SZKOLENIE EKOLOGICZNE - „ PRZEDSZKOLE W DOBRYM KLIMACIE”
SZKOLENIE EKOLOGICZNE - „ PRZEDSZKOLE W DOBRYM KLIMACIE”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” obejmuje nauczycieli i dyrektorów przedszkoli oraz osoby odpowiedzialne za edukację dzieci w wieku przedszkolnym. Nauczyciele są zainteresowani wprowadzaniem do codziennych zajęć elementów edukacji ekologicznej, promowaniem proekologicznych nawyków oraz rozwijaniem wrażliwości dzieci na przyrodę. Dyrektorzy przedszkoli pragną wdrożyć zrównoważone praktyki, takie jak oszczędzanie zasobów, oraz dbać o ekologiczny wizerunek placówki. W grupie mogą znaleźć się również rodzice, wspierający działania przedszkola, oraz personel pomocniczy, zaangażowany w działania ekologiczne, np. zakładanie ogródków. Celem szkolenia jest kształtowanie postaw ekologicznych u dzieci i wprowadzanie przyjaznych środowisku rozwiązań w przedszkolach.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” jest rozwijanie u nauczycieli umiejętności wprowadzania edukacji ekologicznej do codziennej pracy z dziećmi. Uczestnicy szkolenia nauczą się, jak promować proekologiczne postawy, takie jak segregacja odpadów, oszczędzanie energii i wody, oraz jak kształtować u dzieci wrażliwość na przyrodę. Szkolenie ma także na celu wspieranie przedszkoli w tworzeniu zrównoważonych praktyk i ekologicznych rozwiązań w placówkach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie podstaw ekologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić kluczowe pojęcia ekologiczne i omówić ich zastosowanie w kontekście przedszkolnym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdrażanie działań proekologicznych w przedszkolu | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaplanować i wdrożyć konkretne działania, takie jak segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kształtowanie postaw ekologicznych u dzieci | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność prowadzenia zajęć edukacyjnych, które rozwijają u dzieci świadomość ekologiczną | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Organizowanie ekologicznych inicjatyw w przedszkolu | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zorganizować i przeprowadzić projekty ekologiczne, np. akcje sadzenia drzew czy eko-warsztaty dla dzieci. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Przeszkolenie 20 pracowników przedszkola X w zakresie ekologicznych praktyk w ciągu najbliższych 6 miesięcy1. Specific (Specyficzny)
Opis:
Co? Przeszkolenie pracowników przedszkola X.
O ile? 20 pracowników.
Jakie działania? Organizacja warsztatów, szkoleń i seminariów dotyczących ekologicznych praktyk.
Gdzie? W przedszkolu X.
Przykład: Celem jest przeszkolenie 20 pracowników przedszkola X w zakresie ekologicznych praktyk, takich jak zarządzanie odpadami, oszczędzanie energii i promowanie ekologicznych postaw wśród dzieci, w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Szkolenie będzie obejmować warsztaty, seminaria oraz materiały edukacyjne.
2. Measurable (Mierzalny)
Opis:
Jednostka miary: Liczba przeszkolonych pracowników.
Miara: 20 pracowników.
Jakie narzędzia? Rejestracja uczestników, ankiety oceny szkolenia, raporty postępów.
Przykład: Będziemy monitorować postępy poprzez system rejestracji uczestników i analizę wyników ankiety oceny szkolenia. Po zakończeniu szkolenia przeprowadzimy ankiety, aby ocenić wiedzę i umiejętności nabyte przez uczestników.
3. Achievable (Osiągalny)
Opis:
Zasoby: Zespół szkoleniowy, materiały szkoleniowe, budżet.
Ograniczenia: Możliwości czasowe pracowników, dostępność trenera.
Plan działania: Ustalenie harmonogramu szkoleń, dostosowanie treści do potrzeb przedszkola, wykorzystanie dostępnych zasobów.
Przykład: Cel jest osiągalny, ponieważ mamy odpowiednie zasoby i zespół szkoleniowy. Planujemy szkolenie w dogodnych dla pracowników godzinach, aby dostosować się do ich harmonogramów i zapewnić maksymalne uczestnictwo.
4. Relevant (Istotny)
Opis:
Zgodność z celami przedszkola: Cel wspiera dążenie przedszkola X do wdrażania ekologicznych praktyk.
Korzyści: Szkolenie pomoże wprowadzić praktyki ekologiczne w codziennej pracy przedszkola, co wpłynie na poprawę efektywności i świadomości ekologicznej.
Przykład: Szkolenie jest istotne, ponieważ wspiera cele przedszkola X dotyczące zrównoważonego rozwoju i ekologicznych praktyk. Przyczyni się to do lepszego zarządzania zasobami, redukcji odpadów i edukacji dzieci na temat ochrony środowiska.
5. Time-bound (Określony w czasie)
Opis:
Termin realizacji: 6 miesięcy.
Kamienie milowe: Planowanie szkoleń, realizacja warsztatów, ocena postępów.
Harmonogram: Ustalenie dat szkolenia, regularne przeglądy postępów.
Przykład: Szkolenie ma być zakończone w ciągu 6 miesięcy. W tym czasie odbędą się zaplanowane warsztaty i seminaria. Co miesiąc będziemy oceniać postępy i efektywność szkolenia, aby dostosować plan w razie potrzeby.
Podsumowanie
Cel biznesowy szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” dla pracowników przedszkola X jest zgodny z zasadą SMART: Specyficzny (przeszkolenie 20 pracowników), Mierzalny (monitorowanie liczby uczestników i ocena wyników), Osiągalny (dostosowane zasoby i harmonogram), Istotny (wsparcie dla ekologicznych praktyk przedszkola) oraz Określony w czasie (termin 6 miesięcy z kamieniami milowymi). Tak sformułowany cel umożliwia skuteczne planowanie, realizację i ocenę efektywności szkolenia.
Efekt usługi
### Efekt Usługi
**Efekt usługi szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” dla pracowników przedszkola X:**
Po ukończeniu szkolenia, pracownicy przedszkola X będą posiadać umiejętności i wiedzę niezbędną do wdrażania ekologicznych praktyk w codziennej działalności placówki. Efektem będzie:
1. **Wzrost świadomości ekologicznej** – Pracownicy będą rozumieć znaczenie ekologicznych praktyk i ich wpływ na środowisko.
2. **Umiejętność wdrażania ekologicznych rozwiązań** – Pracownicy nauczą się, jak implementować praktyki takie jak segregacja odpadów, oszczędzanie energii i wody, oraz promowanie zrównoważonego rozwoju w przedszkolu.
3. **Zwiększenie efektywności ekologicznej przedszkola** – Wdrożenie nauczonych praktyk przyczyni się do zmniejszenia śladu ekologicznego przedszkola, poprawy zarządzania zasobami i edukacji dzieci na temat ochrony środowiska.
4. **Zwiększenie zaangażowania pracowników** – Pracownicy będą bardziej zaangażowani w działania proekologiczne i będą motywowani do aktywnego uczestnictwa w inicjatywach ekologicznych przedszkola.
### Kryteria Weryfikacji
**Kryteria weryfikacji osiągnięcia efektów szkolenia:**
1. **Test wiedzy przed i po szkoleniu**
- **Opis:** Testy oceniające poziom wiedzy uczestników na temat ekologicznych praktyk przed rozpoczęciem szkolenia i po jego zakończeniu.
- **Kryterium:** Wzrost wyników testów o co najmniej 30% w porównaniu z wynikami przed szkoleniem.
2. **Ocena umiejętności praktycznych**
- **Opis:** Obserwacja i ocena umiejętności uczestników w zakresie wdrażania ekologicznych rozwiązań w przedszkolu, takich jak segregacja odpadów czy oszczędzanie energii.
- **Kryterium:** Pracownicy wykazują poprawę w stosowaniu nauczonych praktyk w codziennej pracy, ocenioną przez niezależnego audytora lub lidera szkolenia.
3. **Ankieta satysfakcji uczestników**
- **Opis:** Ankieta przeprowadzona po szkoleniu, oceniająca satysfakcję uczestników z jego przebiegu i użyteczności.
- **Kryterium:** Co najmniej 85% uczestników ocenia szkolenie jako „bardzo dobre” lub „doskonałe” pod względem zawartości, sposobu prowadzenia i użyteczności.
4. **Raport wdrożenia praktyk**
- **Opis:** Raport sporządzony przez zespół przedszkola, dokumentujący wdrożenie nowych ekologicznych praktyk i ich wpływ na funkcjonowanie przedszkola.
- **Kryterium:** Dokumentacja potwierdzająca wdrożenie co najmniej 70% z zaplanowanych praktyk ekologicznych w ciągu 3 miesięcy od zakończenia szkolenia.
5. **Monitorowanie i analiza efektów ekologicznych**
- **Opis:** Analiza danych dotyczących efektów wdrożenia ekologicznych praktyk, takich jak oszczędność energii, zmniejszenie odpadów czy poprawa zarządzania zasobami.
- **Kryterium:** Zmniejszenie zużycia energii o co najmniej 10% i zmniejszenie ilości odpadów o co najmniej 15% w ciągu 6 miesięcy od zakończenia szkolenia.
### Podsumowanie
Efekt usługi szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” to wzrost świadomości ekologicznej, umiejętność wdrażania ekologicznych rozwiązań, zwiększenie efektywności ekologicznej przedszkola oraz zaangażowanie pracowników. Kryteria weryfikacji obejmują testy wiedzy, ocenę umiejętności praktycznych, ankiety satysfakcji, raport wdrożenia praktyk i monitorowanie efektów ekologicznych. Wszystkie te kryteria zapewniają kompleksową ocenę skuteczności szkolenia i jego wpływu na przedszkole.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Aby potwierdzić osiągnięcie efektu usługi szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” dla pracowników przedszkola X, należy zastosować metodę, która kompleksowo oceni, czy cele szkoleniowe zostały zrealizowane. Oto szczegółowy opis metody potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi:
### Metoda Potwierdzenia Osiągnięcia Efektu Usługi
1. **Ocena Przed i Po Szkoleniu**
**Opis:**
- **Test Wiedzy:** Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnicy wypełniają test diagnostyczny dotyczący ekologicznych praktyk, aby ocenić ich początkową wiedzę. Po zakończeniu szkolenia, przeprowadzany jest ten sam test, aby zmierzyć wzrost wiedzy.
- **Kryteria:** Zwiększenie wyników testów o co najmniej 30% w porównaniu do wyników przed szkoleniem.
**Procedura:**
- Przygotowanie testu weryfikującego wiedzę na temat ekologicznych praktyk.
- Przeprowadzenie testu przed szkoleniem i po zakończeniu szkolenia.
- Analiza wyników i porównanie zmian w poziomie wiedzy.
2. **Ocena Umiejętności Praktycznych**
**Opis:**
- **Obserwacja:** Po szkoleniu przeprowadzana jest obserwacja pracowników w miejscu pracy, aby ocenić, jak skutecznie wdrażają nabyte umiejętności ekologiczne, takie jak segregacja odpadów czy oszczędzanie energii.
- **Kryteria:** Pracownicy wykazują poprawę w stosowaniu nauczonych praktyk, ocenioną przez audytora lub lidera szkolenia.
**Procedura:**
- Przeprowadzenie audytu praktyk ekologicznych w przedszkolu.
- Ocena przez niezależnego audytora lub lidera szkolenia.
- Sporządzenie raportu z wyników oceny.
3. **Ankieta Satysfakcji Uczestników**
**Opis:**
- **Kwestionariusz:** Po zakończeniu szkolenia uczestnicy wypełniają ankietę oceniającą jego przebieg, zawartość i użyteczność.
- **Kryteria:** Co najmniej 85% uczestników ocenia szkolenie jako „bardzo dobre” lub „doskonałe”.
**Procedura:**
- Przygotowanie i dystrybucja ankiety satysfakcji.
- Analiza wyników ankiety.
- Podsumowanie opinii uczestników w raporcie.
4. **Raport Wdrożenia Praktyk**
**Opis:**
- **Dokumentacja:** Pracownicy przedszkola przygotowują raport dokumentujący wdrożenie nowych praktyk ekologicznych oraz ich wpływ na funkcjonowanie przedszkola.
- **Kryteria:** Dokumentacja potwierdzająca wdrożenie co najmniej 70% zaplanowanych praktyk ekologicznych w ciągu 3 miesięcy od zakończenia szkolenia.
**Procedura:**
- Przygotowanie raportu przez zespół przedszkola.
- Analiza raportu przez zewnętrznego audytora lub zespół szkoleniowy.
- Ocena wdrożonych praktyk i ich wpływu.
5. **Monitorowanie i Analiza Efektów Ekologicznych**
**Opis:**
- **Analiza Danych:** Monitorowanie danych dotyczących efektów wdrożenia ekologicznych praktyk, takich jak zużycie energii, ilość odpadów i efektywność zarządzania zasobami.
- **Kryteria:** Zmniejszenie zużycia energii o co najmniej 10% i zmniejszenie ilości odpadów o co najmniej 15% w ciągu 6 miesięcy od zakończenia szkolenia.
**Procedura:**
- Zbieranie i analiza danych przed i po szkoleniu.
- Porównanie wyników z wcześniejszymi danymi.
- Sporządzenie raportu dotyczącego osiągniętych efektów ekologicznych.
### Podsumowanie
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” obejmuje ocenę wiedzy przed i po szkoleniu, analizę umiejętności praktycznych, ankietę satysfakcji uczestników, raport wdrożenia praktyk oraz monitorowanie efektów ekologicznych. Każdy z tych elementów dostarcza konkretnych danych dotyczących skuteczności szkolenia i wpływu na pracowników oraz funkcjonowanie przedszkola.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. RYS TEORETYCZNY.
W tym wstępie omówimy podstawę programową dotyczącą edukacji ekologicznej w
przedszkolu - w szczególności w odniesieniu do podstaw ekologii w odniesieniu do
współczesnego podejścia do postaw pro- środowiskowych.
2. ODPOWIEDZIALNE I RACJONALNE PODEJŚCIE DO EDUKACJI
EKOLOGICZNEJ.
W tym module omówimy przedszkolne podejście do tematu ekologii w zakresie
edukacji wczesnoszkolnej, ale również współpracy z rodzicami w tym temacie.
Powiemy więcej o certyfikatach ekologicznych, które warto rozpoznawać i znać i o
które przedszkole może się ubiegać. Ważnym tematem w tej materii będzie również
edukacja konsumencka, nie tylko oparta na eko- znakach, ale również na
sprawiedliwym handlu i robieniu racjonalnych zakupów na rynku lokalnym.
3. KLIMAT, ENERGIA, POWIETRZE, FAUNA I FLORA.
Tematy, które będziemy poruszać w tym module to przede wszystkim czysta
atmosfera - to znaczy w jaki sposób uczyć o smogu i innych zanieczyszczeniach
powietrza, w jaki sposób wpływają na nasze zdrowie, funkcjonowanie i życie. W tym
temacie omówimy kwestie dbania o naszych „braciach mniejszych”, czyli o
zwierzętach, które powinno się traktować w sposób humanitarny.4. SEGREGACJA ODPADÓW I RECYKLING.
Tutaj opowiemy sobie szerzej o Akademii 3 R, mowa tutaj o zasadzie: REDUCE-
redukcja, REUSE - ponowne użycie, RECYCLE - przerobienie. Wprowadzanie tych
zasad jest niezwykle ważne i wpływa na ułatwienie funkcjonowania życia ludzi.
Podstawy segregowania odpadów. Niezwykle ważne pojęcie upcyklingu, które
łatwo można wprowadzić w przedszkolu jako innowację pedagogiczną podczas
zajęć plastycznych lub technicznych.
5. WODA I ŚCIEKI.
Woda nas nie zawodzi, czyli jak chronić zasoby wody na świecie. Woda jako
pierwiastek niezbędny do życia każdego człowieka, pierwiastek z którego się
składamy i jako zasób, który jest ograniczony. Tworzenie świadomości w tym
temacie jest niezwykle ważne.
6. METODY AKTYWIZUJĄCE W EDUKACJI PRZYRODNICZEJ.
Aktywne metody edukacji ekologicznej w przedszkolu. Greendrama, czyli fińska
metoda edukacji ekologicznej polegająca na technikach darmowych. Ogródek
przedszkolny - jako doskonały sposób aktywizowania przedszkolaków do
odpowiedzialnego podejścia do edukacji ekologicznej, sposoby w jaki sposób go
założyć i jak prowadzić. Dzikie dzieci - edukacja przyrodnicza w terenie.
Zapewniamy, że szkolenie będzie miało wymiar przede wszystkim praktyczny,
obejmujący wiele ćwiczeń aktywizujących z zakresu działań plastycznych/
technicznych/ruchowych/dramowych, w myśl koncepcji inteligencji wielorakich
Howarda Gardnera
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 000,00 PLN
- Koszt usługi netto3 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto100,00 PLN
- Koszt godziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Dołhun
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
### Materiały dla Uczestników Szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie”
**1. **Podręcznik Szkoleniowy:**
- **Opis:** Kompendium wiedzy na temat ekologicznych praktyk i zrównoważonego rozwoju dostosowane do potrzeb przedszkola. Zawiera teoretyczne podstawy, przykłady wdrożonych rozwiązań oraz praktyczne wskazówki.
- **Zawartość:** Rozdziały dotyczące zarządzania odpadami, oszczędzania energii i wody, promowania ekologicznych postaw, oraz studia przypadków.
**2. **Zestaw Materiałów Edukacyjnych:**
- **Opis:** Zbiór materiałów wspierających naukę i wdrażanie ekologicznych praktyk w przedszkolu.
- **Zawartość:** Plakaty, ulotki, broszury dotyczące segregacji odpadów, oszczędzania energii, oraz przykłady dobrych praktyk.
**3. **Przewodnik po Praktycznych Ćwiczeniach:**
- **Opis:** Instrukcje do przeprowadzenia ćwiczeń i warsztatów, które uczestnicy mogą wykorzystać w pracy z dziećmi.
- **Zawartość:** Scenariusze zajęć, pomysły na projekty ekologiczne, oraz materiały do zajęć.
**4. **Arkusz Oceny Postępów:**
- **Opis:** Narzędzie do monitorowania wdrożenia nauczonych praktyk i oceny postępów w zakresie ekologicznych działań w przedszkolu.
- **Zawartość:** Formularze do samodzielnej oceny, wskaźniki efektywności, oraz miejsce na notatki i obserwacje.
**5. **Prezentacje i Materiały Audiowizualne:**
- **Opis:** Materiały wspierające przekazywanie treści szkoleniowych podczas warsztatów i seminariów.
- **Zawartość:** Slajdy prezentacji, filmy instruktażowe, oraz nagrania audio związane z tematyką szkolenia.
**6. **Lista Kontrolna „Praktyki Ekologiczne”:**
- **Opis:** Lista kontrolna do regularnego monitorowania i oceniania wdrożonych praktyk ekologicznych.
- **Zawartość:** Punkty do sprawdzenia, porady i przypomnienia dotyczące codziennych działań ekologicznych.
**7. **Przewodnik po Zasobach Online:**
- **Opis:** Linki do przydatnych źródeł internetowych, które mogą wspierać dalsze pogłębianie wiedzy i poszukiwanie nowych rozwiązań ekologicznych.
- **Zawartość:** Linki do artykułów, blogów, webinarów i narzędzi online.
**8. **Certyfikat Ukończenia Szkolenia:**
- **Opis:** Dokument potwierdzający ukończenie szkolenia oraz zdobycie nowych kompetencji w zakresie ekologicznych praktyk.
- **Zawartość:** Imię i nazwisko uczestnika, data ukończenia szkolenia, oraz podpis trenera.
### Podsumowanie
Materiały dla uczestników szkolenia „Przedszkole w dobrym klimacie” obejmują podręcznik, zestaw materiałów edukacyjnych, przewodnik po ćwiczeniach, arkusz oceny postępów, materiały audiowizualne, listę kontrolną, przewodnik po zasobach online oraz certyfikat ukończenia. Każdy z tych materiałów wspiera naukę i wdrażanie ekologicznych praktyk w przedszkolu, a także umożliwia monitorowanie postępów i dalsze doskonalenie umiejętności.
Warunki uczestnictwa
**Warunki uczestnictwa w szkoleniu „Przedszkole w dobrym klimacie”:**
1. **Cel:** Szkolenie dla pracowników przedszkola X, którzy chcą wdrażać ekologiczne praktyki.
2. **Kwalifikacje:** Otwarta dla wszystkich pracowników przedszkola X, zainteresowanych ekologią.
3. **Rejestracja:** Formularz rejestracyjny dostępny do [Data]. Liczba miejsc ograniczona.
4. **Opłata:** Szkolenie bezpłatne dla pracowników przedszkola. Rezygnacja wymaga 48-godzinnego wyprzedzenia.
5. **Obecność:** Wymagana minimalna frekwencja 80%. W przypadku nieobecności, prosimy o kontakt z organizatorem.
6. **Materiały:** Uczestnicy otrzymają materiały przed szkoleniem i będą mieli dostęp do dodatkowego wsparcia.
7. **Certyfikacja:** Certyfikat ukończenia dla uczestników spełniających wymagania obecności i aktywności.
8. **Bezpieczeństwo:** Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w miejscu szkolenia, dodatkowe środki w przypadku wytycznych COVID-19.
Informacje dodatkowe
Szkolenie „Przedszkole w dobrym klimacie” oferuje kompleksowy program dotyczący ekologicznych praktyk, prowadzony przez doświadczoną trenerkę. Uczestnicy będą mieli dostęp do wsparcia po szkoleniu oraz materiałów online. Szkolenie odbywa się w przedszkolu X, zapewniając komfortowe warunki, a dodatkowe informacje i wsparcie są dostępne w razie potrzeby.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi