszczególnych spotkań.
- Linki i hasła, niezbędne do zalogowania na poszczególne spotkania.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na podany przy rejestracji adres e-mail.