„Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji w pracy placówek opiekuńczo- wychowawczych: nowoczesne aplikacje biznesowe w edukacji i organizacji”
„Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji w pracy placówek opiekuńczo- wychowawczych: nowoczesne aplikacje biznesowe w edukacji i organizacji”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym kadra zarządzająca placówkami, którzy chcą pozyskać wiedzę jak wykorzystać nowoczesne technologie do usprawnienia procesów organizacyjnych, edukacyjnych i wychowawczych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym kadry zarządzającej, w umiejętności efektywnego wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji. Uczestnicy nauczą się wykorzystywać AI do optymalizacji procesów organizacyjnych, automatyzacji zadań administracyjnych oraz wspierania działań edukacyjnych i wychowawczych. Szkolenie pozwoli na świadome i odpowiedzialne wdrażanie technologii, zwiększając efektywność pracy oraz jakość opieki i edukacji w placówkach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Rozumie podstawy działania sztucznej inteligencji (AI) i jej główne mechanizmy (np. uczenie maszynowe, analiza danych). | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcie sztucznej inteligencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje kluczowe mechanizmy działania AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady zastosowania AI w edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje główne narzędzia AI wykorzystywane w edukacji (np. ChatGPT, systemy zarządzania nauczaniem). | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia narzędzia AI i ich funkcjonalności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje konkretne narzędzie AI do odpowiedniego zadania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera poprawne przykłady zastosowania AI w pracy placówki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wiedza: Rozpoznaje możliwości i ograniczenia AI w kontekście placówek opiekuńczo-wychowawczych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe zalety i wyzwania związane z AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia sytuacje, w których AI może zwiększyć efektywność pracy placówki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje ograniczenia technologiczne i etyczne AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Potrafi wybrać odpowiednie narzędzie AI do konkretnego zadania (np. generowanie treści, analiza danych, personalizacja edukacji). | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje narzędzie AI do określonego celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje funkcjonalności narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje najlepsze praktyki użycia AI w edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Analizuje jakość i poprawność treści generowanych przez AI w kontekście edukacyjnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje błędy w treściach generowanych przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia wartościowe i błędne informacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje zasady oceny wiarygodności treści. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje sposoby automatyzacji zadań za pomocą AI (np. generowanie raportów, organizacja harmonogramu, tworzenie scenariuszy zajęć). | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje obszary w placówce, w których AI może zwiększyć efektywność. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje narzędzia AI, które mogą wspomagać automatyzację procesów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje ograniczenia AI w zarządzaniu placówką. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Rozpoznaje zagrożenia związane z nadmiernym wykorzystaniem AI w edukacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje potencjalne zagrożenia wynikające z nadmiernej automatyzacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje skutki niekontrolowanego wdrażania AI w pracy z dziećmi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sytuacje, w których AI wymaga nadzoru człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Potrafi ocenić, czy dane udostępniane AI są zgodne z regulacjami dotyczącymi ochrony prywatności dzieci (RODO). | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje kluczowe regulacje dotyczące ochrony danych dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje kluczowe regulacje dotyczące ochrony danych dzieci.Uczestnik wskazuje poprawne sposoby przetwarzania danych przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Identyfikuje sytuacje, w których decyzje oparte na AI mogą wymagać interwencji człowieka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje obszary, w których AI nie może zastąpić decyzji pedagogicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje przykłady przypadków, gdzie interwencja człowieka jest konieczna. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje ograniczenia AI w relacjach międzyludzkich. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
🔹 Moduł 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (AI) w edukacji i organizacji pracy placówki
✅ Zakres:
- Definicja sztucznej inteligencji i jej mechanizmy (np. uczenie maszynowe, analiza danych).
- Przykłady zastosowania AI w edukacji i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
- Możliwości i ograniczenia AI w zarządzaniu placówką.
- 📝 Metody: Miniwykład, quiz sprawdzający, analiza przypadków.
🔹 Moduł 2: Narzędzia AI wspierające edukację i organizację pracy
✅ Zakres:
- Identyfikacja kluczowych narzędzi AI w edukacji (ChatGPT, Canva AI, systemy zarządzania nauczaniem).
- Dopasowanie narzędzia AI do określonego zadania.
- Automatyzacja procesów organizacyjnych (np. harmonogramowanie, raportowanie).
- 📝 Metody: Test dopasowywania, analiza przykładów narzędzi AI.
🔹 Moduł 3: Tworzenie i ocena treści generowanych przez AI
✅ Zakres:
- Kryteria oceny jakości treści generowanych przez AI.
- Rozpoznawanie błędów i dezinformacji w treściach AI.
- Zasady tworzenia scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych z AI.
- 📝 Metody: Test wielokrotnego wyboru, analiza przypadków.
Dzień 2
🔹 Moduł 4: Etyczne wykorzystanie AI i ochrona danych osobowych
✅ Zakres:
- Kluczowe regulacje dotyczące ochrony danych (RODO).
- Identyfikacja zagrożeń związanych z AI w edukacji.
- Strategie odpowiedzialnego wdrażania AI w placówkach.
- 📝 Metody: Analiza case study, test sytuacyjny.
🔹 Moduł 5: AI a kompetencje społeczne i decyzje oparte na danych
✅ Zakres:
- Kiedy AI wymaga interwencji człowieka?
- AI a rozwój kompetencji społecznych dzieci.
- Wpływ AI na relacje w placówce i interakcje z podopiecznymi.
- 📝 Metody: Studium przypadku, test oceniający.
🔹 Moduł 6: Strategie wdrażania AI w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
✅ Zakres:
- Jak planować wdrażanie AI w placówkach?
- Bariery i wyzwania w adaptacji nowych technologii.
- Przykłady udanych wdrożeń AI w edukacji i opiece.
- 📝 Metody: Quiz wiedzy, analiza dobrych praktyk.
🔹 Moduł 7: Podsumowanie i test końcowy
✅ Zakres:
- Powtórzenie i weryfikacja zdobytej wiedzy.
- Test sprawdzający wiedzę z zakresu AI w edukacji i organizacji pracy.
- 📝 Metody: Test końcowy z automatycznym wynikiem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Powitanie uczestników, Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (AI) w edukacji i organizacji pracy placówki | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Narzędzia AI wspierające edukację i organizację pracy | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Tworzenie i ocena treści generowanych przez AI (część I) | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Tworzenie i ocena treści generowanych przez AI (część II) | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Etyczne wykorzystanie AI i ochrona danych osobowych | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 AI a kompetencje społeczne i decyzje oparte na danych | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Strategie wdrażania AI w placówkach opiekuńczo-wychowawczych | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie i test końcowy | Prowadzący Paweł Szkudlarek | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto218,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto218,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Szkudlarek
Od ponad 12 lat rozwija własne przedsięwzięcia biznesowe w różnych branżach, łącząc praktyczne doświadczenie z nowoczesnym podejściem do zarządzania i edukacji. Obecnie kształci się w prestiżowym programie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w partnerstwie Google o nazwie „Umiejętności Jutra AI”, co pozwala mu na bieżąco śledzić najnowsze trendy w obszarze sztucznej inteligencji i jej zastosowań.
Uczestnik wielu szkoleń nt. sztucznej inteligencji m.in.:
1. „Elements of AI” - Uniwersytet w Helsinkach
2. NetGonet
3. Agenci AI
4. Akademia Jutra - EduWorlds - Mirosław Burnejko
Jako wiceprezes Fundacji Edu Union Foundation aktywnie działa na rzecz innowacji w nauczaniu, wspierając placówki edukacyjne we wdrażaniu nowoczesnych technologii i rozwiązań cyfrowych. Jednocześnie zarządza zespołem w Edu Production, firmie zajmującej się kompleksową produkcją i sprzedażą kursów online. Od koncepcji, przez nagrania, montaż, aż po strategię sprzedażową – Edu Production dostarcza wysokiej jakości materiały edukacyjne dla biznesu i sektora edukacyjnego. Dzięki temu łączy swoje doświadczenie biznesowe, edukacyjne i technologiczne, oferując rozwiązania, które usprawniają procesy nauczania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1️⃣ Interaktywne prezentacje multimedialne
- Wizualne opracowanie kluczowych zagadnień dotyczących sztucznej inteligencji w edukacji i organizacji pracy placówek.
- Zawierają omówienie narzędzi AI, przykłady zastosowań oraz schematy procesów automatyzacji.
2️⃣ Subskrypcja ChatGPT dla uczestników
- Dostęp do narzędzia wspierającego generowanie treści edukacyjnych, automatyzację procesów i analizę danych.
- Możliwość testowania różnych zastosowań AI w praktyce zawodowej.
3️⃣ Lista rekomendowanych narzędzi AI
- Spis i opisy narzędzi do generowania treści, zarządzania danymi, automatyzacji procesów organizacyjnych i analizy treści.
4️⃣ Przewodnik „AI w placówce opiekuńczo-wychowawczej”
- Zbiór wskazówek i najlepszych praktyk dotyczących wdrażania AI w edukacji i opiece wychowawczej.
- Zasady etycznego korzystania z AI, sposoby integracji z codzienną pracą i analiza przypadków użycia.
5️⃣ Przykładowe scenariusze zajęć stworzonych z pomocą AI
- Gotowe modele zajęć dydaktycznych opracowane przy użyciu narzędzi AI, z możliwością ich modyfikacji i dostosowania.
- Przykłady zastosowania AI do personalizacji nauczania i wspierania uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych.
6️⃣ Dostęp do wybranych urządzeń mobilnych do testowania narzędzi AI
- Możliwość praktycznego poznania sposobów wdrażania AI w edukacji poprzez dostęp do technologii wspierających nauczanie.
7️⃣ Certyfikat ukończenia szkolenia
- Poświadczenie zdobycia wiedzy i kompetencji w zakresie zastosowania AI w pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Klimatyzacja