Szkolenie PPL(A) z uprawnieniem VFR Night Kurs Teoretyczny do Licencji Pilota Samolotowego Liniowego ATPL(A)
Szkolenie PPL(A) z uprawnieniem VFR Night Kurs Teoretyczny do Licencji Pilota Samolotowego Liniowego ATPL(A)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Osoby bez doświadczenia w lotnictwie chcące zdobyć wiedze i kompetencje z zakresu obsługi statku powietrznego
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi868
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńSzkolenie teoretyczne i praktyczne (modułowe) do licencji pilota samolotowego turystycznego – PPL(A)
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu PPL(A) jest przygotowanie pilota ucznia do bezpiecznego i sprawnego latania zgodnie z zasadami wykonywania lotów z widocznością (VFR). Uprawnienie VFR Night umożliwia latanie między zachodem a wschodem słońca w warunkach VFR (visual flight rules)Po ukończeniu kursu ATPL(A) oraz pomyślnym zdaniu egzaminów przez Lotniczą Komisją Egzaminacyjną można kontynuować szkolenie praktyczne w celu realizacji szkoleń praktycznych IR(A) (instrument rating) i CPL(A) (comercial pilot license).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się PPL(A) - Uczeń jest przygotowany do bezpiecznego i sprawnego latania zgodnie z zasadami wykonywania lotów z widocznością (VFR). | Kryteria weryfikacji Kandydat musi odbyć określoną przez program szkolenia ilość godzin praktycznych i teoretycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się VFR Night - uczeń potrafi wykonywać loty od zachodu do wschodu słońca | Kryteria weryfikacji Kandydat musi odbyć określoną przez program szkolenia ilość godzin praktycznych i teoretycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się ATPL(A) - uczeń zdobył potrzebną wiedzę teoretyczną by realizować szkolenia praktyczne na Licencję Pilota Samolotowego Zawodowego CPL(A),oraz uprawnień do lotów według wskazań przyrządów IR | Kryteria weryfikacji Kandydat musi odbyć określoną przez program szkolenia ilość godzin praktycznych i teoretycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PPL(A)
Szkolenie teoretyczne składa sie z 56h i jest podzielone na 9 przedmiotów :
- Prawo lotnicze;
- Ogólna wiedza o samolocie;
- Osiągi i planowanie lotu;
- Człowiek, jego możliwości i ograniczenia
- Meteorologia;
- Nawigacja;
- Procedury operacyjne;
- Zasady lotu;
- Łączność.
Szkolenie praktyczne realizowane jest w oparciu o program szkolenia, które nabywane są przez ucznia pilota podczas realizacji kolejnych ćwiczeń w lotach szkolnych. Program szkolenia praktycznego przewiduje minimum 45 godzin lotów szkolnych. szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) Zgodnie z przepisami PART-FCL szkolenie do uzyskania licencji PPL(A) obejmuje minimum 45h szkolenia w powietrzu - w tym :
- 30h lotów z instruktorem
- 10h lotów samodzielnych pod nadzorem
- 5h sesji symulatorowych
VFR Night
Aby zdobyć to uprawnienie należy odbyć szkolenie teoretyczne, składające się z 8 godzin wykładów oraz szkolenie praktyczne składające się z 5h 10min .
ATPL(A)
Kurs w trybie Distance Learning pozwala na elastyczne zrealizowanie procesu nauczania zawierającego obszerny zakres wiedzy skoncentrowany w 670 godzinach nauki . Proponowany kurs realizowany jest z wykorzystaniem dwóch procesów dydaktycznych. Kurs prowadzony będzie metodą Distance Learning wraz z egzaminami kontrolnymi. Podczas szkolenia przewidujemy trzy zjazdy podczas którego będą przeprowadzone wykłady.
Wykłady on-line
Na wykładach on-line realizowanych w siedzibie szkoły masz okazję przyswoić wiedzę prezentowaną przez specjalistów w danej dziedzinie. Wykorzystaj ten czas na zadawanie pytań, wiele zajęć odbywa się w formie warsztatów na których uczysz się umiejętności, które będą Ci potrzebne w dalszej karierze Pilota. Wykłady realizowane są w postaci wykładów on-line
Nauka własna
Ten element jest nie mniej ważny niż praca z wykładowcami. Bardzo ważną jego częścią jest zestaw pomocy naukowych Pad Pilot lub Evionica , który rekomendujemy jako podstawowa platforma e-learningowa oraz komplet materiałów do nauki przy użyciu której będziesz mógł zaliczać testy okresowe . Wspomniany materiały do nauki oraz baza pytań to całościowe kompendium wiedzy dla Pilota aspirującego do poziomu Licencji Pilota Samolotowego Liniowego.
Samo nauka z wykorzystaniem materiałów Evionica - ok 80 dni nauki z weekendowymi przerwami - 670 godzin ok. 40 godzin tygodniowo. Wykłady Online w czasie rzeczywistym - 84 godzin wykładów z przerwami weekendowymi
Szkolenia praktyczne są uzależnione od warunków pogodowych więc nie jesteśmy w stanie z tak dużym wyprzedzeniem ich zaplanować.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Air law | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Human Performance | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Metrorology | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Communication | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Operational Procedures | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Navigation | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Principles of Flight | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Flight Performance and Planning | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Aircraft General Knowledge | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto60 000,00 PLN
- Koszt usługi netto48 780,49 PLN
- Koszt godziny brutto69,12 PLN
- Koszt godziny netto56,20 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Paliński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczeń po rozpoczęciu szkolenia otrzymuje dostęp do materiałów w postaci prezentacji i testów.
Warunki uczestnictwa
PPL(A)
Minimalny wiek: w dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń pilot musi mieć ukończone 16 lat; Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego (samoloty) PPL(A) musi mieć ukończone 17 lat.
Klasa zdrowia: kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego PPL(A) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 2.
VFR Night
Do szkolenia VFR -N mogą przystąpić osoby posiadające licencję PPL(A). Do szkolenia potrzebna jest też druga klasa medyczna.
ATPL(A)
Żeby móc wziąć udział w kursie należy spełnić poniższe wymagania:
ukończone co najmniej 17 lat
posiadać co najmniej wykształcenie gimnazjalne albo równorzędne
mieć ukończoną praktykę lotniczą na poziomie co najmniej Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego PPL(A)
posiadać ważną Licencją Pilota Samolotowego PPL(A)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
System rezerwacji: Flightlogger ( https://gfa.flightlogger.net/ )
Platforma do komunikacji: ( https://zoom.us/signin#/login )
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe