Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - szkolenie w ramach projektu Akademia HR
Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - szkolenie w ramach projektu Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedmiotowa usługa szkoleniowa skierowana jest dla:
- zespołów HR
- pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerów lub kandydatów na menadżerów odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem, aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji19-01-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - szkolenie w ramach projektu Akademia HR" prowadzi do samodzielnego wprowadzania nowych modeli organizacji pracy zwinnej oraz elastycznych form świadczenia pracy w zróżnicowanych zespołach, co umożliwia skuteczny rozwój firmy poprzez lepsze dostosowanie się do dynamicznych zmian rynkowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 1 - Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - omawia nowe modele organizacji pracy- rozróżnia korzyści elastycznych form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 2 -Opisuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (zob.: agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.). | Kryteria weryfikacji - opisuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną- przedstawia wpływ tych modeli na zróżnicowane wewnętrznie zespoły | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 3 -Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - wskazuje korzyści i zagrożenia elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 4 - Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - definiuje przepisy prawa dotyczące elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 5 -Identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające z wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - opisuje jak należy identyfikować potrzeby pracowników wszystkich szczebli organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 6 - Skutecznie udziela wsparcia przedstawicielom kadry menedżerskiej we wprowadzaniu nowych dla nich modeli organizacji pracy związanych na przykład z pracą zwinną (agile). | Kryteria weryfikacji - wymienia sposoby i narzędzie, które można zastosować, aby wesprzeć menedżerów i menedżerki we wprowadzaniu nowych modeli | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: efekt uczenia się nr 7 - Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - przedstawia metody wspierania menedżerów i menedżerek w budowaniu zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 8 - Dopasowuje procesy rekrutacyjne (wraz z kwestiami formalno – prawnymi) do (współ)pracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.). | Kryteria weryfikacji - przedstawia procesy rekrutacyjne do preferencji (współ)pracowników.- uwzględnia kwestie formalno-prawne w procesach rekrutacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 9 - Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - analizuje zgodność rozwiązań prawnych z partnerskimi modelami pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 10 - Wdraża systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osób wykorzystujących nowe formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - ocenia efektywność wdrażanych systemów monitorujących | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 11 - Wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - opisuje systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy- wskazuje korzyści z wdrażania tych systemów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 12 - Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - opisuje rozwiązania komunikacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy- wskazuje korzyści z rozwiązań komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 13 - Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji - omawia kanały i sposoby informowania pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: efekt uczenia się nr 14 - Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałe samodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji - przedstawia sposoby na wspieranie pracowników do tego, aby stale się samodoskonalili i uczyli przez całe życie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zrównoważony rozwój w ramach HR. Social Responsibility
- Wpływ legislacji UE wpłynie formalnie na obowiązki działów HR
- Diagnozowanie dojrzałości organizacji do zrównoważonego rozwoju
- Employer branding, wynagrodzenia, proces rekrutacji, rozwój pracowników, diversity & inclusion
Wprowadzenie do nowych modeli organizacji pracy
- Zmiany na rynku pracy i sens wprowadzania nowych modeli pracy
- Istota i znaczenie elastyczności i adaptacyjności we współczesnych organizacjach
- Zespoły zróżnicowane – korzyści i wyzwania związane z pracą w zespołach zróżnicowanych (wiek, kultura, doświadczenie)
- Strategie zarządzania różnorodnością
Wdrażanie nowych modeli organizacji pracy
- Identyfikowanie potrzeb kadry menedżerskiej i pracowników, narzędzia diagnozowania i analizy
- Wspieranie menedżerów we wprowadzaniu nowych modeli pracy
- Rola i odpowiedzialność menedżerów, tworzenie planów wdrożeniowych
- Budowanie zespołów
- Praca zwinna (agile). Narzędzia i techniki
- Zespoły oparte na zróżnicowanych modelach pracy. Integrowanie zespołów zdalnych i stacjonarnych, motywowanie i angażowanie pracowników
Elastyczne i partnerskie formy świadczenia pracy
- Wprowadzenie do koncepcji GIG Economy
- Przepisy dotyczące elastycznych formy pracy, prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników
- Kontrakty terminowe, a tradycyjny model zatrudnienia
- Wady i zalety elastycznych form pracy z punktu widzenia pracodawcy i pracowników
Procesy rekrutacyjne w elastycznych formach pracy
- Dopasowywania procesów rekrutacyjnych do elastycznych form pracy. Etapy i narzędzia
- Różnice w rekrutacji między UoP a B2B
- Rodzaje umów i kontraktów
Pomiary efektywności i systemy motywacyjne
- Narzędzia i metody monitorowania efektywności pracy w nowych modelach organizacji pracy, KPI, dashboardy itd.
- Systemy motywacyjne. Tworzenie, dostosowanych do elastycznych form pracy, nagrody i benefity
- Motywowanie pracowników. Techniki motywowania, role i odpowiedzialności menedżerów, tworzenie i realizacja strategii długoterminowych
Komunikacja wewnątrz organizacji i współpraca zespołowa
- Narzędzia i metody usprawniające komunikację w zespołach funkcjonujących w ramach różnych modeli
- Budowanie kultury kooperacyjnej, metody wspierania współodpowiedzialności i osiągania celów
Zarządzanie zmianą
- Pojęcie zmiany organizacyjnej i etapy wprowadzania zmian
- Zarządzanie procesem zmian – czynniki sukcesu zmiany
- Rola kadry kierowniczej w procesie zmiany
Walidacja efektów uczenia
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów HR, menedżerów oraz osób zajmujących się zarządzaniem personelem w firmach. Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych i składa się z części teoretycznej 7 godzin i części praktycznej 7 godzin. Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi. Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 10.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Zrównoważony rozwój w ramach HR. Social Responsibility | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Wprowadzenie do nowych modeli organizacji pracy. Wdrażanie nowych modeli organizacji pracy | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Elastyczne i partnerskie formy świadczenia pracy | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Procesy rekrutacyjne w elastycznych formach pracy | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Pomiary efektywności i systemy motywacyjne | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Komunikacja wewnątrz organizacji i współpraca zespołowa. Zarządzanie zmianą | Prowadzący Grzegorz Iwańczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja efektów uczenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:20 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Iwańczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy, ankieta, test.
Informacje dodatkowe
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
- Przyjęte metody walidacji "Test teoretyczny" w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Uczestnictwo w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia/doradztwa liście. W części usługi realizowanej w formie zdalnej w czasie rzecz. będzie to potwierdzone za pomocą raportu z log.
- Dostawca niniejszej usługi nie nie pełni funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
- Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy realizacja usługi uprawnia przed. lub osobę do uzyskania dofin. co najmniej w 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wys. 23%
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem platformy ZOOM.US.
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania z usługi, uczestnik powinien dysponować: urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet(komputer, smartfon, tablet), zdolnym do odbioru dźwięku (głośniki, słuchawki), zdolnym do przekazywania dźwięku (mikrofon) w celu interakcji pomiędzy trenerem a uczestnikiem, przeglądarką Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, Mac: Safari 7+, Firefox27+, Chrome 30+.
- Minimalna wymagana szybkość połączenia internetowego w celu korzystania z webinariów wynosi 2 Mb/s (zalecane połączenie szerokopasmowe).
- Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed analizą oraz wpisanie imienia i nazwiska.
- Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie.
- Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi