Komunikacja z pacjentem i jego rodziną (w tym z osobami ze szczególnymi potrzebami)
Komunikacja z pacjentem i jego rodziną (w tym z osobami ze szczególnymi potrzebami)
Numer usługi 2025/01/12/14597/2496998
861,00 PLN
brutto
700,00 PLNnetto
123,00 PLNbrutto/h
100,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Kadra medyczna (osoby wykonujące zawody medyczne): lekarze, pielęgniarki/położne, farmaceuci, elektroradiolodzy, opiekunowie medyczni, itd.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Rozwinięcie umiejętności profesjonalnej komunikacji z pacjentami, w tym z osobami ze szczególnymi potrzebamiNauczysz się, jak skutecznie porozumiewać się z różnymi typami pacjentów.
• Poznanie technik komunikacyjnych obniżających napięcie w trudnych sytuacjach
Nauczysz się sprawdzonych technik, które pozwolą Ci zachować spokój i kontrolować rozmowę nawet w najbardziej stresujących sytuacjach.
• Zwiększenie poczucia pewności siebie i swobody w procesie komunikacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zgodnie z celami szkoleniowymi | Kryteria weryfikacji 80% poprawnych wyników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
tak
Program
Program
Kluczowe zasady w komunikacji z pacjentem i jego rodziną
- Naucz się, jak zmienić język rozmowy na bardziej przyjazny i zrozumiały dla pacjenta. Poznaj „zakazane zwroty” w rozmowie z pacjentem.
- Dowiedz się unikać żargonu medycznego w rozmowie z pacjentem, który może go dodatkowo stresować czy też zwiększać jego lęk.
- Naucz się wykorzystywać komunikację niewerbalną w trudnych rozmowach, aby lepiej radzić sobie z emocjami pacjenta i budować zaufanie.
Zasady kontaktu z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Przydatne zasady savoir-vivre w kontakcie z pacjentami z niepełnosprawnością i szczególnymi potrzebami
- Dowiedz się, jak w praktyce komunikować się z: osobami starszymi, dziećmi, osobami z niepełnosprawnością ruchową, osobami z problemami zdrowia psychicznego, itd.
Zrozumienie emocji pacjenta. Klucz do skutecznej komunikacji
- Poznaj przyczyny zdenerwowania pacjentów. Dowiedz się na co masz wpływ bezpośredni i jak możesz wtedy działać. Zrozum, na co masz wpływ pośredni i jak w takiej sytuacji możesz poprawić komunikację.
- Naucz się identyfikować różne stany emocjonalne pacjentów, co jest kluczowe dla skutecznej komunikacji.
- Zrozum dynamikę negatywnych emocji, aby lepiej kontrolować przebieg rozmowy.
- Naucz się rozróżnić zachowania, które są wynikiem emocji od zachowań manipulacyjnych. Dowiedz się jak reagować w sytuacji, gdy pacjent manipuluje.
Wyrażanie empatii w rozmowie z pacjentem
- Dowiedz się jaki sposób wyrażania empatii jest pomocny, a jaki rodzaj empatii jest niepożądany, a wręcz szkodliwy w rozmowie z pacjentem.
- Naucz się jak okazywać zrozumienie, które ułatwi Ci prowadzenie trudnych emocjonalnie rozmów.
Jak zadbać o siebie w trakcie emocjonalnie trudnych rozmów
- Opanuj asertywność jako klucz do unikania nieporozumień z pacjentem. Dowiedz się, jak uprzejmie, ale stanowczo stawiać granice w kontaktach.
- Zmień sposób myślenia o pacjencie, aby prowadzić rozmowę w bardziej konstruktywny sposób. Wykorzystaj model „emocjonalnej samopomocy”, by zmienić swoje trudne emocje na neutralne (spokój).
- Kontroluj własne emocji. Naucz się rozpoznawać swoje emocje oraz to jak wpływają na Twoje rozmowy z pacjentem.
- Poznaj „model świateł drogowych”, który pomaga kontrolować trudne emocje np. złość?
Komunikowanie trudnych informacji
- Poznaj przydatne zasady w rozmowie z pacjentem i jego rodziną
- Model SPIKES - zobacz jak ten scenariusz ułatwi Ci przeprowadzenie rozmowy
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto861,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają praktyczne materiały w formie e-booka.
Informacje dodatkowe
MOŻLIWOŚĆ (ZASADY) ZWOLNIENIA Z VAT:
- Usługa zwolniona z VAT zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.).
- Usługa zwolniona z podatku VAT na podst. art 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
ul. Łużycka 55
30-658 Kraków
woj. małopolskie
Kontakt
Kontakt
Dorota Uliasz
E-mail
kontakt@zadowolonypacjent.pl
Telefon
(+48) 607 318 602