Zarządzanie w oświacie - online
Zarządzanie w oświacie - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia są adresowane do dyrektorów placówek oświatowych, pracowników nadzoru pedagogicznego, organów prowadzących szkoły, animatorów działań i organizacji oświatowych oraz kandydatów na stanowiska kierownicze w placówkach oświatowych.
Dedykowane dla uczestników programu "Pociąg do kariery"
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-02-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi235
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik programu zdobędzie wiedzę i umiejętności umożliwiające efektywne zarządzanie placówkami oświatowymi w dynamicznie zmieniającym się środowisku edukacyjnym. Absolwent będzie posiadał formalne kwalifikacje do pełnienia funkcji kierowniczych w placówkach oświatowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZY1. Wyjaśnia kluczowe przepisy prawa oświatowego i ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu placówką oświatową. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje główne przepisy prawa oświatowego i ich źródła.• Interpretuje znaczenie przepisów w kontekście prowadzenia placówki oświatowej. • Uzasadnia zastosowanie odpowiednich regulacji w konkretnych sytuacjach szkolnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Charakteryzuje zasady finansowania i administrowania placówką oświatową. | Kryteria weryfikacji • Wyjaśnia źródła finansowania szkół oraz procedury budżetowe.• Omawia proces zarządzania budżetem szkoły. • Wskazuje powiązania między efektywnością finansową a działalnością dydaktyczną placówki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Charakteryzuje elementy nadzoru pedagogicznego i systemy zarządzania jakością w placówkach oświatowych. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje kluczowe narzędzia nadzoru pedagogicznego.• Wyjaśnia proces wdrażania systemów zarządzania jakością w szkołach. • Analizuje przykłady dobrych praktyk w zakresie nadzoru pedagogicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI1. Projektuje i wdraża strategie organizacyjne w placówkach oświatowych. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje strategię rozwoju szkoły uwzględniającą cele edukacyjne i społeczne.• Tworzy plany wdrożenia strategii, uwzględniając harmonogramy i zasoby. • Monitoruje realizację strategii i wprowadza korekty na podstawie zebranych danych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 2. Zarządza zespołem nauczycielskim, wykorzystując narzędzia motywacyjne i HR. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje plan motywacyjny dostosowany do potrzeb zespołu.• Rozwiązuje konflikty w grupie nauczycieli w sposób konstruktywny. • Dobiera narzędzia HR do zarządzania zespołem w różnych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się 3. Monitoruje i ocenia rozwój zawodowy nauczycieli. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje plany rozwoju zawodowego nauczycieli.• Przeprowadza ewaluację efektów rozwoju zawodowego na podstawie kryteriów jakości. • Formułuje rekomendacje dotyczące dalszego doskonalenia nauczycieli. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH1. Analizuje swoje kompetencje jako lidera i planuje własny rozwój zawodowy. | Kryteria weryfikacji • Dokonuje samooceny swoich mocnych i słabych stron jako lidera.• Przygotowuje indywidualny plan rozwoju zawodowego. • Argumentuje potrzebę ciągłego dokształcania i rozwijania kompetencji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się 2. Buduje skuteczne relacje ze środowiskiem lokalnym i interesariuszami szkoły. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje strategie współpracy z rodzicami i partnerami lokalnymi.• Tworzy plany działań uwzględniające potrzeby interesariuszy. • Rozwiązuje sytuacje konfliktowe w relacjach ze społecznością lokalną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 3. Podejmuje odpowiedzialność za jakość pracy zespołu nauczycielskiego i zarządzanie placówką. | Kryteria weryfikacji • Planuje działania zespołu w sposób zorganizowany i odpowiedzialny.• Monitoruje efektywność pracy zespołu i wprowadza działania korygujące. • Inicjuje rozwiązania poprawiające jakość pracy placówki. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie w oświacie przygotowują do pełnienia funkcji kierowniczych w placówkach edukacyjnych, takich jak szkoły czy przedszkola. Uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania zespołami oraz nadzoru pedagogicznego, co pozwala na skuteczne prowadzenie instytucji oświatowych. Program kształci umiejętności planowania strategii, zarządzania finansami, a także budowania współpracy ze środowiskiem lokalnym i interesariuszami. Absolwenci są gotowi do wdrażania nowoczesnych metod zarządzania, dbając jednocześnie o jakość edukacji i rozwój zawodowy pracowników.
Program studiów:
- Podstawy prawa oświatowego
- Zarządzanie i kierowanie zespołami
- Zarządzanie zmianą
- Dyrektor jako lider zespołu
- Podstawy psychologii zarządzania
- Bezpieczeństwo w szkole
- Zasady organizacji zarządzania
- Organizacja współpracy ze środowiskiem lokalnym
- Zasady komunikacji w szkole
- Media w zarządzaniu
- Polityka kadrowa w pracy dyrektora
- Monitorowanie rozwoju zawodowego nauczycieli
- Sytuacje kryzysowe w szkole
- Prawo oświatowe i procedury prawne
- Zasady finansowania
- i administrowania placówką oświatową
- Nadzór pedagogiczny w pracy dyrektora
- Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym
- Zarządzanie jakością w placówkach oświatowych
- Wykorzystanie technologii ICT
- w pracy dyrektora
- Kontrola, dyscyplina i ocena w pracy dyrektora
Czas trwania: 2 semestry.
Dni zajęć: poniedziałki i środy, w godzinach 16:15-20:30
Łączna ilość godzin: 235 godzin (108 godzin teoretycznych i 127 godzin praktycznych)
Punkty ECTS: 31 punktów.
Forma zajęć: Wykłady, warsztaty, ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, zajęcia projektowe.
Zajęcia prowadzone przez ekspertów z dziedziny zarządzania oświatą, prawa oświatowego, psychologii zarządzania oraz praktyków pełniących funkcje kierownicze w placówkach oświatowych.
Absolwenci studiów uzyskują świadectwo studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki z dnia 18 lipca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Podstawy psychologii zarządzania | Data realizacji zajęć 12-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Zarządzanie i kierowanie zespołami | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Bezpieczeństwo w szkole | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Zarządzanie i kierowanie zespołami (dr Dariusz Wylon) | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Monitorowanie rozwoju zawodowego nauczycieli (mgr Andrzej Żukowski) | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Monitorowanie rozwoju zawodowego nauczycieli | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Bezpieczeństwo w szkole | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Zasady finansowania i administrowania placówką oświatową | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Zasady finansowania i administrowania placówką oświatową | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Zarządzanie zmianą | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Zarządzanie zmianą | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Podstawy prawa oświatowego | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Podstawy psychologii zarządzania | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Kontrola, dyscyplina i ocena w pracy dyrektora | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Kontrola, dyscyplina i ocena w pracy dyrektora | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Kontrola, dyscyplina i ocena w pracy dyrektora | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Zasady finansowania i administrowania placówką oświatową | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Zasady finansowania i administrowania placówką oświatową | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Nadzór pedagogiczny w pracy dyrektora | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Nadzór pedagogiczny w pracy dyrektora | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Nadzór pedagogiczny w pracy dyrektora | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 rezerwa | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Dyrektor jako lider | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Dyrektor jako lider | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Sytuacje kryzysowe w szkole | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Organizacja współpracy ze środowiskiem lokalnym | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 21:10 | Liczba godzin 04:55 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Egzamin zaliczający sem. pierwszy | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Egzamin | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto21,28 PLN
- Koszt osobogodziny netto21,28 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr n. zdr. Tomasz Grad
mgr Mirosława Bochner
dr Dariusz Wylon
mgr Tadeusz Konarski
dr hab. Artur Fabiś, prof. AWSB
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 2 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
- Dni odbywania się zajęć: poniedziałki i środy.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Podpisano umowę z WUP Kraków
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h