Mediacje sądowe i pozasądowe -kurs certyfikowany VCC Akademia Profesjonalnego Mediatora APM ®Cywilnego i Rodzinnego Edukacja zdalna
Mediacje sądowe i pozasądowe -kurs certyfikowany VCC Akademia Profesjonalnego Mediatora APM ®Cywilnego i Rodzinnego Edukacja zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pozostałe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- mediatorzy, prawnicy, menedżerowie
- pracownicy HR
- właściciele małych i średnich przedsiębiorstw
- pracownicy pionów windykacyjnych i prawnych w przedsiębiorstwach i instytucjach
- sprzedawcy oraz inne osoby, które chcą uzupełnić swoją wiedzę lub uzyskać dodatkowe kompetencje
Usługa adresowana jest również dla Uczestników projektów:
Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
Kierunek-Rozwój
„Szkolenia Plus”
oraz pozostałych Uczestników projektów w danym województwie
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji11-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia procesu mediacji. Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się pozwoli na efektywne prowadzenie procesów mediacji w zawodzie mediatora sądowego i pozasądowego cywilnego i rodzinnego w mediacjach sądowych sądowych i pozasądowych rodzinnych, cywilnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nawiązuje kontakt ze stronami | Kryteria weryfikacji - na podstawie analizy ujawnionych okoliczności określa możliwość zastosowania mediacji;- wskazuje możliwości poszerzenia wiedzy o przedmiocie sprawy skierowanej do mediacji; - sporządza zaproszenie na wstępne spotkanie mediacyjne; - przedstawia korzyści wynikające z przystąpienia do mediacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje spotkanie mediacyjne | Kryteria weryfikacji - ustala uczestników spotkania mediacyjnego;- omawia zasady ustalania terminu i miejsca wspólnego spotkania mediacyjnego; - omawia standardy przygotowywania miejsca na spotkanie mediacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wygłasza monolog mediatora | Kryteria weryfikacji - przedstawia stronom: definicję mediacji, cel mediacji, zasady prowadzenia mediacji, zasady pokrywania kosztów mediacji, metody pracy;- wyjaśnia procedurę i przebieg mediacji; - omawia rolę stron oraz rolę mediatora. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Sprawdza gotowość stron do mediacji | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania służące wstępnemu rozpoznaniu problemu, celu i oczekiwań stron;- zadaje pytania służące ustaleniu wątpliwości i obaw związanych z udziałem w mediacji; - wyjaśnia rozpoznane wątpliwości i obawy związane z udziałem w mediacji; - zadaje pytanie o gotowość stron do udziału w mediacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dokonuje zawarcia kontraktu mediacyjnego | Kryteria weryfikacji - ustala zasady współpracy pomiędzy mediatorem a stronami;- wyjaśnia pojęcie kontraktu mediacyjnego; - wyjaśnia zasady zatwierdzania ugody mediacyjnej; - przedstawia zasady dialogu w mediacji opartego na wzajemnym szacunku komunikowania się i prosi strony o ich akceptację. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Diagnozuje konflikt/spór cywilny | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania o stanowiska wyjściowe stron dotyczące sporu;- zadaje pytania o przedmiot, przyczyny, przebieg i konsekwencje konfliktu z perspektywy obu stron; - zadaje pytania o charakter i poziomy konfliktu, by określić, z jakim rodzajem konfliktu mamy do czynienia - stosuje techniki mediacyjne w trakcie postępowania mediacyjnego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji - porządkuje, podsumowuje i wyjaśnia tematy mediacji, by uchwycić najważniejsze kwestie dotyczące sporu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Analizuje konflikt pod kątem wskazań i przeciwskazań do mediacji | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania dookreślające służące wyjaśnieniu, o co toczony jest spór; - na podstawie zebranych danych ocenia czy są przeciwwskazania do zastosowania mediacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera strony w mediacjiRozpoznaje interesy i potrzeby stron | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania o potrzeby i interesy stron; - zadaje pytania przeformułowujące zgłaszane oczekiwania na potrzeby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Udrażnia komunikację pomiędzy stronami | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia zjawiska psychologiczne towarzyszące konfliktowi, mechanizmy i postawy zakłócające proces dochodzenia do porozumienia; - omawia blokady komunikacyjne i zasady budowania konstruktywnego dialogu; - przeformułowuje wypowiedź negatywną na neutralną; - tworzy arkusz rozbieżności i zgodności stanowisk w celu wykazania wspólnych interesów stron oraz naświetlenia rozbieżności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kieruje rozmową | Kryteria weryfikacji - udziela głosu stronom; - stosuje techniki facylitacji i moderacji; - podsumowuje poszczególne etapy procesu; - odzwierciedla wypowiedzi stron odnoszące się do przeżywanych emocji; - podaje przykłady sytuacji, w których wskazane jest wprowadzenie spotkania na osobności i podaje zasady prowadzenia takich spotkań; - wskazuje i nazywa trudności komunikacyjne doświadczane przez strony. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Poszukuje rozwiązania i konstruuje porozumieniaWspiera strony w znajdowaniu wszelkich możliwych rozwiązań prawnych i pozaprawnych | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania pobudzające do zgłaszania rozwiązań; - zadaje pytania o konsekwencje poszczególnych rozwiązań; - zadaje pytania o BATNA (czyli najlepszą alternatywę negocjowanego porozumienia); - zadaje pytania o WATNA (czyli najgorszą alternatywę negocjowanego porozumienia ); - zadaje pytania odwracające role; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji - tworzy wraz ze stronami i za ich obopólną zgodą listę różnych opcji i dostępnych rozwiązań oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji – wskazuje ekspertów zewnętrznych niezbędnych do konsultacji w wypadku wątpliwości w zakresie oceny prawnej opracowywanego rozwiązania konfliktu; - stosuje technikę „adwokata diabła”; - analizuje rozwiązania pod kątem użyteczności i wykonalności. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Wspiera strony w konstruowaniu wstępnych uzgodnień | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania skłaniające strony do modyfikacji rozwiązań tak, by zaspokajały interesy każdej ze stron; - stosuje strategie wzmocnień pozytywnych poprzez uwspólnianie tj. wskazywanie tego, co łączy strony; - stosuje uruchamianie motywacji zewnętrznej poprzez przypominanie korzyści z mediacji; - stosuje uruchamianie motywacji wewnętrznej poprzez zadawanie pytań dotyczących wartości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji – na zgodny wniosek stron wskazuje sposób rozwiązania sporu z pouczeniem, iż nie jest on wiążący dla stron. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Sprawdza stopień satysfakcji z proponowanych ustaleń | Kryteria weryfikacji - przedstawia trójkąt satysfakcji;(satysfakcja psychologiczna, rzeczowa, proceduralna) - zadaje pytania o zgodność ugody z celami i potrzebami stron; - wskazuje możliwe ścieżki dalszego procedowania. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wspiera strony w konstruowaniu ugody mediacyjnej | Kryteria weryfikacji - analizuje dopuszczalność i wskazuje na konieczność ewentualnego rozstrzygnięcia mediowanych kwestii w jednej lub kilku ugodach; - na podstawie dostarczonego projektu ugody ocenia możliwość zatwierdzenia przez sąd; - wskazuje w jakich postępowaniach, co do jakich praw, nie jest dopuszczalne zawarcie ugody; - wskazuje na konieczne (formalne) elementy ugody; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - omawia podstawowe zasady konstruowania ugody, aby uzgodniona przed mediatorem ugoda w przyszłości nadawała się do egzekucji (określenie stron, zobowiązania, terminów wykonania zobowiązania, sankcji za niewykonanie zobowiązania, odsetki, wyczerpania wzajemnych roszczeń stron); | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia ugodę, która zostanie przyjęta przez Sąd poprzez nadanie jej klauzuli wykonalności od ugody, która zostanie przyjęta przez jej zatwierdzenie. - omawia zasady zatwierdzania ugody mediacyjnej przez Sąd w postępowaniu pozasądowym na wniosek stron; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - wskazuje ekspertów zewnętrznych (prawników) do weryfikacji treści ugody, w wypadku ujawnienia wątpliwości odnośnie skutków materialnoprawnych i procesowych oraz pod względem jej zgodności z prawem i zasadami współżycia społecznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Podsumowuje proces mediacyjny | Kryteria weryfikacji - przypomina cele i potrzeby stron;- przedstawia efekty pracy; - przygotowuje protokół mediacyjny - omawia zasady archiwizacji dokumentacji mediacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęMiędzynarodowy Instytut Rozwoju Synergia
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoMiędzynarodowy Instytut Rozwoju Synergia
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
- Psychologiczne mechanizmy konfliktów
- Dynamika konflikt
- Model eskalacji konfliktu
- Strategie rozwiązywania konfliktów
- Błędy komunikacyjne w konfliktach
- Etapy mediacji
- Proces mediacji
- Cele i zadania mediatora na poszczególnych etapach mediacji
- Techniki mediacji, negocjacji, komunikacji
- Umiejętność uruchamiania motywacji
- Praca z wartościami i i potrzebami
- Trening umiejętności technik mediacji i procesu mediacji
- Aspekty prawne w mediacji
- Standardy, etyka pracy
- Dokumenty mediacyjne
- Przeciwwskazania do prowadzenia postępowań mediacyjnych
- Konstruowanie ugód mediacyjnych w tym cywilnych i rodzinnych
- Mediacje rodzinne
- Rozwód a kryzys w rodzinie
- Reakcje dzieci na rozwód
- Plan wychowawczy
- Opieka naprzemienna
- Sposoby włączania dzieci do mediacji
- Przemoc w rodzinie a mediacje
- Mediacje rodzinne - modele pracy w konfliktach. Mediacje transformatywne
- Mentoring kompetencji
- Walidacja i certyfikacja :egzamin teoretyczny i praktyczny APM
Walidacja i certyfikacja:
zaliczenie testu wiedzy jednokrotnego wyboru ( 30 pytań)
zaliczenie zadania praktycznego polega na przeprowadzeniu/zagraniu przez uczestnika egzaminu symulacji ’pigułki” sesji mediacyjnej ze stronami/ stroną zgodnie z etapami procesu mediacji wykorzystując techniki i metody pracy adekwatne na danym etapie
Progi zaliczenia:
test wiedzy - 55 %
zadanie praktyczne-75 %
Program zawiera godziny zegarowe. Przerwy są wliczane w czas usługi.
Narzędzia i metody pracy zdalnej:
warsztaty treningu umiejętności, mini-wykłady, rozmowy na żywo, współdzielenie ekranu,
pokoje wirtualne do ćwiczeń symulacji sesji mediacyjnych oraz technik pomiędzy 4-osobami: uczestnik w roli mediatora, stron i obserwatora udzielającego informacji zwrotnej zgodnie z opisem matrycy umiejętności wraz z superwizją sesji mediacyjnej dokonywaną przez trenera.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Psychologiczne mechanizmy konfliktów Dynamika konflikt ( mini-wykład, współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo) | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Przerwa | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Model eskalacji konfliktu Strategie rozwiązywania konfliktów Błędy komunikacyjne w konfliktach ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo, test ) | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Etapy mediacji Proces mediacji ( mini-wykład,rozmowa na żywo,współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Przerwa | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Cele i zadania mediatora na poszczególnych etapach mediacji ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo) | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Techniki mediacji, negocjacji, komunikacji ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, wpółdzielenie ekranu) | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Przerwa | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Umiejętność uruchamiania motywacji Praca z wartościami i potrzebami ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo) | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Trening umiejętności technik mediacji ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo) | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Przerwa | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Trening umiejętności prowadzenia procesu mediacji ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo, mini-wykład) | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Aspekty prawne w mediacji Standardy, etyka pracy. Przeciwwskazania do prowadzenia postępowań mediacyjnych ( współdzielenie ekranu, wykład) | Prowadzący Rpr Justyna Burek-Wawrzyniak | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Przerwa | Prowadzący Rpr Justyna Burek-Wawrzyniak | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Dokumenty mediacyjne.Konstruownie ugód mediacyjncyh w tym cywilnych i rodzinnych ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo) | Prowadzący Rpr Justyna Burek-Wawrzyniak | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Mediacje rodzinne Rozwód a kryzys w rodzinie Reakcje dzieci na rozwód ( współdzielenie ekranu, rozmowy na żywo) | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Plan wychowawczy ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych, rozmowy na żywo) | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Opieka naprzemienna Sposoby włączania dzieci do mediacji ( mini-wykład, ćwiczenia w pokojach wirtualnych ) | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Przemoc w rodzinie a mediacje ( współdzielenie ekranu, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Trening umiejętności prowadzenia sesji ( ćwiczenia, rozmowy na żywo) | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Mentoring kompetencji-trening umiejętności prowadzenia sesji mediacyjnych ( ćwiczenia w pokojach wirtualnych z mentoringiem trenera, rozmowy na żywo) | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Mediacje rodzinne - modele pracy w konfliktach rodzinnych ( współdzielenie ekranu, rozmowy na żywo, mini-wykład), | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Mediacje transformatywne (współdzielenie ekranu, ćwiczenia w pokojach wirtualnych) | Prowadzący Joanna Pijacka | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja i certyfikacja APM | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto200,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Barbara Król
Kierownik merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Mediatora w Akademii WSB Dąbrowa Górnicza, wykładowca studiów podyplomowych SWPS Wrocław -Mediacje i negocjacje w organizacji i biznesie. W latach 2011-2015 - doradca zawodowy /kariery , wykładowca uczelni wyższych.
Absolwentka SWPS Wrocław oraz Wydziału Prawa i Administracji UW. Ukończyła m.in.Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu „Mediator w Biznesie”, studia podyplomowe Trener biznesu i coachingu, kurs specjalistyczny „Coach ICF”, kurs trenerski projektu „Kompendium Kompetencji Trenerskich” , kurs I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Racjonalnej Terapii Zachowań I i II stopnia, kurs Porozumienia Bez Przemocy, Szkołę AC/DC, studium Kompetencji Psychospołecznych.
Specjalizuje się w i coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach w podejściu psychologii zdrowia. mediacjach transformatywnych .W biznesie i organizacjach wykorzystuje coaching narzędziowym. Przeprowadziła ponad 10 000 godzin szkoleniowych m.in.: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu, Centrum Edukacji Grupa Orlen, Grupa Tauron S.A. Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach ,Częstochowie, Poznaniu, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
Rpr Justyna Burek-Wawrzyniak
Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie gospodarczym, cywilnym oraz rodzinnym. Posiada uprawnienia mediatora z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego i gospodarczego.
Posiada 10 letnie bogate doświadczenie zawodowe jako radca oraz dyrektor wydziału sądowego w Kancelariach w Warszawie, Lublinie i Wrocławiu. Prowadziła szkolenia z zakresu podstaw prawa dla negocjatorów i prawników w Kancelariach Prawnych. Posiada bogate doświadczenie w sporach sądowych na każdym szczeblu z zakresu prawa pracy, cywilnego, gospodarczego, rodzinnego, karnego, nieuczciwej konkurencji, spraw upadłościowych, reprezentowała banki w postępowaniach windykacyjnych oraz prowadziła sprawy sądowe przeciwko deweloperom oraz z zakresu ubezpieczeń społecznych, komentowała w latach 2009-2011 orzecznictwo Sądu Najwyższego na łamach „Gazety Prawnej”. W swojej praktyce zawodowej posiada doświadczenie w obsłudze banków, firm windykacyjnych, obsłudze spółek prawa handlowego z kapitałem zagranicznym, firm farmaceutycznych, jednostek samorządowych, zamówień publicznych, jednostek wojskowych, regulowania stanów prawnych nieruchomości oraz reprezentacji interesów klientach w skomplikowanych sporach sądowych z zakresu prawa budowlanego i podwykonawstwa.
Joanna Pijacka
współpracując z Akademią Bliżej..
Mediator rodzinny, superwizor pracy socjalnej,
Obszar specjalizacji:
Praca socjalna, pomoc społeczna, przygotowywanie ofert konkursowych w NGO, socjoterapia, mediacje rodzinne, praca z trudnym klientem, komunikacja interpersonalna, działania w obszarze podnoszenia kompetencji rodzicielskich, przemoc w rodzinie w każdym aspekcie, zadania, strategie
i organizacja pracy zespołów interdyscyplinarnego i grup roboczych.
Doświadczenie zawodowe:
Pracownik w strukturach pomocy społecznej z 16 letnim doświadczeniem - głównie w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie w bezpośredniej pracy z klientem, realizacji procedury „Niebieskie Karty”, realizacji zadań Zespołu Interdyscyplinarnego.
Socjoterapeutka z 14 letnim doświadczeniem w prowadzeniu grup dla dzieci i młodzieży z rodzin
z problemem alkoholowym.
Od roku 2013 do dnia dzisiejszego fundator i prezes Fundacji ReStart.
W ramach działań Fundacji podejmowała zatrudnienie w charakterze m.in. streetworkera, socjoterapeuty, terapeuty w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach, trenera, animatora, organizatora społeczności lokalnych.
Prowadziła wykłady na wyższej uczelni z zakresu socjoterapii.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
Prowadziła szkolenia w obszarach rozwiązywania metod skoncentrowanych na rozwiązaniach, konfliktów, przeciwdziałania przemocy, wspierania osób krzywdzonych, motywowania do zmiany.
Rafał Kurzawa
Wykształcenie:
socjologia-studia magisterskie
Filozofia-studia licencjackie
certyfikowany trener VCC: trener, coaching, pracownik HP, mediator, coach
Doświadczenie zawodowe:
2018 - obecnie Specjalista ds. HR i rekrutacji Hoist Polska
2017 - 2018 Specjalista ds. planowania i logistyki Przedsiębiorstw Wyrobów Cukierniczych „Odra” S.A.
2017 – obecnie wykładowca Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu z zakresu mediacji i negocjacji
2020 - obecnie wykładowca Akademii WSB Dąbrowa Górnicza studia podyplomowe Akademia Profesjonalnego Mediatora
2013 – obecnie Współpraca z Akademią Bliżej
w szkoleniach dotyczących rozwiązywania konfliktów, mediacji i coachingu. Trener i doradca merytoryczny w programach związanych z procedurami zarządzania konfliktem w organizacji.
2014 – obecnie Koordynator Ośrodka Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia
2014 – 2017 HR Business Partner Zakłady Przemysłu Cukierniczego „Otmuchów” S.A.
Doświadczenie trenerskie:
stała współpraca z Akademią Bliżej od 2020 roku w szkoleniach certyfikowanych:
Akademia Profesjonalnego Mediatora-mediacje sądowe i pozasądowe
Mediacje pracownicze i rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Akademia Coachingu i mentoringu.
Przeprowadzonych ponad 1000 godzin szkoleniowych w latach
2020-2024
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt Mediacje sądowe i pozasądowe
- wzory dokumentów mediacyjnych
- podręcznik w wersji papierowej: Mediacje rodzinne
- skrypt do ćwiczeń i symulacji
- dostęp do testu psychometrycznego PCT-A badającego kompetencje osobiste i zawodowe wraz z raportem
Warunki uczestnictwa
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój"
WUP Kraków Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
WUP Toruń Kierunek-Rozwój
Uczestnik/Przedsiębiorca jest zobowiązany na dwa tygodnie przed terminem rozpoczęcia kursu do zawarcia umowy szkoleniowej dot. realizacji usług rozwojowych.
W przypadku otrzymania wsparcia dot. refundacji kursu prosimy o kontakt bezpośredni z koordynatorem d/s szkoleń: tel.530697250
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój"
WUP Kraków w ramach Projektu Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
Uczestnicy innych projektów, też mogą brać udział w szkoleniu po zawarciu umowy z Operatotem.
Po zaliczeniu egzaminu APM uczestnik otrzyma :
- certyfikat ukończenia Akademii Profesjonalnego Mediatora APM
- certyfikat Mediacje cywilne i rodzinne APM
- rekomendacje Ośrodka Mediacji Instytutu Rozwoju Synergia konieczny przy wpisie na listę mediatorów stałych
Podstawa prawna zwolnienia z VAT:
na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.