Doradztwo zawodowe (instytucje rynku pracy)-2 semestry (Nabór śródroczny)
Doradztwo zawodowe (instytucje rynku pracy)-2 semestry (Nabór śródroczny)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia, jednolitych magisterskich lub III stopnia), a w szczególności do absolwentów: psychologii, pedagogiki, socjologii i innych.
Absolwenci mogą podjąć pracę między innymi w: wojewódzkich i powiatowych urzędach pracy, agencjach pośrednictwa pracy, administracji samorządowej, organizacjach pracodawców, działach kadr przedsiębiorstw, firmach doradczych i konsultingowych, niepubliczne instytucje rynku pracy, tj. instytucje szkoleniowe, biura pośrednictwa pracy, agencjach doradztwa personalnego, agencjach poradnictwa zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi210
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie słuchaczy do wspierania dorosłych w podejmowaniu decyzji zawodowo-edukacyjnych (wybór preferowanego zawodu oraz szkoły o odpowiednim profilu) w oparciu o predyspozycje, zainteresowania, preferencje oraz wymagania rynku pracy. Ważnym aspektem jest zrozumienie zasad wyboru życiowej drogi zawodowej, rozwoju zawodowego oraz poznanie psychologicznych aspektów kształtowania kariery zawodowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się -posiada wiedzę o źródłach i miejscu doradztwa edukacyjno-zawodowego w systemie nauk -posiada wiedzę o podstawach diagnozy psychologicznej i zasadach interpretacji wyników testowych -słuchacz zna zasady prowadzenia diagnozy dla różnych celów doradczych oraz obszary diagnozy edukacyjno-zawodowej | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się -posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym -posiada wiedzę na temat uwarunkowań wyboru zawodu -posiada uporządkowaną wiedzę na temat procesów edukacyjnych mających wpływ na konstruowanie kariery edukacyjno-zawodowej | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi wyjaśnić funkcjonowanie psychospołeczne osoby na podstawie zastosowania odpowiednich koncepcji rozwoju zawodowego oraz wykorzystać tę wiedzę -słuchacz potrafi skutecznie udzielać pomocy w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej -słuchacz potrafi planować i prowadzić zajęcia grupowe | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi dobrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania konkretnego problemu diagnostycznego oraz zaplanować i przeprowadzić badania, a także zinterpretować uzyskane rezultaty-posiada umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk społecznych oraz interpretowania ich z punktu widzenia potrzeb klienta | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi nawiązać kontakt i współpracować z różnymi grupami społecznymi w odmiennych warunkach środowiskowych -słuchacz potrafi nawiązać kontakt i współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne specjalności w zakresie działań diagnostycznych i pomocowych | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się -słuchacz odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki -posiada pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się -słuchacz poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań -słuchacz ma postawę proaktywną i potrafi wzbudzić ją u klientów -słuchacz współdziała i pracuje w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności bierze odpowiedzialność za powierzone mu zadania | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Harmonogram zjazdów na studiach podyplomowych- Doradztwo zawodowe (instytucje rynku pracy):
I semestr (śródroczny)
1-2.III.25r.
15-16.III.25r.
29-30.III.25r.
12-13.IV.25r.
10-11.V.25r.
24-25.V.25r.
14-15.VI.25r.
28-29.VI.25r.
Wybrane przedmioty z programu studiów:
1 semestr:
1. Podstawy doradztwa zawodowego
2. Komunikacja interpersonalna i techniki coachingowe
3. Metodyka poradnictwa indywidualnego oraz grupowego
4. Prawo Pracy i Rynek Pracy w Polsce i w Unii Europejskiej
5. Kształtowanie procesu doradczego i modele pracy doradczej, IPD
6. Kompetencje doradcy zawodowego i etyka zawodowa
2 semestr:
1. Rynek edukacyjny
2. Klasyfikacja zawodów i specjalności-metody opisu zawodów
3. Narzędzia wspomagające proces doradczy
4. Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
5. warsztat pracy dorady zawodowego
6. Elementy psychologii pracy
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto14,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto14,29 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nie dotyczy
Warunki uczestnictwa
Słuchaczem studiów podyplomowych ANS może zostać absolwent szkoły wyższej legitymujący się dyplomem ukończenia studiów (licencjackich, magisterskich, inżynierskich lub doktoranckich).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Studia będą prowadzone przez podane komunikatory: Platforma E-uczelnia, Platforma Moodle i Platforma Microsoft Teams.