Szkolenie z pedagogiki Marii Montessori - obserwacje montessoriańskie, j. polski, edukacja przyrodniczo-kulturowa
Możliwość dofinansowania
Szkolenie z pedagogiki Marii Montessori - obserwacje montessoriańskie, j. polski, edukacja przyrodniczo-kulturowa
Numer usługi 2025/01/22/121884/2516464
7 134,00 PLN
brutto
5 800,00 PLNnetto
84,93 PLNbrutto/h
69,05 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedszkoli i żłobków montessoriańskich oraz placówek konwencjonalnych chcący poznać lub uzupełnić wiedzę z zakresu pedagogiki Montessori. W tym pracodawcy i pracownicy MŚP.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji16-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi84
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie umiejętności prezentacji montessoriańskich pomocy rozwojowych dziecku przedszkolnemu. Zapoznanie się z narzędziami do obserwacji i analizy obserwacji dziecka przedszkolnego. Uczestnicy dowiedzą się i w sposób praktyczny nauczą się posługiwania montessoriańskimi materiałami rozwojowymi z zakresu języka polskiego oraz edukacji przyrodniczo-kulturowej.Nabycie umiejętności radzenia sobie w specyficznych sytuacjach pedagogicznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie filozofii Montessori | Kryteria weryfikacji Weryfikacja polega na sprawdzeniu czy nauczyciel rozumie założenia dotyczące samodzielnego uczenia się, roli środowiska, oraz rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Posługiwania się materiałami rozwojowymi, | Kryteria weryfikacji Praktyczna demonstracja pracy z materiałami Montessori. Kursanci muszą umieć właściwie zaprezentować każdą aktywność, tak aby była zrozumiała i motywująca dla dziecka, a także odpowiadała jego etapowi rozwojowemu. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność obserwacji dziecka | Kryteria weryfikacji Obserwacje i analizy przypadków Weryfikacja umiejętności nauczyciela obejmuje ocenę jego zdolności do obserwacji dzieci. Nauczyciel musi umieć zidentyfikować, jakie są zainteresowania dziecka, jego silne strony oraz obszary wymagające wsparcia, a także opracować plan, który pomoże mu się rozwijać w odpowiedni sposób. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji. Walidacja zostanie przeprowadzona przez trenera, który nie prowadzi szkolenia.
Program
Program
Program kursu
I. Montessoriańskie obserwacje dziecka.
- Naukowe podejście do rozwoju dziecka jako podstawa wrażliwego służenia dzieciństwu
- Autorefleksja nauczycielska jako droga do samorozwoju kompetencji
- Wrażliwość, uważność i skupienie w praktyce przewodników Montessori
- Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku „żłobkowym,” „przedszkolnym” i „szkolnym” - montessoriańska wykładnia faz rozwojowych dziecka
- Narzędzia i techniki obserwacji dziecka, grupy i otoczenia.
- Analiza i interpretacja obserwacji montessoriańskich. Wdrożenie zmian.
II. Język polski
- Nauka prezentacji dotyczących pisania z użyciem np. metalowych ramek geometrycznych, szorstkich liter, tacy z piaskiem lub kaszą, dużego ruchomego alfabetu, tablic w kratkę, linię i czystych.
- Nauka prezentacji dotyczących czytania z użyciem np. różowego pudełka z wyrazami jednosylabowymi bez dwuznaków i trudności ortograficznych, dużego ruchomego alfabetu, gry lotto, niebieskich książeczek, książek uproszczonych dla dzieci.
- Nauka prezentacji dotyczących gramatyki z użyciem np. drewnianych symboli gramatycznych 3D, papierowych płaskich symboli gramatycznych, trójkątów detektywistycznych, farmy rzeczownik, dywaników części mowy.
- Nauka prezentacji dotyczących rozwoju mowy i wzbogacania słownictwa z użyciem np. kart rozszerzających słownictwo, kart naukowych, kart rymów, kart antonimów, mat na 3 i 8 pól z podpisami.
- Prezentacja gier i zabaw słownych oraz aktywności na kręgu służących nauce komunikacji i poszerzaniu kompetencji językowych.
III. Edukacja przyrodniczo-kulturowa
- Botanika. Nauka prezentacji dotyczących świata roślin z użyciem np. komody botanicznej, wzornika liści, puzzli budowy liścia, kwiatu, nasienia, owocu oraz cyklu rozwojowego fasoli, mat do cykli rozwojowych.
- Zoologia. Nauka prezentacji dotyczących świata zwierząt z użyciem np. puzzli drewnianych z częściami ciała konia, żółwia, żaby, ryby, ptaka, modelu anatomicznego torsu człowieka, modelu szkieletu człowieka, kart naukowych rozwoju człowieka, kart naukowych dinozaurów, figurek zwierząt.
- Geografia. Nauka prezentacji dotyczących środowiska życia na ziemi i kosmosu z użyciem np. kart szorstkich ukształtowania terenu, globusa, drewnianych map puzzlowych kontynentów, mapy puzzlowej z województwami, map kontrolnych, figurek zwierząt i roślin, figurek budowli i zabytków świata, maty mapy świata, pudełek z minerałami ziemi, aksamitnej maty mapy nieba i planet układu słonecznego.
- Kultura z elementami historii. Nauka prezentacji z użyciem np. drewnianego zegara stojącego, wymiennego kalendarza drewnianego, maty słońca i 12 miesięcy, kart historii miasta, kart ewolucji człowieka, kart historii świata.
- Ekologia. Przedstawienie szeregu aktywności, gier i zabaw służących pokazaniu dzieciom zadań, jakie ma człowiek do spełnienia w związku z odpowiedzialnością za siebie, innych oraz świat natury i kultury.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 12
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Obserwacje montessoriańskie. Charakterystyka poszczególnych faz rozwojowych dizeka. Cechy nauczyeiela Montessori. Podstawowe narzędzia i techniki obserwacji dziecka przedszkolnego. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Obserwacje montessoriańskie. Analiza i wdrożenie zmian. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Język polski. Omówienie fazy wrażliwej na naukę czytania i pisania u dzieci przedszkolnych. Nauka prazentacji dotyczących pisania. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Język polski. Nauka prezentacji dotyczących pisania i czytania. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Język polski. Prezentacje dotyczące czytania oraz poznawanie gier językowch. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Język polski. Nauka prezentacji dotyczących czytania, kart naukowych i rozszerzających słownictwo. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Język polski. Nauka prezentacji dotyczącyh gramatyki. Gry językowe, storytelling, aktywności na kręgu. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Język polski. Powtórzenie materiału. Omówienie prac wykonanych przez kursantki. Informacja zwrotna. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa. Charakterystyka modułu. Nauka prezentacji dotyczących botaniki. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa. Nauka prezentacji z działu zoologia. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa. Nauka prezentacji z działu: geografia z astronomią, ekologia i kultura z elementami historii.. | Prowadzący Honorata Klejnowska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa. Powtórzenie materiału. Omówienie prac kursantek. Egzamin i informacja zwrotna. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 134,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto84,93 PLN
- Koszt osobogodziny netto69,05 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Honorata Klejnowska
Trener i nauczyciel przedszkolny Montessori z 10 letnim doświadczeniem. Etnolog i antropolog kultury. Absolwentka studiów Uniwersytetu Adama Mickiewicza Edukacja elementarna i j. angielski. W 2012 roku ukończyła kurs przedszkolny wczesnej edukacji Montessori dla dzieci w wieku 2,5 - 6 lat i od tego czasu pracuje jako nauczyciel anglojęzyczny w przedszkolu Montessori. Ukończyła kursy NVC, minimediacji oraz kurs "Tutoring rozwojowo – edukacyjny dzieci w wieku od 3 do 10 lat." W ciągu ostatnich 5 lat prowadziła 3 roczne kursy przedszkolne na nauczyciela Montessori po 250 godzin każdy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie papierowej oraz dostęp do nagrań prezentacji pracy z materiałami rozwojowymi.
Adres
Adres
ul. Maków Polnych 2
61-606 Poznań
woj. wielkopolskie
Przedszkole Montessori „Przystań Odkrywców”
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sale wyposażone w kompletny zestaw pomocy montessoriańskich.
Kontakt
Kontakt
Piotr Licznerski
E-mail
biuro@pcm.edu.pl
Telefon
(+48) 607 074 388