Kurs języka rosyjskiego. Język rosyjski. Poziom A2. Zajęcia indywidualne. BON SZKOLENIOWY - dofinansowanie. Forma zdalna.
Kurs języka rosyjskiego. Język rosyjski. Poziom A2. Zajęcia indywidualne. BON SZKOLENIOWY - dofinansowanie. Forma zdalna.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Rosyjski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób pracujących, zawodowo biernych, studiujących czy bezrobotnych, które w wyniku przeprowadzonego testu poziomującego zostaną zakwalifikowane na kurs na poziomie A2. Kurs jest adresowany do osób chcących kontynuować przygodę z językiem rosyjskim jak również tych którzy mieli przerwę w uczeniu się języka.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji posługiwania się językiem rosyjskim na poziomie A2 określonym przez Europejski system opisu kształcenia językowego (Common EuropeanFramework of Reference CEFR).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczeń zna rozszerzony zakres słownictwa, obejmujący tematy takie jak rodzina, praca, zainteresowania, zakupy, zdrowie, podróże i jedzenie.Uczeń jest w stanie radzić sobie w prostych, rutynowych sytuacjach wymagających bezpośredniej wymiany informacji, np. pytanie o drogę, kupowanie biletów, składanie zamówienia w restauracji. Czas teraźniejszy i przeszły: Uczeń potrafi tworzyć zdania w czasie teraźniejszym i przeszłym, używając regularnych oraz niektórych nieregularnych form czasowników (np. „Я был в Москве” – Byłem w Moskwie). Przypadki: Zna i stosuje podstawowe zasady użycia przypadków (mianownik, biernik, dopełniacz) w kontekście opisywania prostych relacji (np. „Я люблю мороженое” – Lubię lody). Stopniowanie przymiotników: Potrafi stosować proste formy stopniowania przymiotników, np. „лучше” (lepszy), „хуже” (gorszy). Przeczenia i pytania: Tworzy proste pytania (także rozstrzygające) i przeczenia oraz używa zaimków pytających (np. „где?” – gdzie, „когда?” – kiedy). Konstrukcje modalne i wyrażanie możliwości: Uczeń zna podstawowe konstrukcje wyrażające potrzebę, życzenie lub możliwość (np. „Я хочу” – Chcę, „Мне нужно” – Muszę). Posiada podstawowe słownictwo do opisywania osób (np. cechy fizyczne, charakter), miejsc i obiektów oraz ich jakości (np. "удобный" – wygodny, "интересный" – interesujący). | Kryteria weryfikacji Uczeń powinien rozumieć kluczowe informacje z krótkich, wyraźnie wypowiadanych komunikatów, rozmów i nagrań na tematy związane z codziennym życiem.Uczeń powinien potrafić brać udział w prostych, rutynowych rozmowach, a także opisywać siebie, swoją rodzinę, pracę, zainteresowania i codzienne czynności, używając prostych zdań. Uczeń powinien być w stanie zrozumieć główne informacje w krótkich, prostych tekstach, takich jak ogłoszenia, e-maile, wiadomości, instrukcje czy broszury na tematy codzienne Uczeń powinien potrafić pisać krótkie, proste teksty na tematy codzienne, np. krótkie wiadomości, opisy osób lub miejsc, notatki czy prośby. Uczeń powinien stosować podstawowe struktury gramatyczne (czasy, przypadki, konstrukcje pytające i przeczące) oraz odpowiednie słownictwo związane z codziennymi tematami. Uczeń powinien znać słownictwo dotyczące codziennych sytuacji, takich jak rodzina, praca, zainteresowania, zdrowie, zakupy, podróże i pogoda. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi opisywać codzienne czynności i sytuacje oraz korzystać ze słownictwa związanego z emocjami i uczuciami.Potrafi inicjować i podtrzymywać prostą rozmowę na temat znanych sobie tematów oraz wymieniać się podstawowymi informacjami, np. o pracy, rodzinie, hobby. Uczeń potrafi wyrazić zgodę, odmowę oraz poprosić o wyjaśnienie lub pomoc. Rozumie ogólny sens krótkich opowieści, anegdot lub wypowiedzi dotyczących życia codziennego, jeśli są one formułowane wolno i wyraźnie. Potrafi wyłapać główne informacje z prostych rozmów lub ogłoszeń, np. w środkach transportu czy sklepach. Rozumie ogólną treść artykułów lub informacji na tematy codzienne i przewidywalne, np. w prasie dla początkujących lub broszurach turystycznych. Potrafi znaleźć konkretne informacje w tekstach użytkowych, np. godziny otwarcia, ceny, dane kontaktowe. Umie stworzyć proste opisy miejsc, osób i sytuacji, np. opisać swoje zainteresowania, trasę podróży, wygląd przyjaciela. Potrafi wyrazić swoje zdanie w podstawowej formie, na przykład napisać o swoich preferencjach lub planach na przyszłość. Potrafi poprosić o powtórzenie lub wyjaśnienie, gdy czegoś nie rozumie, i reagować na podstawowe pytania w czasie rzeczywistym. Uczeń potrafi formułować krótkie wypowiedzi, mimo że jego płynność jest ograniczona. Mówi wyraźnie i zrozumiale, chociaż jego akcent i intonacja mogą różnić się od wymowy typowej dla rodzimych użytkowników języka rosyjskiego. | Kryteria weryfikacji Sprawdzanie umiejętności rozumienia prostych dialogów i monologów, np. przez odsłuchiwanie nagrań, a następnie udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści.Ocena umiejętności wypowiadania się na określone tematy i reagowania w prostych sytuacjach komunikacyjnych, np. rozmowa o planach na weekend lub preferencjach kulinarnych. Ocena zdolności do wyłapywania głównych informacji w krótkich tekstach użytkowych, np. w ulotkach lub prostych artykułach. Ocena poprawności użycia podstawowych form gramatycznych i leksykalnych w mowie i piśmie, z uwzględnieniem prostych zdań i wyrażeń. Sprawdzanie zasobu słownictwa poprzez zadania wymagające opisu sytuacji lub odpowiadania na pytania związane z codziennymi tematami. Ocena płynności w prowadzeniu krótkich rozmów oraz zdolności do utrzymywania interakcji, nawet jeśli wymaga to powtarzania lub użycia języka ciała. Ocena poprawności wymowy oraz umiejętności akcentowania w prostych słowach i wyrażeniach, np. poprawne wymawianie trudniejszych głosek i stosowanie odpowiedniej intonacji w pytaniach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wie jak zachować równowagę między zdrowiem fizycznym i psychicznym. Ma świadomość takich aspektów życia społecznego jak: zasady postępowania społecznego, reguł ogólnie uznanych za pro-społeczne, równości płci i niedyskryminacji w społeczeństwie i miejscu pracy, tożsamości narodowej i europejskiej. Uczestnik umie porozumiewać się konstruktywnie, wyraża i rozumie różne punkty widzenia, potrafi negocjować oraz iść na kompromis, potrafi rozróżniać sferę zawodową i prywatną, komunikować się w ramach różnic kulturowych. | Kryteria weryfikacji Rozpoznawanie oznak stresu lub przeciążenia: jest w stanie zidentyfikować u siebie objawy stresu i wie, jakie działania podjąć, aby je zredukować (np. poprzez odpoczynek, ćwiczenia, rozmowę z bliskimi).Wrażliwość na potrzeby innych: umie zwracać uwagę na potrzeby i uczucia innych osób, nie działając wyłącznie w swoim interesie. Unikanie stereotypów: wykazuje zdolność do neutralnego, niestereotypowego podejścia do innych osób i rozumie znaczenie równości płci oraz równości szans. Rozumienie wartości wspólnotowych UE: zna i szanuje wartości europejskie, takie jak wolność, solidarność i demokracja. Otwartość na różne opinie: uczestnik wykazuje chęć poznania i zrozumienia innych perspektyw, nie narzucając swojej opinii. Umiejętność zarządzania granicami: potrafi określić i szanować granice prywatności, zarówno swoje, jak i współpracowników. Szacunek dla odmienności: uczestnik jest otwarty na różnice kulturowe i potrafi dostosować sposób komunikacji do osób z innych kręgów kulturowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób posiadających już pewne kompetencjie w zakresie posługiwania sie językiem rosyjskim. Ma ono na celu podniesienie kwalifikacji zawodowych wynikających z potrzeb lokalnej gospodarki.
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia zaleca się zrobienie testu poziomującego na początku szkolenia oraz testu podsumowującego na koniec kursu.
Zajęcia odbywają się w języku rosyjskim. Częstotliwość spotkań ustala się na dwa razy w tygodniu po 90 min (dwie godziny lekcyjne). Zajęcia odbywają się w godzinach rannych, popołudniowych lub wieczornych w zależności od potrzeb Uczestników. Możliwe są również zajęcia w okresie wakacyjnym. W trakcie zajęć wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne takie jak: projektor multimedialny czy komputer.
Ramowy program kursu na poziomie A2 w szczególności zakłada nabycie następujących kompetencji leksykalno - gramatycznych:
Gramatyka:
-
Rzeczownik: I, II, III deklinacja, rzeczowniki nieodmienne.
-
Połączenia rzeczowników z liczebnikami 1, 2, 3, 4.
-
Przymiotnik: stopniowanie, krótka forma przymiotników (orzecznikowa).
-
Czasownik: czasowniki dokonane i niedokonane, ruchu, czas przyszły prosty i złożony, tryby czasowników.
-
Liczebniki: główne, porządkowe, zbiorowe - odmiana.
-
Oznaczenie dat, wieku, czas zegarowy.
Słownictwo:
-
Wyrażenia nazywające: stosunki między ludźmi (zgoda, odmowa, prośba, propozycja, pochwała, pocieszenie, współczucie, skarga), miejsce, kierunek, przyczynę, cel, przeznaczenie, części ciała, choroby, dyscypliny sportowe, spędzania wolnego czasu, zakupy, poczta, podróż.
-
Określenie wiedzy, umiejętności oraz sposobów ich zdobywania, określenie miejsca pobytu i znajdowania się osób czy przedmiotów. Określenie miejsca zamieszkania, miejscowości, adresu, wyposażenia mieszkania, usterki.
-
Zawieranie znajomości (imię ojcowskie, wiek, narodowość, wykształcenie, stan cywilny).
-
Charakterystyka osób, przedmiotów i zjawisk (rysopis i cechy charakteru). Zwyczaje świąteczne - święta państwowe i religijne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto106,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto106,06 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały w cenie szkolenia
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się na kurs prosimy o kontakt w celu ustalenia czy miejsce na szkolenie jest dostępne.
Warunki zapisu na szkolenie.
1.Podpisanie umowy o przyznanie bonu na szkolenie.
2. Wypełnienie testu poziomującego:
-dostępnego na stronie www.englishlanguage.edu.pl ,
-wysłanego na maila lub,
-po uprzednim umówieniu, w siedzibie szkoły.
Warunki otrzymania certyfikatu.
1. 80% obecności na zajęciach
2. Uzyskanie pozytywnego wyniku z testu kończącego kurs.
Informacje dodatkowe
Dni i godziny kursu zostaną ustalone indywidualnie. W cenie kursu jest wewnętrzny certyfikat ukończenia szkolenia w English Language Education.
W cenie kursu podręcznik i ćwiczenia + CD i DVD.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma (rodzaj komunikatora) za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: Zoom
2. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: Procesor min 1Ghz (32/64 bit, Pamięć RAM 256 MB, łącze internetowe o prędkości min 256 kb/s lub szybsze, rozdzielność ekranu 800/600 pixeli lub większe, klawiatura, mysz. głośniki, ewentualnie słuchawki z mikrofonem.
3. Wymagania programowe: System operacyjny Microsoft Windows 2000 lub nowszy/XP/Vista/Mac OS/Linux, Przeglądarka Firefox, Google Chrome, Internet Explorel,