Usługa - Studia podyplomowe - PEDAGOGIKA SPECJALNA - EDUKACJA, TERAPIA I WSPOMAGANIE OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Usługa - Studia podyplomowe - PEDAGOGIKA SPECJALNA - EDUKACJA, TERAPIA I WSPOMAGANIE OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone dla nauczycieli oraz innych osób z wykształceniem wyższym, którzy pracują lub planują pracę z osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ukończenie studiów poszerzy kwalifikacje pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli, pracowników poradni psychologicznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji07-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi480
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych w ww. zakresie jest przygotowanie uczestników do skutecznego diagnozowania, planowania oraz realizacji procesów edukacyjnych, terapeutycznych i wspierających dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Absolwent zostanie wyposażony w kompetencje niezbędne do pracy w różnych środowiskach edukacyjnych i terapeutycznych, w tym do prowadzenia zajęć indywidualnych i grupowych, wdrażania metod terapeutycznych oraz współpracy z rodzinami i specjalistami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza absolwenta: 1. Zna specyfikę zaburzeń ze spektrum autyzmu, w tym ich symptomy, zróżnicowanie oraz uwarunkowania biologiczne, psychologiczne i społeczne. 2. Posiada wiedzę na temat metod diagnozy i narzędzi oceny funkcjonowania osób z ASD. Zna aktualne podejścia terapeutyczne, edukacyjne i wychowawcze stosowane w pracy z osobami z ASD, takie jak terapia behawioralna, metoda TEACCH, PECS, i inne. | Kryteria weryfikacji 1. Znajomość specyfiki zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD):2. Znajomość metod diagnozy i narzędzi oceny funkcjonowania osób z ASD 3. Znajomość metod terapeutycznych, edukacyjnych i wychowawczych: | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności absolwenta:1. Potrafi samodzielnie przygotować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dostosowany do potrzeb osoby z ASD. 2. Umie stosować techniki terapeutyczne i edukacyjne, takie jak wspieranie komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC), rozwijanie umiejętności społecznych i adaptacyjnych. 3. Posiada umiejętność diagnozowania i monitorowania postępów osób z ASD za pomocą odpowiednich narzędzi i metod badawczych. 4. Potrafi współpracować z rodzicami i innymi specjalistami w procesie edukacyjno-terapeutycznym. | Kryteria weryfikacji 1.Samodzielne przygotowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego2.Stosowanie technik terapeutycznych i edukacyjnych 3. Diagnozowanie i monitorowanie postępów osób z ASD 4. Współpraca z rodzicami i innymi specjalistami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne absolwenta:1. Jest gotów do empatycznej pracy z osobami z ASD i ich rodzinami, szanując ich indywidualność oraz potrzeby. 2. Wykazuje odpowiedzialność w podejmowaniu decyzji dotyczących wsparcia terapeutycznego i edukacyjnego osób z ASD. 3. Umie skutecznie organizować środowisko edukacyjne i terapeutyczne w celu zwiększenia efektywności prowadzonych działań. | Kryteria weryfikacji 1. Gotowość do empatycznej pracy z osobami z ASD i ich rodzinami, szanowanie ich indywidualności oraz potrzeb2. Wykazywanie odpowiedzialności w podejmowaniu decyzji dotyczących wsparcia terapeutycznego i edukacyjnego osób z ASD 3. Skuteczne organizowanie środowiska edukacyjnego i terapeutycznego w celu zwiększenia efektywności działań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Etyka zawodu nauczyciela
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Podstawy neuropsychologii
- Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Terapia i wsparcie rodziny dziecka
- Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
- Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu
- Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu
- Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC)
- Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
- Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej
- Trening umiejętności społecznych
- Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Na ostatnim zjeździe zostanie przeprowadzony test teoretyczny, który będzie podsumowaniem zdobytej wiedzy.
Ilość semestrów: trzy semestry
Maksymalna ilość punktów ECTS do zdobycia: 62
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 94 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 94 Etyka zawodu nauczyciela | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 94 Elementy psychologii i psychopatologii | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 94 Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 94 Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 94 Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 94 Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 94 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 94 Etyka zawodu nauczyciela | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 94 Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 94 Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 94 Podstawy pedagogiki specjalnej | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:05 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 94 Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 45 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 46 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 47 z 94 Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 48 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 49 z 94 Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 50 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 51 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 52 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 53 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 54 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 55 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 56 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 57 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 58 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 59 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 60 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 61 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 62 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 63 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 64 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 65 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 66 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 67 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 68 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 69 z 94 Diagnostyka w pedagogice specjalnej | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 70 z 94 Podstawy neuropsychologii | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 71 z 94 Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC) | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 72 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 73 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 74 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 75 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 76 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 77 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 78 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 79 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 80 z 94 Dydaktyka specjalna | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 81 z 94 Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 82 z 94 Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 83 z 94 Problemy dojrzewania i dorosłości ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 84 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 85 z 94 Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 86 z 94 Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 87 z 94 Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 88 z 94 Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 89 z 94 Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 90 z 94 Trening umiejętności społecznych | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 91 z 94 Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 92 z 94 Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 93 z 94 Terapia i wsparcie rodziny dziecka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 94 z 94 Walidacja - test teoretyczny | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 900,00 PLN
- Koszt usługi netto3 900,00 PLN
- Koszt godziny brutto8,13 PLN
- Koszt godziny netto8,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Renata Kowalska-Sasin
Wyższa Szkolą Pedagogiczna im. Jana Kochanowskiego w Kielcach. wydział pedagogiczny, studia magisterskie - Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza;
Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, wydział pedagogiczny i artystyczny, Studia Podyplomowe - Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną;
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, Wydział Pedagogiki i Nauki o Zdrowiu, Studia Podyplomowe- Tyflopedagogika;
Świętokrzyska Szkoła Wyższa w Kielcach, wydział pedagogiczny i ochrony zdrowia, Studia Podyplomowe - Wczesne wspomaganie rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi;
Kursy:
Zakład Doskonalenia Zawodowego w Kielcach, Centrum Doskonalenia Nauczycieli - kursy kwalifikacyjne Oligofrenopedagogika, Surdopedagogika i Tyflopedagogika
Polski Związek Niewidomych Instytut Tyflologiczny Warszawa- szkolenie Instruktor orientacji przestrzennej, samodzielnego, bezpiecznego i skutecznego poruszania się osób niewidomych i słabowidzących;
Doświadczenie:
Nauczyciel nauczania początkowego - Szkoła Podstawowa w Kostkach Dużych;
Nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej, rewalidant w Szkole Podstawowej nr 2 w Busku- Zdroju;
Nauczyciel nauczania indywidualnego w Szkole Podstawowej w Kamedułach;
Nauczyciel rewalidant- tyflopedagog i surdopedagog w Szkole Podstawowej nr 3 w Busku- Zdroju;
Pedagog Szkolny w Zespole Placówek Oświatowych nr 1 w Busku- Zdroju
Anna Machnicka
Dyplom Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach, Wydział Pedagogiczny w zakresie pracy kulturalno-oświatowej - tytuł: magister pedagogiki;
Studium Pedagogiczne z metodyką geografii dla nauczania przedmiotów ogólnokształcących;
Studia Podyplomowe w zakresie geografii w zreformowanej szkole - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Kielcach, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy;
Studia Podyplomowe w zakresie nauczycieli przedmiotów zawodowych zakresie turystyki i hotelarstwa. Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych;
Studia Podyplomowe :
Pedagogika Specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika),
Pedagogika Specjalna - logopedia
Pedagogika specjalna - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Pedagogika Specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika)
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych;
Ukończone Kursy:
Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole
Dostosowanie wymagań edukacyjnych i indywidualizacja nauczania
Gry i zabawy w terapii dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania
Dziecko z ADHD w przedszkolu i szkole
Przemoc i agresja w szkole
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Współpraca z rodzicami warunkiem sukcesu wychowawczego
Elena Jaworska
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Przyrodnicza w Sandomierzu, kierunek: pedagogika specjalna - oligofrenopedagogika
Akademia Pedagogiki Specjalnej Grzegorzewskiej w Warszawie, II stopień - magisterskie, kierunek: edukacja integracyjna i włączające nauczycielskie
Świętokrzyska Szkoła Wyższa w Kielcach, kierunek: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z elementami terapii pedagogicznej - studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, kierunek: Zarządzanie Oświatą - studia podyplomowe
Kariera zawodowa:
Nauczyciel wspomagający w Przedszkolu w Łagowie prowadzone przez Stowarzyszenie Nauczycieli i Wychowanków w Kielcach
Nauczyciel- terapeuta w Niepublicznym Przedszkolu Baja- Patataja w Kielcach
Nauczyciel pedagog specjalista w Szkole Podstawowej w Mąchocicach- Scholasterii
Nauczyciel pedagog specjalista w Szkole Podstawowej nr w Kielcach
Agnieszka Gałęzowska
Akademia Świętokrzyska w Kielcach, Wydział - Pedagogiczny i Nauk o Zdrowiu, kierunek: Pedagogika, specjalność: rewalidacja z terapią pedagogiczną - magister
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, kierunek: Psychopedagogika, diagnoza i pomoc psychologiczna - studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach, kierunek: Pedagogika, specjalność: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z językiem angielskim i informatyką - licencjat
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu, kierunek: Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera
Kursy i szkolenia:
Elementy Terapii Poznawczo - Behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu - CTPB w Warszawie
Organizacja i zarządzanie oświatą - ZDZ w Kielcach
Integracja Sensoryczna - PSTIS w Warszawie
Kierownik wycieczek szkolnych
Integracja sensoryczna: teoria, diagnoza i terapia- CWRO w Konstancinie - Jeziorna
Aktywizacja społeczna i zawodowa osób z autyzmem - SYNAPSIS w Warszawie
Uczenie zachowań społecznych dzieci z autyzmem - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
Metody stymulacyjne w diagnozie i terapii dzieci autystycznych - Instytut Szkoleń i Analiz Gospodarczych w Warszawie
Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) - Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie
Kurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika
Kurs Terapii behawioralnej - I, II i III stopnia
Karolina Korczyńska
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu- kierunek fizjoterapia - studia licencjackie i magisterskie;
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych - kierunek - Integracja Sensoryczna
Doświadczenie:
Fizjoterapeuta w Przychodni "Zdrowie" w Kielcach
Fizjoterapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej w Centrum Medycznym "College Medical Clinic" i Fundacji na Recz Promocji Zdrowia "PULS"
Inne kwalifikacje i umiejętności:
Szkolenie z zakresu Terapii Naurotaktylnej
Kurs Terapia ręki
Szkolenie z zakresu oceny funkcjonalnej i prowadzenia dokumentacji medycznej pacjentów w wieku rozwojowym (0-7 lat)
Kurs masaż logopedyczny
Kurs Kinesiology Taping ( poziom podstawowy i zaawansowany)
Kurs masażu sportowego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla studentów są udostępniane na platformie MSTeams
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
Informacje dodatkowe
Dodatkowo należy odbyć praktyki w ilości: 180 h
Koszt usługi:
- 3900 zł czesne
- 150 zł wpisowe
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
Microsoft Teams
Wymagania sprzętowe: Procesor: Minimum 1,1 GHz lub szybszy, dwa rdzenie
Pamięć 4,0 GB RAM
Dysk twardy 3,0 GB wolnego miejsca na dysku
Wyświetlana rozdzielczość ekranu 1024 x 768
Karta graficzna: System operacyjny Windows: Sprzętowa akceleracja grafiki wymaga DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update)
System operacyjny Windows 11, Windows 10 (z wyłączeniem Windows 10 LTSC dla aplikacji komputerowej Teams), Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga: zalecamy korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i dostępnych poprawek zabezpieczeń.
Wersja .NET Wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego Wideo Kamera wideo USB 2.0 Urządzenia: Standardowa kamera, mikrofon i głośniki w laptopie
Łącze sieciowe: Firma Microsoft zaleca minimalną prędkość pobierania 1,5 Mb/s i prędkość wysyłania 1,5 Mb/s w przypadku rozmów jeden na jednego w aplikacji Teams.
W przypadku grupowych rozmów wideo zalecana prędkość pobierania i wysyłania wynosi 4 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: nie dotyczy
Okresu ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: spotkanie trwa do czasu zakończenia przez organizatora