Budowanie zespołu i komunikacja w grupie
Budowanie zespołu i komunikacja w grupie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze skuteczną komunikacją zespołową:
- kierownicy,
- menadżerowie,
- osoby zajmujące stanowiska kierownicze
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do tworzenia i rozwijania efektywnych zespołów, a także ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych w grupie.Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zagadnień związanych z etapami powstawania zespołów, teorią ról, przepływem informacji w zespole, współpracą w zespole.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu | Kryteria weryfikacji Opisuję zasadę dotyczącą ustalania i definiowania celów /SMART; GROW | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje metody pracy zespołowej, zespołowe rozwiązywanie problemów | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Diagnozuje własną rolę w zespole | Kryteria weryfikacji Jest bardziej świadomy swojego miejsca w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady komunikacyjne | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje min 5 zasad skutecznej komunikacji w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Udziela konstruktywnej informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji Definiuje czym jest informacja zwrotna | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady udzielana informacji zwrotnej | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje strategie komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i unika typowych błędów i komunikacyjnych w pracy zespołowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Komunikacja to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania z drugim człowiekiem. Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów, ale także poprzez gesty, mimikę itp. Wszystko to wpływa na jakość naszych relacji. A ponieważ z komunikacja mamy do czynienia na co dzień, pracując w zespołach i funkcjonując wśród ludzi, warto znać zasady i narzędzia, które nam to ułatwią. Do udziału w szkoleniu z efektywnej komunikacji w zespole pracowniczym zapraszamy więc osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze skuteczną komunikacją zespołową.
MODUŁ I. EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Ten moduł wyjaśnia to, jak funkcjonuje zespół. Uczestnicy poznają etapy budowania zespołu i najważniejsze aspekty, które wpływają na kształtowanie relacji na poszczególnych etapach. Każdy z uczestników zdobędzie też wiedzę o tym, w jaki sposób różnią się w myśleniu i działaniu poszczególne osoby w zespole i co za tym idzie, w jaki sposób się z nimi komunikować.
- Cechy efektywnych zespołów - cechy dobrej współpracy między pracownikami, czyli o pracy grupowej
- Jak budować zespół, czyli etapy tworzenia się zespołów (fazy budowania zespołu)
- Strukturalizacja czasu na poszczególnych etapach rozwoju zespołu pracowniczego
- Role zespołowe - Teoria ról pełnionych w zespole i stylów działania, które za tym idą
- Autodiagnoza własnej roli w zespole pracowników firmy
- Budowanie współpracy w zespole - współdziałanie w zespole, zasady współpracy w zespole, cechy dobrej współpracy w zespole
- Dynamika procesu grupowego
- Skuteczna komunikacja w grupie pracowników - dlaczego różnorodność jest nam potrzebna i jak komunikować się z różnymi „typami” ludzkimi
MODUŁ II. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM
Na czym polega komunikacja w pracy zespołowej? Jak powinna wyglądać efektywna komunikacja w zespole pracowniczym? Ten moduł ma na celu praktyczne przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych takich jak: udzielanie informacji zwrotnej, przekazywanie komunikatu, mówienie wprost itp.
- Podstawowe zasady komunikacji w zespole - dobra komunikacja w zespole
- Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu. Warunki skutecznej komunikacji w zespole
- Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
- Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje
- Przekazywanie informacji zwrotnej innym członkom zespołu pracowników
- Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
- Skąd się bierze plotka?
MODUŁ III. KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA I GRY PSYCHOLOGICZNE
W trakcie tej części uczestnicy poznają teorią dotyczącą budowania relacji, opartą na grach psychologicznych i rolach, jakie w tych grach przyjmujemy. Poznają także metody wychodzenia z gier.
- Style komunikacji, które każdy z nas stosuje w komunikacji w zespole pracowniczym i nie tylko
- Gry psychologiczne, w które „wpadamy”
- Słuchanie - jeden z najważniejszych elementów komunikacji w pracy zespołowej
- Mowa ciała - niewerbalny przekaz informacji w ramach komunikacji zespołowej
MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI W EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE PRACOWNIKÓW FIRMY
Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją.
- Przejmowanie inicjatywy w rozmowie z członkami zespołu pracowników
- Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
- Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
- Teoria dwóch mózgów - umiejętność doboru argumentacji
- Przekonywanie innych pracowników zespołu do swoich racji
MODUŁ V. WALIDACJA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Wśród technik aktywizujących uczestników szkolenia z obszaru efektywnej współpracy w zespole pojawią się m.in.:
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- gry symulacyjne
- burze mózgów
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 70/30
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/budowanie-zespolu-i-komunikacja-w-grupie-2025-05-22-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Budowanie zespołu i komunikacja w grupie | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Budowanie zespołu i komunikacja w grupie | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 820,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 480,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto113,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto92,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Chrapko
Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie.
Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. .W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.
Posiadam doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu: zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole), rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty), podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy min 80% frekwencji)
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych" oraz na stronie AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkolenia = 45 min.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi