Kurs Dysfunkcje narządu ruchu - od diagnozy do terapii manualnej, analiza przypadków i strategie leczenia
Kurs Dysfunkcje narządu ruchu - od diagnozy do terapii manualnej, analiza przypadków i strategie leczenia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- techników fizjoterapii,
- studentów fizjoterapii,
- studentów osteopatii,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji16-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest wyposażenie kursantów w znajomość i umiejętność samodzielnej pracy z przypadkami klinicznymi, spotykanymi w ich codziennej pracy. Celem będzie analiza i praca nad najczęstszymi objawami spotykanymi u pacjentów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie analizuje objawy i pracuje z przypadkami klinicznymi, spotykanymi w codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozróżnia najczęstsze objawy pacjentów, u których należy stosować terapię manualną wraz z charakteryzowaniem ich pochodzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozróżnia wzajemne połączenia anatomiczne, biochemiczne oraz powiązania ich z objawami występującymi u pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik interpretuje objawy pacjenta oraz łączy lub wyklucza ich źródła podczas diagnostyki klinicznej, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi wywiad z pacjentem i badanie przedmiotowe, celem ustalenia diagnostyki różnicowej wykluczającej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik pracuje z pacjentem przy wykorzystaniu technik strukturalnych i funkcjonalnych w obrębie kręgosłupa, stawów i powięzi oraz trzewnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie dobiera techniki manualne w procesie leczenia lokalnego i globalnego pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie diagnozuje, ustala sposób (plan) terapii oraz jej właściwą realizację | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 27 godzin dydaktycznych.
PROGRAM KURSU :
Dzień I:
I. KLINIKA GÓRNEGO OTWORU KLATKI PIERSIOWEJ (TOS)
- Definicja TOS
- Diagnostyka różnicowej:
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) test Adson’a, Test Eden’a, test Wright’a, test Roos’a
c) test inhibicji w rejonie TOS
3. Testy funkcjonalne rejonu TOS, kręgosłupa szyjnego i piersiowego, stawu barkowego, klatki piersiowej
4. Propozycja terapii:
a) I i II żebro, obojczyk
b) mm. pochyłe
c) więzadła żebrowo-opłucnowe
d) dźwigacz łopatki, mm. równoległoboczne, piersiowy mniejszy i m. podobojczykowy
II. KLINIKA KRĘGOSŁUPA SZYJNEGO:
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) dyskopatia szyjna i rwa szyjno-barkowa
c) whiplash
d) kręcz karku (stawowy i mięśniowy)
e) uwięźnięcie n. dodatkowego
2. Testy funkcjonalne kręgosłupa szyjnego i piersiowego, stawu barkowego, klatki piersiowej
3. Propozycja terapii
a) techniki Sutherlanda, BLT
b) Sjovitz’a FPR
c) techniki drenażu okołokorzeniowego
III. KLINIKA KRĘGOSŁUPA PIERSIOWEGO I KLATKI PIERSIOWEJ
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) dorsalgo i neuralgia międzyżebrowa
2. Testy funkcjonalne rejonu obręczy barkowej, kręgosłupa piersiowego i klatki piersiowej
3. Propozycja terapii
a) dekompresja oraz techniki funkcjonalne dla żeber
b) technika HVLA dla kręgosłupa piersiowego,
c) praca nad odpornością
Dzień II:
I. KLINIKA KOŃCZYNY GÓRNEJ:
A. BARK:
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) zapalenie okołostawowe (PHS)
c) urazy ścięgien
d) zarostowe zapalenie torebki stawowej
e) uwięźnięcia nerwów obwodowych:(n. nadłopatkowy, n. grzbietowy łopatki, n. piersiowy długi, n. pachowy)
2. Testy funkcjonalne rejonu obręczy barkowej
3. Propozycja terapii
a) techniki w skróceniu stawowe i mięśniowe
b) techniki dla st. AC/SC i st. barkowy – BLT
c) techniki tkanek miękkich
B. ŁOKIEĆ:
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) łokieć tenisisty i golfisty
c) uwięźnięcie obwodowych: n. pośrodkowego, n. łokciowego, n. promieniowego
2. Testy funkcjonalne stawu łokciowego
3. Propozycja terapii
a) techniki w skróceniu
b) błona międzykostna
c) techniki stawowe: HVLA, Energii Mięśniowej
d) techniki mięśniowe w bruzdach
C. NADGARSTEK:
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) cieśń nadgarstka
c) kanał Guyon’a
d) zapalenie pochewek ścięgien
e) zespoły przeciążeniowe i zwyrodnienia stawów
2. Testy funkcjonalne stawów nadgarstka
3. Propozycja terapii
a) dekompresja szeregu bliższego i dalszego nadgarstka
b) BLT dla stawów nadgarstka i śródręcza
c) normalizacja stawów kciuka – HVLA, mobilizacje, BLT
II. KLINIKA KRĘGOSŁUPA LĘDŹWIOWEGO I MIEDNICY
- Diagnostyka różnicowa kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) dyskopatia
c) rwa kulszowa i udowa
d) lumbago mięśniowo-stawowe
e) uwięźnięcia nerwów: n. biodrowo-podbrzuszny, biodrowo-pachwinowy, płciowo-udowy, nn. skórne górne i dolne pośladka, n. pośladkowy górny i dolny pośladka, n. zasłonowy
2. Testy funkcjonalne dla kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
3. Propozycja terapii
a) techniki drenażu okołokorzeniowego
b) techniki w skróceniu (stawowe i mięśniowe)
c) techniki BLT dla kręgosłupa lędźwiowego i miednicy
d) uwalnianie kości guzicznej
DZIEŃ III:
I. KLINIKA KOŃCZYNY DOLNEJ
A. BIODRO:
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) ból w rejonie krętarza (zapalenie okołokrętarzowe)
c) uszkodzenia przywodzicieli Zmiany zwyrodnieniowe
2. Testy funkcjonalne dla stawu biodrowego
3. Propozycja terapii
a) techniki w skróceniu
b) BLT dla stawu biodrowego
c) uwalnianie obszaru otworu zasłonowego
B. KOLANO:
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) zmiany zwyrodnieniowe i przeciążeniowe
c) uszkodzenia ścięgien
d) łąkotki
2. Testy funkcjonalne dla kolana
3. Propozycja terapii
a) techniki BLT
b) techniki naczyniowo-nerwowe
c) techniki mobilizacji stawowej
C. STOPA:
- Diagnostyka różnicowa
a) jednostki chorobowe – Red Flags
b) skręcenie stawu skokowego
c) zatoka i kanał stępu
d) zapalenie rozcięgna podeszwowego
e) problemy kliniczne ścięgna Achillesa
2. Testy funkcjonalne dla rejonu stawu skokowego i stopy
3. Propozycja terapii
a) techniki BLT
b) techniki w skróceniu
4.Walidacja
Kurs trwa 27 godz. dydaktyczne, co stanowi 20 h 15 min zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 2 h 15 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dyd. (szkoleniowa) = 45 min.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 8 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 19 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, część I-II- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Marcin Hoffmann, D.O. | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, część II cd.-III- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Marcin Hoffmann, D.O. | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, część I- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Marcin Hoffmann, D.O. | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, część II- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Marcin Hoffmann, D.O. | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień III, część I- w bloku szkol. uwzględniono 15 min.przerwy | Prowadzący mgr Marcin Hoffmann, D.O. | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień III, część I cd. | Prowadzący mgr Marcin Hoffmann, D.O. | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto77,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Marcin Hoffmann, D.O.
Włodzimierz Ciepała, D.O.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W sytuacji ogłoszenia stanu epidemii w kraju Organizator wdroży i ściśle będzie przestrzegał procedur bezpieczeństwa zgodnie z zaleceniami KIF oraz wytycznymi MZ we współpracy z GIS. Kursanci o wszelkich zasadach i wytycznych będą informowani co najmniej na 7 dni przed realizacją usługi. Organizator zapewni środki do dezynfekcji. Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Adres
Adres
Parter. Wejście obok windy
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala będzie spełniała bezpieczne i higieniczne warunki pracy