Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie oraz przygotowania organizacji do wyzwań na rynku pracy w zespołach IT
Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie oraz przygotowania organizacji do wyzwań na rynku pracy w zespołach IT
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Przedsiębiorców i ich pracowników, menadżerów lub kandydatów na menadżerów, zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji18-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi29
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do rozwoju kompetencji uczestników w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju i zarządzania różnorodnością w organizacji. Uczestnicy zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności pozwalające na integrację założeń zrównoważonego rozwoju z polityką personalną i strategią HR. Nauczą się tworzyć i wdrażać rozwiązania sprzyjające równości, integracji i sprawiedliwości organizacyjnej. Szkolenie pomoże również w zrozumieniu aktualnych trendów na rynku pracy oraz iEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyć na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej | Kryteria weryfikacji Omawia i wyjaśnia podstawowe zasady zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój | Kryteria weryfikacji Rozróżnia potrzeby rozwojowe organizacji i wdraża w strategię HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki" | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe pojęcia związane z zieloną gospodarką, takie jak zrównoważony rozwój, efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii itp. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe trendy na rynku pracy (np. praca zdalna, automatyzacja, różnorodność i inkluzja).Definiuje wpływ tych trendów na strategię HR w ich organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji | Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe modele i frameworki dotyczące procesów HR oraz ich wpływu na organizację, samodzielnie opracowuje projekt kompleksowej strategii HR, uwzględniając elementy zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki, dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy | Kryteria weryfikacji Definiuje konkretne, mierzalne wskaźniki sukcesu dla strategii HR, wyjaśnia, w jaki sposób określone wskaźniki odzwierciedlają skuteczność strategii HR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje znajomość celów, założeń oraz etapów wdrażania procesów rozwojowych, dostosowuje sposób komunikacji do różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Omawia sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności. | Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady pozytywnego wpływu różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Omawia specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Planuje prace projektową w zróżnicowanym kulturowo zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki, które wpływają na kulturę pracy oraz rozwiązań wspierających, ukierunkowanych na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z organizacją. | Kryteria weryfikacji Przedstawa pomysły na rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z organizacją. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się kształtuje pozytywny wizerunek organizacji otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki, które kształtują pozytywny wizerunek organizacji otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji Stosuje aktywne metody rozwiązywania konfliktów w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Przedstawia różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkoleniowy, który został zaprojektowany, zgodnie z założeniami kompetencji OKHR w zakresie przygotowania organizacji do wyzwań na rynku pracy, obejmuje kilka kluczowych aspektów i jest zgodny z wymogami kompetencyjnymi w tym zakresie.
Zarządzanie różnorodnością jest jednym z kluczowych obszarów w ramach kompetencji OKHR, który ma na celu budowanie inkluzywnego środowiska pracy, promowanie różnorodności w zespołach, oraz przeciwdziałanie dyskryminacji.
Moduł 1: Zrównoważony rozwój i jego zastosowanie w organizacji
- Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju:
- Definicja, cele i znaczenie zrównoważonego rozwoju.
- Powiązanie z misją i strategią firmy.
- Przekładanie założeń zrównoważonego rozwoju na politykę firmy:
- Praktyczne przykłady wdrożeń.
- Tworzenie zrównoważonych strategii biznesowych i personalnych.
Moduł 2: Strategia HR wspierająca zrównoważony rozwój
- Identyfikacja potrzeb rozwojowych organizacji:
- Diagnoza zasobów ludzkich i potrzeb kompetencyjnych.
- Metody analizy luk kompetencyjnych.
- Tworzenie strategii HR ukierunkowanej na rozwój:
- Integracja potrzeb organizacyjnych z celami pracowników.
- Priorytetyzacja działań w obszarze HR w kontekście zrównoważonego rozwoju.
Moduł 3: Zielona gospodarka a polityka personalna
- Wyzwania polityki personalnej w zielonej gospodarce:
- Redukcja śladu węglowego w obszarze HR.
- Promowanie świadomości ekologicznej wśród pracowników.
- Przykłady dobrych praktyk:
- Case study firm wdrażających politykę zielonego HR.
Moduł 4: Wykorzystanie trendów na rynku pracy
- Analiza sytuacji na rynku pracy:
- Aktualne trendy i ich wpływ na strategię HR.
- Zmieniające się oczekiwania kandydatów i pracowników.
- Nowoczesna polityka personalna:
- Elastyczność pracy i jej wpływ na różnorodność.
- Wspieranie rozwoju technologicznego i kompetencji przyszłości.
Moduł 5: Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością
- Pozytywne wykorzystanie różnorodności:
- Korzyści wynikające z różnorodności etnicznej, wiekowej, płciowej i kulturowej.
- Budowanie innowacyjnych zespołów dzięki różnorodności.
- Regulacje prawne i równe traktowanie pracowników:
- Kluczowe akty prawne dotyczące równouprawnienia.
- Dostosowanie wewnętrznych regulacji organizacyjnych.
Moduł 6: Kultura pracy sprzyjająca różnorodności
- Tworzenie kultury organizacyjnej wspierającej równość:
- Kształtowanie wartości i standardów.
- Wdrożenie rozwiązań wspierających integrację i równe traktowanie.
- Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji:
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna.
- Employer branding w kontekście różnorodności.
Moduł 7: Zarządzanie konfliktami w różnorodnych zespołach
- Identyfikacja i rozwiązywanie konfliktów:
- Analiza przyczyn konfliktów w zespołach wielokulturowych.
- Techniki mediacji i budowania porozumienia.
- Zrozumienie różnic kulturowych:
- Styl pracy i podejście do współpracy w różnych kulturach.
- Praktyczne narzędzia zwiększające efektywność współpracy.
Moduł 8: Monitorowanie i doskonalenie strategii HR
- Tworzenie wskaźników efektywności procesów HR:
- KPI wspierające zrównoważony rozwój i różnorodność.
- Analiza i raportowanie wyników.
- Adaptacja strategii HR do zmian:
- Reagowanie na oczekiwania interesariuszy.
- Zarządzanie zmianą w organizacji.
Warsztaty praktyczne i case studies
- Przygotowanie kompleksowej strategii HR:
- Praca zespołowa nad strategią rozwoju kapitału ludzkiego.
- Symulacja rozwiązywania konfliktów i budowania integracji:
- Ćwiczenia w grupach, analiza różnych scenariuszy.
- Budowa planu komunikacji wewnętrznej wspierającej różnorodność:
- Projektowanie strategii komunikacyjnych.
Podsumowanie i ewaluacja szkolenia
- Feedback uczestników i plan działań:
- Indywidualny plan wdrożenia poznanych rozwiązań w organizacji.
- Ocena efektów szkolenia i wyciąganie wniosków na przyszłość.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 192,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 192,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto179,04 PLN
- Koszt osobogodziny netto179,04 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Kaganiec
- Modelowaniu systemów zarządzania i procesów - projektowanie, wdrażanie i doskonalenie modeli zarządzania organizacją i optymalizacji procesów z uwzględnieniem wsparcia informatycznego systemów.
- Project management – projektowanie i wdrażanie modeli zarządzania projektami w oparciu o podejścia Waterfall i Agile.
Doświadczenie ze współpracy z wieloma branżami: IT, przemysł lekki i ciężki, finanse, automotive, farmacja i branża medyczna, handel i usługi, FMCG, teleinformatyka, marketing.
Certyfikacje w zakresie: Agile, Scrum, ITIL, Lean IT, Professional Scrum Master, Agile Project Management: Approved Trainer- APMG International, Prince 2, Prince2Agile–Approved trainer Peoplcert.
Zrealizowała ponad 2000 godzin szkoleniowych w okresie ostatnich 24 miesięcy w tym ponad 1000 godzin szkoleniowych w zakresie opisanym w karcie usługi wspierając rozwój kompetencji opisanych w usłudze. Aktywnie współpracuje z klientami na rynku w zakresie realizowanych usług realizując projekty, posiada aktualne międzynarodowe akredytacje trenerskie co oznacza, że kwalifikacje w zakresie świadczonych usług są na bieżąco aktualizowane w interakcji z t=rynkiem i zostały nabyte/ zaktualizowane nie więcej niż 5 lat temu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów online, ćwiczeń i zadań do wykonania w zakresie szkolenia.
Informacje dodatkowe
|
Obecna cena obowiązuje przy 8 uczestnikach. Bardzo prosimy o kontakt w celu ustalenia indywidualnej wyceny szkolenia w ramach Akademii HR.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.