PROBLEM WYBIÓRCZOŚCI POKARMOWEJ U DZIECI OKIEM FIZJOTERAPEUTY I TERAPEUTY SI
PROBLEM WYBIÓRCZOŚCI POKARMOWEJ U DZIECI OKIEM FIZJOTERAPEUTY I TERAPEUTY SI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest skierowany dla absolwentów studiów wyższych magisterskich z następujących kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, logopedia, neurologopedia, rehabilitacja/fizjoterapia, integracja sensoryczna.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji29-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nauka diagnozowania podłożeń zaburzeń u dzieci z wybiórczością pokarmową. Nauka najwyższych czynników zaburzających procesy związane z karmieniem i jedzeniem. Nauka terapii małych kroków, nauka sposobu pomocy dziecku jedzącemu wybiórczo.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie wybiórczości pokarmowej | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie wybiórczości pokarmowej. Określa jej cele i założenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje koncepcje stosowane w teorii i praktyce przetwarzania sensorycznego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje przyczyny trudności związanych z jedzeniem występującym u dzieci | Kryteria weryfikacji Określa uwarunkowania organiczne i środowiskowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje holistyczną diagnozę pacjenta. | Kryteria weryfikacji dokonuje oceny trudności dziecka. Posługuje się kwestionariuszem wywiadu z rodzicami, dziennikami żywieniowymi | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Definiuje wybiórczość pokarmową | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wybiórczość pokarmową a integracją sensoryczną i samo regulacje. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wybiórczość pokarmową a komunikację | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Potrafi skonstruować plan terapeutyczny dla pacjentów z różnymi rozpoznania mi w różnych przedziałach wiekowych. | Kryteria weryfikacji Konstruuje indywidualny plan terapeutyczny dla każdego przypadku pacjenta. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi wykorzystać w terapii oswajanie responsywne | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje oswajanie responsywne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Zna narzędzia potrzebne do prowadzenia efektywnych zajęć. Potrafi wykorzystać narzędzia potrzebne do prowadzenia efektywnych zajęć. | Kryteria weryfikacji Określa sposób do prowadzenia efektywnych zajęć. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Definiuje i charakteryzuje sferę oralną podczas | Kryteria weryfikacji Potrafi skonstruować działania mające na celu odwrażliwianie sfery oralnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi zaplanować zajęcia dodatkowe dla dzieci z problemem wybiórczości pokarmowej. | Kryteria weryfikacji Określa i realizuje zabawy związane z jedzeniem, z nauką jedzenia i nauką o jedzeniu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się, z uwzględnieniem w wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Celem szkolenia jest nauka strategii terapeutycznych dzieci z wybiórczością pokarmową.
1. Wybiórczość pokarmowa – definicja
2. Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci – uwarunkowania organiczne i środowiskowe
3. Holistyczna diagnoza pacjenta (ocena trudności dziecka: kwestionariusz wywiadu z rodzicami, dzienniki żywieniowe etc)
5. Wybiórczość pokarmowa a integracja sensoryczna i samoregulacja.
6. Wybiórczość pokarmowa a komunikacja.
7. Plan terapeutyczny
- naturalna kolejność wprowadzania pokarmów u dzieci;
- rozwój umiejętności samoobsługowych;
- organizacja posiłku sprzyjająca samodzielności i współpracy
- metody budowania współpracy i motywacji (wzmacnianie, kontrakt behawioralne)
- formułowanie, wprowadzanie i egzekwowanie zasad;
- działania redukujące lęk przed nowymi potrawami
- jak uatrakcyjnić dziecku posiłek;
- wprowadzanie wycofanych przez dziecko potraw;
- metody wprowadzania nowych potraw do jadłospisu;
8. Oswajanie responsywne kluczem do sukcesu.
9. Akcesoria terapeuty czyli jakich pomocy i narzędzi potrzebujesz do prowadzenia efektywnych zajęć.
10. Odwrażliwianie sfery oralnej
11. Mimika/wzorce PNF
12. Zabawy z jedzeniem, nauka z jedzeniem i nauka o jedzeniu – ciekawe pomysły na zajęcia dodatkowe.
13. Team terapeutyczny – rodzic i terapeuta czyli jak efektywnie wspierać rodzica i przydzielać zadania do domu.
14. Studium przypadku.
15. Dyskusja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wybiórczość pokarmowa - definicja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci z ASD- uwarunkowania organiczne i środowiskowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Holistyczna diagnoza pacjenta (ocena trudności dziecka: kwestionariusz wywiadu z rodzicami, dzienniki żywieniowe etc) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Wybiórczość pokarmowa a integracja sensoryczna i samoregulacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Plan Terapeutyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Plan Terapeutyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Oswajanie responsywne kluczem do sukcesu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Odwrażliwianie sfery oralnej, Mimika/wzorce PNF | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Zabawy z jedzeniem, nauka z jedzeniem i nauka o jedzeniu - ciekawe pomysły na zajęcia dodatkowe. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Team terapeutyczny - rodzic i terapeuta czyli jak efektywnie wspierać rodzica i przydzielać zadania do domu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Akcesoria terapeuty czyli jakich pomocy i narzędzi potrzebujesz do prowadzenia efektywnych zajęć | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 290,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto86,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto86,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały kursowe, skrypty.
Warunki uczestnictwa
- wykształcenie kierunkowe uprawniające do pracy z dziećmi
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku braku dofinansowania do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Adres
Adres
Dla kursantów przygotowany jest kontuar z ciepłymi napojami kawa/herbata oraz do dyspozycji jest kuchenka mikrofalowa.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja