Szkolenie z doskonalenia techniki jazdy - samochody osobowe (prawa jazdy kat. B)
Szkolenie z doskonalenia techniki jazdy - samochody osobowe (prawa jazdy kat. B)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób prowadzących pojazdy kat. B (samochodów osobowych).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wypracowanie w bezpiecznych torowych warunkach odpowiednich zachowań i reakcji, które pomagają radzić sobie z niebezpiecznymi i awaryjnymi sytuacjami, jakie każdego dnia zdarzają się na drogach. Szkolenia obejmują m.in. techniki unikania zagrożeń w drogowych sytuacjach awaryjnych, kontrolowanie pojazdu w trudnych warunkach i różnych aurach pogodowych, efektywne hamowanie oraz wychodzenie z bocznego poślizgu podsterownego i nadsterownego oraz wiele innych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:- nabędzie wiedzę , jak jeździć bezpiecznie, a jednocześnie pewnie i defensywnie, - zminimalizuje ryzyko udziału w zdarzeniach drogowych - poza systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego oraz sposoby ich wykorzystywania - pozna zjawisko poślizgu podsterowanego i nadsterownego oraz możliwości wyjścia z niego - pozna czym jest i nauczy się poprawnego hamowania awaryjnego - zgłębi wiedze na temat prawidłowych technik wykorzystania koła kierownicy przy prowadzeniu pojazdu | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie jazdyna płycie poślizgowej, na mieście oraz rozmowy instruktora z uczestnikami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - pozna podstawowe zasady pierwszej pomocy, a w szczególności jak powinna wyglądać pierwsza pomoc w zdarzeniach komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie wykładu i prezentacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się - symulacja dachowania autem (kontrolowane dachowanie autem przygotowanym specjalnie) - jak zachować się podczas dachowania samochodu | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie prezentacji specjalnie przygotowanym autem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - symulacja efektów spożycia alkoholu przy użyciu Alkogogle (realistyczna symulacja widzenia pod wpływem około 2 promili alkoholu we krwi). | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie prezentacji przy użyciu specjalnych okularów, służących do symulowania efektów spożycia alkoholu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1: Wykład Teoretyczny (2h)
Celem szkoleń bezpiecznej jazdy jest budowanie świadomości kierowców oraz wskazanie potencjalnych zagrożeń występujących na drogach. Na szkoleniach w kontrolowanych warunkach doświadczycie poślizgów i poznacie jakie są ich przyczyny. Wyjaśnimy Wam jak działają nowoczesne systemy bezpieczeństwa w samochodach i jak prawidłowo z nich korzystać.
2: wykład pierwszej pomocy: (1h)
- Podstawowe zasady pierwszej pomocy
Pierwsza pomoc zakłada kilka podstawowych elementów: ochronę życia poszkodowanego, obserwatora i ratownika, upewnienie się, że miejsce zdarzenia jest bezpieczne, zapewnienie ulgi w bólu i zapobieganie pogorszenia się stanu osoby poszkodowanej. Jednak jakie kroki po kolei podjąć w podbramkowej sytuacji?
-Wypadek drogowy pierwsza pomoc
Wypadek drogowy może przytrafić się każdemu z nas, a każdy z nas może spowodować wypadek drogowy. Statystycznie biorąc co siódmy Polak jest skazany na wypadek drogowy czy wiesz jak powinna wyglądać pierwsza pomoc w zdarzeniach komunikacyjnych?
-Łagodny wypadek drogowy -poszkodowani mają obrażenia, ale są przytomni co robić
Oczywiście pierwsza pomoc nie ogranicza się tylko do prób przywrócenia komuś krążenia. To także umiejętność profesjonalnego zaopatrzenia ran i urazów. Użyj apteczki samochodowej, postaraj się zaopatrzyć urazy i obrażenia. Zastosuj pozycję boczną bezpieczną zawsze kiedy istnieje zagrożenie wymiotami, pacjent pluje krwią lub charczy. Dbaj o komfort termiczny pacjenta. Przykrywaj go folią oraz dostępnymi kocami lub odzieżą
3: Symulacja Dachowania (kontrolowane dachowanie autem przygotowanym specjalnie) (1h) :
Do dachowania dochodzi w wyniku spadnięcia pojazdu z nasypu, bądź najechania na barierkę, która przewraca lub wyrzuca auto w powietrze. Pojazdy typu SUV dachują częściej niż pickupy i samochody osobowe. Aż 60 % śmiertelnych wypadków aut tego typu jest spowodowanych właśnie przez dachowanie. W przypadku pickupów jest to 46 %, zaś w przypadku aut osobowych to zaledwie 24 %.
- Co zrobić aby zminimalizować ryzyko urazu kiedy rolujemy autem.
Zapinanie pasów bezpieczeństwa jest najlepszą metodą uniknięcia urazów i śmierci. Ponad 70 % osób ginących podczas dachowania nie ma zapiętych pasów bezpieczeństwa. Bez pasów, pasażerowie auta są często wyrzucani z pojazdu co w znacznym stopniu zwiększa ryzyko śmierci i urazów.
- Pokaz Niezabezpieczonych przedmiotów w kabinie
Mając na uwadze zachowanie samochodu nie tylko podczas dachowania lecz podczas stłuczek powinniśmy wyeliminować z przedziału pasażerskiego wszelkiego rodzaju pakunki, które zostawiamy luzem na podłodze, siedzeniach, czy tylnej półce. Każdy przedmiot pozostawiony luzem, w razie zderzenia z prędkością 50 km/h naciska na napotkaną przeszkodę z siłą 40 krotnie większą od rzeczywistej wagi. Można sobie wyobrazić jakie szkody potrafi wyrządzić w razie wypadku kilogramowa torebka, woda mineralna, telefon komórkowy itp. Dlatego istotne jest żeby przewozić pakunki w bagażniku
- Jak zachować się podczas dachowania samochodu.
Po przewróceniu pojazdu musisz zachować zimną krew i nie panikować. Pamiętaj, że wisząc na pasie do góry nogami nic ci nie grozi. Nieumiejętne odpięcie pasa bez przygotowania i podparcia ciała może spowodować uraz kręgosłupa.
3: Prezentacja z Alko Gogle (1h)
Alkogogle to specjalne okulary, które służą do symulowania efektów spożycia alkoholu. Pozwala to lepiej zrozumieć skutki nadmiernego picia napojów wysokoprocentowych
- Realistyczna symulacja widzenia pod wpływem około 2 promili alkoholu we krwi.
- Celem ich stosowania jest zwrócenie uwagi na to, jak alkohol wpływa na zachowanie i możliwości percepcyjne. Kiedy pijesz alkohol, Twoje reakcje są spowolnione, a koordynacja ruchowa i zdolność do podejmowania trafnych decyzji znacznie się pogarszają. Alkogogle pozwalają użytkownikom na doświadczenie tych efektów na własnej skórze, co może być szczególnie pouczające dla osób, które nie miały wcześniej styczności z alkoholem lub nie zdają sobie sprawy z tego, jak bardzo alkohol może wpływać na ich zachowanie i percepcję
4: Program Praktyczny - jazda po ODTJ i torze Białystok (4h)
Celem szkolenia jest podniesienie posiadanych umiejętności prowadzenia pojazdu, podtrzymanie (odnowienie) umiejętności kierowania pojazdem osób jeżdżących sporadycznie lub nie jeżdżących w ogóle. Szkolenie wpływa również na kształtowanie i ugruntowanie nawyków bezpiecznej jazdy.
Program szkolenia
- Zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą
Omówienie kolejności wykonania czynności regulacyjnych z uwzględnieniem argumentów dot. bezpieczeństwa ruchu drogowego przemawiających za tymi czynnościami.
Wskazanie na wagę jaką przypisuje się prawidłowej pozycji za kierownicą w kontekście bezpieczeństwa osoby prowadzącej pojazd.
- Nauka poprawnego operowania kołem kierownicy
Omówienie podstawowych skrętów oraz ich zastosowania w praktyce.
Zadanie polega na jeździe slalomem pomiędzy pachołkami rozstawionymi w linii prostej (odległość pomiędzy pachołkami – ok. 2 długości pojazdu).
Zadanie wykonywane jest na placu manewrowym. Slalom należy pokonać bez potrącenia pachołków lub najechania na nie, zatrzymania pojazdu lub wyjechania poza tor jazdy.
- Hamowanie awaryjne
Omówienie:
- działania systemów ABS i ESP oraz ich wpływu na bezpieczeństwo w ruchu drogowym,
- zasady hamowania awaryjnego i charakterystyki zachowania się pojazdu podczas jego wykonywania z i bez ww. systemów,
- skazanie na związek pomiędzy sprawnością psychomotoryczną kierowcy, warunkami drogowymi, sprawnością techniczną pojazdu oraz prędkością a całkowitą długością drogi zatrzymania pojazdu.
Zadanie polega na wykonaniu manewru hamowania na płycie poślizgowej prostokątnej (100 m x 20 m) przy prędkości określonej przez instruktora techniki jazdy, jednak nie mniejszej niż 40 km/h (hamowanie w linii prostej hamowanie w łuku, hamowanie w linii prostej z ominięciem przeszkody i powrotem na zadany tor jazdy).
- Nauka przeciwdziałania powstałym zjawiskom nadsterowności i podsterowności pojazdu
Omówienie:
- na czym polegają zjawisko nadsterowności i podsterowności pojazdu oraz wpływ czynnych systemów bezpieczeństwa na ich opanowanie,
- prawidłowego sposobu zachowania się kierowcy po ich wystąpieniu,
- sił działających na pojazd w ruchu.
Zadanie wykonywane jest na płycie poślizgowej w formie pierścienia i płycie prostokątnej wyposażonej w mechaniczne urządzenie destabilizujące tor jazdy (tzw. szarpak) oraz system suchych przeszkód, polega na:
- sprowokowaniu zjawiska nadsterowności i opanowaniu samochodu,
- ominięciu nagle pojawiającej się na drodze przeszkody i powrocie na zadany tor jazdy.
- Technika i taktyka jazdy z wykorzystaniem toru szkoleniowego
Omówienie:
- zasad doboru toru jazdy względem pokonywanych wzniesień, łuków i zakrętów oraz skrętów jakie mogą być użyte celem wygodnego i bezpiecznego ich pokonania,
- zasady operowania pedałem przyspieszenia i hamulca oraz sposobu doboru przełożenia skrzyni biegów względem charakterystyki pokonywanej trasy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 715,45 PLN
- Koszt osobogodziny brutto725,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto589,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Karpiuk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie pdf.
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- uczestniczy szkolenia otrzymają prezentacja multimedialną
- wsparcie instruktora po szkoleniu we wdrożeniu poznanych zasad techniki jazdy
- metody stosowane podczas szkolenia
- dyskusja grupowa
- wspólne dochodzenie do wniosków
- ćwiczenie w grupach
- ćwiczenie w parach
- ćwiczenia indywidulane
Warunki uczestnictwa
Posiadanie uprawnień (prawa jazdy) kat. B
Informacje dodatkowe
Zajęcia zalecamy odbyć na samochodzie uczestnika, dzięki czemu efektywność zajęć jest najwyższa. Istnieje również możliwość wykorzystania pojazdów organizatora.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi