PILOT CIĘŻKIEGO DRONA (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + państwowy EGZAMIN na PILOTA DRONA w kat. STS-01 i NSTS-06 (VLOS | BVLOS) | WYKORZYSTANIE DRONÓW W USŁUGACH (wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych) | LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ | 12H LOTÓW DRONEM (1na1) | DRON - cyfrowe i zielone kompetencje
PILOT CIĘŻKIEGO DRONA (STS-01 + NSTS-06 do 25 kg) + państwowy EGZAMIN na PILOTA DRONA w kat. STS-01 i NSTS-06 (VLOS | BVLOS) | WYKORZYSTANIE DRONÓW W USŁUGACH (wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych) | LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ | 12H LOTÓW DRONEM (1na1) | DRON - cyfrowe i zielone kompetencje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDA OSOBA, która pragnie nie tylko uzyskać uprawnienia na PILOTA DRONA, ale także zdobyć wiedzę w zakresie wykorzystania dronów w usługach - omawiamy podczas szkolenia 18 modułów specjalistycznych w zakresie wykorzystania dronów w usługach, w obszarze cyfrowych i zielonych kompetencji.
- KAŻDA OSOBA, KTÓRA CHCE ZDAĆ EGZAMIN PAŃSTWOWY i UZYSKAĆ UPRAWNIENIA NSTS-06 (loty BSP w zasięgu wzroku i poza zasięgiem wzroku, do 25 kg) oraz STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS, do 25 kg).
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje przyszłego PILOTA BSP do lotów wg NSTS-06 i STS-01. Kursant uzyska uprawnienia PILOTA BSP po zakoń. kursu, pozytywnym wyniku egz. teor. oraz zaliczonej części praktycznej. Kursant uzyska wiedzę w zakres. WYKORZYSTANIA DRONA W USŁUGACH w oparciu o wprowadz. do 18 modułów specjal., którą wykorzysta w obszarze zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność. Kursant uzyska wiedzę w zakresie łatania dronem za granicą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych zgodnych z wymaganiami dla STS-01 i NSTS-06 | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE, a także rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS, a także charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji definiuje procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP oraz definiuje różne tryby lotów, a także rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje obsługę przeglądu przedstartowego bezzałogowego statku powietrznego i ogólny stan systemu BSP i kryteria zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym oraz dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji charakteryzuje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP oraz opisuje osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka | Kryteria weryfikacji identyfikuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych oraz ocenia i jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP oraz rozróżnia strefy geograficzne, a także definiuje obowiązki pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji określa ryzyko na ziemi, dokonuje analizy przestrzeni powietrznej oraz analizuje i ocenia ryzyko operacyjne a także nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych oraz wykonuje bezpieczny start, lot i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji monitoruje i posiada umiejętność planowania lotu i odpowiedniego przygotowania do niego a także rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą dotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji definiuje czynniki związane z meteorologią oraz rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne a także ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania kamer termowizyjnych jako "zieloną umiejętność" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanym w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje parametry kamer termowizyjnych oraz ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat zastosowania metod i systemów do poszukiwania nielegalnych składowisk stanowiących zagrożenia dla środowiska naturalnego oraz metod i działań związanych z poszukiwaniem osób (z wykorzystaniem dronów) dewastujących środowisko naturalne oraz działaniami Search and Rescue, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujesystemy do poszukiwań oraz definiuje ich zastosowanie w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą na temat foto-video z drona wykorzystywanej w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętność" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Kryteria weryfikacji rozróżnia, charakteryzuje i definiuje obszary stosowania kamer z zoom do fotografowania i nagrywania filmów wykorzystywanych w działaniach na rzecz ochrony środowiska naturalnego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zielona umiejętność" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Kursant organizuje, planuje i wykonuje loty bezzałogowym statkiem powietrznym w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych | Kryteria weryfikacji organizuje, planuje i wykonuje misje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego w obszarze działania na rzecz ekoinnowacji (m.in. zdjęcia/filmy terenów zielonych i/lub chronionych) oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY względem śmigłowców, samolotów, czy samochodów spalinowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kursant stale doskonali swoje umiejętności dronowe i aktualizuje wiedzę z obszaru BSP m.in. w oparciu o oferty komercyjne, w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Kryteria weryfikacji monitoruje i rozwija swoje umiejętności dronowe, a także aktualizuje wiedzę z obszaru BSP w kontekście działania na rzecz ekoinnowacji oraz jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Kursant charakteryzuje się wiedzą w zakresie zastosowania DRONÓW W USŁUGACH, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej i/lub zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY | Kryteria weryfikacji definiuje i charakteryzuje wykorzystanie dronów w różnych usługach, jako "zieloną umiejętnością" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywaną w obszarze "cyfrowej i/lub zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC).
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
PROSIMY, POŚWIĘĆ CHWILĘ I ZAPOZNAJ SIĘ DOKŁADNIE Z NASZĄ PONIŻSZĄ PROPOZYCJĄ, KTÓRA DAJE TOBIE NAJBARDZIEJ OPTYMALNE MOŻLIWOŚCI ROZWOJU W OBSZARZE DRONÓW. JEŚLI MASZ PYTANIA LUB WĄTPLIWOŚCI SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI, NAJLEPIEJ MAILOWO - eurodron@we.edu.pl
W ramach niniejszego szkolenia, chcemy Kursantowi, czyli Tobie - przyszłemu PILOTOWI DRONA, zaproponować trochę inne podejście, dające Tobie więcej możliwości świadomego decydowania o swoim rozwoju w obszarze dronów.
Prawdopodobnie dopiero rozpoczynasz swoją bardziej profesjonalną przygodę z dronami. I tak naprawdę oprócz tego, że chcesz nauczyć się dobrze i bezpiecznie latać dronem, zastanawiasz się w jaki sposób możesz wykorzystać drona, aby dodatkowo móc zarabiać w ramach świadczenia usług dronowych (teraz albo w przyszłości).
Jeśli tak, to dobrze trafiłeś. To szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Oprócz tego, że uzyskasz uprawnienia NSTS-06 i STS-01 oraz faktycznie nauczysz się latać dronem, to pokażemy Tobie, gdzie można wykorzystać drony.
Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie w ramach tego szkolenia - moduł zawodowy: DRONY W USŁUGACH - taki swego rodzaju „dronowy szwedzki stół” - a w ramach niego zrobiliśmy wprowadzenie do 18 modułów specjalistycznych, tak abyś później mógł sam zdecydować w jakich obszarach/specjalizacjach chcesz się rozwijać:
- TERMOWIZJA | TERMOWIZJA BUDYNKÓW
- DRONOWE INSPEKCJE OZE
- INSPEKCJE PANELI SŁONECZNYCH
- INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH
- FOTO-VIDEO Z DRONA ORAZ OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW
- TELEDETEKCJA
- ROLNICTWO PRECYZYJNE
- POSZUKIWANIA OSÓB I NIELEGALNYCH SKŁADOWISK
- WYKORZYSTANIE OPROGRAMOWANIA KOMPUTEROWEGO DO DRONÓW (RDT G2, Loc8, FIRETRAK)
- QGIS | ORTOFOTOMAPY | TWORZENIE MAP | ANALIZA DANYCH PRZESTRZENNYCH
- POMIAR SMOGU Z WYKORZYSTANIEM DRONA
- NOCNE LOTY
- LOTY FPV
- SORA (ANALIZA RYZYKA)
- MISJE SAR
Powyższy moduł zawodowy: DRONY W USŁUGACH, w ramach wprowadzenia do 18 modułów specjalistycznych realizowany będzie, w ujęciu o "zielone umiejętności", o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywane w obszarze "cyfrowej i zielonej gospodarki", w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są DRONY.
A TERAZ UWAGA. TO CO NAJBARDZIEJ ISTOTNE.
Na podstawie modułu zawodowego: DRONY W USŁUGACH w którym uczestniczyłeś, po zakończeniu niniejszego szkolenia, poza zakresem niniejszej karty usługi, będziesz mógł wybrać z PONIŻSZYCH propozycji, 4 MODUŁY z obszarów specjalistycznych, które najbardziej Ciebie zainteresowały i chciałbyś się w tych obszarach specjalizować.
Dedykowane moduły specjalistyczne (każdy moduł 3h dydaktyczne):
MS01 – Termowizja
MS02 – Termowizja budynków
MS03 – Dronowe Inspekcje OZE
MS04 – Dronowe Inspekcje Turbin Wiatrowych – cz. 1
MS05 – Dronowe Inspekcje Turbin Wiatrowych – cz.2
MS06 – Dronowe Inspekcje Paneli Słonecznych - cz. 1
MS07 – Dronowe Inspekcje Paneli Słonecznych - cz. 2
MS08 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 1
MS09 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 2
MS10 – Foto-video z drona + obróbka zdjęć i filmów – cz. 3
MS11 – Podstawy QGIS (geoinformacja)
MS12 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.1
MS13 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.2
MS14 – Ortofotomapy + analiza danych 2D/3D – cz.3
MS15 – Misje SAR (Search and Rescue)
MS16 – Poszukiwanie osób i nielegalnych składowisk – cz.1
MS17 – Poszukiwanie osób i nielegalnych składowisk – cz.2
MS18 – Nocne loty dronem
MS19 – Loty FPV
MS20 – SORA – analiza ryzyka
MS21 – Teledetekcja
MS22 – Rolnictwo precyzyjne
MS23 – Pomiar smogu – cz.1
MS24 – Pomiar smogu – cz. 2
MS25 – Aplikacje dronowe: RDT G2 – polskojęzyczne oprog. automatyzujące proces analizy dużej ilości zdjęć termowizyjnych pozyskanych z drona + Loc8 – polskojęzyczne oprog. umożliwiające wykrywanie obiektów z obrazów drona na podstawie pasma kolorów + FIRETRAK – polskojęzyczne oprog. do zarządzania pożarami lasów z drona.
Podkreślamy, że powyższa propozycja jest poza zakresem niniejszej karty usługi. Tylko Uczestnik tego szkolenia ma prawo skorzystać z powyższej propozycji w formie komercyjnej. Uczestnik może, ale nie musi skorzystać z tej propozycji w ciągu 30 dni od ukończenia niniejszego szkolenia.
-----
Uzyskując uprawnienia STS-01 (loty BSP w zasięgu wzroku - VLOS do 25 kg) i NSTS-06 (loty BSP poza zasięgiem wzroku - BVLOS do 25 kg) uzyskujesz również uprawnienia: NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Tak więc do końca 2025 r. spokojnie sobie latasz w ramach NSTS-06, a w 2026 r. "przesiadasz się" na STS-01. Ale pamiętaj, że musisz mieć drona w klasie C5, aby móc latać w STS-01.
U nas w EuroDRON zajęcia praktyczne to 12 h (STS-01 i NSTS-06) w układzie 1 na 1 (Instruktor-Ty). Tak więc nie tylko uzyskasz STS-01 i NSTS-06, ale także nauczysz się latać bezpiecznie i poczytalnie dronem. A do tego praktycznie w tej samej cenie, co w innych ośrodkach dronowych musisz zapłacić za samego STS-01.
-----
SZKOLENIE NA PILOTA Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej (zewnętrzna walidacja) oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instruktora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA - 33h zegarowe [szkolenie grupowe, przeprowadzana w formie wykładów zdalnych w czasie rzeczywistym (on-line), obejmuje zagadnienia]:
- PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25 kg) i NSTS-06 (VLOS + BVLOS do 25 kg)
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP)
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU
- PROCEDURY OPERACYJNE
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP
- METEOROLOGIA
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE
- LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ - PRZEPISY i WYTYCZNE
- DRONY W USŁUGACH - przykłady wykorzystanie dronów w obszarze cyfrowej i/lub zielonej gospodarki, w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność
- EGZAMIN PRÓBNY Z WIEDZY TEORETYCZNEJ oraz OMÓWIENIE ODPOWIEDZI
Czas trwania poszczególnych tematów określony w Harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
----
EGZAMIN Z WIEDZY TEORETYCZNEJ – 2h zegarowe
Po zakończeniu części teoretycznej przeprowadzany jest Egzamin z Wiedzy Teoretycznej (zdalnie w czasie rzeczywistym) w formie TESTU. Kursant udziela odpowiedzi na pytania zamknięte. Czas trwania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej to 120 min. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej jest uzyskanie 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin z Wiedzy Teoretycznej przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot przeprowadzający walidację jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty usługi.
Dzień i godzina Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację.
-----
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt, na własną odpowiedzialność.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [12h zegarowych] + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH [przeprowadzana w formie stacjonarnej na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)], składa się z następujących części:
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU
- WYKONYWANIE STARTÓW I LĄDOWAŃ
- CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH
- LOTY POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS oraz BVLOS oraz STS-01. Zajęcia obejmują łącznie 12 godzin w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor). Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji SBSP.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z UCZESTNIKIEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową. PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w soboty i niedziele).
------
Niniejsza karta usługi jest zgodna z wytycznymi Załącznika nr 2 BUR. Karta została skonsultowana z Ekspertem z PARP odpowiedzialnym za BUR i poprawność kart usług. Nasze karty były też sprawdzane przez zewnętrznych audytorów PARP, weryfikujących poprawności kart usług.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Usługa stacjonarna trwa 12h, a usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 33h + 2h egzamin. Przerwy nie są wliczone w ilość godzin niniejszej usługi.
W Harmonogramie usługi ze względu na ograniczoną ilość znaków, przedmioty/tematy zostały podane w skróconej formie (bez aspektów zielonych). Harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na przyczyny losowe, których nie dało się przewidzieć podczas jego tworzenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH (SBSP) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH (SBSP) - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO ORAZ PRZEPISY I ZASADY W ZAKRESIE STS-01 - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 PROCEDURY OPERACYJNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 OSIĄGI BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP) W LOCIE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 METEOROLOGIA - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący MICHAŁ BOGDAŃSKI | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO FOTO-VIDEO Z DRONA ORAZ OBRÓBKA ZDJĘĆ I FILMÓW - cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO TERMOWIZJI i TERMOWIZJI BUDYNKÓW- cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO INSPEKCJI PANELI SŁONECZNYCH I TURBIN WIATROWYCH | OZE - cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO TELEDETEKCJI I ROLNICTWA PRECYZYJNEGO - cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO POSZUKIWAŃ OSÓB I NIELEGALNYCH SKŁADOWISK ORAZ WYKORZYSTANIE OPROG. KOMP. - cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO ORTOFOTOMAP I PODSTWY QGIS | TWORZENIE MAP - cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO POMIARU SMOGU Z WYKORZYSTANIEM DRONA ORAZ NOCNE LOTY - cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 DRONY W USŁUGACH - MODUŁ SPECJALISTYCZNY: WPROWADZENIE DO SORA (ANALIZA RYZYKA) ORAZ MISJE SAR | FPV- cześć teoretyczna | Prowadzący Paweł ZAWISZA | Data realizacji zajęć 25-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:45 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 LATANIE DRONEM ZA GRANICĄ - PRZEPISY I WYTYCZNE - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 PODSUMOWANIE MATERIAŁU Z OBSZARU ZAGADNIEŃ POD PAŃSTWOWY EGZAMIN ULC - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 EGZAMIN PRÓBNY - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 OMÓWIENIE PYTAŃ I ODPOWIEDZI Z EGZAMINU PRÓBNEGO - cześć teoretyczna (wykład zdalny w czasie rzeczywistym "na żywo") | Prowadzący Janusz KACZOR | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 EGZAMIN - egzamin zdalny w czasie rzeczywistym ustalany jest indywidualnie z Uczestnikiem i odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,32 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech JURKIEWICZ
Piotr STRUSKI
Janusz KACZOR
Paweł ZAWISZA
Patryk JAWORSKI
MICHAŁ BOGDAŃSKI
organizator turystki dla młodzieży. Doświadczony pilot i przewodnik
wycieczek. Miłośnik krajów Azji Centralnej (Uzbekistan, Kazachstan,
Kirgistan,...), Gruzji, Armenii i Bliskiego Wschodu. Autor przewodników
książek i artykułów historycznych. Wolontariusz wśród Polaków na
Wschodzie. Zafascynowany wszelkimi pograniczami kultur i narodów,
szczególnie Wilnem i rodzinną Kurpiowszczyzną. Pasjonat filmowania
dronami, górskich wędrówek, wypraw rowerowych i dalekich podróży.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi objętymi prawami autorskimi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć sobie wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i oceny umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni (termin określony w rozporządzeniu). ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektronicznej.
- Instruktorzy mogą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany Instruktora. Każda osoba wyznaczona posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
- Na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
------------
Ze względu na ograniczoną ilość znaków w "Ramowym programie usługi" oraz w "Informacjach dodatkowych", jedynym miejscem, gdzie można dać dodatkowe informacje o niniejszym szkoleniu, jest niniejsze miejsce "Informacja o materiałach dla uczestników usługi".
-----------------
Szkolenie realizowane jest przez EuroDRON - Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych, które w ramach Wszechnicy Edukacyjnej prowadzi szkolenia i egzaminy pilotów BSP. EuroDRON, to wydzielona jednostka organizacyjna w ramach firmy Wszechnica Edukacyjna.
Podczas szkolenia skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA i uzyskania uprawnień STS-01 i NSTS-06 (VLOS + BVLOS do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznaniu kluczowych zagadnień w ramach modułu zawodowego: DRONY W USŁUGACH, którą wykorzystasz w obszarze "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i/lub ogólnym w obszarze cyfrowej i zielonej gospodarki w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska, jakimi są bezzałogowe statki powietrzne (drony).
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
-------------------------
Nasze działania mają na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki.
Szkolenie skierowane jest do osób chcących zwiększyć swoją świadomość i wiedzę w zakresie ochrony środowiska oraz wykorzystania dronów, jako technologie środowiskowe i ekologiczne narzędzia pracy mające na cel minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcję niskiej emisji oraz sprzyjające adaptacji do zmian klimatu.
Niniejsze szkolenie wspiera również zdobycie przez Kursanta umiejętności w sektorze "zielonej gospodarki" oraz "zielone cyfrowe kompetencje", tj.:
- Umiejętności lub kompetencje zielone – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach.
- Umiejętności lub kompetencje cyfrowe – harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe. Kompetencje cyfrowe określono w Ramie DigComp, o której mowa w podrozdziale 6.1 pkt 4 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
Program szkolenia został opracowany m.in. z wykorzystaniem wykazu "zielonych umiejętności", opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO. Takimi umiejętnościami/kompetencjami/kwalifikacjami są nasze szkolenia DRONOWE.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia (ESCO):
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń i identyfikacji nielegalnych składowisk śmieci, poprzez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania komputerowego współpracującego z dronem,
- wzbudzanie pasji do przyrody i działań na rzecz ekologii poprzez obserwację i nadzorowanie środowiska naturalnego z wykorzystaniem drona.
-----------
UWAGA! Zajęcia praktyczne są zależne od warunków pogodowych (nie latamy, kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
Możesz być pewna/pewny, że po naszych szkoleniach Egzamin z Wiedzy Teoretyczny, to czysta formalność. Zdawalność po naszych szkoleniach jest bardzo wysoka, na poziomie około 98% przy pierwszym podejściu. Poza tym traktujemy naszych Kursantów po partnersku, dlatego nie naliczamy żadnych dodatkowych opłat za poprawkowy Egzamin Teoretyczny.
-------------
Pamiętaj! Uzyskujesz podczas szkolenia uprawnienia Pilota a nie Operatora.
WARTO WIEDZIEĆ! "RÓŻNICA MIĘDZY PILOTEM DRONA, A OPERATOREM DRONA"
(...) PILOT DRONA to osoba (fizyczna), która wykonuje lot dronem. Musi posiadać odpowiednie kompetencje i znajdować się w odpowiednim stanie psychofizycznym. (...)
(...) OPERATOR DRONA to najprościej wyjaśniając właściciel drona albo osoba lub instytucja, która nim rozporządza, ale niekoniecznie lata, a zatem NIE MUSI POSIADAĆ ŻADNYCH UPRAWNIEŃ LOTNICZYCH. Operatorem może być osoba fizyczna (w rozumieniu kodeksu cywilnego, czyli każda osoba) lub osoba prawna. Osobami prawnymi są określone w przepisach jednostki organizacyjne takie jak Skarb Państwa, jednostki samorządowe, szkoły państwowe, przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie, stowarzyszenia, fundacje czy spółki kapitałowe. Tu dobrze zaznaczyć, że firmy działające w branży droniarskiej, a będące spółkami cywilnymi, nie są osobami prawnymi i przy rejestracji operatora są traktowane jak osoby fizyczne. (...)
(źródło: Czerwiński J., "Pilot czy operator" artykuł z dnia 14.01.2022 r. - https://www.dronemwprawo.pl/pilot-czy-operator/)
ZACHĘCAMY DO PRZECZYTANIA CAŁEGO ARTYKUŁU
Warunki uczestnictwa
- mieć ukończone 18 lat (osoby w wieku 16-18 lat za zgodą opiekuna prawnego),
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3 (dostępne po rejestracji na stronie: drony.ulc.gov.pl). Na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia prosimy przesłać do nas POTWIERDZENIE ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3,
- przystępując do szkolenia zdalnego w czasie rzeczywistym musisz mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik, mikrofon i kamerkę.
- wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.ulc.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
- Usługa adresowana jest również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
- Ze względu na specyfikę szkoleń dronowych, Wszechnica Edukacyjna ma prawo odmówić Uczestnikowi udziału w szkoleniu.
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie MF z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U.2013 poz.1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- My uczulamy a Ty pamiętaj! To od Ciebie zależy, czy Operator dokona refundacji kosztów Twojego szkolenia. Zapoznaj się bardzo uważnie z zapisami umowy, którą zawarłeś z Operatorem, szczególnie w zakresie rozliczenia usługi szkoleniowej. Zwróć uwagę np. na akceptowany poziom frekwencji w zajęciach. Pamiętaj też aby za każdym razem przesłać swojemu opiekunowi ze strony Operatora, wszelkie informacje, które otrzymasz od nas, np. informacje o terminie i miejscu szkolenia praktycznego. Pamiętaj, że w przypadku zaniedbania przez Ciebie rozliczenia z Operatorem, koszty szkolenia będziemy musieli dochodzić od Ciebie.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Teams/ZOOM.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu zdalnym w czasie rzeczywistym (on-line) jest ważny w okresie trwania niniejszej usługi.
Adres
Adres
Szkolenie Praktyczne w tym Ocena Umiejętności Praktycznych może się odbyć za zgodą Stron w dowolnym miejscu w Polsce. Część praktyczna z Instr. w modelu "1 na 1", odbywa się stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne godziny zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem, a Realizatorem Szkolenia.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego. O zaistniałej sytuacji zostanie (poinformowany telefonicznie/mailowo) Kursant a Kursant poinformuje Operatora.
Miejsce realizacji usługi praktycznej może ulec zmianie za zgodą Stron (realizacja w innym miejscu na terenie Polski).