Logopedia - Przygotowanie uczestników do pracy logopedycznej, diagnostyki oraz terapii.
Logopedia - Przygotowanie uczestników do pracy logopedycznej, diagnostyki oraz terapii.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia :
- Osoby indywidualne.
- Psychologowie.
- Pedagodzy.
- Terapeuci zajęciowi.
- Kandydaci do zawodu logopedy
- Kandydaci do zawodu neurologopedy
- Nauczyciele wspomagający.
- Doradcy zawodowi pracujący z dziećmi.
- Asystent nauczyciela.
- Studenci kierunków związanych z pedagogiką, psychologią lub terapią.
- Rodzice oraz opiekunowie prawni.
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Jednostka lekcyjna to 45 min.
Grupa liczy maksymalnie 15 osób.
Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 4 w jednej grupie warsztatowej.
Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do pracy logopedycznej, diagnostyki, terapii oraz rozwoju mowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia struktury anatomiczne obszaru orofacjalnego oraz wyjaśnia ich rolę w procesach mowy. | Kryteria weryfikacji - omawia funkcje poszczególnych struktur orofacjalnych,- wyjaśnia wpływ tych struktur na artykulację i inne aspekty mowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje zaburzenia miofunkcjonalne oraz ocenia ich wpływ na wady wymowy. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rodzaje zaburzeń miofunkcjonalnych,- analizuje ich konsekwencje dla procesów mowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia bazowe funkcje komunikacyjne i uzasadnia ich znaczenie w terapii logopedycznej. | Kryteria weryfikacji - definiuje kluczowe funkcje komunikacyjne,- omawia ich znaczenie dla skuteczności terapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje logorytmikę w praktyce terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji - przygotowuje i przeprowadza zajęcia z logorytmiki,- ocenia efektywność stosowanych metod w kontekście pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje elementy terapii sensorycznej w pracy z dziećmi. | Kryteria weryfikacji - opisuje techniki terapii sensorycznej,- planuje i realizuje zajęcia uwzględniające potrzeby sensoryczne dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje etapy rozwoju mowy dziecka i ocenia prawidłowość tego procesu. | Kryteria weryfikacji - opisuje poszczególne etapy rozwoju mowy,- interpretuje wyniki oceny rozwoju mowy w kontekście norm rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje wady artykulacyjne na różnych etapach rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji - definiuje rodzaje wad artykulacyjnych,- identyfikuje wady artykulacyjne w różnych grupach wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia diagnostyczne w logopedii oraz interpretuje ich wyniki. | Kryteria weryfikacji - obsługuje narzędzia diagnostyczne stosowane w logopedii,- analizuje i interpretuje wyniki diagnostyczne w kontekście terapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża alternatywne formy komunikacji dla dzieci z trudnościami w mówieniu. | Kryteria weryfikacji - wybiera odpowiednie metody komunikacji alternatywnej,- monitoruje postępy dziecka w korzystaniu z wybranych form komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje wpływ nowych technologii na rozwój układu nerwowego, mowy i kompetencji językowych. | Kryteria weryfikacji - omawia efekty stosowania nowych technologii na rozwój neurologiczny,- ocenia ich wpływ na rozwój mowy i umiejętności językowe dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje nerwy czaszkowe oraz wyjaśnia ich rolę w procesie komunikacji. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia poszczególne nerwy czaszkowe,- omawia ich funkcje w procesie mowy i artykulacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje i opracowuje Indywidualny Plan Terapii logopedycznej. | Kryteria weryfikacji - tworzy kompleksowy plan terapii logopedycznej,- dostosowuje program terapeutyczny do potrzeb i możliwości pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Obszar orofacjalny - podstawy anatomii;
- Zaburzenia miofunkcjonalne, a wady wymowy;
- Bazowe funkcje komunikacyjne;
- Logorytmika praktycznie;
- Elementy terapii sensorycznej w pracy logopedy;
- Etapy rozwoju mowy dziecka;
- Wady artykulacyjne na różnych etapach rozwoju mowy;
- Narzędzia w pracy logopedy;
- Alternatywne formy komunikowania się z dzieckiem;
- Wpływ nowych technologii na rozwój układu nerwowego małego dziecka, na rozwój poznawczy dzieci i młodzieży oraz na rozwój mowy i kompetencji językowych;
- Nerwy czaszkowe i ich wpływ na komunikację (podstawy). Wstęp do Neurologopedii
- Przeprowadzanie diagnozy logopedycznej, narzędzia badawcze. Przygotowanie raportu. Wstęp do tworzenia Indywidualnego Planu Terapii.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Obszar orofacjalny - podstawy anatomii. Nerwy czaszkowe i ich wpływ na komunikację (podstawy). Wstęp do Neurologopedii. Wykład | Prowadzący Natalia Chruściel-Janas | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Zaburzenia miofunkcjonalne, a wady wymowy. Wykład/Chat | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Bazowe funkcje komunikacyjne. Logorytmika praktycznie. Wykład. | Prowadzący Natalia Chruściel-Janas | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Elementy terapii sensorycznej w pracy logopedy. Wykład/Chat/Rozmowa na żywo | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Etapy rozwoju mowy dziecka. Wykład/Chat | Prowadzący Natalia Chruściel-Janas | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Wady artykulacyjne na różnych etapach rozwoju mowy. Wykład/Chat | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Narzędzia w pracy logopedy.Warsztat/Rozmowa na żywo/Chat | Prowadzący Natalia Chruściel-Janas | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Alternatywne formy komunikowania się z dzieckiem. Warsztat/Rozmowa na żywo/Chat | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Wpływ nowych technologii na rozwój układu nerwowego małego dziecka, na rozwój poznawczy dzieci i młodzieży oraz na rozwój mowy i kompetencji językowych. Wykład/Chat. | Prowadzący Natalia Chruściel-Janas | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Przeprowadzanie diagnozy logopedycznej, narzędzia badawcze. Przygotowanie raportu. Wstęp do tworzenia Indywidualnego Planu Terapii. Warsztat/Rozmowa na żywo/Chat | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja. Test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto144,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto144,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Julita Rozmus
Natalia Chruściel-Janas
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacja multimedialna.
- Wzory dokumentów.
- Karty pracy.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
-
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja.
- Metoda symulacyjna.
- Metoda projektu.
- Rozmowa kierowana.
-
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
-
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy LIVEWEBINAR, nie jest wymagane pobieranie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Uczestnicy otrzymują link do zajęć, wpisują swoje imię i nazwisko, kierowani są bezpośrednio na szkolenie, gdzie czeka już na nich Prowadzący.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
-
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+,
- Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.