EXECUTIVE MBA DLA BRANŻY WODOCIĄGOWEJ - online w czasie rzeczywistym
EXECUTIVE MBA DLA BRANŻY WODOCIĄGOWEJ - online w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Executive MBA dla branży wodociągowej to unikatowy w skali kraju program MBA skierowany do menedżerów związanych z branżą wodociągową, stworzony specjalnie z myślą o spełnieniu potrzeb osób zainteresowanych nowoczesną wiedzą podaną w sposób przystępny i możliwy do bezpośredniego zastosowania w praktyce biznesu. Gwarancją poziomu i efektów kształcenia jest odpowiednio skonstruowana zawartość programu studiów – zagadnienia są opracowywane z poziomu globalnego myślenia o firmie, poziomu strategicznego podejmowania decyzji, planowania i wdrażania operacji, kontroli nadzorczej itd. Program wspomagany jest praktycznymi rozwiązaniami i metodykami procesów zarządzania w branży wodno-kanalizacyjnej.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji10-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi330
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik programu Executive MBA dla branż wodociągowej będzie przygotowany do podejmowania strategicznych decyzji menedżerskich w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Absolwent będzie posiadał zdolność do efektywnego pełnienia funkcji kierowniczych na wyższym szczeblu oraz prowadzenia działań wspierających rozwój organizacji w obszarach strategicznych, operacyjnych i finansowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Uczestnik zna i rozumie zaawansowane koncepcje oraz metody zarządzania strategicznego, operacyjnego, finansowego i marketingowego, a także zasady zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście realizacji celów organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje i opisuje zaawansowane koncepcje oraz metody zarządzania strategicznego, operacyjnego, finansowego i marketingowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Posiada wiedzę na temat kluczowych narzędzi analizy ekonomicznej i finansowej oraz ich zastosowania w podejmowaniu decyzji menedżerskich. | Kryteria weryfikacji Zna narzędzia analizy ekonomicznej i finansowej oraz wskazuje ich zastosowanie w podejmowaniu decyzji menedżerskich. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Zna zasady projektowania i wdrażania systemów zarządzania jakością, procesami oraz ryzykiem w różnych typach przedsiębiorstw, w tym w sektorze wodno-kanalizacyjnym. | Kryteria weryfikacji Rozumie zasady projektowania i wdrażania systemów zarządzania jakością, procesami oraz ryzykiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Zna metody badania rynku i kształtowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa, w tym strategii marketingowych oraz innowacyjnych. | Kryteria weryfikacji Opisuje metody badania rynku oraz kształtowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa, w tym strategii marketingowych i innowacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Uczestnik potrafi analizować otoczenie biznesowe, diagnozować sytuację strategiczną przedsiębiorstwa oraz formułować i wdrażać strategie dostosowane do zmieniających się warunków rynkowych. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę otoczenia biznesowego i diagnozuje sytuację strategiczną przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Umie wykorzystywać narzędzia finansowe, operacyjne i marketingowe do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem oraz oceny jego efektywności i wartości. | Kryteria weryfikacji Opracowuje i wdraża strategie dostosowane do zmieniających się warunków rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Potrafi identyfikować i zarządzać ryzykiem w organizacji, a także projektować działania zmniejszające jego wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje ryzyko organizacyjne i projektuje działania ograniczające jego skutki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Umie skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi, w tym planować rekrutację, budować zespoły, motywować pracowników oraz prowadzić procesy coachingowe i mentoringowe. | Kryteria weryfikacji Planuje procesy rekrutacyjne, buduje zespoły, wdraża systemy motywacyjne oraz prowadzi coaching i mentoring. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Potrafi projektować i realizować działania innowacyjne oraz rozwijać przedsiębiorstwo w oparciu o wyniki badań rynku i analizę potrzeb klientów. | Kryteria weryfikacji Opracowuje koncepcję innowacyjnych działań, uwzględniając aktualne trendy rynkowe oraz potrzeby klientów zidentyfikowane na podstawie badań rynku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Jest świadomy odpowiedzialności za podejmowane decyzje strategiczne, finansowe i operacyjne oraz ich wpływ na organizację i jej otoczenie. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje konsekwencje decyzji strategicznych, finansowych i operacyjnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym ich wpływ na wyniki ekonomiczne, relacje z interesariuszami oraz reputację organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Potrafi efektywnie współpracować w zespołach interdyscyplinarnych, zarządzać relacjami w grupie oraz rozwiązywać konflikty. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w pracach zespołów interdyscyplinarnych, efektywnie wnosząc swoją wiedzę i umiejętności.Podejmuje inicjatywę w organizacji pracy zespołu, dbając o jasny podział ról i zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Wykazuje otwartość na wdrażanie nowych rozwiązań i innowacji oraz potrafi inspirować zespół do realizacji zmian organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji Aktywnie poszukuje i proponuje innowacyjne rozwiązania mające na celu poprawę funkcjonowania organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Jest przygotowany do pełnienia funkcji menedżerskich, opartych na etycznych zasadach i społecznej odpowiedzialności biznesu. Rozumie znaczenie ciągłego doskonalenia swoich kompetencji zawodowych i rozwoju osobistego w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. | Kryteria weryfikacji Stosuje etyczne zasady i praktyki społecznej odpowiedzialności biznesu w podejmowaniu decyzji menedżerskich. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł: Zarządzanie strategiczne
Ekonomia Menedżerska
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Zarządzanie strategiczne
Moduł: Ekonomia i finanse
Wprowadzenie do zarzadzania finansami przedsiębiorstwa
Analiza finansowa
Ekonomia i finanse
Projekt wdrożeniowy: Finanse i rachunkowość
Moduł: Zarządzanie operacyjne
Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w działalności przedsiębiorstwa
Zarządzanie innowacjami
Strategiczna karta wyników
Zarządzanie operacyjne
Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie wodno-kanalizacyjnym
Systemowe podejście do zarządzania jakością i procesami
Projekt wdrożeniowy: Systemowe podejście do zarządzania jakością i procesami
Moduł: Marketing
Marketingowe podejście w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Kształtowanie strategii marketingowej
Komunikacja marketingowa i PR w przedsiębiorstwie
Badanie i rozwój rynku usług wodno-kanalizacyjnych
Moduł: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Warsztat budowania zespołu
Rekrutacja i selekcja pracowników
System ocen pracowniczych
System motywacji pracowniczej
Coaching i mentoring w biznesie
Sztuka wystąpień publicznych
Wizyta studyjna
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie wodno-kanalizacyjnym | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Sztuka wystąpień publicznych | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 04:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Marketingowe podejście w zarządzaniu przedsiębiorstwem | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Kształtowanie strategii marketingowej | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Coaching i mentoring w biznesie | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 04:50 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie wodno-kanalizacyjnym | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Komunikacja marketingowa i PR w przedsiębiorstwie | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Egzamin | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zarządzanie strategiczne | Data realizacji zajęć 14-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Badanie i rozwój rynku usług wodno-kanalizacyjnych | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zarządzanie operacyjne | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Zarządzanie strategiczne | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Badanie i rozwój rynku usług wodno-kanalizacyjnych | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto29,09 PLN
- Koszt osobogodziny netto29,09 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Marcin Lis
1. Innowacyjna koncepcja ciągłego doskonalenia zarządzania na przykładzie przedsiębiorstwa motoryzacyjnego Publikacja w czasopiśmie Journal of Modern Science.
2. Innowacyjny system zarządzania WCM na przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego.
3. Efektywność międzynarodowych centrów serwisowych dystrybucji jako elementów zintegrowanych systemów zarządzania przedsiębiorstw.
4. Systemy motywacji w kształtowaniu rozwoju pracowników MSP w dobie rosnącej globalizacji.
5. Innowacyjna metoda optymalizacji procesów jako sposób na doskonalenie jakości przedsiębiorstw w okresie rosnącej globalizacji.
6. Ocena funkcjonowania systemu zarządzania jakością ISO 9000 na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa w dobie globalizacji.
7. Improvement of quality management in the example of the global enterpr.
8. Wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania jako kluczowy element strategii rozwoju niepublicznej uczelni wyższej.
9. Jakość funkcjonowania systemu edukacji oraz osiągania efektów kształcenia na przykładzie uczelni wyższej w odniesieniu do podejścia systemowego w okresie rosnącej globalizacji, „Pragmata Tes Oikonomias.
10. Restrukturyzacja przedsiębiorstw i gospodarek w warunkach rozwoju rynków globalnych.
04.2000- 06.2000: Grupa Kapitałowa TP, Pion Obsługi Klienta Stanowisko Radca, Sekcja Analiz Rynkowych, Promocji i Usług, Koordynacja projektów CSR, Katowice
06.2000-07.2001: Grupa Kapitałowa TP, Pion Obsługi Klien
Krzysztof Wrana
zarządzanie operacyjne,
zarządzanie projektami,
zarządzanie zmianą i ryzykiem w firmach i samorządach, monitoring rozwoju firm, monitoring procesów społecznych i gospodarczych,
rozwój lokalny i regionalny: polityka regionalna, gospodarka regionalna, zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym, rewitalizacja miast, restrukturyzacja regionalna i branżowa, rozwój obszarów wiejskich, dziedzictwo kulturowe w rozwoju lokalnym, partnerstwo w zarządzaniu strategicznym na szczeblu regionalnym i lokalnym, międzynarodowa współpraca samorządów terytorialnych, wspieranie przedsiębiorczości i instytucje otoczenia biznesu,
innowacje i kreatywność: rozwój gospodarki kreatywnej, innowacyjność i kreatywność we wzmacnianiu konkurencyjności podmiotów gospodarczych, wykorzystanie wartości kulturowych i naukowych w rozwoju miast, metropolii, regionów, firm,
przedsiębiorczość i inwestycje: planowanie działalności gospodarczej,
podstawy gospodarki przestrzennej, planowanie przestrzenne, społeczno-kulturowe uwarunkowania gospodarki przestrzennej,
ekonomia społeczna, przedsiębiorczość społeczna,
XII 1992 – XII 1996: Centralny Urząd Planowania Biuro Planowania Regionalnego w Katowicach, specjalista;
I 1999- VIII 2000: Urząd Statystyczny w Katowicach; zastępca dyrektora
III 1997-III 2001:
dr Krzysztof Filipek
Marek Zuder
Adam Stolarzewicz
Absolwent m.in. londyńskiej Coaching Supervision Academy (CSA, EMCC Accredited oraz ICF App), Oxford Brookes University (MBA), ICAN Institute/Harvard Business (Academy of Strategic Leadership), SGH (Human Resource Management).
Od ponad 23 lat poprzez coaching, konsulting i szkolenia wspiera rozwój menedżerów wielu krajowych i międzynarodowych korporacji (m.in. KGHM, Orlen, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ArcelorMittal, Tauron, Vattenfall, PGE, Poczta Polska, Korona SA, BOŚ Bank, ING Bank, BASF, Answear.com, Medicine, AXA, DB Schenker, Panasonic, Eurocash, Urtica, UKE, Ministerstwa Cyfryzacji, Zdrowia, Rozwoju i wielu innych) oraz polityków i osób publicznych. Wykładowca i Prelegent polskich i zagranicznych uczelni m.in. Oxford Brookes University, WSB, WSZ POU, UŚL.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia I lub II stopnia.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania: 3 semestry.
- Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty niedziele.
- Podstawa zaliczenia: kończą się 3 egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki oraz złożeniem dwóch zespołowych projektów menedżerskich (max. 5 osób).
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy wliczone w czas usługi.
Powyżej 8h zajęć 45 minut przerwy.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Ms Teams, ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple