Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno - kulturowych - Akademia HR
Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno - kulturowych - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia "Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych" obejmuje kadry zarządzające, w tym menedżerów i liderów zespołów, którzy podejmują strategiczne decyzje w organizacjach. Uczestnicy posiadają doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz zespołami i poszukują narzędzi do efektywnego funkcjonowania w zróżnicowanym środowisku biznesowym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu rozwój kompetencji kadry zarządzającej w obszarze analizy i interpretacji czynników społecznych i kulturowych wpływających na podejmowanie decyzji biznesowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat różnorodności kultur oraz ich wpływu na komunikację, negocjacje i zarządzanie zespołem. Szkolenie umożliwi rozwijanie umiejętności dostosowywania strategii biznesowych do lokalnych uwarunkowań, co przyczyni się do zwiększenia efektywności działań firmy na rynkach międzynarodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje kluczowe aspekty globalizacji | Kryteria weryfikacji -charakteryzuje pojęcie globalizacji- identyfikuje kluczowe zmiany społeczne wpływające na rynek -wskazuje znaczenie różnorodności kulturowej w kontekście biznesowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje otoczenia biznesowe i społeczno-kulturowe | Kryteria weryfikacji - wymienia elementy PESTEL wpływające na wybraną branżę-wymienia aktualnych trendy społeczne oraz technologiczne - wskazuje wpływ digitalizacji na firmę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje różnorodność kulturową i zarządzanie międzynarodowe | Kryteria weryfikacji -rozpoznaje kluczowe wyzwania związane z zarządzaniem międzykulturowym-wymienia przykład dostosowania zarządzania do konkretnej kultury | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje przywództwo w zróżnicowanym otoczeniu kulturowym | Kryteria weryfikacji -wymienia strategie budowania zaufania w wielokulturowych zespołach-wymienia przykłady zarządzania konfliktami w środowisku wielokulturowym - wskazuje techniki przywództwa dostosowane do różnorodnych zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy strategię biznesową z uwzględnieniem uwarunkowań społeczno-kulturowych | Kryteria weryfikacji -omawia znaczenie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej dla firm-wymienia kluczowe elementy strategii biznesowej dostosowanej do lokalnych rynków - proponuje rozwiązania związane z CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) dla wybranej branży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
BLOK I
- Globalizacja: szanse i wyzwania
- Definicja i kluczowe aspekty globalizacji
- Jak globalne zmiany wpływają na różne branże
- Różnorodność kulturowa w kontekście biznesowym
- Znaczenie różnic kulturowych dla globalnych firm
- Zrozumienie, jak różnice kulturowe wpływają na preferencje konsumentów
- Case study: Adaptacja do zmieniającego się otoczenia globalnego
- Przykłady firm, które skutecznie dostosowały się do wyzwań globalizacji
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK II
- Zmiany demograficzne i ich konsekwencje dla firm
- Starzenie się społeczeństw, migracja, urbanizacja
- Jak zmiany demograficzne kształtują rynek pracy i konsumpcji
- Kwestie równości i inkluzywności w firmach
- Rola różnorodności i inkluzywności w budowaniu efektywnej organizacji
- Jak zapewnić zróżnicowane środowisko pracy
- Przykłady wdrażania polityk równości w firmach
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK III
- Analiza PESTEL - czym jest?
- Polityczne, Ekonomiczne, Społeczne, Technologiczne, Ekologiczne, Prawne aspekty
- Zastosowanie analizy PESTEL w podejmowaniu decyzji biznesowych
- Analiza zewnętrznego środowiska firmy jako podstawa do budowania strategii
- Analiza wybranego sektora z wykorzystaniem narzędzia PESTEL
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK IV
- Wpływ trendów społeczno-kulturowych na decyzje konsumentów
- Nowe style życia, wartości, oczekiwania klientów wobec marek
- Technologiczne zmiany a społeczeństwo: digitalizacja, automatyzacja, AI
- Jak zmiany technologiczne wpływają na zachowania konsumentów i pracowników
- Studium przypadków: Firmy, które odpowiedziały na współczesne trendy
- Przykłady firm, które efektywnie zareagowały na zmiany technologiczne i społeczne
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK V
- Różnice kulturowe a zarządzanie firmą oraz rozwiązywanie problemów międzykulturowych w zarządzaniu
- Analiza różnych wymiarów kulturowych
- symulacja sytuacji biznesowych i praca nad rozwiązaniem konfliktów kulturowych
- Zarządzanie międzykulturowe: kluczowe wyzwania
- Jak dostosować styl zarządzania do różnych kultur
- Komunikacja i negocjacje międzykulturowe
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK VI
- Strategie adaptacyjne w międzynarodowym biznesie
- Dostosowywanie strategii biznesowej do lokalnych rynków
- Wyzwania operacyjne na rynkach międzynarodowych
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK VII
- Przywództwo w zróżnicowanym otoczeniu kulturowym
- Rola lidera w zróżnicowanym zespole oraz wpływ różnorodności kulturowej na funkcjonowanie zespołu
- Zarządzać zespołem złożonym z osób o różnych kulturach, doświadczeniach i językach
- Techniki budowania zaufania i wspólnego celu w różnorodnych zespołach
- Rozwój kompetencji przywódczych w kontekście kulturowym
- Przywództwo sytuacyjne w międzynarodowym środowisku
- Zarządzanie konfliktem w zróżnicowanym środowisku
- Przykłady z praktyki liderów
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK VIII
- Tworzenie strategii biznesowych z uwzględnieniem uwarunkowań społeczno-kulturowych
- Budowanie strategii w kontekście globalnym
- Strategie wejścia na rynki międzynarodowe
- Ocena ryzyka i korzyści wynikających z ekspansji na nowe rynki
- Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna
- Znaczenie zrównoważonego rozwoju w biznesie
- Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw (CSR)
- Rola CSR w budowaniu zaufania i lojalności klientów.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLOK IX
- Sprawdzenie nabytej wiedzy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 BLOK I ( pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 BLOK I ( pkt 2) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 BLOK I ( pkt 3) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 BLOK II ( pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 09-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 BLOK II ( pkt 2) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 BLOK II ( pkt 3) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 BLOK III ( pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 BLOK III ( pkt 2) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 BLOK III ( pkt 3) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 BLOK IV (pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 BLOK IV (pkt 2) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 BLOK IV (pkt 3) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 BLOK V (pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 BLOK V (pkt 2) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 BLOK VI (pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 BLOK VII (pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 BLOK VII (pkt 2) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 BLOK VII (pkt 3) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 BLOK VIII (pkt 1) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 BLOK VIII (pkt 2) | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 przerwa | Prowadzący Karolina Pilarczyk | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 BLOK IX - sprawdzenie nabytej wiedzy - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 250,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Pilarczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne konspekty i wzory dokumentów w formie papierowej oraz cyfrowej.
Informacje dodatkowe
Szkolenie odbywa się w godzinach zegarowych - 1 godz - 60min
Przerwy wliczają się w czas szkolenia.
Walidacja wliczona w czas szkolenia.