Akademia Trenera Biznesu - studia podyplomowe
Akademia Trenera Biznesu - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Dla kogo?
Studia adresowane są do osób, które chcą profesjonalnie zajmować się prowadzeniem szkoleń, wykładów, wystąpień publicznych, konferencji – dla trenerów na ścieżce rozwoju, dla menedżerów pracujących z zespołami oraz dla osób eksploratorskich.
Oferta skierowana jest także do absolwentów wszystkich kierunków studiów, pragnących zdobyć praktyczny i poszukiwany na rynku zawód.
Kierunek dedykowany jest dla osób biorących udział w projekcie kierunek - rozwój, zawarto umowe ramową z WUP Toruń celem rozliczania bonów.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest poszerzenie świadomości własnych tendencji w komunikowaniu się, swoich mocnych stron i obszarów rozwoju. Nauka planowania szkolenia z wykorzystaniem zasad nauczania. Zdobycie wiedzy z zakresu psychologii postaw i ich zmiany, a także rozwijanie umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji z uczestnikami szkoleń i zarządzania ich energią. A ponadto zbudowanie świadomości dbania o swój wizerunek i poszerzenie umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:ma wiedzę o narzędziach do wielopoziomowego procesu badania potrzeb szkoleniowych oraz formułowania celów projektów szkoleniowych. | Kryteria weryfikacji sprawdzenie wiedzy na temat narzędzi / badania potrzeb szkoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:umiesz opracowywać materiały szkoleniowe | Kryteria weryfikacji przeprowadzenie fragmentu szkolenia | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętności i kompetencje społeczne:Zwiększysz swoją proaktywną postawę trenerską, która inspiruje ludzi do pozytywnych zmian. | Kryteria weryfikacji test sprawdzający | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE JAKO PODSTAWOWA KOMPETENCJA TRENERA:
(16 godz.)
- Inauguracja studiów, wprowadzenie do meritum Akademii trenera biznesu.
- Zawód Trenera, osobisty warsztat trenera.
- Postawa Trenera, a jego efektywność na sali szkoleniowej.
- Etyka w pracy trenera.
- Komunikacja a sztuka prezentacji podczas prowadzenia szkoleń.
- Kontakt z odbiorcami prezentacji / szkolenia.
PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PROCESU UCZENIA SIĘ ORAZ PRACY TRENERA:
(16 godz.)
- Psychologiczne zasady przyswajania informacji przez uczestników szkoleń.
- Praktyczne modele uczenia się ludzi dorosłych.
- Płaszczyzna psychospołeczna i merytoryczna szkolenia.
- Odkrywanie i rozwój indywidualnych kompetencji społecznych Trenera.
- Asertywna postawa Trenera.
- Radzenie sobie z tremą.
- Budowanie autorytetu trenera.
WSTĘP – CZYNNIKI EFEKTYWNEGO SZKOLENIA. ZAMYKANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
- Rozpoczęcie szkolenia lub warsztatów – dobry początek.
- Wstęp do szkolenia z perspektywy: trenera, uczestników i zleceniodawcy.
- Sposoby zakończenia procesu szkolenia, wzmocnienie skuteczności zajęć.
WIELOPOZIOMOWE PROJEKTOWANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
- Definiowanie celów szkolenia.
- Zasady projektowania szkolenia.
- Tworzenie konstrukcji warsztatu.
- Dobór treści do założonego celu.
- Budowa logicznej struktury ściśle związanej z realizowanymi celami.
DYNAMIKA ROZWOJU I PRACY GRUPY SZKOLENIOWEJ. METODYKA PRACY Z GRUPĄ SZKOLENIOWĄ:
(16 godz.)
- Dynamika rozwoju i pracy grupy - proces grupowy.
- Wykorzystanie procesu grupowego do efektywnej realizacji zajęć.
- Praca na procesie i na strukturze.
- Metody prowadzenia zajęć.
- Metody aktywizujące w szkoleniach.
- Projektowanie, omówienie ćwiczeń. Dyskusja po ćwiczeniu.
- Kierowanie emocjami uczestników po odbytym ćwiczeniu.
- Przykładowe ćwiczenia.
ZAAWANSOWANE TECHNIKI UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH:
(8 godz.)
- Coaching grupowy – jako rozwój zespołu oraz radzenie sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi w zespole.
- Coaching - jako indywidualny sposób uczenia pracownika / klienta.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej przez prowadzącego szkolenie – wspierająca recenzja.
- Metafory, humor, cytaty w procesie szkoleniowym.
- Wykorzystanie prowokacji w prowadzeniu szkoleń.
- Szkolenia w miejscu pracy oraz szkolenia wyjazdowe.
CZTERY POKOLENIA NA RYNKU PRACY
(8 godz.)
- Czym charakteryzują/różnią się pokolenia Z, Y, X, Baby Boomers?
- Jak się komunikują?
- Czego oczekują od pracodawcy?
- Co motywuje je do pracy?
- Definiowanie i zarządzanie potencjałem rozwojowym pracownika, uwzględniając specyfikę potrzeb i możliwości życiowych wynikających z wieku - kluczowe kompetencje.
RADZENIE SOBIE Z SYTUACJAMI TRUDNYMI PODCZAS SZKOLENIA. SKUTECZNE TECHNIKI KOMUNIKACJI.
(16 godz.)
- Budowanie płaszczyzny współpracy, zaangażowania i odpowiedzialności podczas szkolenia.
- Sytuacje „trudne” powodowane przez „trudnych” uczestników – modele radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Dynamika konfliktu, wpływ konfliktu na efektywność procesu szkoleniowego.
- Wpływanie na stan emocjonalny uczestnika szkolenia.
- Psychologiczne aspekty zachowania „trudnych” uczestników oraz sposoby skutecznego podejścia do nich.
PREZENTACJE MULTIMEDIALNE. PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH
(8 godz.)
- Prezentacja multimedialna, jako wsparcie i urozmaicenie sposobu prowadzenia zajęć.
- Opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych do przykładowych tematów szkoleń.
- Materiały pomocnicze do ćwiczeń.
- Wykorzystanie narzędzi technicznych do zwiększenia efektywności szkolenia.
INTEGRALNY TRENER:
(8 godz.)
- Indywidualna diagnoza potencjału uczestników na podstawie badania MindSonar® - kwestionariusz wartości i wzorców myślenia.
- Strategie działania, uczenia się i podejmowania decyzji.
- Ewolucja wpływu społecznego - teoria Spiral Dynamics®.
- „Ja jako Trener” i mój wpływ na efektywność działań procesu rozwoju uczestników.
DIAGNOZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI JAKO PROCES:
(16 godz.)
- Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych.
- Przygotowywanie wskaźników efektywności.
- Ocena efektywności szkoleń.
- Analiza i ocena przeprowadzonego szkolenia.
- Zarządzanie szkoleniami (rozwojem pracowników) w firmie.
- Projektowanie ewaluacji szkolenia.
- Budowanie współpracy pomiędzy trenerem, a działami odpowiedzialnymi za politykę personalną w firmie (tworzenie kompleksowego wsparcia dla przekazywanych treści szkoleniowych).
WARSZTATY MISTRZÓW – PRZYGOTOWANIE I PROWADZENIE FRAGMENTÓW SZKOLEŃ PRZEZ UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ
(16 godz.)
- Przygotowanie przykładowych szkoleń przez uczestników zajęć do wykorzystania w bieżącej pracy.
- Prowadzenie przez uczestników wybranych fragmentów szkoleń – przygotowanie do sesji zaliczeniowej.
FORMA ZALICZENIA WALIDACJA
Egzamin teoretyczny – test sprawdzający
Egzamin praktyczny – przeprowadzenie fragmentu szkolenia
Akademia trenera biznesu
Bydgoszcz/Toruń
Harmonogram zjazdów 2024/25 ( nabór letni) *
Numer zjazdu Termin Sposób realizacji zajęć
I zjazd 14 - 15 grudnia 2024 Kontakt
Bydgoszcz
II zjazd 11 - 12 stycznia 2025 Kontakt
Toruń
III zjazd 25 - 26 stycznia 2025 Kontakt
Bydgoszcz
IV zjazd 15 - 16 lutego 2025 online
V zjazd 1 - 2 marca 2025 online
VI zjazd 22 - 23 marca 2025 Kontakt
Toruń
VII zjazd 5 - 6 kwietnia 2025 Kontakt
Bydgoszcz
VIII zjazd 26 - 27 kwietnia 2025 Kontakt
Toruń
IX zjazd 17 - 18 maja 2025 Kontakt
Bydgoszcz
X zjazd 31 - 1 czerwca 2025 Kontakt--- WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Akademia | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Akademia | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Akademia WALIDACJA | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto7 200,00 PLN
- Koszt usługi netto7 200,00 PLN
- Koszt godziny brutto42,35 PLN
- Koszt godziny netto42,35 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Lewandowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dodatkowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platofrmie MS Teams.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu, należy zapisać się poprzez dedykowany link do zapisu oraz dostarczyć komplet dokumentów.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczeln
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
ZAwarto umowę z WUP w Toruniu na rozliczanie bonów w ramach projektu Kierunek - Rozwój
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Techniczne wymagania do zajęć online :
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi