Język niemiecki poziom A1 zajęcia indywidualne - Kierunek Rozwój
Język niemiecki poziom A1 zajęcia indywidualne - Kierunek Rozwój
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osoby dorosłej, uczestniczącej z własnej inicjatywy w kształceniu ustawicznym, która nie uczyła się wcześniej języka niemieckiego. Usługa przeznaczona dla uczestników projektu Kierunek Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji19-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi58
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania na poziomie A1, zgodnym z Common European Framework of Reference – Europejskim systemem opisu kształcenia językowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Mówienie - uczestnik podejmuje różne role w procesie komunikacji używając odpowiedniego języka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie i stosuje potoczne wyrażenia oraz bardzo proste wypowiedzi na temat konkretnych potrzeb życia codziennego. Formułuje pytania na temat życia prywatnego, np.: miejsca zamieszkania, posiadanych rzeczy i ludzi, których zna. Odpowiada na tego typu pytania. Przedstawia siebie i innych, prowadzi prostą konwersację jeśli rozmówca mówi wolno, zrozumiale. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchanie – uczestnik rozróżnia słowa i wyrażenia w bardzo prostym przekazie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik uczestnik rozróżnia bardzo często używane słowa i wyrażenia na swój temat, na temat swojej rodziny, tego co mu bliskie i znane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Czytanie – uczestnik określa główną myśl tekstu czytanego, wyszukuje określone informacje w różnego rodzaju tekstach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie bardzo krótkie, proste teksty. Odczytuje i określa znaczenie prostych nazw, słów oraz prostych zdań, na przykład na znakach, plakatach czy w czasopismach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pisanie –uczestnik notuje i przekazuje na piśmie proste i krótkie informacje. | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się bardzo krótkimi, odrębnymi wypowiedziami, często wcześniej przygotowanymi. Są to raczej pojedyncze zdania, a nie dłuższa wypowiedź. Wypełnia formularz osobowy podstawowymi informacjami, takimi jak imię, narodowość, adres. Pisze bardzo proste notatki czy wiadomości na codzienne tematy, opisując swoje potrzeby i używając krótkich, prostych wyrażeń i zdań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje różnice między kulturą własną a kulturą Niemiec w zakresie komunikacji i obyczajów.Akceptuje i szanuje różnorodność językową i kulturową poprzez stosowanie odpowiednich form grzecznościowych. Uczestniczy w prostych wymianach międzykulturowych np. podczas wydarzeń związanych z kulturą Niemiec. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zgłębia wiedzę o kulturze Niemiec. Akceptuje style życia, tradycje, zachowanie, wartości i przekonania innych ludzi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przeznaczone jest dla osoby indywidualnej, uczestniczącej z własnej inicjatywy w kształceniu ustawicznym w formie zdalnej, która nie uczyła się wcześniej języka niemieckiego.
Usługa odbywa się w czasie zdalnym rzeczywistym. Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych (45 min). Szkolenie zostanie zrealizowane w wymiarze 58 godzin lekcyjnych.
Zakres gramatyczny: czasownik sein, haben, szyk prosty, szyk przestawny, przeczenie kein, nicht, nein, rzeczownik w bierniku, czasowniki nieregularne, czasowniki rozdzielnie złożone, przyimki in i auf z biernikiem, zaimki osobowe, dzierżawcze i zaimek nieosobowy man, rzeczowniki złożone, rodzajnik określony, nieokreślony der, die, das, liczba mnoga rzeczowników, czas teraźniejszy Präsens, zdania twierdzące, pytające, słówka pytające, tryb rozkazujący, określenie przynależności z przyimkiem von, czasownik mögen, dopełnienie w bierniku po czasownikach, odmiana czasownika möchte, miejsce czasownika möchte w zdaniu, forma grzecznościowa Sie, dopełniacz imion własnych.
Zakres tematyczno-leksykalny: zwroty związane z przedstawianiem się, nazwy państw i narodowości, opowiadanie o swoich zainteresowaniach i upodobaniach, opowiadanie o wyglądzie i charakterze, zainteresowaniach innych osób; opowiadanie jakie są i co robią inne osoby; przymiotniki określające cechy zewnętrzne i wewnętrzne osób; nazywanie członków rodziny, określanie czasu zegarowego, nazywanie dni tygodnia i pory dnia, nazywanie potraw i produktów spożywczych, składanie i przyjmowanie zamówienia w lokalu gastronomicznym, opisywanie wyglądu i charakteru osób; nazywanie obiektów w mieście, opowiadanie co chciałoby się robić i dokąd pójść, określenia kolorów, liczebniki do od 0-100, opisywanie czynności codziennych.
Mówienie: uczestnik rozumie i stosuje potoczne wyrażenia oraz bardzo proste wypowiedzi na temat konkretnych potrzeb życia codziennego. Formułuje pytania na temat życia prywatnego, np.: miejsca zamieszkania, posiadanych rzeczy i ludzi, których zna. Odpowiada na tego typu pytania. Przedstawia siebie i innych, prowadzi prostą konwersację jeśli rozmówca mówi wolno, zrozumiale.
Słuchanie: uczestnik uczestnik rozróżnia bardzo często używane słowa i wyrażenia na swój temat, na temat swojej rodziny, tego co mu bliskie i znane.
Czytanie: uczestnik rozumie bardzo krótkie, proste teksty. Odczytuje i określa znaczenie prostych nazw, słów oraz prostych zdań, na przykład na znakach, plakatach czy w czasopismach.
Pisanie: uczestnik wypełnia formularz osobowy podstawowymi informacjami, takimi jak imię, narodowość, adres. Pisze bardzo proste notatki czy wiadomości na codzienne tematy, opisując swoje potrzeby i używając krótkich, prostych wyrażeń i zdań.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie poproszony o wypełnienie ankiety oceniającej szkolenie.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie poproszony o wypełnienie testu sprawdzającego nabyte umiejętności w zakresie mówienia, czytania, słuchania i pisania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Zaimki osobowe, Odmiana czasownika regularnego. zdania twierdzące - szyk w zdaniu-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Czasownik sein, haben zwroty związane z przedstawianiem się, nazwy państw i narodowości-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Przeczenie kein, nicht, nein; przymiotniki określające cechy zewnętrzne i wewnętrzne osób-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Zdania pytające – pytajniki i szyk w zdaniu, Powtórzenie materiału c.d.-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:05 | Godzina zakończenia 19:35 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Czasownik mögen, opowiadanie o swoich zainteresowaniach i upodobaniach-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:20 | Godzina zakończenia 19:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Powtórzenie materiału-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:35 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Szyk przestawny, opowiadanie o wyglądzie i charakterze, zainteresowaniach innych osób-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Zaimki dzierżawcze, nazywanie członków rodziny-współdzielenie ekranu | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Czasowniki nieregularne, nazywanie dni tygodnia i pory dnia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Określenie przynależności z przyimkiem von, opowiadanie jakie są i co robią inne osoby-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:35 | Godzina zakończenia 21:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Rzeczowniki złożone, określenia kolorów-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Liczebniki do od 0-100-współdzielenie ekranu | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Opisywanie wyglądu i charakteru osób-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Określanie czasu zegarowego-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Czasowniki rozdzielnie złożone-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Zaimek osobowy w bierniku - ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Nazywanie potraw i produktów spożywczych- rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Tryb rozkazujący | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Dopełnienie w bierniku po czasownikach, nazywanie obiektów w mieście | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Odmiana czasownika möchte + szyk w zdaniu; składanie i przyjmowanie zamówienia w lokalu gastronomicznym-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Przyimki in i auf z biernikiem; opowiadanie co chciałoby się robić i dokąd pójść-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Czas przeszły Perfekt z czasownikami regularnymi - ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Rzeczownik w bierniku-współdzielenie ekranu | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Czasowniki sein i haben w czasie przeszłym Präteritum - ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Praca z materiałem autentycznym: znaki, plakaty, czasopisma-współdzielenie ekranu | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Przebieg dnia - opisywanie czynności codziennych-rozmowa na żywo | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 19-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Zaimek nieosobowy man, czasowniki modalne – odmiana i szyk w zdaniu-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Liczba mnoga rzeczowników, dopełniacz imion własnych-ćwiczenia | Prowadzący Marlena Janczuk | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Walidacja-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:25 | Godzina zakończenia 16:10 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,34 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,34 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marlena Janczuk
2019 – do teraz szkoła językowa English Colours – lektor języka niemieckiego
2012 - Praktykantka w Szkole Podstawowej nr 37 im. Kazimierza Górskiego w Białymstoku: prowadzenie lekcji języka niemieckiego w klasach 4-6
2011 – do teraz Nauczanie języka niemieckiego: zajęcia indywidualne i w grupach, osoby w różnym wieku i na różnym poziomie zaawansowania
2017 – do teraz wykonywanie tłumaczeń
2019 Lektor języka niemieckiego w firmie Promedica24
Wykształcenie:
2014-2017 Instytut Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej, Wydział Lingwistyki Stosowanej w Warszawie - Magisterium na kierunku lingwistyka stosowana w zakresie tłumaczeń specjalistycznych
2009-2013 Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Białymstoku - Licencjat na kierunku filologia w zakresie nauczania języka niemieckiego
2006-2008 II Liceum Ogólnokształcące im. Księżnej Anny Sapiehów Jabłonowskiej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie pdf.
Warunki uczestnictwa
Warunki zapisu na szkolenie:
- podpisanie umowy o przyznanie bonu na szkolenie
Warunki otrzymania certyfikatu:
- 80% obecności na zajęciach
- uzyskanie pozytywnego wyniku na teście końcowym, sprawdzającym wiadomości
Informacje dodatkowe
Jedna godzina szkolenia oznacza godzinę lekcyjną - 45 min.
Podpisana umowa z WUP Toruń na rozliczanie usług w ramach projektu Kierunek Rozwój.
Zajęcia z dnia 17.03.2025r. zostaną odrobione w późniejszym terminie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Komunikator Teams
1) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji,
- głośniki i mikrofon
- kamera internetowa
2) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik,
- połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe
3) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów,
4) dowolna przeglądarka internetowa
5) link dostępu do zajęć będzie aktywny do daty zakończenia szkolenia
Link do szkolenia zostanie wysłany do uczestnika mailowo.