Kurs Kompleksowa diagnostyka i terapia w wadach postawy ciała u dzieci - CUTE
Kurs Kompleksowa diagnostyka i terapia w wadach postawy ciała u dzieci - CUTE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatem kursu jest:
*licencjat/magister fizjoterapii
*technik fizjoterapii
*lekarz
*osteopata
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu : "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1", Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs Kompleksowa diagnostyka i terapia w wadach postawy ciała u dzieci - CUTE przygotowuje fizjoterapeutów do przeprowadzenia diagnostyki wad postawy dzieci w gabinetach fizjoterapeutycznych i placówkach oświatowych oraz do zaprogramowania i przeprowadzenia postępowania terapeutycznego w konkretnych wadach postawy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:planuje postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne w zależności od rodzaju wady postawy i towarzyszących jej kompensacji w różnym przedziale wiekowym dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje pojęcie wady postawy ciała i różnicuje wady kręgosłupa od chorób kręgosłupa występujących w okresie rozwojowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:wnikliwie przeprowadza postępowanie diagnostyczne w zakresie wad postawy ciała u dzieci w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu wykazuje umiejętność skutecznego prowadzenia korekcji wad postawy z wykorzystaniem różnych metod i środków terapeutycznych w aspekcie podejścia neurorozwojowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:stawia dobro pacjenta na pierwszym miejscu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności,posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs trwa 4 dni (36 godzin dydaktycznych, 32 godzin zegarowych). Uczestnicy pracują w 2-osobowych grupach. Ilość stanowisk dostosowana jest do liczby uczestników (jedno 2-osobowe stanowisko na dwoje uczestników). Kurs adresowany do fizjoterapeutów, techników fizjoterapii, lekarzy, osteopatów. Kurs prowadzony jest jednocześnie przez dwóch instruktorów. |
Dzień 1 |
2 |
2 |
0 |
-Wprowadzenie do zagadnień postawy ciała i jej wad. -Posturogeneza oraz czynniki, które na nią wpływają. |
3 |
1 |
2 |
-Kontrola posturalno-motoryczna w oparciu o podstawy neurofizjologiczne. -Prawidłowy mechanizm antygrawitacyjny. -Mechanizm powstawania zaburzeń postawy ciała w ujęciu neurorozwojowym. -Rodzaje kompensacji w zaburzeniach mechanizmu antygrawitacyjnego. -Jakościowa analiza postawy ciała |
|
4 |
1 |
3 |
-Miednica i jej wpływ na kontrolę posturalno-motoryczną. -Narzędzia do oceny postawy ciała i ich praktyczne wykorzystanie. -Plecy wklęsłe -Plecy okrągłe -Plecy okrągło-wklęsłe -Plecy płaskie |
|
Dzień 2 |
2 |
1 |
1 |
-Podsumowanie zagadnień dnia poprzedniego - pytania i odpowiedzi. -Test stabilizacji ciała jako narzędzie diagnostyczne i terapeutyczne u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. -Testy funkcjonalne dla wybranych grup mięśniowych odpowiedzialnych za kształtowanie się postawy ciała. |
3 |
1 |
2 |
.-Wady stóp i kolan - rodzaje, objawy, diagnostyka, interpretacja wyników. -Podoskop - zastosowanie w diagnostyce i terapii. |
|
4 |
1 |
3 |
-Kwestionariusz diagnostyczny w modelu CUTE. -Praca z pacjentem pediatrycznym - diagnostyka w oparciu o model CUTE. -Omówienie pracy z pacjentem. |
|
Dzień 3 |
2 |
0 |
2 |
Zasady postępowania praktycznego w wadach postawy ciała. Dysbalans mięśniowy, kontrola motoryczna dziecka z wadami postawy ciała. |
3 |
0 |
3 |
-Zajęcia praktyczne: programowanie postępowania terapeutycznego w wadach postawy - praca w grupach/burza mózgów. - kontekst pracy z dziećmi (czyste zaburzenia posturalne, współtowarzyszące niepełnosprawności fizycznej oraz intelektualnej, dzieci zdezintegrowane sensorycznie) -Wpływ przepony na postawę ciała (techniki relaksacji u dzieci) -Zajęcia praktyczne: wybrane techniki manualne z zakresu masażu, terapii manualnej, osteopatii, technik specjalnych w fizjoterapii oraz ćwiczenia normalizujące napięcie posturalne w różnym wieku dziecka (cz. 2). |
|
4 |
2 |
2 |
-Programowanie fizjoterapii do domu dla dziecka uwzględniającej korekcje lokalne, globalne oraz poprawę stabilizacji centralnej w celu zachowania zasady kontinuum terapii oraz wzmocnienia mięśni posturalnych. -Holistyczne podejście do procesu diagnostyczno-terapeutycznego, jako skutecznego narzędzia korekcyjnego. -Rola instruktażu dla rodziców i dziecka. Omówienie zagadnień związanych z planowaniem motorycznym i przykłady ćwiczeń -Praca z pacjentem pediatrycznym. Omówienie po zakończeniu pracy. |
|
Dzień 4 |
2 |
2 |
0 |
Zasady postępowania praktycznego w wadach postawy ciała. Dysbalans mięśniowy, kontrola motoryczna dziecka z wadami postawy ciała.Podsumowanie zagadnień dnia poprzedniego - pytania i odpowiedzi. |
3 |
0 |
3 |
-Zajęcia praktyczne: wybrane techniki manualne z zakresu masażu, terapii manualnej, osteopatii, technik specjalnych w fizjoterapii oraz ćwiczenia normalizujące napięcie posturalne w różnym wieku dziecka (cz.2). |
|
4 |
2 |
2 |
-Zajęcia praktyczne: zaprezentowanie tapingu w poszczególnych wadach postawy ciała oraz w wadach stóp, praca z pacjentem |
RAZEM |
36 |
13 |
23 |
T – zajęcia teoretyczne; P – zajęcia praktyczne; R - razem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 936,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto109,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto88,89 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Affanasowicz
Ewa Bartelmus
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik kursu otrzymuje materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej w formacie PDF. Link do strony oraz hasło dostępu do materiałów dydaktycznych każdy z uczestników otrzymuje od pracownika Działu sprzedaży drogą elektroniczną, na siedem dni przed terminem rozpoczęcia kursu.
Warunki uczestnictwa
Adresat kursu: licencjat/magister fizjoterapii , technik fizjoterapii, lekarz, osteopata.
Warunkiem wzięcia udziału w kursie jest przesłanie albo skanu dyplomu potwierdzającego powyższe kwalifikacje albo numeru zaświadczenia Krajowej Izby Fizjoterapeutów potwierdzającego prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty stwierdzone Uchwałą Krajowej Rady Fizjoterapeutów na adres pracownika działu sprzedaży.
Informacje dodatkowe
Przed wpisaniem się na wybraną usługę, organizator kursu uprzejmie prosi o kontakt telefoniczny.
Godziny podane w Karcie Usługi są godzinami dydaktycznymi.
Godziny podane w Harmonogramie usługi są godzinami zegarowymi łącznie z przerwami (przerwy w godzinach: 10:30 -10:45; 13:00-14:00).
Uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie i certyfikat.
Usługa podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r
Zawarto umowę z:
WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój,
WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery".