Zarządzanie Zasobami, Komunikacją i Interesariuszami - Zarządzanie Projektami (Zielone Kompetencje*)
Zarządzanie Zasobami, Komunikacją i Interesariuszami - Zarządzanie Projektami (Zielone Kompetencje*)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Praktykujący project managerowie dążący do wzmocnienia Power Skills
- Początkujący kierownicy projektów
- Kadra kierownicza nadzorująca projekty
- Team leaderzy i pracownicy na stanowiskach managerskich
- Członkowie zespołów
- Kandydaci do zdobycia certyfikacji PMP®/CAPM®
- Członkowie zespołów projektowych z sektora zielonej energii, ochrony środowiska oraz innych branży związanych z ekologiczną transformacją gospodarki.
- Uczestnicy Projektu Kierunek-Rozwój.
- Uczestnicy Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji27-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Zarządzanie Zasobami, Komunikacją i Interesariuszami” przygotowuje uczestników do efektywnego zarządzania zespołem projektowym, zasobami oraz komunikacji z interesariuszami. Uczestnicy nabędą umiejętności motywowania zespołu, rozwiązywania konfliktów, planowania komunikacji oraz budowania relacji z interesariuszami, co pozwoli im na skuteczne prowadzenie projektów i poprawę jakości współpracy w zespole. Zdobytą wiedzę można skutecznie zastosować w zarz. projektami proekologicznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie i stosuje techniki budowania i rozwoju zespołu projektowego | Kryteria weryfikacji - Omawia kluczowe zasady efektywnego budowania zespołu projektowego.- Charakteryzuje etapy rozwoju zespołu (np. model Tuckmana). - Przeprowadza analizę potrzeb i zasobów zespołu projektowego. - Przedstawia różne podejścia do zarządzania zespołem w zależności od dojrzałości grupy. - Stosuje odpowiednie techniki motywacyjne w pracy z zespołem projektowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i stosuje odpowiednie style zarządzania w zależności od dojrzałości zespołu | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje różne style zarządzania w kontekście zespołów projektowych.- Dostosowuje styl zarządzania do etapu rozwoju zespołu. - Omawia zasady skutecznego delegowania zadań w zależności od kompetencji zespołu. - Oceni i wdraża odpowiednią metodę kontroli wykonania zadań projektowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie identyfikuje interesariuszy i analizuje ich potrzeby | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje proces identyfikacji interesariuszy w projekcie.- Zastosowuje narzędzia do analizy potrzeb interesariuszy (np. analiza SWOT). - Przeprowadza analizę wpływu interesariuszy na projekt. - Klasyfikuje interesariuszy w zależności od ich wpływu i zainteresowania projektem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje efektywne relacje z interesariuszami | Kryteria weryfikacji - Omawia techniki komunikacji i budowania relacji z interesariuszami.- Formułuje strategie wywierania wpływu na interesariuszy. - Stosuje odpowiednie techniki komunikacyjne w interakcjach z interesariuszami (np. aktywne słuchanie). - Wdraża strategie angażowania interesariuszy w projekt w sposób zgodny z ich oczekiwaniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie zarządza komunikacją w projekcie | Kryteria weryfikacji - Omawia techniki planowania komunikacji w projekcie.- Określa odpowiednie kanały komunikacji wewnątrz zespołu projektowego. - Tworzy plan komunikacji uwzględniający potrzeby interesariuszy i zespołu. - Przeprowadza formalne raportowanie postępów projektu oraz organizuje spotkania projektowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwiązuje konflikty w zespole projektowym | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje modele rozwiązywania konfliktów w zespołach projektowych.- Stosuje techniki negocjacyjne i mediacyjne do rozwiązywania sporów. - Oceni i wybiera najlepszą metodę rozwiązania konfliktu w zależności od sytuacji. - Stosuje zasady zarządzania emocjami i zapewnia neutralność w rozwiązywaniu sporów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia i techniki motywowania zespołu projektowego | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje różne techniki motywacji w kontekście zarządzania zespołem projektowym (np. motywacja wewnętrzna vs. zewnętrzna).- Wybiera odpowiednie techniki motywacyjne w zależności od sytuacji i potrzeb zespołu. - Tworzy plan motywacyjny dla członków zespołu projektowego, dostosowany do ich oczekiwań. - Monitoruje skuteczność działań motywacyjnych i dostosowuje strategie w razie potrzeby. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje i wykorzystuje politykę organizacyjną w kontekście zarządzania projektem | Kryteria weryfikacji - Omawia zasady i mechanizmy „polityki organizacyjnej” w kontekście projektów.- Charakteryzuje wpływ polityki organizacyjnej na przebieg projektu. - Wykorzystuje mechanizmy polityki organizacyjnej w celu zwiększenia efektywności projektu. - Przeprowadza analizę wpływu polityki organizacyjnej na decyzje projektowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Integruje zasady zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu projektem oraz komunikacji z interesariuszami | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje podstawowe zasady zrównoważonego rozwoju w kontekście zarządzania projektem i komunikacji.- Zidentyfikuje potencjalne wyzwania związane z ekologicznymi i społecznymi aspektami projektu, wskazując na ich wpływ na interesariuszy. - Wykorzystuje narzędzia i techniki zarządzania zasobami w sposób efektywny i zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju (np. redukcja odpadów, efektywność energetyczna, odpowiedzialne zarządzanie zasobami). - Rozwija i wdraża komunikację z interesariuszami z uwzględnieniem zasad zielonego zarządzania oraz dbałości o środowisko. - Identyfikuje interesariuszy w kontekście ich oczekiwań i wartości związanych z zrównoważonym rozwojem. - Stosuje strategie wywierania wpływu na interesariuszy, uwzględniając ich oczekiwania dotyczące odpowiedzialności ekologicznej i społecznej projektu. - Ocenia i monitoruje skuteczność wprowadzanych rozwiązań w kontekście zrównoważonego rozwoju, dostosowując strategię komunikacji do wartości organizacji i interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Program
Program
- Kierownik projektu jako lider
- Pozycja kierownika projektu w różnych typach organizacji
- Zespół zarządzania projektem i zespół projektowy
- Definicja ról i obowiązków – RACI
- Dobór członków zespołu
- Wartość i potencjał zespołu
- Karta zespołu
- Dynamika rozwoju zespołu
- Zespoły rozproszone i ich wyzwania
- Rola lidera i style zarządzania
- Dostosowanie stylu zarządzania do dojrzałości zespołu
- Skuteczne delegowanie i kontrola
- Motywacja zespołu
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Modele komunikacji
- Kanały komunikacji
- Znaczenie i techniki komunikacji w projekcie
- Pułapki i wyzwania związane z komunikacją
- Planowanie komunikacji
- Dokumentacja projektowa jako komunikacja formalna
- Planowanie i organizacja spotkań projektowych
- Aktywne słuchanie
- Formalne raportowanie i przeglądy projektów
- Kierownik projektu jako kreator komunikacji w projekcie
- Projekt a „polityka organizacyjna”
- Identyfikacja interesariuszy
- Analiza potrzeb interesariuszy
- Kategorie interesariuszy
- Zainteresowanie i wpływ interesariuszy na przebieg projektu
- Budowanie efektywnych relacji z interesariuszami
- Strategie wywierania wpływu na interesariuszy
- Dynamika interesariuszy
- Typowe wyzwania interesariuszy projektu
Szkolenie łączy zarówno elementy teoretyczne, jak i praktyczne, co sprawia, że trudno jest przypisać konkretne ramy czasowe do poszczególnych części programu. Prowadzący aktywnie angażuje uczestników, organizując różnorodne ćwiczenia, które sprzyjają nauce przez praktykę. W zależności od liczebności grupy, w trakcie ćwiczeń uczestnicy mogą być dzieleni na mniejsze zespoły, co pozwala na bardziej efektywne i spersonalizowane podejście do nauki.
Praktyczną część szkolenia stanowi interaktywna dyskusja między uczestnikami, podczas której proponują oni różne elementy i rozwiązania związane z omawianymi zagadnieniami. Tego rodzaju wymiana doświadczeń i pomysłów umożliwia głębsze zrozumienie tematu oraz pozwala uczestnikom na wspólne opracowanie rozwiązań w oparciu o zdobywaną wiedzę.
Dodatkowo prowadzący szkolenie ma możliwość bieżącej weryfikacji poziomu zrozumienia tematu przez uczestników, analizując zaproponowane przez nich rozwiązania. Dzięki temu może na bieżąco dostosować podejście, udzielić niezbędnych wyjaśnień i zapewnić, że uczestnicy skutecznie przyswajają omawiane zagadnienia.
Przerwy w czasie szkolenia przewidziane są w godzinach: 10:30-10:45, 13:00-14:00, 15:15-15:30.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Dzień 1 (Gdańsk) | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Dzień 2 (Gdańsk) | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 04-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja - test (online) | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 693,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 190,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto168,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto136,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Krupa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują drukowane materiały w formie prezentacji przygotowanej przez dostawcę usługi.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 2 dni, zajęcia zaplanowane są w godzinach 8:00-16:00 lub 9:00-17:00. W czasie szkoleń przewidziane są dwie krótkie przerwy kawowe oraz jedna dłuższa przerwa lunchowa (kawa, przekąski i lunch w cenie szkolenia). Dokładny harmonogram zostanie przesłany uczestnikom na tydzień przed szkoleniem.
Obecność uczestników będzie potwierdzana na podstawie listy obecności lub innego ustalonego sposobu rejestracji.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu “Kierunek-Rozwój”.
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- System operacyjny:
- Windows 10 (wersja 1903 lub nowsza) lub nowszy
- macOS 10.14 (Mojave) lub nowszy
- Linux (dystrybucje obsługujące aplikację Teams)
- Aplikacja mobilna MS Teams: iOS 12.0 lub nowszy / Android 5.0 lub nowszy
- Procesor:
- Procesor Intel Core i3 2,0 GHz lub równoważny
- Procesor AMD Ryzen 3 lub równoważny
- Minimalna liczba rdzeni: 2
- Pamięć RAM:
- Minimum 4 GB RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- Karta graficzna:
- Karta graficzna zgodna z DirectX 9 lub nowsza, z obsługą sterowników WDDM 2.0
- Dysk twardy:
- Minimum 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym (dla instalacji aplikacji Teams)
- Urządzenie wejściowe:
- Mysz lub gładzik
- Klawiatura
- Aparat i mikrofon (jeśli wymagane):
- Kamera internetowa (zalecana rozdzielczość HD)
- Mikrofon (z wbudowaną funkcją redukcji szumów)
Wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania (download):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika (dla jakości standardowej)
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Prędkość wysyłania (upload):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Stabilność połączenia:
- Połączenie szerokopasmowe (np. Wi-Fi, Ethernet) o stabilnym sygnale, minimalizującym opóźnienia i przerwy w transmisji
Dodatkowe zalecenia:
Przeglądarka internetowa (w przypadku korzystania z wersji przeglądarkowej):
- Google Chrome (zalecana wersja)
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
Zajęcia realizowane są w formie spotkań live z trenerem na platformie Teams.
Konieczne jest wcześniejsze założenie konta na platformie.
Najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymają, na podany przy rejestracji adres e-mail, indywidualne wiadomości organizacyjne, zawierające:
- Potwierdzenie terminu realizacji szkolenia.
- Informacje o godzinach realizacji poszczególnych spotkań.
- Linki i hasła, niezbędne do zalogowania na poszczególne spotkania.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na podany przy rejestracji adres e-mail.