Psychologia w biznesie (studia online) - studia podyplomowe
Psychologia w biznesie (studia online) - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
- Studia przeznaczone są dla osób zainteresowanych podnoszeniem efektywności własnej, swoich pracowników i organizacji.
- Zapraszamy wszystkich, którzy są odpowiedzialni za zespoły i poszczególnych pracowników, jak również tych, którzy współpracują z zespołami, choć nie są za nie bezpośrednio odpowiedzialni.
Kierunek jest również dedykowany dla osób biorących udział w projekcie kierunek - rozwój.
Kierunek jest również dedykowany dla osób biorących udział w projekcie małopolski pociąg do kariery.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji18-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują do pracy na styku psychologii i zarządzania, z naciskiem na zrozumienie i wykorzystanie mechanizmów psychologicznych w środowisku organizacyjnym i gospodarczym. Główne obszary kompetencji i możliwości zawodowych absolwenta to:- Zrozumienie mechanizmów zachowań ludzi w organizacji
- Zastosowanie psychologii w zarządzaniu zasobami ludzkimi (HR)
- Psychologia w marketingu i sprzedaży
- Komunikacja i negocjacje
- Rozwój osobisty i coaching
- Praca w obszarze analizy i doradztwa
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się PSYCHOLOGICZNIE PODEJMUJE DECYZJE W BIZNESIE | Kryteria weryfikacji przedstawia przebieg procesu podejmowania decyzji i wyjaśnia go | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wyróżnia deformacje przekonań a funkcjonowanie w biznesie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wymienia reguły wybierania i oceniania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się ROZRÓŻNIA STYLE KIEROWANIA I PRZYWÓDZTWO W PRAKTYCE | Kryteria weryfikacji wskazuje i przedstawia style przewodzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji zarządza młodym pokoleniem oraz wskazuje metody i techniki przywódcze | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wymienia zadania menedżera oraz skuteczne sposoby ich realizowania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się ROZPOZNAJE I UMIEJĘTNIE ROZWIĄZUJE KONFLIKTY W ZESPOLE | Kryteria weryfikacji poznaje konkretne mechanizmy psychologiczne oraz potrafi je wykorzystać w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PSYCHOLOGICZNE MECHANIZMY ZAANGAŻOWANIA I MOTYWACJI
(16 godz.)
- Co motywuje do lepszej pracy? Czynniki motywujące do pracy
- Narzędzia rozpoznawania motywów działania podległego personelu
- O motywowaniu z perspektywy różnych pokoleń na rynku pracy
- Rozmowa motywująca/scenariusz/zasady/trening
COACHING JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU
(16 godz.)
- Psychologia doboru metod rozwojowych dla pracownika
- Techniki coachingowe w służbie codziennej pracy z zespołem i wspierania podwładnych w rozwoju
- Założenia procesu coachingu indywidualnego, czyli jak maksymalizować efektywność procesu
- Jak prowadzić rozmowę coachingową.
PSYCHOLOGIA PODEJMOWANIA DECYZJI W BIZNESIE
(16 godz.)
- Przebieg procesu podejmowania decyzji
- Deformacje przekonań a funkcjonowanie w biznesie
- Reguły wybierania i oceniania. Co decyduje o tym, jak oceniamy
STYLE KIEROWANIA I PRZYWÓDZTWO W PRAKTYCE
(16 godz.)
- Style przewodzenia. Jaki jest twój styl i co z tego wynika?
- Zarządzanie młodym pokoleniem
- Zadania menedżera oraz skuteczne sposoby ich realizowania
TECHNIKI TWÓRCZEGO MYŚLENIA W BIZNESIE
(8 godz.)
- Kreatywność jako podstawowe narzędzie rozwoju biznesu. Mózg i jego możliwości
- Co ogranicza kreatywne myślenie?
- Trening technik kreatywnego myślenia
METODY EFEKTYWNEGO WYKORZYSTYWANIA CZASU PRACY
(8 godz.)
- Obszary zarządzania swoim czasem.
- Zasady planowania. Reguły w planowaniu.
- Efektywna praca z kalendarzem, korespondencją i telefonami.
ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE
(16 godz.)
- Dlaczego biznes oczekuje asertywności.
- Obszary asertywności szersze niż sztuka mówienia „nie” i subtelna granica pomiędzy asertywnością a jej brakiem.
- Techniki zachowań asertywnych w kontaktach z klientami, przełożonymi, podwładnymi.
- Autodiagnoza własnej asertywności.
PSYCHOLOGIA ZMIANY, CZYLI JAK ZARZĄDZAĆ SOBĄ I ZESPOŁEM W OBLICZU CIĄGŁYCH ZMIAN
(16 godz.)
- Psychologiczny model reakcji na zmianę.
- Jak diagnozować etap zmiany, na którym znajduje się pracownik?
- Metodyka pracy z zespołem w zmianie.
PSYCHOLOGIA REKRUTACJI
(8 godz.)
- Narzędzia pracy rekrutera / Jak czytać CV i list motywacyjny?
- Prowadzenie profesjonalnych rozmów rekrutacyjnych
- Employer branding w praktyce
DOBROSTAN I JEGO GŁÓWNE WYMIARY W ŻYCIU ZAWODOWYM
(8 godz.)
- Modele PERMA i Gallupa
- Wpływ troski o dobrostan na uwalnianie potencjału indywidualnego i grupowego
- Świadomość siebie, osiągnięć, sukcesów w służbie poczucia wpływu i skuteczności
PSYCHOLOGIA BUDOWANIA WIZERUNKU I PROWADZENIA PREZENTACJI
(16 godz.)
- Jak kierować własnym wizerunkiem społecznym
- Narzędzia pracy prowadzącego prezentację
- Trening wystąpień publicznych
- Narzędzia pracy prowadzącego prezentację
PSYCHOLOGIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
(16 godz.)
- Style rozwiązywania konfliktów.
- Jakie znane sposoby nie rozwiązują konfliktów.
- Jak rozwiązywać konflikty społeczne. Jak interweniować w konflikt.
PRACA INDYWIDUALNA ‒ PROJEKT
(10 godz.)
- Przygotowanie pracy projektowej z wybranych zagadnień programowych
FORMA ZALICZENIA
Test z wybranych zagadnień programowych + przygotowanie prezentacji
Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 160
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Liczba punktów ECTS: 30
Walidator: Agnieszka Muzyczyszyn - wykładowca, Wicekanclerz Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu
Numer zjazdu Termin
Numer zjazdu
Termin
I zjazd
II zjazd
III zjazd
IV zjazd
V zjazd
VI zjazd
VII zjazd
VIII zjazd
IX zjazd
X zjazd - Walidacja test z wynikiem generowanym automatycznie
* W sytuacjach losowych poszczególne terminy mogą ulec zmianie.
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
WALIDACJA - Końcowy test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie aktywny w dniu r. (niedziela) od godz. .Test składa się z 20 pytań. Każdy słuchacz ma dwa podejścia. Czas na jedno podejście: 20 min.
Łączna liczba godzin 160 (160 h zdalnych w czasie rzeczywistym), w tym 47h teoretycznych i 113h praktycznych.
Operujemy godzinami dydaktycznymi - 1 h dydaktyczna = 45 minut
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dodatkowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platformie MS Teams.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu. Pliki dokumentów mogą być przygotowane w różnych formatach.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Na studiach zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń, wykładów, warsztatów, case study, burzy mózgów, debaty, rozmowy na żywo. Wykładowcami są osoby na co dzień zajmujące się praktycznymi aspektami z zakresu organizacji i zarządzania oświatą. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć pozwala na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów przedstawianych na bieżąco przez wykładowców jak i przytaczanych przez słuchaczy.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele średnio raz w miesiącu w godzinach 8:00-14:30. Zajęcia są realizowane w blokach 1,5h. Każdy blok składa się z 2 godzin dydaktycznych tj. 2 x 45 min. Po każdym bloku następuje 10 minutowa przerwa, która nie wlicza się w czas trwania usługi.
Wymóg minimum 80% frekwencji - jest ona weryfikowana na podstawie list obecności generowanych po spotkaniu na platformie MS TEAMS.
Cena 6000 netto/brutto. Zwolnienie z podatku VAT - podlegamy zwolnieniu z opodatkowania od usług szkoleniowych na podstawie § 3 ust. 1 pkt 13. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 37,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 37,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Rajang
więcej. Inspiruje do zmian i dzieli się doświadczeniem, jakie od 18-stu lat zbiera w biznesie.
Współpracuje z małymi, średnimi i dużymi przedsiębiorstwami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.
Od 14-stu lat prowadzi procesy coachingu dla pracowników wyższej kadry menadżerskiej. Na swoim koncie
ma zakontraktowanych ponad 3500h pracy coachingowej.
Jej efektywność przy prowadzeniu coachingu ma swoje źródło zarówno w doświadczeniu biznesowym, jak
i coachingowym i jest potwierdzone międzynarodowymi certyfikatami największej organizacji
coachingowej na świecie International Coaching Federation (akredytacja na poziomie MCC). Przez lata
pełniła funkcję dyrektora oddziału województwa kujawsko-pomorskiego ICF.
Adrianna Filiks
Z wykształcenia Psycholog organizacji i pracy, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również Podyplomowe Studium Prawa Pracy w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej, Uniwersytet Jagielloński oraz Podyplomowe Studium Coachingu, a także międzynarodowe studia menedżerskie (EMBA) we Francuskim Instytucie Zarządzania.
Wyróżnienia zawodowe: I miejsce w konkursie Menedżer Szkoleń; laureatka konkursu Dyrektor Personalny Roku oraz specjalne wyróżnienie w konkursie Dyrektor Personalny Roku w kategorii „Styl i wizerunek HR”; I miejsce w Konkursie LIDER ZMIAN za najlepsze studium przypadku nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi; uzyskanie dla firmy certyfikatu „Godła” w programie Inwestor w Kapitał Ludzki.
Joanna Matuszewicz - Pawłowska
Trener wspierający rożnej wielkości firmy. Pracuje z różnymi branżami i sektorami rysunku.
Specjalizuje się w tematach związanych ze sprzedażą, wystąpieniami publicznymi, budowaniem marki i świadomym działaniu w mediach społecznościowych
Twórca kursu online Budowanie marki osobistej krok po kroku, prowadzi również grupę na FB dla uczestników szkolenia.
Można ją spotkać na LI, IG, FB, Tik Toku - pokazuje jak wykorzystywać te media do celów biznesowych.
Jacek Cymerman
Posiada 18 letnie doświadczenie zdobyte w pracy z grupami szkoleniowymi w różnych branżach, jako trener, konsultant i coach. Jego zainteresowania koncentrują się na zarządzaniu projektami i zespołami projektowymi oraz na skutecznym rozwijaniu kompetencji menedżerskich. W szczególności w takich obszarach jak:
• Organizacja i planowanie działań w projektach wg. PMI
• Zarządzanie projektem i procesem.
• Zarządzanie zespołem projektowym.
• Budowanie efektywności osobistej – zarządzanie sobą w czasie,
• Budowanie zaufania w efektywnych zespołach,
• Wykorzystanie metod coachingowych w pracy lidera projektu
• Skuteczna komunikacja w zarządzaniu zespołem projektowym
• Prowadzenie projektów w świecie VUCA i BANI.
W przeszłości zarządzał trenerskimi zespołami projektowymi w Orange Polska S.A. oraz pełnił funkcję kierownika Działu Szkoleń w Burger King Poland S.A.
Ma za sobą ponad 1500 dni szkoleniowych przepracowanych jako Trener prowadzący zajęcia na sali. W Orange Polska był odpowiedzialny za projekty związane z rozwojem menedżerów w Pionie Sprzedaży.
Łukasz Lesiuk
Justyna Golonka
Paulina Gocała
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i warsztatów menedżerskich, obejmujących m.in. przywództwo, motywowanie, zarządzanie zmianą i efektywnością osobistą, komunikację oraz negocjacje. Wspiera liderów i zespoły w rozwijaniu kompetencji niezbędnych w dynamicznych środowiskach biznesowych.
Wykładowczyni na kierunkach zarządzania i psychologii, aktywnie wspiera także dydaktyków w rozwijaniu angażujących metod pracy ze studentami. Autorka popularnego podręcznika „Kompetencje Managerskie”, napisanego z myślą o młodym pokoleniu – przystępnie, praktycznie i z pasją.
Z wykształcenia magister zarządzania i marketingu (UŁ), ukończyła m.in. Mini MBA na Uniwersytecie Łódzkim, studia podyplomowe z zarządzania projektami Agile (AHE), HR (UŁ), a także zaawansowane studia trenerskie w Laboratorium Psychoedukacji (SWPS).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu. Pliki dokumentów moga być przygotowane w różnych formatach.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni.
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Podpisano umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek Rozwój na rozliczenie bonów.
Podpisano umowę z WUP w Krakowie w ramach projektu Małopolski Pociąg do kariery na rozliczenie bonów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Studia w formule online (synchronicznie)
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
✅ WYMAGANIA SPRZĘTOWE
1. Komputer / Laptop
- Procesor: co najmniej Intel Core i3 (lub odpowiednik AMD); zalecany Intel Core i5 lub lepszy.
- RAM: minimum 4 GB, zalecane 8 GB lub więcej.
- Dysk: minimum 128 GB SSD (zalecany SSD, nie HDD – dla szybszego działania systemu).
- System operacyjny:
- Windows 10 lub nowszy
- macOS 11 lub nowszy
- Linux (np. Ubuntu 20.04+) – jeśli uczelnia dopuszcza
- Kamera internetowa: wbudowana lub zewnętrzna (HD 720p lub wyższa).
- Mikrofon: wbudowany lub zewnętrzny (np. w słuchawkach).
- Głośniki lub słuchawki: wymagane do słuchania wykładów i udziału w dyskusjach.
2. Tablet / Smartfon (opcjonalnie)
- Może być wykorzystywany do podglądu materiałów lub komunikacji, ale nie zalecany jako główne urządzenie do zajęć.
- System: Android 10+ / iOS 13+
✅ WYMAGANIA INTERNETOWE
- Szybkość łącza:
- Minimum: 5 Mbps (pobieranie) / 1 Mbps (wysyłanie)
- Zalecane: 10 Mbps (pobieranie) / 5 Mbps (wysyłanie)
- Typ łącza: Stałe łącze szerokopasmowe (światłowód, kablówka, LTE)
- Stabilność: Zaleca się połączenie przewodowe (Ethernet) dla lepszej stabilności, szczególnie podczas egzaminów.
✅ WYMAGANIA PROGRAMOWE
1. Przeglądarka internetowa
- Chrome (najczęściej rekomendowany), Firefox, Safari, Microsoft Edge – zawsze aktualna wersja
2. Oprogramowanie wideokonferencyjne
- Microsoft Teams
- Wymagane konto (uczelniane)
3. Pakiet biurowy
- Microsoft Office 365 (często dostępny bezpłatnie dla studentów)
- Google Workspace (np. Google Docs, Sheets)
4. Dodatkowe oprogramowanie
- PDF reader (np. Adobe Acrobat Reader)
- Systemy e-learningowe (np. Moodle, MS Teams)
- Przeglądarki plików multimedialnych (VLC Player itp.)
✅ WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTA STUDENCKIEGO
- Aktywne uczelniane konto e-mail
- Dostęp do platformy e-learningowej uczelni
- Loginy i hasła do:
- uczelnianego systemu Extranet
- platformy do egzaminów / zadań (np. Moodle, MS Teams)
✅ INNE ZALECENIA
- Zasilanie awaryjne (jeśli to możliwe – UPS lub powerbank do laptopa)
- Cisza i dobre oświetlenie w miejscu pracy
- Aktualizacje systemu i aplikacji przed zajęciami