Terapia ręki u dzieci z problemami neurologicznymi – kurs; również dla uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Terapia ręki u dzieci z problemami neurologicznymi – kurs; również dla uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
fizjoterapeuci i terapeuci zajęciowi oraz studenci ostatnich lat studiów tych kierunków, również dla uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji05-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przekazanie wiedzy oraz nabycie umiejętności dotyczących prowadzenia planu terapeutycznego terapii ręki (uwzględniając proces terapii zajęciowej CPPF) u dzieci z różnymi problemami neurologicznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zna rozwój funkcji ręki i integracji sensorycznej oraz główne problemy zaburzające ten rozwój | Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela prawidłowych odpowiedzi dotyczących rozwoju funkcji ręki, głównych problemów motorycznych i sensorycznych w zakresie małej motoryki. Zna i prezentuje różne rodzaje chwytu, manipulacji wewnątrz dłoni i inne elementy małej motoryki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się tworzy plan terapeutyczny (elementy procesu terapii zajęciowej CPPF) | Kryteria weryfikacji Uczestnik angażuje dziecko i rodzica w partnerską relację, określa obszar działania (poznając czynności wykonywane przez pacjenta w ciągu dnia), przeprowadza ocenę (obserwację, analizę aktywności np. pisania, ubierania się, konkretnej zabawy), określa cele krótko i długoterminowe i konstruuje plan terapii. Podczas drugich zajęć w razie potrzeby dokonuje modyfikacji i wstępnej ewaluacji wyników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się zna techniki wpływające na poprawę kontroli posturalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa zaburzenia posturalne u dzieci z problemami neurologicznymi i wykonuje wspomagania poprawiające kontrolę posturalną.Uczestnik określa zależności w ciele, które warunkują właściwe funkcje oraz zaburzenia prowadzące do dysfunkcji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się wpływa na normalizację napięcia mięśniowego, rozluźnienie lub aktywizację łańcuchów mięśniowych tułowia, obręczy barkowej i kończyny górnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo rozróżnia i definiuje szczegółową anatomię oraz struktury anatomiczne danego obszaru.Uczestnik dobiera i stosuje odpowiednie techniki na ciele normalizujące napięcie mięśniowe, buduje równowagę strukturalną. Uczestnik stosuje techniki uwalniania mięśniowo-powięziowego oraz wspomagania używane dla przywracania prawidłowej kontroli motorycznej, budowania mobilności, stabilności i mobilności na stabilności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się stosuje kinesiotaping, ortezy, taśmy, EMS i inne pomoce terapeutyczne wspomagające umiejętności małej motoryki | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo stosuje aplikacje kinesiotapingu, EMS oraz dobiera ortezy, zakłada taśmy Ottimedi i wykorzystuje inne pomoce (np. do pisania) wspomagające umiejętności małej motoryki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się zna wskazania i zasady stosowania terapii wymuszonej koniecznością CIMT oraz BIMT, zna wytyczne przeprowadzania testu QUEST | Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela prawidłowych odpowiedzi dotyczących wskazań i zasad stosowania terapii CIMT i BIMT oraz przeprowadzania testu QUEST. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się potrafi nauczyć czynności życia codziennego | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje jak wspomóc dziecko i jego rodzinę w zakresie wykonywania czynności dnia codziennego, np. ubieranie, mycie zębów, jedzenie, pisanie. Dobiera pozycje, wspomagania, udogodnienia środowiskowe: w tym sprzęt rehabilitacyjny, ortezy, dostosowane sprzęty i pomieszczenia, technologie wspomagające np. komunikację. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
zna rozwój funkcji ręki i integracji sensorycznej oraz główne problemy zaburzające ten rozwój,
tworzy plan terapeutyczny (elementy procesu terapii zajęciowej CPPF),
zna techniki wpływające na poprawę sytuacji dziecka,
potrafi nauczyć czynności życia codziennego.
Program
Program
Mała motoryka oraz rozwój funkcji ręki – wykład oraz doświadczenia na własnym ciele
Tworzenie planu terapeutycznego (elementy procesu terapii zajęciowej CPPF) – wykład, dyskusja
Ocena i praca nad kontrolą posturalną i motoryczną– warsztat praktyczny
Praca na obręczy barkowej – warsztat praktyczny
Praca na ręce – warsztat praktyczny
Rozwój integracji sensorycznej – wykład
Główne problemy motoryczne w zakresie małej motoryki – wykład, nagrania video
Praca mięśniowo-powięziowa w obrębie obręczy barkowej i kończyny górnej – prezentacja anatomiczna oraz warsztat praktyczny
Praca z pacjentami i tworzenie planu terapeutycznego dla dzieci z różnymi problemami neurologicznymi – demo, praca z pacjentami, nagrania video
Kinesiotaping, ortezy, taśmy, EMS, pomoce terapeutyczne -prezentacja i zastosowanie podczas pracy z pacjentami
Terapia wymuszona koniecznością CIMT oraz BIMT. Test QUEST - wykład
Uczenie czynności dnia codziennego – warsztat praktyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Mała motoryka oraz rozwój funkcji ręki. Tworzenie planu terapeutycznego (elementy procesu terapii zajęciowej CPPF) | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Ocena oraz praca nad kontrolą posturalną i motoryczną– warsztat praktyczny | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Demo pracy z pacjentem | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przygotowanie obręczy barkowej i kończyny górnej do funkcji– warsztat praktyczny | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Główne problemy motoryczne w zakresie małej motoryki | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Demo pracy z pacjentem | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Równoważenie strukturalne – warsztat praktyczny | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Praca z pacjentami Omówienie pacjentów | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przygotowanie dłoni do funkcji - warsztat praktyczny | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Kinesiotaping, ortezy, taśmy, EMS, pomoce terapeutyczne | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Praca z pacjentami | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Terapia wymuszona koniecznością CIMT, Test QUEST Czynności dnia codziennego | Prowadzący Dorota Pamuła | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto73,08 PLN
- Koszt osobogodziny netto73,08 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Pamuła
Pierwszy swój kurs NDT Bobath ukończyła w 2002 r., wielokrotnie była także asystentem.
Od 2018 r. rozwijała swoje umiejętności w zakresie pracy mięśniowo-powięziowej i równoważenia strukturalnego ciała podczas licznych szkoleń prowadzonych przez Wojciecha Cackowskiego. Od 2021 r.jest certyfikowanym terapeutą Strukturalnej Pracy z Ciałem w szkole Anatomy Trains Toma Myersa. Ukończyła cykl szkoleń Sharon Wheeler (Bonework, Cranium, Scarwork), biomechanicznej analizy chodu z Jamesem Earlsem. Uczestniczyła także w wielu szkoleniach w zakresie rehabilitacji pediatrycznej m.in.: PNF w Pediatrii, FITS - Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz, EMS elektrostymulacja oraz wczesnej diagnostyki zaburzeń rozwoju m in.:General Movements Assessment- metoda Prechtla, HINE. Od 2017 r. prowadzi szkolenie Terapia ręki u dzieci z problemami neurologicznymi.
Jej pasją jest holistyczne podejście szczególnie do dzieci z problemami neurologicznymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe prezentowane podczas szkolenia
Warunki uczestnictwa
Przed zapisem na kurs prosimy o kontakt z organizatorem w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc.
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy wypełnić i wysłać odpowiedni formularz zgłoszeniowy umieszczony na stronie organizatora: https://fizjoterapiadziecka.pl/szkolenia-zapisy
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi jest podana w godzinach zegarowych, a liczba godzin usługi w godzinach dydaktycznych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi