Szkolenie z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz typologii osobowości.
Szkolenie z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz typologii osobowości.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią właściciele przedsiębiorstw z sektora MŚP, a także ich pracownicy, którzy chcą poprawić swoją komunikację interpersonalną, a także poszerzyć swoją wiedzę o typologię osobowości.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników9
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczetnika do samodzielnej komunikacji interpersonalej oraz skutecznego wykorzystywania typologii osobowości. Ponadto, uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z tematyką szkolenia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia wykorzystuje komunikację interpersonalną. | Kryteria weryfikacji Posługuje się komunikacją interpersonalną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Posługuje się komunikacją wewnątrz i na zewnątrz firmy w celu adaptacji produktów i procesów do zmian spowodowanych degradacją środowiska i koniecznością jego ochrony w celu realizacji założeń zielonej świadomości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Skutecznie prowadzi komunikację wewnątrz firmy dążąc do realizacji znaczenia równoważonego rozwoju w biznesie, tj. tak aby wzrost gospodarczy nie został osiągany kosztem degradacji środowiska naturalnego ani społecznej nierówności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Efektywnie prowadzi komunikację w organizacji z zakresu zielonej gospodarki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia dokonuje analizy transakcyjnej oraz opisuje znaczenie słowa w komunikacji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje analizę transakcyjną oraz określa znaczenia słowa w komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia opisuje najważniejsze zasady podczas rozmowy. | Kryteria weryfikacji Wymienia najważniejsze zasady podczas rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia omawia osobowość. | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia dokonuje analizy funkcji racjonalnych i irracjonalnych: myślenie, uczucia, doznania, intuicja. | Kryteria weryfikacji Omawia funkcje racjonalne i irracjonalne: myślenie, uczucia, doznania, intuicja. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia posługuje się typologią osobowości. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje typologię osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia teoretyczne i praktyczne:
Dzień I:
1. Komunikacja interpersonalna:
- Skuteczna komunikacja interpersonalna.
- Zagrożenia i zaburzenia w komunikacji z drugim człowiekiem.
- Dlaczego ludzie mnie nie rozumieją?
- Pułapki mózgu w komunikacji.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w relacjach międzyludzkich.
- Przestrzeń i dystans w komunikacji.
2. „Zielona” komunikacja:
- Umiejętność komunikowania wewnątrz i na zewnątrz firmy w celu adaptacji produktów i procesów do zmian spowodowanych degradacją środowiska i koniecznością jego ochrony w celu realizacji założeń zielonej świadomości.
- Skuteczna komunikacja wewnątrz firmy dążąca do realizacji znaczenia równoważonego rozwoju w biznesie, tj. tak aby wzrost gospodarczy nie został osiągany kosztem degradacji środowiska naturalnego ani społecznej nierówności.
- Jak efektywnie prowadzić komunikację w organizacji z zakresu zielonej gospodarki.
Dzień II
3. Analiza transakcyjna, znaczenie słowa w komunikacji:
- Analiza transakcyjna, czyli jak się komunikujemy? Rodzic, Dziecko, Dorosły.
- Jak wykorzystać analizę transakcją podczas komunikacji z drugim człowiekiem?
- Porozumienie bez przemocy, czyli - zmień swój „język”, a zmienisz swoje życie.
- Komunikacja, a emocje. Jak to działa z poziomu neurobiologii?
- Słowa kolce, liście i słowa kwiaty. Ich wpływ na komunikację.
- Warsztaty doskonalące umiejętności komunikacji.
4. Najważniejsze zasady podczas rozmowy:
- Znaczenie pytań zamkniętych, otwartych, pogłębiających w komunikacji.
- Zasada „lejka”- jak uzyskać odpowiedź.
- O co i jak pytać aby uzyskać potrzebne informacje, tak aby przeprowadzić skuteczną argumentację?
- Aktywne słuchanie. Zasada 4 sekund.
- Znaczenie perspektyw w komunikacji.
5. Osobowość:
- Teoria i historia pojęcia osobowości wg C.G.Junga.
- Dlaczego umiejętność rozpoznania i dostosowanie do osobowości drugiego człowieka ma znaczenie w codziennych stosunkach między ludzkich?
- Jak mogę to wykorzystać?
- Test osobowości - kim jestem?
- Charakterystyka osobowości - 4 kolory.
- Postawy: Introwersja i Ekstrawersja - czyli sposób w jaki ukierunkowujemy i wyrażamy swoją energię.
Dzień III
6. Myślenie, uczucia, doznania i intuicja:
- Funkcje racjonalne: Myślenie i Uczucia - czyli w jaki sposób oceniamy i podejmujemy decyzje.
- Funkcje irracjonalne: Doznania i Intuicja - czyli w jaki sposób przyjmujemy i przetwarzamy informacje, jak postrzegamy rzeczywistość.
- Jak rozpoznać osobowość drugiego człowieka?
- Odczytywanie wskazówek płynących z zachowania innej osoby.
7. Wykorzystanie typologii osobowości:
- Dostosowania do poszczególnych osobowości.
- Jak prowadzić dialog na płaszczyźnie osobowościowej drugiej osoby.
- Efektywne budowanie relacji z drugim człowiekiem.
- Wykorzystanie typologii osobowości w życiu prywatnym, w tym relacjach partnerskich.
8. Walidacja
Szkolenie adresowane jest do właścicieli i pracowników MŚP, osób, które wyrażają chęć poszerzenia wiedzy o typologię osobowości oraz zagadnienia obejmujące komunikację interpersonalną.
Warunki organizacyjne:
• Uczestnik szkolenia otrzyma na szkoleniu niezbędne materiały do wykonywania ćwiczeń: notatnik, długopis do robienia notatek, przemyśleń.
• Maksymalna ilość osób w grupie: 9.
• W trakcie części praktycznej każdy etap trwa w zależności od umiejętności grupy.
• Szkolenie jest realizowanie w godzinach dydaktycznych.
• Przerwy wliczone są w czas trwania usługi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Komunikacja interpersonalna. | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 "Zielona" komunikacja. | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Analiza transakcyjna, znaczenie słowa w komunikacji | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Najważniejsze zasady podczas rozmowy | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Przerwa | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Najważniejsze zasady podczas rozmowy - cd. | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Osobowość: | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Myślenie, uczucia, doznania i intuicja | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Wykorzystanie typologii osobowości | Prowadzący Piotr Ptasznik | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 664,00 PLN
- Koszt usługi netto6 664,00 PLN
- Koszt godziny brutto238,00 PLN
- Koszt godziny netto238,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Ptasznik
Odpowiadałem za:
• budowanie, rozwój i motywowanie zespołu sprzedażowego;
• zarządzanie zespołem przedstawicieli medycznych i farmaceutycznych;
• coaching;
• rekrutacje;
• utrzymywanie relacji z liderami opinii działu medycznego;
• budowanie marki;
• udział w konferencjach;
• rozwój udziałów w rynku;
• wdrożenie i realizowanie strategii;
• skuteczne wprowadzanie nowych marek, budowanie i utrzymanie pozycji;
• skuteczne utrzymywanie współpracy i komunikacji między działami w firmie;
• pozyskiwanie oraz rozwój współpracy z kluczowymi klientami sieciowymi z regionu;
• współpraca z hurtowniami farmaceutycznymi;
• udział w spotkaniach biznesowych;
• budowanie i utrzymywanie relacji z kluczowymi klientami z regionu;
• negocjacje warunków handlowych;
• optymalizacja ofert sprzedażowych;
• organizacja i koordynacja akcji promocyjnych
• nadzór, zarządzanie i kontrola budżetu;
• dogłębna analiza rynku oraz działań konkurencji;
• realizacja celów dystrybucyjnych oraz sprzedażowych;
Posiadam akredytację do wykonywania, analizy oraz udzielania informacji zwrotnej, badań psychometrycznych z wykorzystaniem narzędzia FACET5.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma na szkoleniu niezbędne materiały do wykonywania ćwiczeń: notatnik, długopis do robienia notatek, przemyśleń.
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu mogą uczestniczyć właściciele przedsiębiorstw MŚP oraz ich pracownicy, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat kominukacji interpersonalnej oraz typologii osobowości.
Informacje dodatkowe
Koszt szkolenia nie zawiera kosztów dojazdu, zakwaterowania ani wyżywienia jak również środków trwałych.
Podstawa zwolnienia z VAT: Usługa podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług na podstawie §3 pkt 1,14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 roku w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., po. 1983.)
Każdego dnia szkolenia przewidziana jest przynajmniej jedna około 15 minutowa przerwa, która wpisana jest w harmonogramie. Godziny przerwy ustalane są indywidualnie biorąc pod uwagę potrzeby grupy.
Uczestnik wymagających specjalnych udogodnień proszony jest o zgłoszenie ich przed szkoleniem do trenera, tak aby ten mógł odpowiednio przygotować salę szkoleniową bądź dostosować materiały do indywidualnych potrzeb uczestnika.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi