Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w formie zdalnej w ramach projektu Akademia HR
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w formie zdalnej w ramach projektu Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedmiotowa usługa szkoleniowa skierowana jest dla:
- zespołów HR
- pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerów lub kandydatów na menadżerów odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem, aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie w formie zdalnej w ramach projektu Akademia HR” przygotowuje do samodzielnego wykorzystywania potencjału pracowników z różnych pokoleń, budowania zróżnicowanych wiekowo zespołów, zapewniania wsparcia dla wszystkich grup wiekowych, tworzenia rozwiązań opartych na intermentoringu oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, co prowadzi do wzrostu efektywności i satysfakcji z pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 1 - Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji - definiuje poszczególne grupy pokoleniowe- opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 2 -Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji - definiuje czynniki jakie mają wpływ na motywację poszczególnych grup pokoleniowych- określa zasady zarządzania zasobami ludzkimi z uwzględnieniem różnic pokoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 3 - Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji - wskazuje czynniki jakie mają wpływ na dobre porozumiewanie się z poszczególnymi grupami wiekowymi- definiuje różne style komunikacji interpersonalnej - wymienia pułapki komunikacyjne oraz bariery komunikacyjne pomiędzy różnymi grupami wiekowymi - rozróżnia style zachowań i ich wpływ na styl pracy i ewentualne nieporozumienia w przedsiębiorstwach wielopokoleniowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: efekt uczenia się nr 4 -Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji - opisuje i wskazuje źródła regulacjiprawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych- wskazuje korzyści wynikające z regulacji prawnych dla przedsiębiorców wynikające z zatrudniania osób starszych a także uprawnienia osób zatrudnionych w starszym wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: efekt uczenia się nr 5 - Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji - weryfikuje potrzeby pracowników oraz dobór właściwej komunikacji i zadań odpowiednio z uwzględnieniem potrzeb grupy wiekowej- wybiera i wdraża kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 6 - Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji - dobiera narzędzia i kanały komunikacji w zależności od grup pokoleń- określa oraz różnicuje potrzeby poszczególnych grup pokoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 7 - Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji - stosuje schematy elevate yourself do realizacji aspiracji zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 8 - Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji - wdraża narzędzia celem dokonywania obiektywnych ocen pracowników różnych grup wiekowych- przypisuje zadania i role zawodowe adekwatnie do kompetencji i potencjału poszczególnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 9 - Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji - wdraża metody pracy w oparciu o metody inicjowania współpracy między pokoleniowego zespołu- wykorzystuje narzędzia wspierające efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 10 - Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji - dobiera i zleca zadania pracownikom pozwalające na wzajemne uczenie się od siebie- zapewnia praktyczne możliwości i okazje do dzielenia się doświadczeniem przez osoby reprezentujące różne grupy wiekowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 11 - Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji - tworzy miejsca gdzie zapisywane i utrwalane są dobre praktyki w wymianie wiedzy międzypokoleniowej- wykorzystuje utrwalone dobre praktyki do ich skalowania w zespole miedzy pokoleniowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 12 - Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji - wprowadza system motywacji nagradzający zastosowane rozwiązaniapozwalające włączyć pracownikówz różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 13 - Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji - dobiera właściwe metody motywacji do poszczególnych grup wiekowych- Dobiera członków zespołu do zadań w taki sposób aby jak najlepiej wykorzysta potencjał i zmotywować do realizacji zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 14 - Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji - przygotowuje zasady zrozumienia różnorodności w budowaniu zróżnicowanych zespołów- rozróżnia rodzaje różnorodności poza wiekiem w środowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: efekt uczenia się nr 15 - Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji - przygotowuje i stosuje ankiety satysfakcji w pracy i ocenę efektywności zadań zlecanym przy współpracy osób różnorodnych pod względem pokolenia- tworzy przestrzeń do dzielenia się dobrymi praktykami w pracy między pokoleniowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: efekt uczenia się nr 16 - Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia konflikty – sposoby, rodzaje i metody rozwiązań- omawia czym jest nieporozumienie i kiedy jest budujące | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: efekt uczenia się nr 17 - Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji - zapewnia przestrzeń i możliwości do wzajemnego dzielenia się sukcesami i świętowania sukcesów wynikających ze wspólnej pracy osób z różnych grup wiekowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Rozpoczęcie szkolenia
- Powitanie uczestników i przedstawienie i określenie celów szkolenia.
- Jak rozumieć zmiany demograficzne, wyzwania i możliwości wynikające z różnorodności wiekowej w pracy.
- Zmiany demograficzne mające wpływ na sytuację wiekową pracowników na rynku pracy i ich wpływ na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw
Czym jest różnica pokoleniowa i jakie jest jej znaczenie dla właściwego zarządzania zasobami ludzkimi oraz funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa
- Pokolenia obecne na rynku pracy - charakterystyka
- Dlaczego zrozumienie różnorodności wiekowej jest ważne dla funkcjonowania firm
- Analiza problemów wynikających z różnic wiekowych pracowników
- Omówienie grup pokoleniowych i ich sposobu zachowań a przede wszystkim ich potrzeb i oczekiwań w rekrutacji, rozwoju, motywowaniu
- Czynniki sprzyjające i hamujące realizację pracy, współpracę, komunikację i wprowadzanie zmian z powodu różnic pokoleniowych
- działania pozwalające na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku
- Jak minimalizować opór przed zmianą różnych grup wiekowych.
Zarządzanie zespołem różnorodnym wiekowo
- Różnica w zarządzaniu poszczególnymi grupami wiekowymi
- Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych.
- Różne role w zarządzaniu zespołem. Motywowanie zespołu i rola lidera. Metody wzmacniania postaw sprzyjających zmianom w poszczególnych grupach wiekowych.
- Kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”
- Rola menedżera w budowaniu spójnego różnorodnego wiekowo zespołu nastawionego na osiąganie celów strategicznych w tym ocena i wykorzystanie potencjału różnych wiekowo grup pracowników
- Angażowanie w realizację zmian, czyli jak stworzyć otoczenie, które pozwoli pracownikom w różnych grupach pokoleniowych znaleźć motywację do aktywnej i twórczej pracy w sytuacji zmiany?
- Style zarządzania w kontekście różnic pokoleniowych oraz zapobieganie wypaleniu zawodowemu
Komunikacja i współpraca w zespole różnorodnym pokoleniowo
- Zasady skutecznej komunikacji podczas zmiany.
- Komunikacja interpersonalna i unikanie konfliktów. Pułapki myślenia oraz mechanizmy psychologiczne utrudniające zmianę.
- Style komunikacji i ich wpływ na osiąganie efektów. Komunikowanie przy wdrażaniu zmiany oraz siła argumentacji.
- Rozpoznanie i odpowiedź na style reakcji na zmianę, rozpoznawanie stylów u pracowników. Krzywa przemiany emocjonalnej w sytuacji zmiany
- Radzenie sobie z oporem na zmianę.
Wpływ grup pokoleniowych na skuteczność wzajemnego uczenia się
- Przedstawienie różnych metod i narzędzi umożliwiających skuteczną wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami różnych pokoleń.
- Promowanie aktywnego udziału w procesie dzielenia się wiedzą i umiejętnościami.
- Rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w fi rmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
Konflikty spowodowane różnicami pokoleniowymi
- Różnorodność stylów pracy, zachowań i podejścia do zadań w różnych grupach wiekowych.
- Rozwiązywanie nieporozumień wynikających z różnych wiekowych
Role zespołowe. Wpływ grup pokoleniowych na pracę w zespole
- Test ról zespołowych
- Jak rekrutować i dobierać członków zespołu. Etapy budowania zespołu.
- Formowanie
- Burzenie
- Norowanie
- Realizacja ( Działanie)
- Dysfunkcje pracy zespołowej
Wspólne cele zespołu wielopokoleniowego
- Zarządzanie przez cele
- Jak budować odpowiedzialny zespół
Zaufanie a siłą zespołu wielopokoleniowego
- Siła zaufania wg Coveya
Rozwój organizacji poprzez różnice między pokoleniami
- Różne style pracy, podejście do zadań i komunikację.
- Wypracowanie strategii radzenia sobie z potencjalnymi nieporozumieniami wynikającymi z tych różnic.
Budowanie kultury organizacyjnej dzięki różnicom pokoleniowym pracowników
- Wykorzystanie zmian pokoleniowych do zwiększenia siły zespołu, wzrostu motywacji i zwiększenia efektywności pracy w przedsiębiorstwie.
Walidacja efektów uczenia
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów HR, menedżerów oraz osób zajmujących się zarządzaniem personelem w firmach. Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych i składa się z części teoretycznej 7 godzin i części praktycznej 9 godzin. Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi. Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 10.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Rozpoczęcie szkolenia. Czym jest różnica pokoleniowa i jakie jest jej znaczenie dla właściwego zarz.zasobami ludzkimi oraz funkcj. i rozwoju przeds. - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Zarządzanie zespołem różnorodnym wiekowo - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Komunikacja i współpraca w zespole różnorodnym pokoleniowo - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Wpływ grup pokoleniowych na skuteczność wzajemnego uczenia się - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Konflikty spowodowane różnicami pokoleniowymi. Role zespołowe. Wpływ grup pokoleniowych na pracę w zespole - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Wspólne cele zespołu wielopokoleniowego - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zaufanie a siłą zespołu wielopokoleniowego. Rozwój organizacji poprzez różnice między pokoleniami - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Budowanie kultury organizacyjnej dzięki różnicom pokoleniowym pracowników - prezentacja na żywo, wykład i ćwiczenia online | Prowadzący Anna Miastkowska | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miastkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały wypracowane w czasie szkolenia zostaną przekazane w formie elektronicznej lub przesłane mailem. Zostanie również udostępniona prezentacja po szkoleniu. Ankieta, test.
Informacje dodatkowe
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
- Przyjęte metody walidacji "Test teoretyczny" w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Uczestnictwo w każdym dniu usługi, będzie to potwierdzone za pomocą raportu z logowania.
- Dostawca niniejszej usługi nie nie pełni funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
- Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy realizacja usługi uprawnia przedsiębiorstwo lub osobę do uzyskania dofinansowania co najmniej w 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem platformy ZOOM.US.
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania z usługi, uczestnik powinien dysponować: urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet(komputer, smartfon, tablet), zdolnym do odbioru dźwięku (głośniki, słuchawki), zdolnym do przekazywania dźwięku (mikrofon) w celu interakcji pomiędzy trenerem a uczestnikiem, przeglądarką Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, Mac: Safari 7+, Firefox27+, Chrome 30+.
- Minimalna wymagana szybkość połączenia internetowego w celu korzystania z webinariów wynosi 2 Mb/s (zalecane połączenie szerokopasmowe).
- Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed analizą oraz wpisanie imienia i nazwiska.
- Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie.
- Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.